ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چگونه در 5 دقیقه، با شخصی عمیقاً ارتباط برقرار کنیم ؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/17, 18:55
    SARA

    چگونه در 5 دقیقه، با شخصی عمیقاً ارتباط برقرار کنیم ؟




    می خواهیم با شما بازی جالبی انجام دهیم. بعد از انجام این بازی، اطلاعات جالبی در مورد فرد شرکت کننده برای سایرین آشکار خواهد شد. می توانید آن را با افراد ناشناس انجام داده و آن ها را از نتایج این بازی، شکه کنید. در ادامه خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. از شما می­خواهم یک صحرا را در نظر بگیرید، تا چشم کار می­کند صحراست. در این صحرا یک مکعب قرار دارد. اولین وظیفه شما اینست که این مکعب را توصیف کنید. چه شکلی است؟ چه اندازه است؟ از چه چیزی ساخته شده؟ دقیقاً کجاست؟ برای این سوالات جواب درست و غلطی وجود ندارد؛ مطابق با تصور خود به آن ها پاسخ دهید. قبل از اینکه ادامه دهید یک دقیقه تأمل کنید. جزئیات مهم اند. همانطور که به صحرا و مکعب خود نگاه می­ کنید، اگر دقت کنید می­ بینید که یک نردبان هم هست. وظیفه دوم شما اینست که نردبان را توصیف کنید. از چه چیزی ساخته شده؟ چه اندازه است؟ کجاست و چه ارتباطی با مکعب دارد؟ حالا تصور کنید در صحنه ای که می بینید، چشمتان به یک اسب بیفتد. (بله اسب، چون با یک صحرای معمولی سر و کار نداریم). وظیفه سوم، اسب را توصیف کنید، کجاست، در حال انجام چه کاری است؟ به کجا می­رود؟ داریم نزدیک می­شویم. در صحنه ی پیش رو، منظره ­ای از گل ها را می بینید. وظیفه یکی مانده به آخر شما اینست که گل ها را توصیف کنید. چند تا هستند؟ چه شکلی هستند؟ کجا هستند؟ با مکعب، نردبان و شن های صحرا چه ارتباطی دارند؟ سؤال نهایی، یک طوفان در صحرا شکل می گیرد. طوفان را توصیف کنید. چه نوع طوفانی است؟ دور است، نزدیک است؟ در چه جهتی در حال پیشروی است؟ آیا روی اسب، گلها، نردبان و مکعب تأثیری گذاشته است؟ اگر تا الان بازی کرده ­اید، که به اندازه کافی برایتان جالب بوده است، اگر نه که باید به شما اخطار بدهم، قسمت بعدی قابلیت شما را برای بازی کردن در دفعات بعدی از بین خواهد برد. اگر نمی­خواهید که برای همیشه فرصت بازی کردن را از دست بدهید، به عقب بازگردید و بازی را انجام دهید. به من اطمینان کنید. آماده­ اید؟ هیچ برگشتی در کار نیست. …
    مکعب، شما هستید. اندازه آن، نفس شماست: یک مکعب بزرگ نشان­ دهنده اینست که شما از خود مطمئن هستید، مکعب کوچک هم برعکس این مطلب را بازگو می­کند. میزان ایستایی عمودی آن نشان­ دهنده اینست که شما چقدر متعادل هستید. آیا مکعب شما بر روی شن ها قرار گرفته؟ پس چندان دور از زمین هم نیستید و به اندازه کافی در زندگی خود تعادل دارید. شناور در هوا؟ ذهن شما در ابرها سیر می­کند. جنس مکعب بازگو کننده­ ی میزان رها و باز بودن شخصیت شماست: مکعب­ های شفاف متعلق به آدمهای شفاف است، مکعب­ های مات آدمهایی هستند که تا حدودی نسبت به آنچه از ذهنشان می گذرد، محافظه کارند. درخشان؟ احتمالاً شما آدم مثبتی هستید که سعی در تعالی روح دیگران دارید. ساخته شده از سنگ گرانیت؟ شما محافظه کار و انعطاف­ پذیر هستید. حقه بازی اینجاست که وقتی از شما سؤال می­ شود که یک موجودیت پوچِ انتزاعی را توصیف کنید—یک مکعب—شما بیشتر مشخصات خود مکعب را در نظر می­گیرید. این حقه خیلی قدیمی است، اما حالا جالب ­تر می­شود. نردبان بیان­گر دوستان شماست. آیا دوستان شما به مکعب تکیه کرده اند؟ دوستانتان به شما اتکا می­کنند و به شما نزدیک هستند. نردبان محکم است؟ بلند است کوتاه است؟ آیا به درون مکعب راه دارد؟ یا به یکطرف روی شن­ها افتاده؟ تا اینجا شما باید نتیجه ­گیری­ های خود را کرده باشید. اسب نشان­ دهنده شریک رویاهای شماست. نوع اسب همان نوع شریکی است که شما به دنبالش هستید. بعضی از مردم اسب کشیده و محکمِ قهوه­ ای رنگی را می­ بینند، بعضی­ ها اسب بالدار بعضی ­ها هم اسب تک­ شاخ. آیا اسب کنار مکعب قرار گرفته؟ یا دارد آن را گاز می­زند؟ از مکعب شما دور است یا دارد از آن دور می­ شود؟ جواب این ها می ­تواند شریک فعلی شما را نشان بدهد، یا یک شریک عاطفی و روحی، البته نتایج همیشه هم جالب است هم کمی خنده ­دار. گلها فرزندان شما هستند. تعداد گلها، تصور یا خیال یا آرزوی شما برای تعداد فرزندانتان است. بعضی­ ها فقط یک گل می ­بینند، بعضی­ ها یک باغ پر از گل را می­ بینند که مکعب را پوشانده است. رنگ و تازگی گل ها اشاره به شرایط فرزندانتان و سلامتی و شادابی­ شان دارد. جای آن ها نسبت به مکعب، می­تواند روابط مورد علاقه را بازگو کند: من زنی را دیدم که اسبش در حال خوردن گل ها بود. و در پایان، طوفان بازگوکننده رفتار شماست. این موضوع، شرایط یک فرد را مشخص می­ کند، اینکه چقدر ریسک­ پذیر است. بعضی­ ها شاید طوفان متفاوتی را ببینند، در نزدیکی افق که از دید خارج می­ شود. بعضی­ ها شاید خود را در شرایط آخرالزمان ببینند، اینکه هم اسب هم مکعبشان در حال نابودی هستند. به نظر می­ آید این آدم ها کمی در زندگی­ های شخصی­شان ضربه روحی خورده ­اند. اما به نظرتان همه این ها صحیح هستند؟ معلوم است که نه. شما نمی­توانید با نردبان­ و اسب­ در مورد مردم قضاوت کنید. این یک بازی است، بازی که هزاران سال است انجام می­شود. اما اگر از اول تا آخر بازی کردید، می­توانید به دیگران هم پیشنهاد کنید که آن را بازی کنند. کم­ کم احساس می­ کنید که به آن وابسته شده ­اید. که شاید اینکه یک فرد خودش را مکعب بببند، حالاتش را در اسب مشاهده کند، فرزندانش را به صورت گل در نظر بگیرد، یک طوفان نشانه خطرات محیطی­ است که بعضی از آنها را حس می­ کنیم بعضی دیگر را نه. نردبان چیزی است که برای پشتیبانی کردن از آن استفاده می­ کنیم.
    شاید این ها روانشناسانه به نظر برسند. ولی این موضوع، وسیله بسیار خوبی است که کسی را بشناسید. در عرض 5 دقیقه شما شخصیت یک ناشناس، دوستانش، شریک ­­هایش، فرزندانش، ریسک­هایش، رویاها و الهاماتش را مورد بحث قرار می­دهید و در مورد همه آن ها اطلاعاتی کسب خواهید کرد.


    https://isfahanplus.ir/%da%86%da%af%...8%d8%a7%d8%b7/

مجوز های ارسال و ویرایش