خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: دلایل اصلی پایین بودن نرخ تبدیل سایتها
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
دلایل اصلی پایین بودن نرخ تبدیل سایتها نرخ تبدیل یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت در بازاریابی آنلاین است. حتی اگر سایت شما در همه زمینهها مثل SEO، بازاریابی شبکههای اجتماعی، داشتن شهرت بالا بین مردم و موارد دیگر موفق باشد و بازدیدکننده زیادی به سایت شما سرازیر شده باشند تا زمانی که این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل نشوند و نرخ تبدیل بالایی برایتان به ارمغان نیاورد، هیچ فایدهای ندارند. در حقیقت این درآمد یا رسیدن به اهداف موردنظر شماست که تعیین میکند این تعداد بازدیدکننده آیا خوب بوده یا اثری در کسبوکار شما نداشتهاند. اگر سایت شما ازنظر نرخ تبدیل دچار مشکل است همه ترافیکی که به سایت شما میآید بهنوعی از بین میرود و نمیتوانید به آن استناد کنید؛ اما خب میتوانیم نگاهی کلی به دلایلی که سایتها نرخ تبدیل پایینی دارند بیندازیم و آنها را بررسی کنیم. نرخ تبدیل را چطور محاسبه میکنید؟ نرخ تبدیل از روشهای مختلفی محاسبه میشود. برای بعضی از شرکتها تعداد فروش به مشتریان آنلاین است و برای برخی دیگر پر شدن یک فرم از طریق ایمیل. هر طوری که دوست داشته باشید نرخ تبدیل خود را محاسبه کنید، میتوانید سنجش موردنظرتان را در گوگل آنالیتیکز تنظیم کنید یا حتیالامکان از طریق بخش ادمین سایت خود به آن دست پیدا کنید. یک نرخ تبدیل «خوب» هم به کسبوکار شما بر میگردد. بیشتر کسبوکارها به عددی بین ۲ تا ۳ درصد نرخ تبدیل از ترافیک ورودی یک نرخ تبدیل خوب میگویند؛ اما خب با توجه به شرایط کسبوکارهای مختلف این عدد میتواند کمتر یا بیشتر باشد. به طور مثال نرخ تبدیل پر شدن یک فرم آنلاین که تنها ۲ آ ۳ فیلد دارد از نرخ تبدیل فروش یک کالای ۱۰ میلیون تومانی بهاحتمالزیاد بالاتر است. هر چه که هست، اگر نرخ تبدیل سایتتان پایین است، بهاحتمالزیاد به یکی از موارد زیر دچار هستید. بازدیدکنندگان شما شانس تبدیلشدن به مشتری را پیدا نمیکنند؟ به سایتتان نگاهی بیندازید. اگر صفحه یا بخشی که مورد نظر شماست نرخ تبدیل پایینی دارد، شاید شما به راحتی این فرصت را در اختیار بازدیدکننده قرار نمیدهید تا با انجام کار مورد نظر، نرخ تبدیل بالاتری برای شما ایجاد کند. اگر احساس میکنید جای مناسبی برای بخش مورد نظرتان در نظر گرفتهاید، آن را جابهجا کنید. در بالا یا پایین سایت به آن اشاره کنید یا از لایتباکسهایی که بعد از چند ثانیه روی صفحه ظاهر میشوند استفاده کنید. شما بازدیدکننده را اذیت میکنید؟ شاید بتوان یکی از دلایل پایین بدون نرخ تبدیل سایت را به این موضوع مربوط کرد که بازدیدکننده حتی قبل از اینکه به فکر انجام کار مورد نظر شما بیفتد، سایت را ترک میکند. اگر این موضوع درست است و سایت شما نرخ پرش یا Bounce Rate بالایی دارد، به احتمال زیاد سایت یک مشکل اساسی دارد. از مشتریان خود نظرسنجی کنید یا با سیستمهای آنلاین نقشههای حرارتی ترافیک سایت خود را آنالیز کنید و ببینید مشکل کجاست. آیا مشکل از منوی راهبری سایت است؟ آیا مشکل از طراحی رابط گرافیکی است؟ آیا اطلاعات زیاد یا کمی در سایت دارید؟ هر چه که هست شما باید کاری کنید که بازدیدکننده در سایت احساس راحتی و اعتماد کند تا بتواند به هدف مورد نظری که به آن فکر کردهاید برسد. حواس مشتری را پرت میکنید؟ راستش خیلی مهم نیست که فرمی که به طور مثال برای پر شدن در نظر گرفتهاید در جای خوبی در همه صفحهها تکرار شده باشد. مهم این است که آیا از افکتهای بیشماری در طراحی آن استفاده کردهاید؟ یا CTA مورد نظرتان را آنقدر در میان المانهای گرافیکی قرار دادهاید که به راحتی پیدا نمیشود؟ این موضوع یکی از رایجترین مواردی است که در طراحی سایتها مشاهده میشود. شرکتها برای اینکه اطلاعات زیادی به مشتری بدهند، تلاش میکنند تا همه آنها را به نحوی در یک صفحه بگنجانند که خود باعث شلوغ شدن آن میشود. این موضوع باید در نظر گرفته شود که هدف از طراحی هر صفحه چیست و مشتری در آن صفحه به دنبال چه چیزی خواهد بود؟ همین موضوع میتواند طراحی صفحه مورد نظرتان را تغییر دهد و به مشتری هم کمک کند تا چیزی که میخواهید را راحت پیدا کند. مزیت استفاده از خدمات شما شفاف بیان شده؟ به این نکته دقت کنید که مردم بی دلیل مشتری شما نمیشوند. آن در ازای چیزی که میدهند توقع دارند تا منفعتی نصیبشان شود. آنها توقع دارند در ازای پولی که پرداخت میکنند کالایی دریافت کنند که به طور مثال ارزانتر است، سریعتر به دستشان میرسد یا ضمانت بهتر و بیشتری دارد. پس باید این مزیت را برای آنها شفاف کنید وصریح توضیح دهید. اگر نرخ تبدیل سایتتان پایین است و شما تا به حال درباره مزایای خود و خدماتتان صحبت نکردهاید به نظر وقت آن است که این موارد را به سایت یا صفحه محصول اضافه کنید. شما جامعه مخاطب درستی را هدف گرفتهاید؟ یکی دیگر از دلایلی که نرخ تبدیل سایت را پایین نگه میدارد این است که به طور کلی به جامعه مخاطب اشتباه نگاه میکنید و آنها را به اشتباه هدف گرفتهاید. به زبان ساده اگر همه افراد جامعه را خطاب قرار دادهاید یا اگر گروهی را که خدمات ارائه میکنید اشتباه برگزیدهاید نرخ تبدیل پایینتری به دست میآورید که این موضوع هم طبیعی است. باید نیازها و خواستههای مشتریان خود را بدانید و متوجه باشید که چه چیزی را به چه کسی یا گروهی ارائه میکنید. این موارد به طور کلی از مواردی هستند که سایتها بیشتر با آن مشکل دارند و در دلایل پایین بودن نرخ تبدیل جایگاه بالایی به دست میآورند. از طرفی دیگر به خاطر داشته باشید که فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل فعالیتی نیست که فقط یکبار انجام شود. بلکه فرآیندی است که همواره باید جریان بوده و بهبود مستمر را برای سایت به ارمغان بیاورد. https://www.clickyab.com/blog/%d8%af...8%aa%e2%80%8c/
دلایل اصلی پایین بودن نرخ تبدیل سایتها
مشاهده قوانین انجمن