ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: واقعیت مجازی فیس بوک – فیس بوک اسپیس

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/26, 20:05
    SARA

    واقعیت مجازی فیس بوک – فیس بوک اسپیس

    فیس­ بوک اعلام کرد که نسخه بتای فیس ­بوک اسپیس لانچ خواهد شد. فیس­ بوک اسپیس یک اپ برای ارتباط با دوستان و همکاران در یک محیط تعاملی واقعیت مجازی است. این اپ برای هدست­های Oculus Rift در دسترس است.



    به گفته رئیس بخش واقعیت مجازی فیس ­بوک، این سیستم امکانی فراهم میکند تا کاربران شبکه های اجتماعی طوری باهم در تعامل باشند که انگار در حالت معمولی یکدیگر را میبینند. حتی در فاصله­ های دور.
    یک آواتار نماینده هر کاربر در فضای این اپ خواهد بود. ظاهر این آواتار بر پایه عکس کاربر شکل میگیرد اما میتواند با رنگ چشم، حالت مو وخصوصیات ظاهری فرد به بهترین حالت سازگار شود و شخصیت آن را نشان دهد.
    بعد از ساختن شخص مجازی، کاربران میتوانند با پیام­رسان، با دوستان خود ارتباط بگیرند، در فضای ۳۶۰ درجه تعامل داشته باشند و با اپ­ های سلفی دستکاری بیشتری در عکس­های خود در این محیط داشته باشند که در نهایت این امکانات محیط مجازی را به واقعیت تبدیل میکند.

    فیس­ بوک شرکت oculus را سه سال پیش خرید. در کنفرانس اف­۸ توسعه­ دهندگان سال قبل، فیس ­بوک در فکر این بود که چطور میتوان این اپ واقعیت مجازی را با یک دمو، اجتماعی کرد. در نهایت دو کارمند که در واقع ۳۰ مایل از هم دور بودند، در این فضای واقعیت مجازی باهم نامزد کردند.
    البته فعلا این تکنولوژی قابل استفاده عموم نیست و با مسیر اصلی خود فاصله دارد. مثلا برای این کار حدود ۱۰۰۰ دلار برای سخت افزار لازم است و همچنین کامپیوتری که بتواند این سیستم را اجرا کند. بنابراین فعلا یک نسخه خیلی بتا! و یک تجربه است.
    مشکلات زیادی در این باره وجود دارد که باید حل شود. مثلا موانع مختلف برای ورود به دنیای واقعیت مجازی. اکثر افراد شاید دوستانی نداشته باشند که همزمان با آنها وارد این دنیای مجازی شود تا باهم ارتباط برقرار کنند. این مشکلی است که باید به صورت اساسی حل شود. برای این که مردم جذب این فضا شوند فقط تبلیغ تازگی و نوظهوری این تکنولوژی کافی نیست. اکثر افراد شاید یکی دوبار وارد واقعیت مجازی فیس بوک شوند و بعد برگردند به همان فیس بوک قبلی که در آن خیلی راحت بودند و با هر دستگاهی میتوانستند وارد آن شوند.

    مورد جالبی که فیس بوک حتما میخواهد آن را عملی کند، کسب درآمد واقعی و پول واقعی در این دنیای مجازی است. آیا بیلبوردهای تبلیغاتی مختلف در پس زمینه این فضای مجازی خواهیم دید؟ آیا آیتم های مختلف از برند های واقعی دنیا را خواهیم دید؟ این مورد بزرگترین چالشی است که فیس بوک با آن رو به رو خواهد شد.

    واقعیت مجازی فیس بوک – فیس بوک اسپیس - پرتال کارآفرینی و استارتاپ

مجوز های ارسال و ویرایش