ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/11/12, 12:29
    labkhand
    خیلی خوب بود اینا هم خیلی مهم هستن
    عناصر اصلی طراحی که در طراحی کمپین تبلیغاتی مورد توجه قرار می‌گیرند
    تحلیل موقعیت
    نخستین گام در طراحی اکثر کمپین‌های تبلیغاتی تحلیل موقعیت است که همه‌ی اطلاعات مرتبط موجود درباره‌ی محصول، شرکت، محیط رقابت، صنعت و مصرف کنندگان را خلاصه می‌کند. اطلاعات مورد نیاز این مرحله با روش های تحقیق به دست می‌آید در این مرحله تحلیل صحیح اطلاعات و معنا بخشیدن به اطلاعات خام جمع آوری شده بسیار مهم است. در این مرحله از طراحی کمپین تبلیغاتی، حوزه های پژوهشی که بیشترین اهمیت را دارند، عبارتند از:
    1 - پژوهش درباره ی محصول و شرکت
    2 - پژوهش درباره ی مصرف کنندگان و ذینفعان
    3 - تحلیل بازار
    4 - تحلیل موقعیت رقابتی


    طرح ریزی رسانه ها
    ابعاد طرح ریزی رسانه را بودجه بندی کمپین تبلیغاتی مشخص می کند و نوع رسانه های مورد استفاده را نوع محصول، مخاطب هدف و ... تعیین می کنند. در یک کمپین که بر پایه ی ضریب دسترسی بالا طراحی شده هزینه ها به گونه ای اختصاص می یابد که پیام تبلیغاتی به بالاترین تعداد ممکن از مخاطبان برسد. اما در یک کمپین تبلیغاتی مبتنی بر فراوانی بالا، بودجه خرج تعداد کمتری از رسانه‌ها می شود، ولی تعداد دفعات تکرار پیام افزایش می یابد.






    تحلیل سوآت SWOT
    تحلیل سوآت که به نوعی ادامه ی بخش اول یعنی تحلیل موقعیت است به دلیل اهمیت زیاد به صورت جداگانه بررسی می¬شود. تحلیل سوآت چهار مفهوم را در بر می‌گیرد. نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدید ها. طی مرحله‌ی تحلیل موقعیت ، طراحان کمپین تبلیغاتی همه ی اطلاعاتی را که گفته شد جمع آوری می کنند. در این مرحله اطلاعات به دست آمده را بر حسب عوامل داخلی (قوت‌ها و ضعف‌ها) و عوامل خارجی (فرصت‌ها و تهدیدها) تقسیم بندی می‌کنند. پس از گردآوری اطلاعات و طبقه بندی آنها، تحلیل اطلاعات آغاز می‌شود. در این مرحله باید به اطلاعات گرداوری شده معناهای کاربردی و عملیاتی بخشید و موضوعات و حوزه های کلیدی را که استراتژی کمپین تبلیغاتی بر پایه آن‌ها شکل خواهد گرفت، شناسایی کرد.




    استراتژی ارتباطی
    کمپین تبلیغاتی برنامه‌ی ارتباطی پیچیده ای است که با تمامی تلاش های بازاریابی یک سازمان در هم تنیده است. این برنامه‌ی ارتباطی جامع، با یک درون مایه‌ی ترویجی واحد، به همه‌ی ذینفعان و مخاطبان می¬رسد. تغییرات پیام بر محور آن درونمایه، با توجه به علائق مخاطبان ، شکل می‌گیرد. به بیان دیگر گرچه یک کمپین تبلیغاتی به سوی مخاطب مصرف کننده هدایت می‌شود اما برخی قسمتهای فرعی آن می توانند متمرکز بر اعضای درونی سازمان، نیروی فروش، دلالان یا خرده فروشان باشند. استراتژی خلاقیت و تصمیم گیری برای اینکه از چه نوع استراتژی برای مخاطبان گوناگون استفاده شود از درک مسائل ارتباطی به دست می‌آید و نوع تاثیراتی را که کمپین می‌خواهد بر مخاطبان داشته باشد خلاصه می‌کند. کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از آگهی هاست که بر محور یک ایده ی مرکزی ساخته می شوند. کار خلاقیت بر روی کمپین را می¬توان به دو مرحله ی تعیین استراتژی خلاقیت (پیام چه می¬گوید) و تعیین تاکتیک های عملکرد (چگونه اجرا می شود) تقسیم کرد.








    تخصیص منابع و بودجه بندی
    تعیین کننده تمام تصمیمات و استراتژی‌های یک کمپین تبلیغاتی میزان بودجه‌ای است که کارفرمای تبلیغات مشخص می کند. بخشی از سرمایه ی کمپین صرف آغاز طرح ریزی، تحلیل موقعیت، تحلیل سوآت می شود تا چشم انداز کمپین تبلیغاتی و دامنه‌ی فعالیت‌های آن مشخص شود. سپس بودجه ای تنظیم و پیشنهاد می شود که هزینه‌ها را برآورد کند چنانچه این مقدار بودجه بیش از بودجه ی اختصاص یافته باشد باید کاهش یابد و در مواقعی هم که نیاز به فعالیت های بیشتری داشته باشیم بودجه افزایش می یابد. بودجه ی بیشتر کمپین ها در وضعیتی متوسط قرار می گیرد. در این شرایط، ضرورت طرح دقیق و مصرف حساب شده ی بودجه بالا می رود.






    استراتژی کمپین تبلیغاتی
    پس از دو مراحل گفته شده نوبت به تعیین استراتژی کمپین تبلیغاتی می رسد.در یک طرح استراتژیک تصمیماتی گرفته می‌شود که کمپین را از جنبه‌های مختلف هدایت خواهند کرد. در استراتژی کمپین هدف هایی تعیین می شوند که مشکلات و چالش های تحلیل سوات را حل کنند. این بخش مخاطبان هدف، اقدامات مربوط به معرفی مزیت رقابتی و جایگاه محصول و زمان بندی کمپین در تمامی اقدامات همچون بازاریابی، طرح خلاقیت، طرح رسانه، تخصیص بودجه، شیوه ی سنجش کمپین تبلیغاتی و ... را مشخص می کند.






    سایر فعالیت های بازاریابی
    در کمپین های تبلیغاتی در کنار تبلیغات از روش های دیگری مانند ترویج و توسعه ی بخش فروش و روابط عمومی می توانند بر نتایج تاثیری مثبت بگذارند. سوال این است که کدام ابزار ارتباطی می تواند به بیشترین تعداد مخاطب دسترسی پیدا کند(تبلیغات) مخاطبان خاصی را درگیر کند (رویدادها) یا اعتبار و ارتباط با مخاطبان بیافریند(روابط عمومی)






    تدوین روش و معیارهای ارزیابی کمپین
    آخرین مرحله در توسعه ی یک کمپین تبلیغاتی، آماده کردن طرح ارزیابی کمپین است. ارزیابی به نوعی مهمترین مرحله در طراحی کمپین های تبلیغاتی است. بخش کلیدی یک طرح ارزیابی اندازه گیری اثر بخشی یک شرکت یا یک برند در برابر هدف های از پیش تعیین شده است. ارزیابی، چنانچه به صورت رسمی و در قالب یک طرح پژوهشی انجام نگیرد، معمولا به شکل غیر رسمی و به منظور تعیین موفقیت عمومی اقادامات انجام شده انجام می گیرد. آیا کمپین به خوبی کار می کند؟ چه نتایجی به دست آمده است؟ ضریب نفوذ تبلیغات در جامعه ی هدف چه مقدار بوده است؟ آیا کمپین تبلیغاتی مورد نظر اعتبار و خوش نامی ایجاد کرده است و از همه مهمتر کمپین چه مقدار بر فروش تاثیر داشته است؟




    این لیستی از کارهاییه که آژانس تبلیغاتی لبخند تو کمپین هاشون انجام میدن
  • 2017/12/07, 20:41
    SARA

    کمپین تبلیغاتی چیست؟ ۴ توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین تبلیغاتی



    یک کمپین تبلیغاتی مجموعه اقدامات مشخص و تعریف شده برای بازاریابی و فروش یک محصول یا خدمت جدید (و یا نسخه‌ی تغییر داده شده‌ی محصول و خدمت) و یا استفاده از یک کانال جدید برای فروش محصول و خدمت پیشین است.
    بازاریابی موثر اغلب چیزی است که شرکت های در حال رشد را از سایر شرکت های مشابه متمایز می‌کند (شرکت های دیگر موجود در همان بازار و با ارائه‌ی همان محصول). شرکت هایی نظیر ژیلت و کوکاکولا در بازار بسیار رقابتی محصولات مصرفی موفق شدند در حالی که آن‌ها داشتند همان محصولات رقیبان خود را ارائه می‌کردند. اگر به دنبال رشد کسب و کار خود و یا سازمان خود هستید باید یک بازاریاب، مبلغ و ترویج کننده‌ی سازمان و کسب و کار خود باشید.
    کمپین های تبلیغاتی موفق مبتنی بر مطالعه و پژوهش، بسیار فکر شده و متمرکز بر جزییات، تهیه و توسعه داده شده‌اند (برای مشاهده‌ی کمپین های تبلیغاتی موفق در حوزه‌ی سینما بخش «درس هایی از سینما» را ببیند». هم چنین می‌توانید مقاله‌ی بازاریابی غیر سنتی – بخش اول و بازاریابی غیر سنتی – بخش دوم را ببینید). اصلا این طور نیست که آن‌ها صرفا مبتنی بر یک ایده‌ی خاص باشند. برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی با بررسی جایگاه فعلی شما در بازار شروع شده و در نهایت با جزییاتی نظیر کلمات و شدت تلفظ آن‌ها در آگهی تبلیغاتی خاتمه می‌یابد.
    فکر نکنید که برای تهیه‌ی یک کمپین تبلیغاتی خوب باید خود را سه روز در زندان حبس کنید و فکر کنید! بلکه باید از اتاق و محل کار خود خارج شوید و با دنیای واقعی در ارتباط باشید. چرا که هیچ نقشه‌ای نمی تواند کاملا منطبق بر اتفاقات و نیازهای دنیای واقعی باشد. از طرفی با خود عهد کنید که نقشه‌ی خود را به صورت کامل روی کاغذ تهیه کنید و تمام ابعاد آن را بسنجید. عجله‌ی بیش از حد در تهیه‌ی کمپین تبلیغاتی باعث می‌شود جزییاتی را نادیده بگیرید که تاثیرات منفی زیادی را روی کیفیت پیام ارائه شده و میزان اثربخشی آن داشته باشد.
    در این جا به چندین روش برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی اشاره می‌کنیم:

    در مناسب های عمومی و همایش ها حضور پیدا کنید و صحبت کنید:

    با صحبت در مناسب های عمومی می‌توانید خود را به مخاطبان و مشتریان بالقوه‌ی خود معرفی کنید و باعث افزایش اعتبار محصولات و خدمات خود شوید.

    از مشتریان بخواهید که محصول شما را به دیگران معرفی کنند.


    استفاده از مشتریان فعلی برای جذب مشتریان جدید یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی شرکت تان است. فراموش نکنید که این موضوع را از فروشندگان خود نیز بخواهید چرا که هر یک از آن‌ها نیز آشنایان بسیار زیادی دارند. به مشتریان خود توضیح دهید که دقیقا چه چیزی را از آن‌ها می‌خواهید که به دیگران منتقل کنند. آیا در مورد قیمت پایین محصول شما صحبت کنند؟ آیا در مورد کیفیت آن صحبت کنند؟ آیا در مورد مقایسه‌ی آن با سایر برند ها صحبت کنند؟

    مانند یک مشتری باشید!

    برای این که بفهمید که مشتریان دقیقا چه می‌خواهند شما باید مثل آن ها باشید و مثل آن ها فکر کنید. از شرکت ها و جاهایی که آن‌ها مرتبا به آن‌جا می‌روند بازدید کنید. ببینید که مشتریان چگونه رفتار می‌کنند و به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند. سپس کسب و کار خود را مبتنی بر این ترجیحات تغییر دهید.

    نمونه‌هایی را به رایگان به مشتریان خود بدهید:

    اگر شما این اجازه را به مردم بدهید که محصول یا خدمت شما را به رایگان امتحان کنند، شانس بیش تری هست که آن را در آینده بخرند. کارمندانی داشته باشید که در جلوی شرکت، نمونه های رایگان محصول را به مشتریان ارائه دهند. بسیاری از شرکت های نرم افزاری از این روش استفاده می کنند و این اجازه را به کاربر می‌دهند که به مدت ۳۰ روز به رایگان از نرم افزار آن‌ها استفاده کند و بعد در صورت تمایل آن را خریداری کند.

    منبع:وبسایت لرن مارکتینگ



    https://isfahanplus.ir/%da%a9%d9%85%...3%d8%aa%d8%9f/

مجوز های ارسال و ویرایش