ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: سرمایه گذاری 25 میلیاردی در حوزه جهانی فین تک

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/18, 20:19
    Admin

    سرمایه گذاری 25 میلیاردی در حوزه جهانی فین تک



    مدیرعامل شرکت داتین در سمینار فناوری مالی (فین‌‌تک) با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌ها در فین‌تک گفت: بالاترین رقمی که در حوزه فین‌تک سرمایه‌گذاری شده 47 میلیارد دلار بوده که این رقم در سال گذشته 25 میلیارد بوده است.

    به گزارش ستاد خبری نمایشگاه تراکنش ایران؛ علی دانشگر با تعریف فین‌تک‌ها گفت: فین‌تک یا فناوری مالی به آن دسته از نوآوری‌‌ها و فناوری‌‌های جدید و نوظهور گفته می‌شود که هدف آنها رقابت با روش‌های معمول یا سنتی ارائه خدمات مالی و جایگزینی آنهاست. او در ادامه گفت: شرکت های مختلفی در دنیا در حوزه فناوری مالی در حال کار کردن هستند که پیش از این به صورت استار‌ت‌آپ در حال فعالیت بودند. آخرین آمار فین‌تک‌ها نشان می‌دهد که حدود 12 هزار فین تک ثبت شده داریم. در بحث بلاک‌چین نیز رشد بسیار زیادی داشته‌ایم و سرمایه‌گذاری در این بخش به خاطر امکاناتی که داشته رشد بسیاری کرده است. به گفته دانشگر، توزیع جغرافیایی شرکت‌های ثبت شده فین‌تک نشان می‌دهد که بیشترین تعداد مربوط به امریکا با 1125 فین‌تک است. او با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک گفت: انتخابات امریکا، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و برخی اتفاقات در چین باعث کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه شد. مدیرعامل داتین با اشاره به حوزه های فعالیت فین تک گفت: ارزهای دیجیتال، بلاک چین، پی منت، بازار سرمایه، لندینگ و غیره از حوزه‌های فعال در این زمینه هستند. او با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌ها در فین‌تک گفت: بالاترین رقمی که در حوزه فین‌تک سرمایه‌گذاری شده 47 میلیارد دلار بوده که این رقم در سال گذشته 25 میلیارد بوده است. دانشگر با اشاره به اینکه صنعت فین تک در ایران نوظهور است گفت: آمار دقیقی در زمینه میزان سرمایه گذاری در این حوزه در دسترس نیست. بیشترین درصد فعالیت استارت آپ ها در ایران در حوزه تجارت الکترونیکی و کم ترین آن در حوزه تامین مالی جمعی و رایانش ابری بوده است.
    او در ادامه با اشاره به اینکه استعدادهای مورد نیاز برای فعالیت در زمینه فن‌آوری‌های مالی در دسترس است، گفت: رکن تقاضای بازار فین‌تک‌ها در کشور کاملا شکل نگرفته است. در همین میان شرکت شاپرک، شورای عالی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات، ارتباطات رادیویی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و غیره از ذی نفعان حوزه فین تک هستند. مدیرعامل داتین در ادامه با اشاره به اینکه چهار جزء اصلی فضای کسب و کار و دسترسی به بازار حمایت دولت و قانون‌گذار، دسترسی به سرمایه و مشاوره تخصصی مالی در شکل دهی اکوسیستم فین تک در ایران تاثیرگذارند. بانک مرکزی هم به عنوان نهاد رگولاتور سه فاز اصلی برای تدوین سیاست‌ها و چارچوب‌های فن‌آوری مالی تعیین کرده است و فاز سوم در پایان سال97 به اتمام می‌رسد.



    سرمایه گذاری 25 میلیاردی در حوزه جهانی فین تک

مجوز های ارسال و ویرایش