ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/14, 18:43
    SARA

    تفکر همچون بشر ، محققان بدنبال شکل گیری رویاها در روبات ها می باشند




    هنگامی که یک ربات به خواب فرو رفته ، چه رویایی را مشاهده نموده ؟ احتمالا بازی های رایانه ای !
    در انسان خواب شبانه یا حتی چرت های روزانه منجر به تقویت حافظه، تبدیل حافظه کوتاه مدت به بلند مدت گردیده، این فرایند در ۳ مرحله جداگانه اتفاق افتاده که عبارتند از پایدارسازی، ارتقا و ادغام ، ذهن شما خاطرات تان را در سیستم طبقه بندی مبتنی بر بارگذاری سازماندهی نموده که بیادآوردن آن در آینده را تسهیل نموده
    در گام اول پایدارسازی یک خاطره را هر ۶ میلی ثانیه کدگذاری نموده، در گام بعدی مغز انسان به تقویت حافظه در بازه های زمانی در حد چند دقیقه، ساعت یا یک روز کامل پرداخته تا آن را به حافظه بلندمدت انتقال داده، در نهایت فرایند ادغامی به وقوع پیوسته که در آن مغز خاطرات جدید را به خاطرات قبلی اضافه نموده، در این مرحله مغز در نقش یک سیستم آرشیوکننده و نه یک محفظه فایل عمل می نماید.
    هدف نهایی مجهزسازی روبات ها به این توانایی ها می باشد.
    نخستین موفقیت قابل ملاحظه گوگل در سیستم deepmind در فرمت بازی های ویدئویی کلاسیک قابل مشاهده بوده، بازی هایی همچون فرار از زندان یا شهاب سنگ ها به هوش مصنوعی این قابلیت را داده تا با اجرای فرایندهای منطقی ساده بازیکن مقابل را شکست داده، علاوه بر این تکنیک های مطرح شده در این بازی ها زیربنای تکنیک های یادگیری نظارتی مدرن به شمار می رود.
    در انسان چهار دست و پا رفتن قبل از راه رفتن شکل گرفته در حالیکه در ربات ها باید ابتدا فرایندهای ساده را طی نموده تا به توانایی هایی همچون تشخیص چهره یا تحقیقات در حوزه سرطان مجهز شوید.پیشرفت های صورت گرفته در ربات deepmind گوگل هنوز به اندازه ای نبوده که قادر به شکست انسان در بازی های پیچیده تری همچون استارکرافت یا لبیرینث بوده ، هنگامی که انسان به رویا پردازی راجع به شرایط ناگوار یا تهدیدکننده پرداخته ، سقف آرزوی هوش مصنوعی بازسازی توالی کامل بازی های رایانه ای برای تسلط بر فرایند بصری سازی و کشف مسیر حقیقت تا دسترسی به تخصص لازم بوده
    هدف اصلی هدایت هوش مصنوعی برای یادگیری همچون انسان ها از طریق آزمایش بوده، تغییر تمرکز از یادگیری نظارت شده (که در آن هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی الگوها پرداخته) به یادگیری بدون نظارت نیازمند آموزش فرایندهای تجربی به ربات ها و کشف شیوه تجزیه و تحلیل عوامل مختلف تاثیر گذار بر نتایج بوده، این یادگیری زمان بر تر بوده چرا که تعداد متغیرها رو به بی نهایت گراییده، این شرایط راهکاری مناسب برای حالت های عدم فعالیت یا رویاپردازی به شمار می رود.
    این حوزه تحقیقاتی در چهارچوب هوش مصنوعی همچنان در مسیر رشد قرار داشته، با این وجود محققان تا اینجای کار افزایش سرعت حداقل ۱۰ برابری را در مقایسه با نرخ یادگیری نظارتی در نتایج یافته های خود گزارش نموده اند. هرچند نتایج تا این مرحله نشان دهنده ناتوانی ربات ها در کاربردهایی همچون رویاپردازی بوده اما این آزمایشات برای آینده هوش مصنوعی مثمرثمر واقع شده یا شاید این نگرش یکی از آثار تماشای بیش از حد سریال وست ورلد می باشد.


    منبع: تفکر همچون بشر ، محققان بدنبال شکل گیری رویاها در روبات ها می باشند - ایران استارت آپ

مجوز های ارسال و ویرایش