ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: بیدود در نمایشگاه الکامپ 97

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2019/01/28, 08:12
    Admin

    بیدود در نمایشگاه الکامپ 97




    غرفه‌شان را بر خلاف بسیاری از استارتاپ‌ها در فضای باز نمایشگاه برپا کرده‌اند. دلیل این موضوع را با یک نگاه سریع متوجه می‌شوید: تعداد زیادی دوچرخه نارنجی که دور تا دور غرفه پارک شده تا بازدیدکنندگان بتوانند آن‌ها را از نزدیک ببینند و امتحان کنند.
    « بیدود » از آن استارتاپ‌هایی است که نمی‌توان به سادگی از کنار غرفه‌اش عبور کرد؛ چه به خاطر دوچرخه‌ها و چه به خاطر هدف بزرگی که به دنبالش هستند. این مجموعه اولین سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه ایرانیست؛ استارتاپی که با کمک گرفتن از فناوری می‌خواهد نقش مفیدی در حمل و نقل شهری و کاهش آلودگی شهرهای بزرگ ایفا کند.
    اشتراک‌گذاری دوچرخه اگر چه در کشورهای غربی و حتی شرق آسیا طرفداران زیادی دارد، اما در ایران حوزه نسبتا ناشناخته‌ای است. برای همین چند دقیقه‌ای با مدیر عامل این استارتاپ همکلام شدیم تا اطلاعات بیشتری در اختیارمان بگذارد.


    سعید بابایوسفی، مدیر عامل شرکت پاک چرخ ایرانیان و بنیان‌گذار بیدود از ایده اولیه راه‌اندازی چنین سرویسی برایمان سخن گفت:
    زادگاه ایده اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های هوشمند کشور چین است که برای نخستین بار در سال 2014 به مرحله عمل رسید. ما پیش از اجرایی کردن بیدود، بیش از یک سال را به تحقیقات در مورد این ایده پرداختیم و الان ده ماه است که استارتاپ کار خود را به طور رسمی آغاز کرده. ما پس از ثبت برند، دوچرخه‌ها را خودمان طراحی کردیم و این طراحی به گونه‌ای انجام گرفت که وسیله کمترین آسیب‌پذیری و احتیاج به تعمیر را داشته باشد.
    نکته بسیار جالب در مورد دوچرخه‌های بیدود، سازگاری آن‌ها با اینترنت اشیاست؛ تکنولوژی نوینی که کمتر استارتاپ ایرانی تا کنون به آن پرداخته و رویش سرمایه‌گذاری کرده است:
    دوچرخه‌های ما دارای یک قفل هوشمند هستند که با اینترنت اشیاء سازگاری دارد. این قفل می‌تواند از سوی کاربر و وقتی که با یکی از دوچرخه‌ها در سطح شهر مواجه شد، به کمک اپلیکیشن بیدود باز شود. نزدیک‌ترین دوچرخه به کاربر از طریق نقشه بیدود مشخص می‌شود تا بتواند به سوی آن حرکت کرده و از آن استفاده کند. بعد از این کاربر می‌تواند با آن دوچرخه به مقصد دلخواهش برود و وقتی به نقطه مورد نظر رسید، از دوچرخه پیاده شده و آن را قفل کند و گزینه اتمام سفر را بزند. در این حالت یک هزینه حداقلی هم از کاربر دریافت خواهد شد.



    اپلیکیشن بیدود بعد از هر سفر اطلاعات جالبی مثل میزان مسیر طی شده و کالری مصرف شده هنگام رکاب‌زنی را هم به اطلاع‌تان می‌رساند و ضمنا اگر دوچرخه‌تان در مسیر خراب شد، متخصصینی هستند که جهت تعمیر به کمک‌تان می‌آیند.
    این استارتاپ اشتراک‌گذاری دوچرخه در حال حاضر یک مدل دوچرخه به مشتریان خود ارائه می‌کند، اما به گفته بابایوسفی در آینده دوچرخه‌های دنده‌ای و برقی که به غیر از خیابان‌ها، مناسب تردد در سطوح شیبدار هستند هم به گزینه‌ها اضافه می‌شوند. همچنین در آینده خودروهای برقی هم در دستور کار استارتاپ بیدود قرار خواهند داشت.
    بیدود یکی از استارتاپ‌هایی است که پتانسیل خوبی برای استقبال از سوی مردم دارد؛ چه از نظر هزینه کم رفت و آمد، چه از منظر نقش مفیدش در سلامتی و چه تأثیر بسیار مهمی که بر کاهش آلودگی هوا خواهد گذاشت. به گفته بابایوسفی دوچرخه‌های بیدود را می‌توانید ظرف یک ماه آینده در سراسر شهر تهران مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده کنید.
    بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که مردم چقدر از بیدود و طرح هوشمندانه‌اش استقبال خواهند کرد. امیدواریم این اتفاق بیفتد تا در آینده جامعه سالم‌ تر و با نشاط‌تری داشته باشیم و بتوانیم در هوای پاکیزه‌تری نفس بکشیم.




    بیدود
    http://www.fasleqtesad.ir/Fa/News/14...D9%85%D9%BE-97

مجوز های ارسال و ویرایش