خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: بازاریابی ایمیلی
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
بازاریابی ایمیلی بازاریابی ایمیلی روش بسیار موثری در بازاریابی است . روشهای گوناگونی برای بازاریابی وجود دارد. از قبیل: بازاریابی حضوری ، بازاریابی تلفنی،بازاریابی از طریق ارسال ایمیل، بازاریابی از طریق فکس، بازاریابی از طریق برگزاری و شرکت در همایشها یا نمایشگاههای مرتبط و…در این میان بازاریابی ایمیلی یکی از روش های پر بازده و نسبتا ارزان در مقایسه با سایر روشها میباشد، برای کسبو کارهای نوپا که در ابتدای کار نمیتوانند سرمایهگذاری چندانی برای بازاریابی محصولات و خدماتشان داشته باشند ، استفاده از این روش توصیه میگردد. درمیان ابزارهای گوناگون ایمیلمارکتینگ و بهینهسازی موتورهای جستوجوگر بهترین نقش، یعنی بالاترین بازدهی نسبت به میزان سرمایهگذاری را دارند.بیش از حد ساده گرفتن بازاریابی ایمیلی باعث شده است که روزانه شاهد حجم انبوهی از ایمیلهای تبلیغاتی باشیم که اصول اولیه را برای تاثیرگذاری بر مخاطب رعایت نمیکنند. در واقع برای بازاریابی ایمیلی هزینه میشود اما در بسیاری از شرکتها خروجی مناسب حاصل نمیشود. در این نوشتار قصد داریم نکات مهم بازاریابی ایمیلی را با همدیگر بررسی کنیم.بسیاری از افراد برای ارسال ایمیل انبوه بازاریابی از Yahoo , Gmailو در بهترین حالت مثلا از Outlook برای ارسال ایمیلهای تبلیغاتی استفاده میکنند. اما در ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تنها بخش کوچکی از کار است. بخش مهم کار آماده سازی مناسب محتوی ایمیلها برای ارسال و نهایتا اطلاعاتی است که بعد از ارسال ایمیل باید برای تحلیل ایمیل مارکتینگ در اختیار داشته باشیم. در ضمن ارسال انبوه ایمیل توسط این ابزارها در اکثریت موارد منجر به اسپم شدن ایمیلها میگردد.به بیان دیگر استفاده از نرم افزارها و ابزارهای غیرحرفهای برای بازاریابی ایمیلی چیزی جز اتلاف وقت نیست و یک بازاریابی کورکورانه و بی فایده تلقی میگردد. این ابزارها اطلاعات مورد نیاز برای یک ایمیل مارکتینگ موفق را در اختیار ما قرار نمیدهند.نرم افزارهای حرفهای ایمیل مارکتینگ ، اطلاعات مناسبی از ایمیلهای ارسالی در اختیار ما قرار میدهند. مثلا اینکه چه تعداد از ایمیلها باز شده اند ، چه تعداد از ایمیلها به مقصد نرسیدهاند ، چه ایمیلهای مشکل دارند و امکان ارسال به انها وجود ندارد.علاوه بر این، نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی احتمال اسپم شدن را بسیار کاهش میدهند.امکان شخصی سازی ارسال ایمیلها را فراهم میکنند.به شما سابقه کاملی از ایمیلهای ارسالی به یک شخص را ارائه میدهند. راهکارهایی برای کاهش احتمال اسپم شدنیکی از مهمترین دغدغهها در بحث بازاریابی ایمیلی کاهش احتمال اسپم شدن ایمیلهای ارسالی است، در ادامه راهکارهایی در این مورد ارائه میدهیم: ایمیل شما هرچه قدر ساده باشد (متن ساده) شانس بیشتر به اینباکس رفتن دارد . اگر ایمیل تبلیغاتی شما شامل تصاویر و یا فایلهای ضمیمه باشد، احتمال اسپم شدن ایمیل شما بیشتر میشود. در حالت ایده آل برای جلوگیری از اسپم شدن میتوان گفت که ایمیلهای بدون تصویر بهترین نوع ایمیل تبلیغاتی جهت ارسال و اسپم نشدن میباشد.با وجود اینکه ایمیلهای متنی ساده بیشترین میزان آمار ورود اینباکس را دارند ولی ارتباطی بصری مناسبی با مخاطب ایجاد نمیکنند. در عوض ایمیلهای مبتنی بر Html که دارای رنگبندی و چیدمان عناصر هستند ارتباط بصری عمیقتری با مخاطب برقرار میکنند.در حالت کلی میتوان گفت که ایمیلهای Html بدون تصویر بهترین نوع ایمیل تبلیغاتی جهت ارسال و اسپم نشدن میباشد.تا حد امکان تصویرهای استفاده شده در ایمیلهای تبلیغاتی خود را کم حجم کنید.لیست ایمیلهای شما باید بصورت مختلط باشد. یا به عبارتی دیگر مخلوطی از ایمیل های یاهو ، جی میل ، هات میل و دیگر سرویس دهندگان ایمیل باشد. به هیج وجه از لیست هایی که فقط از ایمیل های یاهو و یا جی میل تشکیل شده اند استفاده ننمائید. این مورد به ویژه برای ایمیل های یاهو صدق می نماید. بازاریابی ایمیلی یعنی ارسال ایمیلهای تجاری بصورت انبوه به مشتریان بالقوه و یا بالفعل. در ادامه نحوه ارسال ایمیلها، زمان ارسال ایمیلها ، محتوای ارسال ایمیلها ، مخاطبان ایمیلها را باهم بررسی میکنیم. بازاریابی ایمیلی مخاطبانقبل از هر چیز باید بدانیم، بازاریابی ایمیلی به معنای ارسال ایمیل به هر آدرس ایمیلی که در دست داریم نیست. در واقع باید مخاطب ارسال از قبل شناسایی شده باشد. ارسال کورکورانه به آدرسهای نامربوط، علاوه بر بیاحترامی به مخاطب منجر به کاهش اعتبار شما میگردد.مخاطبان شما کسانی اند که برای مثال در سایت و خبرنامه شما عضویت دارند، مشتریان فعلی و سابق شما هستند ، مراجعهکنندگان شما در نمایشگاهها و همایشها بودهاند.غیر از موارد فوق تنها مخاطبانی را در نظر بگیرید که احتمال قوی میدهید مشتری بالقوه شما هستند .برای داشتن یک لیست کامل و بهروز شده از مخاطبان ،فرمهایی را در اختیار نقاط تماس شرکت با مشتری قرار دهید که ایمیل و مشخصات مشتریان را در آنها وارد کنند . منظور از نقاط تماس مثلا منشی ، مسئول فروش میباشد. بعد از شناسایی مخاطبان آنها را به صورت منظم در یک فایل اکسل وارد کنید. عنوان ایمیل ارسالیانتخاب درست عنوان ایمیل بر میزان باز شدن ایمیلهای ارسالی شما بسیار موثر است.برای انتخاب عنوان به موارد زیر توجه کنید: عنوان ایمیل بایستی کوتاه باشد.خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید آیا عنوان برای شما به حدی جذاب است که ایمیل را باز کنید.استفاده از کلمات سوالی مانند چرا، چطور، چگونه نرخ باز شدن ایمیل را بهبود میبخشداستفاده از اعداد و درصد در عنوان ایمیلها محتوای ایمیلبنا به تجربه اگر بخش زیادی از محتوای ایمیل مربوط به معرفی محصولات و خدمات شما باشد از تأثیرگذاری ایمیل کاسته میشود. به بیان دیگر استفاده بیشتر از محتوای مربوط به کسب و کارتان به جز خود محصولات شما، اثربخشی ایمیل شما را بهبود میبخشد. سعی کنید حدود ۳۰الی ۴۰ درصد از محتوای ایمیل را به معرفی خودتان و بقیه را به سایر اطلاعات و رویدادهای جذاب کسبو کارتان اختصاص دهید.آموزش رایگان مربوط به کسبو کارتان برای مخاطبان بسیار جذاب هست، با تبلیغ آموزش رایگان و اجرای آن، مشتریان بهخوبی جذب میشوند و حتی شما را به دوستانشان معرفی میکنند.با توجه به اینکه بسیاری از سرویسدهندگان ایمیل در ابتدا تصاویر ایمیل را نشان نمیدهد، سعی کنید در قالب ایمیل خود از تصاویر کمتری استفاده کنید.حتیالامکان با توجه به لیست مخاطبین خود، ایمیلهای ارسالی را شخصی سازی کنید. به بیان دیگر لیست مخاطبین خود را بر اساس نیازها و خواستههایشان دستهبندی کنید. برای هر کدام از دستهها ایمیل را اختصاصی شده ارسال کنید.تا آنجا که امکان دارد پیام خود را به اختصار برای مخاطب توضیح دهید و از زیادهگویی پرهیز کنید. در هر ایمیل مهمترین نکات مدنظرتان را مطرح کنید. بقول سعدی : کم گوی و گزیده گوی چون در تا ز اندک تو جهان شود پر قبل از ارسال انبوه ایمیل، آن را به چند نفر ارسال کنید و پیشنهاد و انتقادشان را در مورد محتوا بررسی کنید. با انجام این کار مطمئن باشید که معایب ایمیل شما تا حد زیادی رفع میشوند. زمان ارسال ایمیلقرار نیست هر روز به مشتریان خود ایمیل ارسال کنید، برای ارسال ایمیل زمانهای مناسب را شناسایی کنید. با توجه به نوع کسبوکارتان احتمالاً در برخی ایام کسبوکار شما رونق بیشتری دارد. لذا باید برای ارسال ایمیل در زمانهای گوناگون برنامه متفاوتی داشته باشید.اصراری نیست که شما هر روز ایمیل بفرستید، زمانبندی ارسال ایمیل بستگی به نوع کسبوکار شما و نوع خدماتی که شما ارائه میدهید، دارد.اما اگر زمان بین ارسال زیاد شود، ممکن است مخاطبان شما را فراموش کنند. پس بر اساس توانمندی خود این زمان را تخمین زده و روی تقویم علامت بزنید.در برخی موارد برای اثربخشی ایمیل با رعایت اصل احترام به مخاطب، یک ایمیل را در بازههای زمانی مناسب چندین بار به مخاطب ارسال کنید.ساعت ارسال ایمیل نیز حائز اهمیت است، با توجه نوع کسبوکارتان این ساعت متغیر است. به طور کلی ساعات ابتدایی روز بین ۸تا ۱۰ صبح، ساعات انتهایی زمان کاری بین ۳تا ۶ بعدازظهر و ساعات انتهایی شب بین ۱۰تا ۱۲ افراد به احتمال بیشتری ایمیلهای خود را چک میکنند. بازاریابی ایمیلی ارسال ایمیلاگر ایمیل شما پیوست دارد حتماً در متن ایمیل قید کنید و ترجیحاً جملهای به اختصار در مورد آن توضیح دهید. حجم محتوای ایمیل و پیوستهای آن نباید بیش از حد باشد. بسیاری از افراد فضای میزبانی وب با حجم محدود برای کارهای سازمانی خود دارند و ایمیلهای حجیم شما میتواند برای آنها مشکلساز باشد. حجیم بودن ایمیل شما میتواند موجب آزردهخاطر شدن آنها گردد. ارسال مجدد ایمیلهابعد از ارسال ایمیلها، نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی اطلاعات کاملی از افرادی که ایمیل شما را باز نکرده اند میدهد. با این اطلاعات میتوانید مجددا با یک فاصله زمانی مناسب ایمیلها را ارسال کنید. ترم افزارهای ایمیل مارکتینگ، ابزار تعیین کننده بازاریابیاطلاعاتی که نرم افزار بازاریابی ایمیلی مورد استفاده در اختیار شما میدهد، نقش مهمی در فعالیتهای آتی بازاریابی شما ایفا خواهند کرد. مثلا میخواهید یک عنوان تبلیغاتی جذاب برای فعالیتهای بازاریابی خود انتخاب کنید. برای اینکار ایمیلهایی با عناوین مختلف ارسال میکنید، از روی نرخ باز شدن این ایمیلها میتوانید میزان جذابیت هر کدام از عناوین را تعیین کنید. به بیان دیگر هر چه ایمیلی بیشتر باز شود، میتوان گفت جذابیت آن از ایمیل دیگر با عنوان متفاوت بیشتر میباشد. جمع بندینمیتوان برای کسبوکارهای گوناگون یک حکم کلی جهت ایمیل مارکتینگ صادر کرد. بهترین کار این است که خودتان بهترین شیوه برای بازاریابی ایمیلی را کشف کنید. سعی کنید با لحاظ نکات گفته شده در این نوشتار بازاریابی ایمیلی را با عناوین، محتوای متفاوت و در زمانهای گوناگون انجام دهید و بهترین الگو برای ارسال ایمیل را بدست آورید. برای بدست آمدن الگوی مناسب به سوالاتی نظیر زیر پاسخ دهید: جذابترین عنوان چیست؟بهترین محتوی چیست؟اسم فرستنده شخص باشد یا شرکت؟ساعت ارسال ایمیل؟زمانبندی مناسب برای ارسال دوباره و چند باره ایمیلها؟ نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی حرفهای، امکانات کافی برای پاسخگویی به سوالات فوق را در اختیار شما قرار میدهند.در حال حاضر نرم افزارهای قابل استفاده بشرح زیر میباشند: VerticalResponse ،Mailerlite ،Mailchimp و…البته نرم افزارهای داخلی نیز وجود دارد که کیفیتی پایین تر از این نرم افزارها دارند. بطور خلاصه برای استفاده از بازاریابی ایمیلیبه افرادی ایمیل بزنید که ایمیل شما آنها را آزرده نکند، یعنی رعایت اصل احترام به مخاطب.حتی الامکان ایمیلها را بر اساس تفاوت نیازها و خواسته ها شخصی سازی کنید.لینک انصراف از دریافت ایمیل را برای احترام به مخاطب قرار دهید.عنوان جذاب و کوتاه انتخاب کنید .تا میتوانید پیامتان را به اختصار توضیح دهید.تنها ۳۰الی ۴۰ درصد از محتوای ایمیل برای فروش باشد.در ساعت مناسب و دوره های زمانی مناسب ایمیل ارسال کنید.از نرم افزارهای مناسب ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.ایمیلهای ارسالی را رها نکنید، بخش مهمی از کار شما تحلیل اطلاعات دریافتی از ایمیلهای ارسالی است. امیدوارم از نکات مطرح شده لذت برده باشید.در پایان مطالعه کتاب ۲۱ نکته در ایمیل مارکتینگ نوشته مهندس حمید محمودزاده به تمامی عزیزان توصیه میگردد. بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی
مشاهده قوانین انجمن