ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۱۰ نمونه از شرکت‌های دارای فرهنگ غنی و فوق العاده [بخش اول]

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/07, 21:01
    SARA

    ۱۰ نمونه از شرکت‌های دارای فرهنگ غنی و فوق العاده [بخش اول]




    برخورداری از یک فرهنگ غنی برای یک شرکت، بیش از این تنها به عنوان یک گزینه محسوب نمی‌شود. امروزه کارکنان به این مسئله به اندازه‌ی درآمد و مزایای محل کار خود اهمیت می‌دهند. در حقیقت، وجود یک فرهنگ غنی در یک شرکت، در کنار وجود سایر مزایای سنتی نیز، از شرکت مورد نظر انتظار می‌رود. از آن جایی که فرهنگ یک شرکت ممکن است برای شرکتی دیگر مناسب نباشد، شما می‌توانید با شرکت‌هایی که به درستی این راه را در پیش گرفته‌اند، آشنا شوید و می‌توانید ایجاد یک فرهنگ مناسب، برای محیط کاری شرکت خود را آغاز کنید.

    ۱- زاپوس (Zappos)

    زاپوس همانقدر که برای فروش کفش‌های آنلاین خود از محبوبیت برخوردار است، به دلیل فرهنگ خاص برند خود نیز به اندازه‌ی کافی شناخته شده است. حالا این فرهنگ به چه شکلی شناخته شده است؟ این جریان ابتدا از طریق یک مصاحبه‌ی فرهنگی مناسب آغاز می‌شود. که می‌تواند نیمی از بار این مسئله را به دوش بکشد که آیا کاندیدای مورد نظر می‌تواند به استخدام شرکت درآید یا خیر. به کارکنان جدید پیشنهاد می‌شود که آن‌ها می‌توانند پس از گذراندن یک دوره‌ی آموزشی یک هفته‌ای و با دریافت ۲۰۰۰ دلار، در صورتی که احساس کنند این شغل برای آنها مناسب نیست، از کار کناره‌گیری کنند. ارتقای شغلی، به کارمندانی تعلق می‌گیرد که آزمون‌های مهارت را پشت سر گذاشته و افزایش قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. بنابراین ارتقای کارکنان از سیاست‌های اداری نشات نمی‌گیرد. بخش‌هایی از بودجه‌ی کاری به انجام کار گروهی و ارتقای فرهنگ توسط کارکنان تعلق می‌گیرد. مزایای عالی و یک محیط کاری لذتبخش که خود را وقف رضایت و خوشحالی مشتریان خود می‌کند، همگی در رویکرد فرهنگی شرکت زاپوس جای گرفته‌اند. زمانی که فرهنگ درستی را برای شرکت خود انتخاب کنید و خدمات بی‌نقص به مشتریان ارائه دهید، در این صورت، یک برند عالی مسیر خود را به راحتی در پیش می‌گیرد. نکته: زاپوس اول و مهم‌تر از همه، با توجه به تناسب فرهنگی کارکنان، به استخدام آنها می‌پردازد. فرهنگ شرکت از پیش تعیین شده است و تناسب داشتن با این فرهنگ، مهم‌ترین چیزی است که مدیران در زمان استخدام به آن توجه می‌کنند. این روند می‌تواند به پیشرفت کارکنان و رضایت آنها منجر شود که این مسئله در نهایت می‌تواند به رضایت مشتریان نیز بیانجامد.

    ۲- واربی پارکر (Warby Parker)

    واربی پارکر از سال ۲۰۱۰ تولید و فروش عینک‌های طبی بر اساس نسخه‌ی پزشک را آغاز کرده است. آن‌ها به طراحی عینک‌های خود می‌پردازند که این عینک‌ها مستقیما به مشتریان فروخته می‌شوند، همچنین آن‌ها از طریق حذف واسطه‌ها قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند.


    یکی از دلایل موفقیت این شرکت، گروهی است که خود را وقف فرهنگ کرده است. در این تیم گروهی، یک فرهنگ مثبت، مانند برگزاری مراسم ناهار سرگرم‌کننده و سایر رویدادها و برنامه‌های تفریحی از بیشترین اهمیت برخوردارند. این شرکت اطمینان حاصل می‌کند که همیشه رویدادی در حال برگزاری است تا تمامی تیم، رویدادی در پیش رو داشته باشند که برای ادامه‌ی کار به آنها انگیزه ببخشد. همچنین این شرکت از روش‌هایی استفاده می‌کند که به موجب آن‌ها اطمینان حاصل کند که تمام تیم به خوبی در کنار یکدیگر کار می‌کنند و بر روی کمک همه‌ی گروه به منظور ایجاد زمان‌هایی برای استراحت و یا فرستادن کارکنان برای صرف ناهار، تاکید می‌کند. نکته: واربی پارکر به ایجاد یک فرهنگ حساب شده برای کارکنان از طریق ایجاد یک تیم متعهد پرداخته است که وظیفه‌ی آن‌ها، برنامه‌ریزی برای رویدادها و برنامه‌های مختلف به منظور ارتقا و پیشرفت جامعه‌ی کارکنان است. ایجاد یک فرهنگ عالی برای یک شرکت، به خودی خود به وجود نمی‌آید.

    ۳- شرکت هواپیمایی ساوت‌وست (Southwest Airlines)

    صنعت هواپیمایی اغلب به دلیل داشتن کارکنان بداخلاق و عبوس و همچنین خدمات مشتریان ضعیف، مورد تمسخر قرار گرفته می‌شوند، اما هواپیمایی ساوت‌وست در برابر این تمایلات و افکار مقاومت می‌کند. مشتریان وفادار این هواپیمایی، اغلب کارکنان این هواپیمایی را خوش‌اخلاق و دوستانه توصیف می‌کنند و سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند به مشتریان کمک کنند.
    این شرکت هواپیمایی به تازگی وارد این بازی نشده است بلکه ۴۳ سال است که در این صنعت فعالیت می‌کند. در طول این زمان، این شرکت قادر بوده است تا اهداف خود را مدیریت کرده و دیدگاهی را در کارکنان به وجود بیاورد که به دنبال آن بتواند کارکنان را به بخشی از یک تیم متحد تبدیل کند. همچنین این شرکت به کارکنان اجازه می‌دهد تا چند قدم بیشتر برای خوشحال کردن مشتریان بردارند و آنها را قادر می‌سازد تا آن چه را که نیاز است انجام دهند، تا به همان دید درست دست پیدا کنند. نکته: کارکنانی که به منظور دستیابی به هدف مورد نظر شرکت قانع شده‌اند، افرادی هستند که به منظور تبدیل شدن به بخشی از یک هدف بزرگتر، هیجان‌زده هستند.

    ۴- توئیتر (Twitter)

    کارکنان توییتر نمی‌توانند از تحسین فرهنگ این شرکت دست بردارند. ملاقات در پشت‌بام، همکاران صمیمی و یک محیط گروه محور که در آن هر یک از افراد به دنبال اهداف شرکت از انگیزه‌ی بیشتری برخوردار می‌شوند و همین مسئله برای تحسین کردن شرکت به آن‌ها الهام بخشیده است. کارکنان توئیتر همچنین می‌توانند در مرکز سانفرانسیسکو وعده‌های غذایی رایگان دریافت کنند و در کنار آن از کلاس‌های یوگا و تعطیلات نامحدود (برای برخی کارکنان) استفاده کنند. البته این موارد در دنیای استارتاپ‌ها پیش از این نیز دیده شده است. اما چه چیزهای دیگری به محبوبیت توئیتر می‌افزاید؟

    کارکنان کار کردن با افراد باهوش دیگر را دوست دارند. کارکنان با اشتیاق، در مورد محسوب شدن به عنوان بخشی از شرکت صحبت می‌کنند و آن‌ها می‌دانند که در حال انجام دادن کارهایی هستند که برای دنیا از اهمیت برخوردار است، و این حس در میان کارکنان وجود دارد که هیچکس قبل از به پایان رسیدن کار خود، محل کار را ترک نمی‌کند. نکته: چیزی بهتر از این نیست که کارکنانی داشته باشید که با یکدیگر رفتار صمیمانه و دوستانه‌ای دارند و همه‌ی آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند عالی باشند و کار خود را دوست داشته باشند. هیچ نوع برنامه، فعالیت و یا قوانینی نمی‌تواند با کارکنان راضی و خوشحال که می‌دانند کارشان از اهمیت برخوردار است برابری کند.

    ۵- شورون (Chevron)

    در حالی که شرکت‌های نفت و گاز به عنوان بهترین هدف برای روابط عمومی منفی و خشونت‌های عمومی محسوب می‌شوند، کارکنان شورون به خوبی در برابر فرهنگ این شرکت پاسخگو بوده‌اند. کارکنان، شورون را با سایر شرکت‌های مشابه مقایسه کرده و به “راه و روش شورون” اشاره کرده‌اند زیرا این شرکت خود را وقف امنیت و حمایت از کارکنان و همچنین تیمی کرده است که همیشه از یکدیگر مراقبت کرده‌اند. شورون نشان می‌دهد که از طریق ارائه‌ی خدماتی مانند شرکت در مراکز تناسب اندام و سلامتی و یا از طریق عضویت در باشگاه سلامتی، به کارکنان خود اهمیت می‌دهد. همچنین این شرکت به ارائه‌ی برنامه‌های سلامت محور مانند ماساژ و کلاس‌های آموزشی خصوصی می‌پردازد. شورون اصرار دارد که کارکنان هر چند وقت یکبار مرخصی بگیرند. به عبارت دیگر، این شرکت نشان می‌دهد که به سلامت کارکنان خود اهمیت می‌دهد و کارکنان نیز می‌دانند که این شرکت برای آن‌ها ارزش قائل است.
    نکته: فرهنگ شرکت شما لازم نیست به معنای داشتن میز پینگ‌پونگ و نوشیدنی‌های مجانی باشد. تنها کافی است که به کارکنان خود احساس امنیت و سلامتی بدهید و سیاستی ایجاد کنید که در آن همه‌ی کارکنان مراقب یکدیگر باشند. همین موارد برای ایجاد یک فرهنگ مناسب، کفایت می‌کند.
    ادامه دارد…

    منبع: پونیشا

    https://isfahanplus.ir/%db%b1%db%b0-...%db%8c-%d9%88/

مجوز های ارسال و ویرایش