ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: Email Bounce Rate چیست؟ Soft Bounce چه فرقی با Hard Bounce دارد؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/27, 15:36
    SARA

    Email Bounce Rate چیست؟ Soft Bounce چه فرقی با Hard Bounce دارد؟

    در یکی از مطالب گذشته گزارشی در مورد میزان تعامل کاربران با ایمیل هایی که دریافت می کردند، نوشتم. در جدول آن گزارش اصطلاحی وجود دارد به نام Email Bounce که یکی از معیارهای مهم در میزان سنجش موفقیت ایمیل مارکتینگ است.

    هنوز ترجمه صحیحی برای Email bounce به ذهنم نمی‌آید یا همان بهتر که نمی‌آید وگرنه سرنوشتی مثل کارمایه (انرژی) یا دستینه (هندبوک) و بقیه اصطلاحات خواهد داشت. البته شاید اگر اسم شکسته‌نامه را برایش انتخاب کنیم بد نباشد ولی اجازه دهید با همان نام Email Bounce تا آخر این نوشته برویم تا از هرگونه یادگیری غلط که ممکن است بر اثر ترجمه ناصحیح اتفاق بی‌افتد جلوگیری کرده باشیم.

    Email Bounce بر خلاف اسمش که به نظر خیلی پیچیده و با ابهت میاید مفهومی ساده دارد.

    Email Bounce Rate چیست؟

    Bounce Rate به ما نشان می دهد چند درصد از ایمیل‌هایی که ارسال کردیم به دست گیرنده نرسیده است. ممکن است ایمیلهایی که ارسال می‌کنیم بر اثر مشکلاتی که در حین ارسال پیش می آید مثل پر بودن اینباکس گیرنده یا ایمیل غیرواقعی ، هیچ وقت به دست گیرنده نرسد.
    Bounce Rate بالا نشان دهنده این است که اوضاع ایمیل‌لیستی که داریم اصلا خوب نیست و باید در جمع آوری ایمیل دقت بیشتری به خرج دهیم و لیست موجود را اصلاح کنیم.
    هرچقدر Bounce rate پایین باشد نشان دهنده این است که ایمیل‌لیست ما برای ایمیل‌هایی که برایشان ارسال می‌کنیم مشکلی ندارند و اکثر ایمیل‌های فرستاده شده، در اینباکس گیرنده می‌رود.
    ما دو نوع Bounce داریم، یکی Soft Bounce و دیگری Hard Bounce.آشنایی با این دو نوع Bounce به ما کمک می‌کند تا در اصلاح لیست‌ ایمیل وسواس بیشتری به خرج دهیم.
    Soft Bounce چیست؟

    گفتیم Bounce وقتی معنا پیدا می‌کند که ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنیم بنا به هر دلیلی به دست گیرنده نرسد. دلایل مختلفی هم در نرسیدن ایمیل به گیرنده تاثیرگذار است.
    اگر دلایلی که باعث نرسیدن ایمیل به گیرنده شده است ، موقتی باشد به آن Soft Bounce می‌گوییم. یعنی هم اکنون که ایمیل را ارسال کردیم گیرنده برای دریافتش مشکلی دارد که اگر یک ساعت یا یک روز بعد ایمیل را ارسال کنیم ممکن است دریافت کند و به اینباکس برود.

    بعضی از این مشکلات موقتی ممکن است یکی از گزینه‌های زیر باشد:

    • اینباکس گیرنده پر است و امکان دریافت ایمیل جدید وجود ندارد.
    • سرور گیرنده دچار مشکل شده است یا آفلاین است.
    • متنی که در ایمیل نوشته‌ایم بیش از اندازه طولانی است.

    Hard Bounce چیست؟

    برخلاف Soft Bounce که مشکلات موقتی در دریافت ایمیل وجود داشت ، در Hard Bounce معمولا مشکلاتی که باعث عدم دریافت ایمیل از سمت گیرنده می‌شود ثابت است و به سادگی نمی‌شود وضعیت را تغییر دارد.
    عددی که در سرویس‌های ایمیل مارکتینگ به عنوان Hard Bounce می‌بینیم، شاخصیست که نشان می‌دهد چند درصد از ایمیل‌هایی که ارسال کردیم به دست گیرنده نرسیده است و این عدم نرسیدن بنا به دلایل غیرقابل تغییر و ثابت، اتفاق افتاده است.
    بعضی از دلایلی که باعث این اتفاق می‌شود ممکن است یکی از گزینه های زیر باشد:

    • ایمیل گیرنده اصلا وجود ندارد.
    • دامنه اصلا وجود ندارد.
    • سرور گیرنده کلا دریافت ایمیل از هر فرستنده‌ای را مسدود کرده است.

    بهتر است سعی کنیم درصد کل Bounce rate را (Soft Bounce و Hard Bounce با هم) را زیر ۲% نگه داریم (+) و اگر این عدد در حال حاضر بیشتر از این رقم است ضروریست دستی به سر و صورت ایمیل لیستمان بکشیم.


    Email Bounce Rate چیست؟ Soft Bounce چه فرقی با Hard Bounce دارد؟ -دیجیتال مارکتینگ

مجوز های ارسال و ویرایش