ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: 4 ابزار رایگان برای تست سرعت صفحات سایت

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/08/16, 11:11
    skaller

    4 ابزار رایگان برای تست سرعت صفحات سایت

    قطعا یکی از مولفه های بهینه سازی سایت از دید گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا بودن سرعت سایت است به گونه ای که این مورد تاثیر به سزایی در تبدیل بازدیدکننده به مشتری و افزایش فروش دارد. در واقع انتظار نداشته باشید که کاربران اینترنتی منتظر بارگذاری کامل وبسایت شما باشند از دید آن ها بالا نبودن سرعت سایت شما به منزله ی غیر حرفه ای بودن و ناکارآمد بودن وبسایت است و به راحتی آن را می بندند با این کار bounce rate صفحات را هم افزایش می دهند بدون این که لحظه ای به زحماتی که برای سایت کشیده اید فکر کنند. به طور کلی حداکثر زمانی که کاربران منتظر بارگذاری کامل سایت می شوند 3 ثانیه است و این عدد را با ابزارهایی که برای تست سرعت صفحات سایت در ادامه معرفی می کنیم همچنان بهینه می کنیم.

    طبق تحقیق گوگل در سال 2017 چنانچه زمان بارگذاری صفحات سایت از 1 ثانیه به 3 ثانیه افزایش پیدا کند نرخ پرش 32 درصد افزایش پیدا می کند.

    خوشبختانه آنالیز بهینه سازی سرعت صفحات سایت راحتر از المان های دیگر سئو سایت است و با کمی دقت و آنالیز در ابزارهای رایگانی که در ادامه با آن ها آشنا می شویم می توانیم درک بهتری از عملکرد سایت و فرصت های بهینه سازی آن داشته باشیم.
    قبل از این که بخواهیم ابزار رایگان تست سرعت سایت را معرفی کنیم بهتر است عواملی که بر سرعت سایت و زمان بارگذاری آن تاثیر می گذارند را عنوان کنیم.
    1- هاستینگ :

    اگر سرور هاست سایت شما کند و ناامن باشد، سرعت سایت هم کند و با قطعی زیاد روبه رو می شود. سعی کنید از هاستینگ های معتبر، هاست هایی با آپتایم بالا خریداری کنید.
    2- مسائل فنی :

    اکثر وبمستران از راه های زیادی برای افزایش سرعت سایت خود استفاده می کنند که بعضی از این تکنیک ها به مسائل فنی و کدنویسی سایت برمی گردد که نیازمند تخصص بالا در مباحث کدنویسی است. متاسفانه بی تجربگی بعضی وبمستران در عرصه سئو و بهینه سازی سرعت صفحات سایت و مباحث مربوط به کدنویسی آن نه تنها کمکی به بهینه سازی سرعت سایت نمی کند بلکه روال عادی کار سایت را هم به مشکل می اندازند و حتی باعث کندی آن می شوند.
    3- سایز صفحات :

    فرقی نمی کند که سایت شما با چه سیستمی ساخته شده است و حتی خیلی از کاربران که آشنایی با مباحث طراحی سایت و سئو ندارند این موضوع را تشخیص نمی دهند اما نکته ی مهم این است که محتوای صفحات سایت چقدر بهینه سازی شده اند تا کمترین حجم را داشته باشند تا هر کاربری با هر نوع اینترنتی بتواند به خوبی و بدون هیچ مشکلی سایت را مشاهده کند. پس سعی کنید سایز صفحات سایت خود را تا حد ممکن کاهش دهید.
    4- مخاطبین :

    یکی از مهمترین اصول شروع هر کسب و کاری شناخت گروه و قشر مخاطبین خود است تا سایت خود را برای آن ها طراحی کنید این که بدانید کاربران برای مشاهده سایت شما از کدام وسیله استفاده می کنند استراتژی بسیار مهم در شناخت نوع کاربران است تا سایت را برای آن دسته از افراد بهینه سازی کنیم.
    با بهبود و ترکیب هر یک از موارد بالا می توانید سایتی با سرعت بالا و کمترین زمان بارگذاری داشته باشید. در واقع سایتی که حجم صفحات بالایی دارد و با مشکلات فنی و قطعی از سمت سرور رو به رو می شود قطعا بسیار خسته کننده خواهد بود و سیلی از مخاطبین را به همراه نخواهد داشت.

    ابزار تست سرعت صفحات سایت

    با کمی جستجو در گوگل ابزارهای زیادی را در زمینه تست سرعت سایت مشاهده می کنید ولی ما در این مقاله به معرفی چهار تا از مهمترین ابزارهای رایگان در این زمینه می پردازیم.
    اما اهدافی که ما از آنالیز سرعت سایت داریم به شرح زیر می باشد:
    1- سایز فایل :

    در حال ایده آل این مورد باید کمتر از 3 مگابایت باشد.
    2- زمان بارگذاری :

    این مورد باید تا حد ممکن کم و در حد مطلوب کمتر از 3 ثانیه باشد.
    3- بارگذاری روی تلفن همراه :

    تا حد ممکن باید سایت روی تلفن همراه سبک و به دور از عناصر اضافی باشد تا به راحتی اجرا شود. با استفاده از این چهار ابزار می توانیم مشکلات سرعت سایت را پیدا کنیم و به بهبود سرعت و سئو سایت کمک کنیم.

    Google Page Speed Insights



    این ابزار بسیار فنی و تمام اطلاعات تحلیلی خود را به طور مستقیم از گوگل دریافت می کند. این ابزار میزان عملکرد سایت را بررسی و نمره ای بین 0 تا 100 را محاسبه می کند و همچنین راه کارهایی برای افزایش سرعت سایت ارائه می دهد.

    Pingdom



    Pingdom ابزاری عالی برای تست سرعت سایت است فقط کافیست URL و مکان مد نظر خود را وارد کنید (سعی کنید مکان هایی که نزدیک محل کسب و کار شما هستند و یا مکانی که سایت شما آنجا میزبانی می شود را انتخاب کنید) و از مکان های مختلف سرعت سایت خود را مشاهده کنید.
    این ابزار درجه عملکرد سایت، اندازه ی فایل، زمان بارگذاری سایت را برمی گرداند و همچنین راه کارهایی را برای آنالیز و افزایش سرعت سایت ارائه می دهد.
    با اطلاعاتی که در قسمت File requests ارائه می شود می توانید فایل هایی که بیشترین حجم و زمان را برای بارگذاری صرف می کنند شناسایی کنید و به بهینه سازی آن ها بپردازید.

    Google Mobile Test




    طبق تحقیقات گوگل 70 درصد از بازدیدگنندگانی که با موبایل سایت ها را باز می کنند از اینترنت 3G استفاده می کنند و تا سال 2020 هم از همین نوع اینترنت استفاده می کنند.

    این تحقیق گوگل گویای این موضوع است که هنوز هم افرادی هستند که از اینترنت های ضعیف برای جستجو و مشاهده ی سایت ها استفاده می کنند و وظیفه ی وبمستران است که سایت خود را برای این دسته از افراد که کم نیستند سئو کنند تا سهم خود را از این بازار بزرگ از دست ندهند.
    ابزار Google Mobile Test خلاصه ای از عملکرد سایت را با نوع اینترنت 3G بررسی و به صورت گزارشی ارائه می کند. اگر اکثر مخاطبین سایت شما از موبایل استفاده می کنند این ابزار کمک فراوانی در بهبود عملکرد و سئو سایت شما می کند.


    Gtmetrix



    سایت gtmetrix یکی از ابزارهای آنلاین قوی در حوزه ی تست سرعت سایت است به جرات می توان گفت که این ابزار پرطرفدارترین ابزار تست سرعت سایت مخصوصا در ایران است این سایت راهکارهای زیادی در زمینه ی بهبود عملکرد و سرعت سایت به شما پیشنهاد می کند همچنین فایل اصلاح شده و بهینه شده عناصر مختلف سایتتان را هم ارائه می کند که می توانید به راحتی با جایگزینی آنها سرعت سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. یکی از مزیت های بزرگ این سایت رایگان بودن آن است حتی بدون این که نیاز باشد حساب کاربری بسازید می توانید به آنالیز دقیق سایت خود بپردازید. سعی کنید از این سایت درجه ی A را کسب کنید

    نکات :

    • فقط بهینه سازی صفحه اصلی سایت کافی نیست باید تمام صفحات سایت را بررسی و مشکلات آنها را پیدا کنید و به رفع آنها بپردازید.
    • برای مشاهده ی متوسط سرعت بارگذاری صفحات سایت می توانید از قسمت Behaviour > Site Speed در اکانت گوگل آنالیتیکس خود مراجعه کنید.

مجوز های ارسال و ویرایش