ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: پلتفرم Augur و توکن آن

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/07, 20:19
    SARA

    پلتفرم Augur و توکن آن

    Augur یک پلتفرم متن باز و غیرمتمرکز جهت پیش بینی بازار است که بر پایه ی اتریوم ساخته شده است. اتریوم فناوری بر پایه بلاکچین است که امکان اجرا شدن قراردادهای هوشمند را فراهم می آورد. (درباره اتریوم بیشتر بدانید)
    حامیان این پروژه، موسس Intrade آقای Ron Bernstein، بنیاد Thiel Foundation و آقای Vitalik Buterin از موسس اتریوم هستند.
    توسعه و برنامه نویسی این پروژه در پاییز ۲۰۱۴ شروع شده و نسخه آلفای آن در ژوئن ۲۰۱۵ منتشر شد. از آگوست تا اکتبر ۲۰۱۵ نیز یک سرمایه گذاری جمعی برای بدست آوردن بودجه اولیه برگزار گردیده و در ماه مارس ۲۰۱۶ نسخه بتای این پروژه در دسترس قرار گرفت. با این حال انتشار نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است.
    ظاهر کاربری نسخه بتای Augur:
    Augur چگونه کار می کند؟

    در پلتفرم Augur سوالی در رابطه با سرانجامِ یک اتفاق که در آینده خواهد افتاد مطرح می شود (مثلا سرانجام انتخابات کشور ایکس چه خواهد بود). کاربر با توجه به نظر و بررسی های خود، پولش را در نتیجه ای که فکر می کند سرانجامِ آن اتفاق خواهد بود سرمایه گذاری می کند. زمانی که نتیجه آن اتفاق معلوم شود، کاربر یا درست حدس زده (درست پیش بینی کرده) و برنده می شود و یا می بازد. سوال هایی که مطرح می شود می تواند هر نوع سوالی از وضعیت آب و هوای فردای یک منطقه خاص تا نتیجه یک انتخابات باشد.
    ارزش هر سهم در این پلتفرم تا یک دلار افزایش می یابد. زمانی که نتیجه یک اتفاق مشخص شود، سهامداران موافق برای هر سهمی که خریداری کرده بودند ۱دلار می گیرند. یعنی اگر فردی ۱۰ سهم از یک اتفاق را با قیمت ۵۰ سنت خریداری کرده باشد (یعنی کلا ۵دلار پول داده باشد) و پیش بینی اش درست باشد، ۱۰ تا ۱دلار برنده خواهد شد (چرا که همانطور که گفته شد ارزش هر سهم تا یک دلار افزایش می یابد) و اگر اشتباه پیش بینی کرده باشد آن ۵دلاری که سرمایه گذاری کرده بود را از دست خواهد داد. در حال حاضر قیمت هر سهم در بازار برآوردی از احتمال رخداد آن اتفاق است.
    کاربران مجبور نیستند که تا زمان رخداد اتفاق سهم خود را نگهداری کنند، بلکه می توانند در صرافی Augur به راحتی آن ها را خرید و فروش کنند.
    فرض کنید روی یکی از مسابقات یک پیش بینی کرده ایم. کاربری می تواند سهم های مربوط به تیم ضعیف تر را با قیمت پایینی مثلا ۱۰سنت خریداری کند. با پیش رفتن مسابقات، این تیم ضعیف همه را غافلگیر می کند و در برخی از بازی ها برنده می شود. مسلما قیمت سهم های مربوط به آن تیم بالا می رود، حالا ما می توانیم سهم ها را با قیمت بالاتری مثلا ۶۰سنت حتی قبل از مشخص شدن نهایی نتایج بفروشیم و این یعنی به ازای هر سهم ۵۰سنت سود می کنیم.
    زمانی که اتفاقی صورت بپذیرد و تمام شود، هزاران کاربر نتیجه ی آن را با استفاده از توکن های Augur یعنی REP اعلام خواهند کرد. این بدان معناست که نتیجه ی آن اتفاق نه تنها از یک منبع خاص مرکزی گزارش نمی شود، بلکه توسط گروه بزرگی از کاربران مشارکت کننده در سیستم Augur اعلام خواهد شد.
    علاوه بر ایجاد یک منبع درآمد برای سازندگان بازار، Augur ویژگی کاربردی دیگری را با استفاده از خرد جمعی ارائه می کند. اگر سوالی را از گروهی از مردم بپرسید، میانگین جواب آن ها بسیار دقیق تر از جوابی خواهد بود که از یک نفر متخصص پرسیده شود. این بدان معناست که Augur می تواند موتور جستجوی آینده باشد.
    البته این مفهوم جدیدی نیست و مدتی ست که بازارهای پیش بینی وجود دارند، اما Augur اولین مدل غیرمتمرکز آنهاست. در بازارهای دیگر کاربران مجبور به اعتماد کردن به یک قدرت مرکزی که نتیجه اتفاقات را گزارش می کند هستند که می تواند خطرات خاص خود مثل تقلب یا دستکاری در بازار به نفع گروه خاصی را داشته باشد. با Augur هزاران دارنده ی توکن REP نتیجه را تایید می کنند و این کار باعث می شود تا امکان تقلب و دستکاری و یا خطا تقریبا غیرممکن شود.
    هرکسی می تواند برای اتفاقی در آینده یک بازار بسازد، تنها باید بودجه اولیه و نقدینگی سهام ها را تامین کند.
    هرکسی که بازاری را ایجاد کند می تواند کارمزد آن را خودش تعیین کند، اما محدودیت هایی نیز وجود دارد. اگر فردی برای یک سوال احمقانه و ساده که جواب آن مشخص است بازاری ایجاد کند (تا بتواند از افرادی که حدس های خود را می گویند کارمزد جمع کند)، آن فرد حق برداشت میزان زیادی از کارمزدهای پرداختی توسط حدس زنندگان را نخواهد داشت، چرا که سوالی بدیهی و ساده پرسیده است.
    فروش جمعی

    ۸٫۸ میلیون از ۱۱میلیون توکن (۸۰%) در فروش جمعی به سرمایه گذاران فروخته شد. ۲٫۲ میلیون توکن باقیمانده بین تیم/مشاور (۱۶%) و سازمان Forecast Foundation که یک سازمان غیرانتفاعی است و بطور رسمی مسئولیت مدیریت نگهداری، تقویت، و ارتقای پلتفرم را برعهده دارد تقسیم شده است.
    طی این فروش جمعی Augur مقدار ۱۹۰۵۳٫۹۲۰۰۰ بیتکوین و ۱۱۷۶۸۱۶٫۴۳ اتر که چیزی حدود ۵,۳۱۸,۳۳۱ دلار می شود بدست آورد. این میزان پول اول از همه برای تامین منبع مالی توسعه Augur بعد از اولین انتشار آن می شود.
    REP

    توکن های Augur یعنی REP در بازارهایی مثل Poloniex، Bittrex و Kraken دادوستد می شود.

    از توکن های REP تنها ۱۱میلیون وجود دارد که گفته می شود به تعداد آنها اضافه نخواهد شد.
    دارندگان توکن های REP با ارسال نتیجه یک اتفاق، نتیجه بازار تولید شده ی آن اتفاق در Augur را مشخص می کنند. این نتایج سرانجام نتیجه نهایی آن اتفاق را مشخص می کند و باعث سود کسانی که از قبل همان نتیجه را حدس زده بودند می شود. بطور کلی توکن های REP توسط داوران برای گزارش نتیجه یک اتفاق استفاده می شود و از اتر و بیتکوین برای حدس زدن نتیجه بازارها استفاده می شود.
    در حال حاضر قیمت REP معادل ۱۱دلار است.


    https://coiniran.com/augur-%d9%88-rep/

مجوز های ارسال و ویرایش