ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: توضیحی درباره Counterparty

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/07, 20:47
    SARA

    توضیحی درباره Counterparty

    Counterparty چیست

    Counterparty یک پلتفرم مالی برای ایجاد برنامه های مالی همتا-به-همتا (peer-to-peer) روی بلاکچین بیتکوین است. این پلتفرم که بر پایه بیتکوین ساخته شده است، کارایی شبکه بیتکوین را در را ه های جدید و بی سابقه ای گسترش می دهد. می توان Counterparty را مانند عروسک های تو در توی روسیه ای در نظر گرفت، بدین صورت که عروسک بزرگتر تراکنش بیت کوین و عروسک بعدی (که داخل عروسک بزرگتر قرار می گیرد) تراکنش Counterparty است. این روش جاسازی کردن embedded consensus نام دارد.
    هدف اولیه Counterparty آن است که کارآفرینان، توسعه دهندگان، هنرمندان و هر قشر دیگری را قادر به ساخت اقتصادی جدید و پربار با استفاده از فناوری منحصربفرد بیت کوین کند و به آنها اجازه داد و ستد ابزارهای اقتصادی را در فضایی غیر متمرکز بدهد. Counterpaty به کاربران امکان ساخت دارایی های دیجیتالی با استفاده از بلاک چین بیت کوین خود را می دهد. هم چنین از امکان قرارداد برای تفاوت نیز برخوردار است.
    (CFD یا قرارداد برای تفاوت، قراردادی است دوطرفه بین خریدار و فروشنده. ارزش این قرارداد بر اساس دارایی پایه تعیین می شود (به عنوان مثال، شاخص، سهام یا کالای آتی). فروشنده طبق انقضای قرارداد یا زمانی که طرفین تصمیم به بستن معامله می گیرند تفاوت بین ارزش کنونی دارایی و ارزش اش در زمان باز کردن معامله را به خریدار می پردازد مشروط به اینکه ارزش دارائی اصلی افزایش یافته باشد. و بالعکس اگر ارزش دارائی اصلی کاهش پیدا کرده باشد و تفاوت بین ارزش کنونی و ارزش ابتدایی قرارداد منفی باشد، خریدار مبلغ را به فروشنده می پردازد.
    به عنوان مثال قیمت ابتدایی سهام Apple برابر است با ۱۰۰ دلار. شما تصمیم می گیرید که به ازای ۱۰۰۰ سهم اپل یک قرارداد CFD بخرید. اگر پس از آن قیمت تا ۱۰۵ دلار بالاتر رود، جمع تفاوت که باید توسط فروشنده به خریدار پرداخت شود برابر می شود با ۵۰۰۰ دلار. و بالعکس، اگر قیمت هر سهم به ۹۵ دلار کاهش پیدا کند فروشنده ۵۰۰۰ دلار از خریدار دریافت خواهد کرد. این قرارداد شامل خرید/فروش دارائی های اصلی و تملک فیزیکی نمی شود و به این ترتیب سرمایه گذاران می توانند از ثبت حقوق مالکیت برای دارائی ها و هزینه های تراکنش مرتبط دوری کنند.)
    با استفاده از Counterparty هر شخصی با داشتن دسترسی به اینترنت می تواند به ابزارهای مالی که تا پیش از این یا بسیار گران بودند و یا اصلا وجود نداشتند دسترسی پیدا کند.
    مشخصات این پروتکل و تمام برنامه های Counterparty متن باز هستند. برخلاف وال استریت و سایر موسسات مالی متمرکز، Counterparty ابزارهای اقتصادی باز و امنی را که نیاز به شخص ثالثی نداشته باشند ارائه می کند. به عنوان اولین مدل از نوع خود، Counterparty سعی در دموکراتیک کردن سرمایه و بازارها دارد، مثل همان کاری که اینترنت در رابطه با دموکراتیک کردن تولید اطلاعات و به اشتراک گذاری آنها انجام داد و همچنین دموکراتیک کردن پول توسط بیت کوین.
    ارز اصلی یا محلی این پروتکل XCP نام دارد که سوخت قدرت دهنده به Counterparty است.
    XCP چگونه عمل می کند



    قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر نیز در نظر داشت که XCP نه تنها رقیب بیت کوین نیست بلکه بدون آن هم نمی تواند وجود داشته باشد.
    XCP با استفاده از روش Proof of Burn ساخته شده است. این روش شامل ارسال بیت کوین ها به یک آدرس خاص می شود که در آن آدرس سکه ها قابل دسترسی مجدد نیستند. ارزش این ارز در اوایل سال ۲۰۱۴ با “سوزاندن” ۲۱۰۰ بیت کوین مشخص و تثبیت شد و در نهایت ۲٫۶میلیون XCP تولید شد. XCP به عنوان سوخت قراردادهای هوشمند “سوزانده” می شود تا به شبکه برای ایجاد این قراردادها هزینه پرداخت کند.
    برای اجرای هر قرارداد هوشمند، مقدار XCP استفاده شده هربار کمتر می شود با توجه به اینکه میزان کلی آنها کمتر شده است. اما همچنان هزینه هر قرارداد هوشمند همان است. یعنی تعداد XCP های کل کمتر می شود، اما ارزش کلی آنها به قوت خود باقی می ماند. همین موضوع باعث می شود تا مقدار XCP هیچ وقت به صفر نرسد.
    از XCP برای ساختن دارایی جدید، شرط بندی و ایجاد فراخوانی در دارایی هایی که امکان فراخوانی دارند استفاده می شود.
    Counterparty بجای استفاده از روش های متداول سنتی یعنی جذب سرمایه برای تولید altcoin، از Proof of burn جهت راه اندازی XCP استفاده کرده است. با اجتناب از دریافت سرمایه و بودجه در زمان راه اندازی، باعث شد تا توسعه دهندگان و کاربران بتوانند فرصت مالی برابری داشته باشند و تا جایی که امکان دارد تقسیم سرمایه اولیه منصفانه و غیر متمرکز باشد.
    در حال حاضر قیمت هر XCP چیزی حدود ۲٫۹۱دلار است.
    توکن ها

    ساخت توکن در Counterparty بسیار آسان است. هر کسی که یک کیف پول سازگار با Counterparty و XCP داشته باشد می تواند توکن بسازد. کاربر مقدار توکن مورد نظر خود را بر حسب XCP مشخص می کند، سپس تعداد توکن ها را تعیین کرده و بعد نامی برای توکن خود انتخاب می کند. حال این توکن ها را می توان با استفاده از آن کیف پول فرستاد یا دریافت کرد. حتی در صورت معروف شدن این توکن ها، می توان آن ها را در صرافی ها داد و ستد کرد.
    این توکن ها موارد استفاده مختلفی دارند، از جمله استفاده در بازی ها، رای دهی و سرمایه گذاری، احراز هویت، برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و یا حتی صرفا برای سرگرمی.
    نحوه کار Counterparty

    Counterparty اطلاعاتش را در تراکنش های معمولی بیت کوین جای می دهد. از دید یک کابر عادی بیت کوین، این تراکنش ها مثل سایر تراکنش های بیت کوینی هستند.
    یک نود counterparty (که برنامه ای برای bitcoin client را اجرا می کند و همزمان نرم افزار مشتری Counterparty را اجرا می کند) بر اساس قوانین خاصی می تواند داده ها را در این تراکنش های بیت کوینی بشناسد و ترجمه کند. از همین طریق لجر یا دفتر کل تراکنش های Counterparty که در شبکه بیت کوین جابجا شده ساخته می شود.
    هر سیستمی می تواند به عنوان یک فول نود برای بیت کوین و Counterparty عمل کند. نحوه راه اندازی فول نود برای Counterpart بصورت قدم به قدم.
    همانطور که گفته شد این تراکنش ها همان تراکنش های بیت کوینی هستند، تنها مقدار بیت کوین هایی که در حال جابجا شدن هستند بسیار اندک است. از آنجایی که Counterparty روی شبکه بیت کوین کار می کند در نتیجه به مقدار کمی بیت کوین جهت پرداخت فی نیاز است. در واقع این بیت کوین ها برای تشویق استخراج کنندگان است تا آن تراکنش را در بلوک خود جای دهند. اساسا کاربری که تراکنشی را انجام می دهد، در واقع آن را به شبکه بیت کوین پرداخت کرده است تا اطلاعات Counterpaty اضافه شده را ثبت و محافظت کند.
    با توجه به اینکه تراکنش های Counterparty همان تراکنش های بیت کوین است، در نتیجه اطلاعات نیز به همان اندازه ی تراکنش های بیت کوینی امن هستند.
    مرورگر بلاک

    با توجه به اینکه دارایی های Counterparty داخل بلاک چین بیت کوین ساخته می شوند، در نتیجه در هر مرورگر بلاک بیت کوین وجود دارند. اما برای مشخص شدن اطلاعات مربوط به دارایی که داخل آنهاست نیاز به لایه دیگری از مرورگر بلاک است. در حال حاضر دو مرورگر بلاک برای قرار دادن دارایی های Counterparty در کیف پول های بیت کوین وجود دارد.
    Blockscan اولین مرورگر بلاک بود که بطور خاص برای پروتکل Counterparty ساخته شد. در این مرورگر تمام اطلاعات را از “سوزاندن”های اولیه که برای تولید XCP انجام گرفت تا جدیدترین دارایی های ساخته شده توسط کاربران را می توان دید.
    Counterparty Chain که توسط CoinDaddy ارائه می شود دارای مرورگر بلاک و سرویس API برای دارایی های Counterparty است. این مدل تنها یک مرورگر بلاک ساده نیست بلکه ویژگی هایی مثل ثبت دارایی، جابحایی خدمات، افزایش دارایی و … را داراست.
    Cold Storage

    کاربران می توانند یک کیف پول کاغذی معمولی بیت کوین بسازند و XCP و توکن های خود را آنجا نگهداری کنند. سپس در صورت نیاز می توانند آنها را به کیف پول های Counterparty مثل Counterwallet منتقل کنند.
    کیف پول Counterwallet امکان استفاده از Armory را دارد.
    کیف پول ها

    در حال حاضر Counterparty دارای سه مدل مختلف کیف پول است؛ کیف پول وب، کیف پول موبایل و کیف پول توسعه Chrome. زمانی که کاربری از یکی از این کیف پول ها استفاده می کند، تمام تراکنش ها بر روی دستگاه او امضا می شود و کلیدهای خصوصی به هیچ وجه روی سرورها ذخیره نمی شود. تمام اطلاعاتی که به سرورها فرستاده می شود ابتدا توسط کیف پول جهت امنیت بیشتر رمزنگاری می شود، همچنین هر اثری از session با خارج شدن کاربر از برنامه پاک می شود.
    Counter wallet یک کیف پول وبی است. زمانی که کاربر از این کیف پول استفاده می کند تمام تراکنش های وی در دستگاه خودش ذخیره می شود و کلیدهای خصوصی روی سرور آن سایت نگهداری نمی شود. تمام اطلاعاتی که به سرور این سایت فرستاده می شود توسط counterwallet کاربر رمزنگاری می شود.
    Indiesquare Wallet اولین کیف پول مخصوص Counterparty است که برای موبایل ساخته شده است. کاربر می تواند توکن ها را مستقیما از موبایل خود بفرستد و دریافت کند.
    Tokenly Pockets برای Chrome یک کیف پول متن باز جهت ذخیره کردن و ارسال بیت کوین و دارایی های Counterparty است. همچنین رمزعبور کاربر به صورت محلی در مرورگر ذخیره می شود. تراکنش ها به صورت محلی ساخته و امضا می شوند. سپس به عنوان یک تراکنش خام از طریق pushtx که API مربوط Blockchain.info است وارد شبکه می شوند.
    FreeWallet یک کیف پول متن باز مخصوص موبایل است و توسط Jeremy Johanson از حمایت کنندگان بیت کوین و Counterparty ساخته شده است. این کیف پول روی دستگاه هایی با سیستم عامل اندروید و iOS کار می کند. همچنین بر روی مرورگرهایی مثل Chrome و Safari نیز قابل استفاده هستند.
    پروژه هایی که از Counterparty استفاده کرده اند
    Storj فناوری فضای ابری غیرمتمرکز است که دیجی ارزِ مربوط به خود یعنی SJCX را ساخته است. این دیجی ارز به عنوان یک دارایی Counterparty وجود دارد. Storj با توسعه دهندگان Counterparty همکاری می کند تا تکنولوژی کانال پرداخت را برای فعال کردن پرداخت های بسیار کوچک (micropayment) جهت مشارکت در شبکه Storj فعال کنند.
    (کانال های پرداخت: فرض کنید در این کانال ارتباطی دو نفر با هم پرداخت های خُرد را انجام می دهند، با استفاده از این کانال هیچ نیازی نیست که آنها برای هر تراکنش منفرد منتظر تایید و اعتبارسنجی کل شبکه بمانند و هر تراکنش مجزا در بلاک چین اصلی بیت کوین ثبت شود. پس تراکنش ها به سرعت انجام خواهد شد و در یک بازه زمانی طولانی تری (و نه بلافاصله)، موجودی نهایی آنها که به خاطر این تراکنش های متقابل تغییر کرده است، توسط کل شبکه بیت کوین تایید خواهد شد.)
    Spell of Genesis بازی مخصوص موبایل است که از Counterparty برای ایجاد دیجی ارز درون برنامه ای (مخصوص استفاده در بازی) استفاده کرده است.
    Topcoin یک سیستم پاداش دهی با تمرکز بر ثبت نام کنندگان دامنه و ارائه دهندگان سرویس های آنلاین است.
    اینها تنها چند نمونه از پروژه هایی هستند که از Counterparty استفاده می کنند.



    https://coiniran.com/counterparty/

مجوز های ارسال و ویرایش