ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: پارامترهایی که باید مشتریان را بر اساس آن‌ها دسته بندی کنید

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/07, 18:22
    SARA

    پارامترهایی که باید مشتریان را بر اساس آن‌ها دسته بندی کنید



    دسته بندی مشتریان (Segmentation) به معنای شکستن بازار فروش محصول به گروه‌های کوچک تری‌است که بتوان آن‌ها را مدیریت کرد و از روش‌های بازاریابی خاص برای هر دسته و گروه استفاده کرد. این دسته بندی را بر اساس پارامترهای مختلفی می‌توان انجام داد. برای مثال: رفتار مشتری

    • نیازها: نیازهای اقتصادی، عملیاتی و فنی، روانشناختی، اجتماعی.
    • مزایا: کیفیت، سرویس دهی، اقتصادی بودن، سهولت استفاده، سرعت
    • نگرش به محصول: مشتاق، مثبت، بی تفاوت، منفی، متنفر
    • وضعیت مصرف کننده: مصرف کننده نیست، مشتری بالقوه، مصرف کننده‌ی بار اولی، مصرف کننده‌ی منظم و دائمی
    • وضعیت وفاداری: ندارد، کم، متوسط، قوی، وفاداری مطلق
    • میزان آشنایی با برند: ناآگاه، آگاه، علاقه مند، مشتاق، قصدکننده برای خرید
    • میزان آگاهی در مورد محصول: کم، متوسط، زیاد

    موقعیت جغرافیایی

    • منطقه‌ی جغرافیایی: آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آسیا، اروپا، آفریقا
    • نواحی درون یک کشور: برای مثال جنوب ایران، شمال، مناطق مرکزی، استان های کرد زبان و ترک زبان
    • جمعیت شهر: جمعیت زیر پانصد هزار نفر، بین پانصد هزار تا ۴ میلیون، ۴ میلیون نفر به بالا و ….
    • شهری یا روستایی
    • اقلیم: سرد، گرم، بارانی، بیابانی، کوهستانی

    ویژگی‌های دموگرافیک

    • میزان درآمد
    • جنسیت
    • سن
    • تعداد اعضای خانواده: ۱ نفره، دو نفره، سه نفره و …
    • نحوه‌ی زندگی خانواده: جوان و مجرد، نامزد کرده، ازدواج کرده بدون فرزند، ازدواج کرده با فرزند (نوزاد، کودک، پیش دبستانی، نوجوان)، به تازگی طلاق گرفته، خانواده‌های تک والد
    • وضعیت شغلی: بی کار، خانه دار، نیمه وقت، تمام وقت، دانشجو، کار آزاد، بازنشسته، کشاورز
    • میزان تحصیلات: راهنمایی، سیکل، دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا.
    • مذهب: مسلمان (شیعه، سنی)، زرتشتی، مسیحی، یهودی
    • نژاد: سفید، سیاه، زرد، سرخ
    • ملیت: ایرانی، انگلیسی، فرانسوی، روسی

    ویژگی‌های روانشناختی

    • شیوه‌ی زندگی: علایق، سرگرمی‌ها، فعالیت‌ها، ارزش‌ها، اندیشه‌ها. هر فرد دو شیوه‌ی زندگی دارد. یکی چیزی که در آن است و دیگری چیزی که می‌خواهد باشد. تقریبا تمام تصمیم‌های فرد بر اساس شخصیت فعلی و شخصیتی که می‌خواهد باشد، انجام می‌گیرد.
    • خصوصیات شخصیتی
    • صمیمیت و خلوص
    • هیجانات
    • شایستگی‌ها
    • کمال طلبی
    • طبقه‌ی اجتماعی: پایین، متوسط پایینی، متوسط، متوسط بالایی، سطح بالا
    • ارتباطات و روابط اجتماعی
    • نوع مشتری
    • محصولات مورد استفاده
    • روش خرید

    ارتباطات

    • نحوه‌ی ارتباطات: ضعیف، قوی، صمیمی

    نوع مشتری

    • تولید کننده
    • سرویس دهنده
    • دولت
    • نظامی
    • سازمان‌های غیرانتفاعی
    • عمده فروش
    • خرده فروش
    • مصرف کننده

    وضعیت خرید

    • خرید مجدد، خرید مجدد ولی با تغییر، اولین خرید

    روش خرید

    • اینترنتی، قرارداد بلند مدت، گارانتی دار، سرمایه‌ای، پول نقد

    منبع:وبسایت لرن مارکتینگ
    https://isfahanplus.ir/%da%af%d8%b1%...5%d8%aa%d8%b1/


مجوز های ارسال و ویرایش