ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: 10 استارت آپی که به رفع معضلات جهان کمک می کنند

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/11, 08:08
    Sina homaei

    10 استارت آپی که به رفع معضلات جهان کمک می کنند

    امروزه در فضا و اکوسیستم استارتاپی دنیا هر روز استارتاپ های جدید زیادی متولد می شوند که البته همه آنها در ابتدای امر وعده آسان تر و با کیفیت تر کردن شرایط زندگی، کسب و کار، آموزش و ... را برای مشتریان شان را می دهند اما اکثریت آنها فقط بدنبال ایجاد یک مطلوبیت انحصاری برای یک مشتری هستند نه یک مطلوبیت همگانی و سرتاسری. به عنوان مثال استارتاپی با عنوان فروش آنلاین لباس یا سفارش آنلاین غذا به شما در خرید البسه یا سفارش غذای دلخواه تان بصورت بسیار ساده و حتی در تخت خواب تان کمک می کند. قطعاً خرید آنلاین لباس یا غذا رفع یک معضل نیست بلکه ایجاد یک تسهیل است که فقدان آن نیز مشکل یا تهدیدی برای زندگی شما بحساب نمی آید.
    اما آیا هستند استارتاپ هایی که نتایجی بیش از این و بزرگتر از این را پیگیری می کنند. آیا هستند استارتاپ هایی که مأموریتی بزرگتر از ساده تر کردن پروسه خرید لباس یا سفارش غذا را دارند. استارتاپ هایی که بدنبال بهتر کردن دنیا به عنوان جایی برای زندگی هستند. بدنبال حل مشکلاتی که در بلند مدت تهدیدی برای نسل بشر اند. مانند قطع درختان جنگل، فقدان منابع انرژی سبز و سازگار با محیط زیست یا کیفیت پایین مسیرهای جاده ای ...
    پس با ادامه مقاله من در اسکیل ما درباره آشنایی با 10 استارتاپ بین المللی همراه باشید که در حال رفع معضلات جهان هستند.

    1- Recyclebank
    کشور: ایالات متحده
    مشکل: بازیافت زباله های خانگی مهم است اما اغلب مردم به سختی به این هدف متعهد باقی می مانند.
    راه حل: Recyclebank یک استارتاپ است با شعار ایجاد یک راهکار برای زندگی سبز تر همراه با سرگرمی و تشویق. روش Recyclebank از گیم فیکیشن برای ثبت امتیاز پیشرفت کاربران و ایجاد عنصر رقابت برای تشویق مردم به بازیافت زباله و همینطور ارائه پاداش در قالب تخفیف کالا و ... استفاده می کند. Recyclebank در حال حاضر بیش از 4 میلیون عضو دارد.

    2- Tree Planet
    کشور: کره جنوبی
    مشکل: قطع درختان جنگل موجب رشد 15 درصدی انتشار گازهای گلخانه ی شده است. در حال حاضر کاشت درختان جدید و حفظ جنگل های برای ایجاد تعادل طبیعی در دمای زمین لازم است اما بسیاری از مردم از این امر مهم غافل هستند.
    راه حل: Tree Planet یک بازی تلفن همراه با محوریت در مورد کاشت درختان در دنیای مجازی است که کلیه درآمد حاصل از خریدهای درون برنامه ای و آگهی هایش را صرف کاشت درختان در دنیای واقعی می کند. این استارتاپ انسان های غافل از محیط زیست را بطور ناخواسته در گیر توسعه محیط زیست و جنگل ها می کند شاید بدون اینکه خود آنها بدانند. Tree Planet از زمان راه اندازی اش در سال 2010 بیش از چهارصد هزار درخت در 10 کشور دنیا کاشته است.

    3- Zéro-Gâchis
    کشور: فرانسه
    مشکل: سوپر مارکت ها اغلب مجبور به دور انداختن مواد غذایی هستند که تاریخ انقضا آنها گذشته است.
    راه حل: استارتاپ Zéro-Gâchis یک پلت فرمی را ایجاد کرده است که از طریق آن سوپر مارکت ها می توانند به مصرف کنندگان مواد غذایی خود اطلاع بدهند که مواد غذایی شان برحسب زمان باقی مانده تا تاریخ انقضاء شان چقدر تخفیف خورده اند. این یک وضعیت برد-برد برای هر دو طرف فروشنده و مشتری است . سوپر مارکت ها می توانند محصولاتشان که در غیر این صورت مجبور به دور انداختن آنها بودند را بفروشند و مشتریان هم می توانند به گزینه های مواد غذایی ارزان تر دسترسی داشته باشند. البته درصورتی که مطمئن باشند در مدت باقیمانده می توانند کل ماده غذایی را مصرف کنند. این یک ایده بسیار عالی جهت جلوگیری از اسراف مواد غذایی و همینطور کاهش زباله های غذایی است. البته Zéro-Gâchis در قبال این ایده عالی و مدیریت اش برای کاهش زباله های مواد غذایی با صاحبان فروشگاه ها در مقدار درآمد فروش شان شریک می شود.

    4- UARoads
    کشور: اوکراین
    مشکل: کیفیت جاده های اوکراین به هیچ وجه رضایت بخش نیست. طوری که تقریباً 95 درصد از آنها نیاز به تعمیرات جزئی تا کلی دارند اما دولت این کشور فاقد منابع مالی کافی برای رفع این معضل است.
    راه حل: UARoads یک اپلیکیشن موبایل است که به رفع این معضل کمکی نمی کند اما برای چگونگی مواجهه با این معضل به کاربرانش کمک می کند. این برنامه تلفن همراه برای ردیابی و رصد شرایط جاده از یک برنامه ژیروسکوپ استفاده می کند در حالی که کاربر دارای این برنامه در حال رانندگی در جاده است یک الگوریتم خاص کلیه داده های بدست آمده از ناهمواری و شرایط جاده را در یک سرور قدرتمند پردازش و نگهداری می کند. بنابراین سایر راننده گان می تواند با استفاده از این برنامه مسیرهای امن تر در هنگام سفرشان بین شهر ها را انتخاب نمایند. همینطور اطلاعات مربوط به جاده هایی که نیاز به تعمیر فوری دارند نیز جمع آوری شده و گزارش می شوند. UARoads در حال حاضر بیش از 39000 کاربر دارد و تاکنون اطلاعات مربوط به 42000 مایل از جاده های اوکراین را پردازش و نگهداری می کند.

    5- Solarity
    کشور: شیلی
    مشکل: کشور شیلی در حال حاضر به یک رهبر در بخش انرژی های تجدید پذیر در آمریکای جنوبی تبدیل شده است اما هنوز بزرگترین مشکل این بخش این است که سرعت راه اندازی تاسیسات خورشیدی نسبت به ایجاد شبکه های انتقال بسیار بیشتر است و از طرفی راندمان آن در مقابل هزینه های انتقال بسیار پایین. با این وجود ایجاد شبکه های انتقال گسترده برای توزیع چنین انرژی پاکی مقرون به صرفه نمی باشد. بنابراین بسیاری از شرکت ها و افراد نمی توانند از پتانسیل انرژی خورشیدی بهره مند شوند.
    راه حل: استارتاپ Solarity با ایجاد تاسیسات سایز کوچک و متوسط فتوولتائیک برای نصب در پشت بام ها نیاز به شبکه های توزیع را منتفی کرد و کاری کرد که مشتریانش بتوانند بلافاصله از این منبع انرژی تجدید پذیر بهره مند شوند.

    6- Relectrify
    کشور: استرالیا
    مشکل: در بسیاری از موارد باتری های غیر قابل شارژ (به ویژه آنهایی که در دستگاه های تلفن همراه استفاده می شوند) به سرعت توسط کاربران تبدیل به زباله و ضایعاتی می شوند که آلودگی ناشی از فلزات سنگین بکار رفته در آنها تهدیدی جدی برای محیط زیست است این در حالی است که اکثریت آنها هنوز قابلیت ذخیره سازی خود را حفظ کرده اند.
    راه حل: استارتاپ Relectrify اقدام به ایجاد و توسعه باتری های دو منظوره نموده است که در آن با استفاده از فن آوری خود، سلول های باتری ایجاد نموده است که باقابلیت ذخیره سازی انرژی خورشیدی در مواقع از دست دادن قابلیت شارژ را دارند. آنها بقول خودشان در حال تکمیل ایده تبدیل زباله های الکترونیکی به دارایی های ذخیره سازی انرژی هستند. به این ترتیب باتری های شما می توانند یک عمر طولانی را تجربه کنند.

    7- Maya Pedal
    کشور: گواتمالا
    مشکل: اکثر جوامع روستایی در گواتمالا با توجه به زندگی شان زیر خط فقر، علی رغم توسعه تکنولوژی در دنیای کنونی هنوز بسیاری از کارهایشان را به صورت دستی انجام می دهند
    راه حل: Maya Pedal یک استارتاپ با هدف کمک به اقشار ضعیف کشور گواتمالا در انجام کارهای روز مره شان است. این استارتاپ با تبدیل دوچرخه های قدیمی به ماشین آلات پدالی اجازه می دهد تا مردم از این دوچرخه های فرسوده به عنوان ابزاری برای پمپاژ آب، سنگ زنی ذرت، مخلوط کردن مواد غذایی و ... بسیار سریعتر از روش دستی استفاده کنند. این امر بطور غیر مستقیم منجر به تولید محصولات کشاورزی بیشتر برای فروش و بهبود وضعیت مالی آنها خواهد شد.

    8- Fenix International
    کشور: اوگاندا
    مشکل: در آفریقا بسیاری از مردم دسترسی دائمی به برق ندارند.
    راه حل: Fenix International اقدام با اجاره پانل ها و باتری های خورشیدی با هزینه ناچیز 35 سنت در روز برای مردم محروم آفریقا می کند. این ارزان ترین و پاک ترین انرژی قابل استفاده در جهان از زمان کشف و بهره برداری از نفت است که به مردم آفریقا کمک می کند کارهایشان را حتی پس از تاریکی هوا نیز انجام دهند. این استارتاپ همچنین برای شارژ تلفن های همراه هیچ هزینه ای دریافت نمی کند. جالب است بدانید سالانه نزدیک به 10 میلیارد دلار برای شارژ تلفن های همراه در دنیا هزینه انرژی پرداخت می شود.

    9- Seeder Clean Energy
    کشور: چین
    مشکل: با توجه به رشد سریع اقتصاد چین اثرات مخرب این توسعه بر محیط زیست در حال افزایش است.
    راه حل: Seeder Clean Energy یک استارتاپ موفق در چین در زمینه ارائه راهکارهایی برای ایجاد ساختمان های سازگار با محیط زیست مانند استفاده از پانل های خورشیدی، پنجره کارآمد تر، مواد سبز، سیستم های زمین گرمایی، و ... است این استارتاپ در تلاش برای کمک به ایجاد ساختمان های اداری و امکانات عمومی دوست دار محیط زیست است. با وجود استارتاپ های بسیاری که در این حوزه فعالیت می کنند اهمیت Seeder Clean Energy از آن جهت است که در چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا فعالیت می کند.

    10- Entrade Energiesysteme AG
    کشور: آلمان
    مشکل: عدم امکان بکارگیری یک ژنراتور برای تولید دو منظوره انرژی هنگام تابش خورشید یا وزیدن باد.
    راه حل: Entrade اقدام به ایجاد یک ژنراتور قابل حمل نموده است که بصورت 24 ساعته و در 7 روز هفته قابل بکارگیری و در دسترس است یعنی در تمام شرایط آب و هوایی منطقه در طول هفته ، چه زمانی که هوایی صاف و آفتابی دارید و چه زمانی که هوایی ابری و طوفانی دارید قابل استفاده است. استارتاپ Entrade این ژنراتور را در درجه اول در اختیار جوامع آفریقایی و آسیایی که دسترسی به شبکه رسمی برق ندارند قرار داد.

    نتیجه گیری :
    در حالی که شما مطالب بالا را مطالعه می کنید و با این استارتاپ ها آشنا می شوید استارتاپ های بسیار دیگری برای حل مشکلات و معضلات بزرگ جهانی متولد می شوند مشکلاتی که بسیار مهمتر از فقدان یا نبود یک اپلیکیشن پیام رسان دیگر مثل واتس واپ و تلگرام هستند. در حالی که برخی از این استارتاپ ها نیاز به حمایت های مالی دارند لازم است وظیفه خود را برای توسعه چنین فرهنگی در فضای استارتاپی مخصوصاً در کشورمان ایران به هر نحو ممکن ایفا کنیم.

    راستی شما هم آیا استارتاپ هایی می شناسید که بدنبال حل مشکلات و معضلات اساسی جامعه هستند. دوست دارم در کامنت های این مقاله به آنها اشاره کنید.

    https://www.skillema.ir/home/profile...le/391/preview

مجوز های ارسال و ویرایش