ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/06, 18:54
    SARA

    یک نقشه راه برای چگونگی گشایش سرمایه گذاری خارجی در املاک توسط بلاکچین

    برای بسیاری از افراد، سرمایه گذاری در املاک خارجی دور از ذهن است. هرچند موانع موجود در این مسیر کمتر به کسب درآمد یک نفر از این راه و بیشتر به مسائل پیرامون اطلاعات، یا به عبارت دیگر به کیفیت و قابل اطمینان بودن این نوع سرمایه گذاری پرداخته است. این موانع فقط معطوف به هزینه ملک نیست، بلکه همچنین شامل مخارج استخدام مشاورین محلی ای که املاک و مستغلات خارجی را به به یک بازی ثروت اندوزی بَدل کنند نیز می شود.
    فناوری بلاکچین به شکل قابل ملاحظه ای دارای پتانسیل لازم برای کاهش موانع است، که باعث می گردد سرمایه گذاری دراملاک یک گزینه مناسب برای گروه بزرگتری از اقشار جمعیتی شود. به طور خلاصه، دفاتر کل غیر متمرکز قادرند شفافیت بیشتری را برای در دسترس بودن جزئیات و نظارت بر املاک در مناطق غیر قابل دسترس فراهم سازند.
    توکنی کردن یا Tokenization، سرمایه گذاری در این حوزه را در میان تعداد بیشتری از مردم روان تر و تقسیم می کند که تا حد زیادی هزینه های معامله را کاهش و موجب افزایش شاخص های اقتصادی می گردد.
    دلیل پیچیده بودن سطوح مختلف این امر این است که اغلب سرمایه گذاران خارجی، اقدام به استخدام مشاوران محلی می کنند که البته هزینه های مرتبط با آنها و یا خدمات محلی حتی می تواند بیشتر از ارزش واقعی ملک گردد.
    Dr. Wolfgang Richter با عنوان وکیل تجاری، اقتصاد دان و مشاور Brickblock.io، یادآور می شود: “کار مزد های گوناگون، موجب سرمایه گذاری مردم بر روی مقادیر غیر قابل پذیرش و کمی شده است؛ بنابراین سرمایه گذاری تنها برای افراد دارای سرمایه بالا سود مند می شود.”
    ذات غیرمتمرکز، سیال و فساد نا پذیر بلاکچین می تواند راه حلی برای رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران حوزه املاک باشد.
    ارائه یک منبع مطمئن و قابل تاییدِ داده جهت تسهیل درکسب اطلاعات
    یکی از بزرگترین چالش های سرمایه گذاران بالقوه، آگاهی یافتن از مناسب بودن یک مایملک برای سرمایه گذاری می باشد.
    امکان دارد سرمایه گذاران، مِلک مورد پسند خود را ببینند – اما چگونه می توانند بدانند که آیا چشم اندازهای مالی، فرهنگی و امنیتی اطراف منطقه مَد نظرشان، برای ریسک در آن سرمایه گذاری مناسب است؟ و حتی چگونه می توانند به صِحت و درستی اطلاعات ارائه شده اعتماد کنند؟ حصول اطمینان از صِحت داده ها و غلبه بر موانع زبان گفتگو، موجب هرچه دشوارتر شدن این فرآیند می شود.
    همین امر در مورد ارزیابی ها نیز وجود دارند – آنها چگونه قابل اثبات هستند؟ چگونه می توان برای اطمینان خاطرِ خریداری که هنوز پای به کشور نگذاشته، منصفانه بودن ارزش فعلی مِلک را نشان داد؟
    شرکت ها و مشاوران، علاقه مند به گسترش اتحادیه شرکتی مشتریان خود برای قادر ساختن سرمایه گذاران بین المللی به جمع آوری، ذخیره و ارائه اطلاعات ویژه و بحرانی در این زمینه به افراد و به روشی مطلوب و شفاف می باشند. به گفته Richter، این اطلاعات عبارتند از: “شرح کامل دارایی ها از جمله، ارزیابی توسط یک متخصص بیرون از این سیستم و همچنین اسناد و مدارکی که نشان دهنده معتبر و موثق بودن ساختار مدیریت باشد.”
    در حقیقت، دفتر کل غیرمتمرکز بسیاری از پیچیدگی های گردآوری اطلاعات از منابع دیگر، تضمینِ صِحت داده ها و اطلاعات در مورد املاک و مستغلات را رفع می کند.
    حذف نیاز به وکیل شخصی پرهزینه و ساختارهای شرکتی
    فعالیت اکثر وکلای مِلکی و دارایی (Trustee) و ساختار های شرکتی تنها منحصر به نگهداری و حفظ سوابق است. حصول اطمینان از این که داده ها به شکل مناسب بایگانی، محفوظ و صحیح هستند – به ویژه به عنوان مقررات و الزامات متفاوت در هر کشوری – نیاز به منابع گسترده ای دارد.
    با کمک فناوری بلاکچین، تمام داده ها و اطلاعات مربوط به میزان سرمایه گذاری و ارزیابیِ مداوم، می تواند در یک پایگاه داده غیر متمرکزو غیر قابل تغییر و دستکاری ذخیره شوند.
    عدم نیاز به پرداخت کارمزدهای بازاریابی پر هزینه برای مستندات و هزینه های مازاد برای ذخیره و تأیید اطلاعات، باعث می شود سرمایه گذاران بتوانند پول نقد بیشتری برای سرمایه گذاری اختصاص دهند.
    کاهش نیاز به ادارات و منابع مالی محلی
    Tokenization، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را مجزا و به توکن های دیجیتالی تبدیل می کند. توکن ها می توانند بدون نیاز به تبدیل به ارز محلی، میان سرمایه گذاران توزیع و داد و ستد شود.
    توانایی خرید مِلک از طریق توکن ها، نیاز به گشایش حساب های بانکی محلی را که اغلب مستلزم سپرده اولیه زیاد از سوی اشخاص خارجی می باشد را برطرف می کند، هرچند با توجه به مقررات محل اقامت فرد، بازگشایی حساب معمولا غیر ممکن است. به لطف ماهیت بدون مرز و بی حد و حصر رمزارزها، میزان مستندات محلی بسیار کاهش می یابد. همچنین از هزینه های اداری بطور قابل ملاحظه ای کاسته می شود. علاوه بر این، با توجه به ماهیت سیال توکن ها و به علت شفافیت ناشی از دفتر کل غیر متمرکز، می توان معاملات سرمایه گذاران را به راحتی پیگیری نمود.
    دگردیسی املاک و مستغلات به یک داراییِ نقدی تر
    همچنین Tokenizationیک داراییِ بنوعی غیر نقدی را به یک دارایی سیال و پول شدنی تبدیل می کند. توکن ها قادرند بسیار آسان تر و سریع تر از یک سهام و یا ملک شخصی در یک صندوق املاک و مستغلات معمول و کلاسیک، داد و ستد و تبدیل به پول شوند.
    امکان دسترسی به یک تنوع گسترده تراز املاک و مستغلات خارجی
    تقسیم یک سرمایه گذاری املاک و مستغلات به توکن های کوچک تر، نه تنها موجب به صرفه تر شدن سرمایه گذاری در املاک خارجی می شود، بلکه می توانند سرمایه خود را در املاک بیشتری سرمایه گذاری کنند. اشخاص می توانند با کاهش مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در انواع گوناگون پیشنهادات املاک و مستغلات Tokenized شده، به شکل گسترده ای باعث کاهش ریسک در این زمینه شوند.
    ظهور یک پلتفرم سرمایه گذاری پشتیبانی شده توسط بلاکچین در زمینه املاک و مستغلات خارجی، غیر عادی نیست. همانطور که شرکت ها و یا مشاوران اقدام به ایجاد پرونده های ثبتی می کنند، سیستم های طبقه بندی شدۀ هم تراز با داده های موجود در دفتر کل غیر متمرکز نیز می توانند به افراد در جهت ارزیابی ریسک پیشنهادات خاص کمک کنند. سرمایه گذاران قادر خواهند بود تا سرمایه گذاری های بالقوه در املاک و مستغلات را به سادگی با سهام و یا اوراق قرضه مقایسه کنند.
    Richter می گوید: “قانونمندی به این فرآیند کمک خواهد کرد،” البته، قانون گذاران با دقت تمام در حال بررسیِ ساختارهای Tokenization نیز می باشند و سؤالاتی هم درباره مسائل مالیاتی مطرح است. با این وجود، به گفته او: “در حال حاضر ساختار های مبتنی بر انواع دیگر پیشنهادات، موجود و در دسترس است که میتواند به عنوان راهنما قرار گیرند.”
    با وجود اینکه شاید برخی احساس کنند سرمایه گذاری در این حوزه ، برای افراد دارای سرمایه کمتر نسبت به سرمایه گذاران بزرگ امروز، منطقی نیست، واقعیت این است که صنعت املاک و مستغلات، مانند سایر دارایی های واقعی می تواند به تعادل ارزهای ناپایدار و کاهش رشد تورم کمک کند.این حوزه ای ست که بسیاری از افراد خود را از آن محروم کرده اند. همانند بسیاری از حوزه های دیگر مالی، فناوری بلاکچین در این راه نیز در حال فراگیرتر شدن است.



    دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


    https://coiniran.com/%d9%86%d9%82%d8...7%db%8c%d9%87/

مجوز های ارسال و ویرایش