ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: مشکلات و محدودیت های بلاکچین

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/07, 20:03
    SARA

    مشکلات و محدودیت های بلاکچین

    این مقاله توسط Bill McCabe متخصص آینده پژوهی اینترنت اشیا شرکت IBM نگاشته شده است.
    در حالی که ایده بلاکچین در اصل برای بیتکوین طراحی شده است، در واقع پایگاه داده ای ست که در بین شبکه منتشر شده است و در حال حاضر مورد توجه کسب و کارهای متعددی حتی در میان کسب و کارهای سنتی قرار گرفته است.
    بلاکچین امکان ارائه مزایای متعددی از جمله امنیت بالایی که در ساختار آن طراحی شده و همچنین مقاومت بالا در برابر ویرایش اطلاعات را فراهم می آورد. سوابق یا در اینجا بلاک ها، می توانند با دقت بالایی شناسایی و تایید شوند. و این بزرگترین علتی است که موسسه های مالی و سازمان هایی که داده های بزرگی را نگهداری می کنند و حتی سازمان های سلامتی که در آن ها نگهداری و تایید سوابق ضروری ست، به بلاکچین علاقه مند هستند.
    با وجود تمام مزایای استفاده از بلاکچین جای تعجب است که چرا تعداد انگشت شماری از شرکت های بزرگ به سراغ آن رفته اند.
    البته چندان هم جای تعجب نیست؛ وقتی که به برخی از معایب این تکنولوژی نگاهی بیاندازیم متوجه می شوبم که مشکلات مهمی در پیاده سازی بلاکچین وجود دارد که موجب این شده تا شرکت های بزرگ همچنان در مراحل اولیه ی مطالعه آن باقی بمانند.
    محیط بلاکچین ناقص است

    بزرگترین مزیت بلاکچین در صورت پیاده سازی صحیح، این است که می تواند جلوی تقلب در یک پایگاه داده ی مشخص را بگیرد. هرچند که برای رسیدن به چنین هدفی، بلاکچین در طراحی خود حجم غیر قابل باوری انرژی و پردازش کامپیوتری استفاده می کند.
    در بلاکچین های بزرگ دیجی ارزها، هر تراکنش نزدیک به انرژی مورد نیاز یک و نیم خانه را جهت تایید مصرف می کند. اگر بلاکچین اصل شکل دیتابیس بخش اعظمی از کسب و کارهای موجود را مدیریت می کرد، مطمئن باشید که انرژی موجود بر روی کرده زمین و کل پردازش کامپیوتری موجود، امکان همپایی با آن را نداشت. هرچند که اصالتا بلاکچین برای فائق آمدن بر همه پایگاه های داده ساخته نشده. اما جالب است که دقت کنیم جلوگیری پیشرفته از تقلب به این حجم زحمت و انرژی احتیاج دارد.
    بلاکچین بزرگتر، زمان تایید طولانی تر

    در سال 2016، تراکنش ها در شبکه بیتکوین به طور متوسط حدود 43دقیقه زمان برای تایید شدن لازم داشتند. در قیاس این موضوع می بینیم که دستگاه های خودپرداز، پرداخت را حدودا در لحظه انجام می دهند و کل فرآیند ثبت آن در شبکه های بانکی در چند ثانیه انجام می شود.
    وقتی که بلاکچینی رشد کند، تایید تراکنش ها طولانی تر خواهد شد و همانطور که قبلا اشاره شد، این به معنی مصرف انرژی و پردازش کامپیوتری بیشتر برای تراکنش های کوچکتر است.
    شبکه های جوان تر یا به عبارتی بلاکچین های کوچکتر چنین مشکلی را ندارند. اما نمی توان از این محدودیت بزرگ چشم پوشی کرد.
    با این دو نکته واضح است که مشکل اصلی بلاکچین چیست.
    این فناوری در طراحی خود به نحوی شکل گرفته که از نظر اقتصادی و بعضا از نظر عملی تقلب غیرممکن باشد و مسلما نمی توان انکار کرد که با رشد شبکه، تقلب حقیقتا غیرممکن می شود. اما متاسفانه این در عین حال یعنی کل زنجیره از نظر نیاز پردازشی بسیار سنگین و گران خواهد شد. این موضوع دلیل اصلی محدودیت هایی ست که باعث می شود بلاکچین به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

    در حالی که بانک ها و موسسه های بزرگ نیاز شدیدی به پیاده سازی این تکنولوژی برای خود دراند، تا به حال نمونه ای قوی از این موضوع وجود نداشته است.
    مسلم است که بلاکچین در آینده بازار مالی و بانک ها و سایر موسساتی که نگهداری و ثبت اطلاعات برایشان حیاتی ست نقش مهمی خواهد کرد. اما در حال حاضر ریسک ها و مشکلات این فناوری موجب آن شدده تا هنوز آنطور که باید، در میان جهانیان جا نیافتده باشد.


    https://coiniran.com/%d9%85%d8%b4%da...6%db%8c%d9%86/

مجوز های ارسال و ویرایش