ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/14, 09:03
    Sina homaei

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی


    معرفی و تاریخچه

    پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و جریان دانش و فناوری را میان دانشگاهها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت می‌اندازد.پارکهای علم و فناوری از طریق مراکز رشد، سازمانهای نوآور را تقویت کرده و فرایندهای زایشی را تسهیل می‌کند.به عبارت دیگر پارک علم و فناوری محیطی است که در آن واحدهای تحقیقاتی مستقل و یا وابسته به سازمانها و صنایع مجتمع شده و زیر پوشش و حمایت قرار می‌گیرند تا به خلاقیت و نوآوری بپردازند.تقويت ارتباط بین دانشگاهها، سازمانهای تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و مراکز تصمیم‌گیری دولتی در جهت توسعه فناوری و علوم کاربردی ازدیگر اهداف ایجاد و توسعه پارکهای علم و فناوری است.
    تاريخچه پارك هاي علم وفناوري
    سابقه پاركها و شهرك‌های علمی و فناوری به اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ بر می‌گردد. از لحاظ تاریخی پیدایش "پارك پژوهشی مثلثی" در كارولینای شمالی و "دره سیلیكون" در كالیفرنیا در همسایگی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی قوی، طلیعه ایجاد پارك‌ها و شهرك‌های علمی و فناوری و تحقق مدل‌های اولیه آنها تلقی شده است. نخستین پارك‌ها و شهرك‌های علمی و فناوری در اروپا در اواخر دهه ۶۰ شكل گرفتند كه از آن جمله می‌توان به "كمبریج" و "هربوت وات" در انگلیس و "گره نویل" و "سوفیا آنتی پولیس" در فرانسه اشاره كرد.اكنون بیش از ۱۰۰۰ پارك علمی و فناوری در بیش از ۶۰ كشور جهان وجود دارد كه بیش از نیمی از آنها فقط در ایالات متحده آمریكا احداث شده است. انگلستان، فرانسه، كانادا، ژاپن و استرالیا به ترتیب در مقام‌های بعدی قرار می‌گیرند.
    بر اساس تجربه جهاني، پارك هاي علم و فناوري به عنوان بستر و ساختاري كليدي و با اهميت برايدستيابي به توسعه علمي و فناوري در كشورهاي گوناگون شناخته و به كار گرفته شده اند.
    اولین اقدامات در این راستا در ایران به سال 1376 با صدور مجوز و احداث شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان برمی گردد که با سرعت گرفتن صدور مجوز برای این واحدهای فناوری، تعداد پارک های علم و فناوری کشور به 13 پارک، مراکز رشد علم و فناوری به 38 مرکز، واحدهای فناور مستقر به 575 واحد و تعداد دانشگران شاغل به 2717 نفر در سال 1383 افزایش پیدا کرد. این روند با اقدامات چشمگیر دولت نهم و با شعار «هر استان یک پارک علم و فناوری» به 22 پارک علم و فناوری، 76 مرکز رشد واحدهای فناور، 1395 واحد فناوری و 11451 دانشگر شاغل منجر شده است.

    اهداف و مأموریت ها

    اهداف پارک علم و فناوری خراسان شمالی 1- کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور. 2- تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی جامعه. 3- افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت های متکی بر دانش. 4- کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی. 5- افزایش حضور و مشارکت تخصصی شرکت های فناور داخلی در سطح بین المللی. 6- حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از موسسه ها و شرکت های تحقیقاتی و مهندسی نوآور با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی. ماموریت های پارک علم و فناوری خراسان شمالی 1- سازماندهی برای ارائه خدمات موثر و مورد نیاز به واحدهای فناوری به منظور کمک به رشد آنها. 2- جلب و سازماندهی توانایی ها و امکانات موجود در منطقه برای ایجاد پیوند بین امکانات و منابع دانشگاه ها، مراکز علمی و فناوری و صنعتی منطقه و توانایی های واحدهای فناوری. 3- کمک در جهت دهی مراکز علمی مرتبط با پارک به سوی تحقیق در رشته های مورد نیاز واحدهای فناوری. 4- ایجاد بستر مناسب حضور و همکاری واحدهای فناوری خارجی در پارک برای توسعه فناوری شرکت های بومی. 5- ایجاد فضای مناسب فعالیت علمی و مهندسی برای جذب دانشمندان و متخصصان داخل و خارج از کشور. 6- تشویق پژوهش با هدف دستیابی به فناوری تولید محصولات و فرآیندهای نوین. 7- کمک به ایجاد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناوری (انکوباتورها). 8- ایجاد هم افزایی از طریق مبادله موثر اطلاعات، همکاری و بهره برداری از تسهیلات مشترک. 9- توسعه فرصت های شغلی برای نیروهای فارغ التحصیل جوان در مراکز رشد واحدهای فناوری.

    نشانی : استان خراسان شمالی، بجنورد، خیابان آیت ا... طالقانی (غربی)، خیابان شهید صمدیه لباف، نبش چهارراه اول، پلاک 45 - کد پستی : 9415939563

    تلفن : 7-32210086-058 - نمابر : 32222197-058

    E-mail : [email protected]

مجوز های ارسال و ویرایش