ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: پتانسیل اینترنت اشیاء و بلاک چین

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/08, 20:17
    SARA

    پتانسیل اینترنت اشیاء و بلاک چین

    Internet of Things(IoT) & Blockchain
    با رشد بلا ک چین و فناوری دفتر توزیع (DLT) اشتیاق مجددی در میان سهام‌داران اینترنت اشیاء(IoT) به وجود آمده است. Hashed Health بسیار خوش‌شانس بوده که به‌عنوان بخشی از جلسه بلاک چین / IoT که اخیراً در کالیفرنیا هیلز که مشرف‌به برکلی و خلیج سان‌فرانسیسکو است برگزار شدف حضور داشت. میتوان از نتیجه این جلسه متقاعد شد که ماهیت توزیعی بلاک چین توانمند ساز بی‌نقصی برای کاربرد IoT و نیز قراردادهای هوشمندی است که این وسایل هوشمند را معنی‌دار می‌کند. ازآنجایی‌که این فن‌آوری هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد من فکر می‌کنم که ظرف چند سال آینده شاهد کاربردهای جالبی ازاین‌دست موارد باشیم. کارآفرینان Io T با استفاده از بلاک چین می‌توانند ابزاری هوشمند، ایمن در اقتصاد بسازند که مبتنی بر وسایل بلاک چین هستند که قادر به پردازش معاملات، گواهی ثبت‌نام، اجرای قراردادها و حتی نقل‌وانتقال سرمایه نیز باشند.
    رویدادی که در برکلی برگزار شد به میزبانی Chronicled بود. در میان حضار برخی از پیشگامان فکری شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری IoT مانند Skuchain، Filament، Ledger، VeChain و Slock.it حضور داشتند. این شرکت‌ها به ارائه برخی اثبات مفاهیم قریب‌الوقوع خود (POCs) در زمینه‌هایی چون دارویی، هواپیماهای بی‌سرنشین و معاملات بین‌المللی پرداختند. بسیاری از مباحث پیرامون طراحی فعالیت‌های کلیدی که مابین سطح کاربردی و سطح استفاده بلاک چین قرار می‌گرفتند، بودند. این فعالیت‌های کلیدی شامل:

    • ثبت‌نام نهادها (سرپرستان امور سهام، تقاضاکنندگان، چیزها) در بلاک چین؛
    • اصلاح ابزارها و کیف پول‌هایی که در اینترنت اشیاء بررسی می‌شوند؛
    • انتقال مالکیت یک دارایی؛
    • دفتر کل رویدادها و معاملات حسگرها، ابزارها و افراد غ
    • کیف پول ابزار.

    این‌ها فعالیت‌های اساسی هستند که به ابزارهای هوشمند این امکان را می‌دهند تا به اشیا مستقل و خودمختاری تبدیل شوند که توانایی پردازش معاملات و اجرای توافق‌نامه رادارند. در ادامه نمونه‌هایی ازآنچه که شرکت‌های جدید بلاک چین بنیان بر روی آن کار می‌کنند آمده است:

    • Slock.it با استفاده از این فعالیت‌ها به ترکیب هویت و یک کیف پول با قفل پرداخته است که توانایی ارتباط برقرار کردن از طریق تلفن همراه یک مهمان را دارد.
    • Filament پالایشگاه‌های نفت را به سیستم‌های هوشمند همراه با ابزارهای رمز گذاری شده و متر تبدیل کرده که به بهبود قدرت درک داده‌ها منجر شده است.
    • VeChain با استفاده از چیپ بر روی لباس‌های لوکس حرکت دارایی‌ها را در طول فرایند عرضه دنبال می‌کند و تجربه مشتری را بهبود بخشیده است.
    • Chronicled به بررسی چگونگی به ثبت و تصدیق هواپیماهای بی‌سرنشین در بلا ک پرداخته به‌نحوی‌که آن‌ها با دنبال کردن و تصدیق مسیرهای پروازی صحیح بپردازند.
    • Ledger از کارت‌های هوشمندی استفاده کرده که حاوی چیپ های ضد رشوه هستند تا از درستی معاملات ابزار اطمینان حاصل کند.
    • SkuChain به ابزارهای IoT در پردازش پرداخت کشتی‌های باری در معاملات بین‌المللی کتان متصل شده است.

    دلیل اینکه بلاک چین در تمامی موارد بالا حضور بالقوه‌ای دارد این است که توانایی مدیریت فعالیت‌های فوق را در مدلی توزیعی با کمترین اصطکاک بین اعضای و ماشین‌آلات شرکت‌کننده در فرایند را دارد. از دیگر مزایای راه‌حل اینترنت اشیاء مبتنی بر بلاک چین می‌توان به بازدهی عملیاتی، کاهش هزینه‌های معامله، قابلیت بازبینی بهتر، امنیت مستحکم‌تر، ثبات بهتر و تسهیل پیروی از مقررات را نام برد. چنین چیزی می‌تواند نسل اول بی رمق اینترنت اشیاء را به چالش بکشد که بر اساس مدل‌های مرکزی طراحی و ساخته‌شده بودند و دیدگاهی واپس گرایانه به فرایندهای عرضه و تقاضا داشتند. بسیاری از این مدل‌ها می‌توانند ضمانت انسجام و یکپارچگی داده و ابزار را مستقیماً از منبع ابزار بکنند. بلاک چین می‌تواند یک دفتر تغییرناپذیر از معاملات را به وجود بیاورد. میزان رشد این راه‌حل‌ها بستگی به این سازمان‌ها، اعتبار و ارزش پروژه‌های اولیه و نیز امنیت و مقیاس‌پذیری خود بلاک چین (به‌ویژه در قراردادهای هوشمند که معاملات را بر اساس بلاک چین مدیریت می‌کند) دارد.
    یکی دیگر از عوامل شتاب برای این شرکت‌ها درک صحیح و توضیح “چراهای ” ورای آن است. چرا به بلاک چین تعلق دارد؟ چرا مردم در قبال آن پول پرداخت می‌کنند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و سایر پرسش‌های غیر تکنیکی ما را به سمت آینده‌ای هدفمندتر هدایت خواهد کرد که در آن بلاک چین و DLT می‌توانند زیرساخت‌هایی را فراهم کنند که پذیرش امن و ایمن اقتصادهای جدید اینترنت اشیاء را فراهم کند.




    https://coiniran.com/%d9%be%d8%aa%d8...6%db%8c%d9%86/

مجوز های ارسال و ویرایش