ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/01/14, 17:37
    Arshia

    کشور سوئد بعنوان پیشروترین کشور غیر پولی اسکاندیناوی از طریق بیتکوین شناخته شد


    کشور سوئد بعنوان پیشروترین کشور غیر پولی اسکاندیناوی از طریق بیتکوین شناخته شدReviewed by حامد صالحی on Oct 5Rating: 5.0
    سوئد در میان برنامه هایش قصد دارد که با سرعت هرچه تمام تر به اولین جامعه غیرنقدی تبدیل شود.
    با وجود اینکه این نشانه خوبی برای ارزهای دیجیتالی است و در مرز پیشرفتهای جدید است اما مشکلاتی نظیر نگرانیهای امنیتی در حالیکه تمامی داد و ستد ها تحت نظارت میباشند به وجود می آید. با این وجود این کشور هنوز بیتکوین را بعنوان یک پاسخ و منبع نامحدود برای نیازهای جامعه به دلیل شباهتش به سیستم نقدی سنتی است ارائه کرده است.
    سود بالقوه در پول غیر نقد

    همانطور که در بسیاری از نهادهای مالی سوئد دیده می شود شرکتها در استفاده از پول نقد سودی نمی برند و از آنجا که پول نقد فاقد اطلاعات شخصی است باید بطور فیزیکی مدیریت شود. با وجود این مشکل بدیهی است که امورمالی به داد و ستدهای غیر نقدی روی آورد و کشور سوئد پیشرو این جریان است.
    بر اساس گزارشها از هر ۱۶۰۰ بانک ۹۰۰ بانک فاقد خزانه پول نقد هستند و مدتهاست که از سرمایه های نقدی استفاده نمی کنند و تعداد خودپردازها روز به روز درحال کاهش است و گردش پول کرون سوئدی(Swedish krona) از ۱۰۶ میلیارد در سال ۲۰۰۹(۱۳۸۸) به ۶۰ میلیارد در سال ۲۰۱۶(۱۳۹۵) افت پیدا کرده که این مسئله باعث می شود که بانکهای مرکزی نظیر ریکسبنک(Riksbank) به فکر معرفی یک فرم دیجیتالی از پولهای نقدی بیافتد.
    نگرانیهای امنیتی

    طبق گزارشات اخیر ویزا(Visa)، استفاده از کارتهای خودپرداز متداولترین شکل پرداخت در سوئد است. سوئدیها سه برابر دیگر اروپاییها از این کارتها استفاده میکنند.
    سویش(Swish)، محبوبترین اپلیکیشن موبایلی در این کشور است. شما میتوانید با وارد کردن شماره تلفن خود از طریق گوشی هوشمند شخصیتان عملیات انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر را بدون درنگ انجام دهید.
    توسعه دهندگان سویش شامل نوردیا(Nordea)، هندِلزبانکِن(Handelsbanken)، بانک خصوصی اسکاندیناوی(SEB)، بانک دنسکِ(Danske Bank) و بانک سوئد (Swedbank) هستند.


    اتخاذ تدریجی جامعه غیر نقدی

    دستیار آموزشی سوئدی، لویس هنریکسون(Louise Henriksson) می گوید:
    من از پول نقد برای هیچ کاری استفاده نمی کنم. دیگر احتیاجی به آن نیست. فروشگاه ها و مغازه ها پول نقد نمی خواهند و حتی خیلی از بانک ها دیگر پول نقد ندارند. حتی برای خرید یک آبنبات یا کاغذ می توانی از کارت خودپرداز یا موبایل استفاده کنی
    بیجورن اولویس(Bjorn Ulvaeus) از موزه آبا(Abba Museum) مدتیست که با خود پول نقد حمل نمی کند و امنیت بالا در جامعه را دلیل استفاده نکردن از پول نقد می داند و می گوید:
    ما نمی خواهیم با گرفتن پول نقد از زمان عقب بیفتیم. درگذشته از جابجایی پول نقد همراه خود احساس نا امنی می کردیم. همیشه با خودم فکر می کردم چه می شد اگر کشور ما از سیستم غیر نقدی استفاده میکرد و سارقان نمی توانستند پولهایی ک می دزدند را خرج کنند.
    ضررِ رفتن به سوی جامعه غیر نقدی این است که ممکن است کسانی که حسابهای بانکی و تلفن همراه نداشته باشند به حاشیه رانده شوند.
    لازم نیست گیرندگان و استفاده کنندگان بیتکوین حسابهای بانکی داشته باشند و این مسئله به ترقی آن منطقه کمک می کند. همچنین اجازه می دهد که استفاده کنندگان این سیستم اگر کاملا ناشناس نباشند بتوانند پول خود را خرج کنند که شبیه به استفاده از پول نقد ناشناس است.
    سوئد به دنبال دیگر کشورهای اسکاندیناوی همچون نروژ و دانمارک از خیلی وقت پیش به پول نقد نه گفتند.
    طبق گزارشات اخیر، اتاق بازرگانی دانمارک پیشنهاد کرده تا بیشترین تعداد خرده فروشها از سیستم غیر نقدی استفاده کنند بجز برای خدمات ضروری مانند بیمارستانها و ادارات و پست و مانند اینها برای تضمین اینکه تمامی داد و ستدها بطور الکترونیکی انجام شود و هدف اساسی آن ممنوع کردن پول نقد است.
    در واقع دولت دانمارک یک مهلت تا سال ۲۰۳۰(۱۴۰۸) برای کنار گذاشتن کامل سیستم پولی سنتی طراحی کرده است
    همان گونه که پیداست کشورهای اسکاندیناوی بر روی پیاده کردن سیستم جدید دیجیتالی هدف گذاری کرده و برای دنبال کردنش پافشاری می کنند. همچنین سوئد راههای دیگری برای استفاده از بلاک چین را برای خدمات عمومی همچون فهرست سندهای املاک و اراضی را در دست بررسی دارد.


    نظر شما در این مورد چیست؟ این تصمیم سوئد چه تاثیری در آینده ارز های دیجیتال و بلاک چین خواهد داشت؟ نظر خودتان را با ما در میان بگذارید


    منبع: cointelegraph.com

مجوز های ارسال و ویرایش