خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: روند های برتر برای استارتآپها در سال ۲۰۱۶
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
روند های برتر برای استارتآپها در سال ۲۰۱۶ سال ۲۰۱۵ برای استارتآپها سالی پر از فراز و نشیب بود. از بعد مثبت، استارتآپها به رشد خود در مقیاس جهانی ادامه دادند و حتی در شیکاگو، بهترین سال عمرشان را تجربه کردند. سال گذشته بیش از ۶۰۰.۰۰۰ کسبوکار جدید کارشان را در بریتانیا آغاز کردند و استارتآپهای هندی توانستند حداقل ۶/۵ بهای میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. هرسال این مسئله بیشتر و بیشتر مشخص میشود که دره سیلیکون دیگر تنها هاب یا مرکز استارتآپ در جهان نیست. اما در سال ۲۰۱۵ همهچیز بر وفق مراد نبود. اگرچه استارتآپها پیشرفتهای بسیاری را تجربه کردند، اما تعداد آنها در ایالاتمتحده امریکا به میزان قابلتوجهی کاهش یافت، که البته لزوماً مسئله بدی نیست، اما به مسئله بزرگتری مانند عدم فعالیت اشاره میکند. از همه بدتر آنکه اداره تحقیقات اقتصادی ملی امریکا مقالهای را منتشر کرد که کاهش تعداد استارتآپهایی که رشد بالایی داشتند را بعد از سال ۲۰۰۰ به تصویر میکشید. این در حالی است که اقتصاد امریکا در سالهای اخیر برای اشتغالزایی به این استارتآپها تکیه کرده بود. بااینحال علیرغم کاهش تعداد استارتآپهایی که رشد بالایی دارند، استارتآپها بهطورکلی همچنان به رشد خود ادامه میدهند. تنها در سهماهه چهارم سال ۲۰۱۵، ۳/۱۱ میلیارد دلار سرمایه مخاطرهآمیز روی استارتآپهای آمریکایی سرمایهگذاری شد. استارتآپها برای آنکه به رشد خود ادامه دهند، باید تغییر پیدا کنند. در اینجا پنج شیوه تغییر استارتآپها را در سال ۲۰۱۶ مشاهده میکنید. ۱ـ استخدام آزاد کارها (freelancers) عبارت «بهمحض تقاضا» عبارتی است که بهسرعت در حال گسترش است و باآنکه قبلاً فقط در تلویزیون استفاده میشد، امروزه در حوزههای دیگری نیز ازجمله نیروی کار، مورداستفاده قرار میگیرد. در حال حاضر، مردم بیش از هر وقت دیگری، تمایل دارند در هر زمان و هر مکانی که دوست دارند کار کنند. بر اساس یکی از مقالات اخیر Time، بیش از ۹۰ میلیون نفر در امریکا در «اقتصاد گیگی» (بهکارگیری موقت نیروهای دارای مهارت بجای استخدام تماموقت آنها) که مبتنی بر کار بهمحض تقاضاست، فعالیت داشتهاند. در اواخر سال ۲۰۱۵ مطالعهای که توسط اتحادیه آزاد کاران انجام گرفت، نشان داد که ۵۴ میلیون نفر، که حدوداً ۳۴ درصد نیروی کار امریکا را تشکیل میدهند، طی سال گذشته بهطور آزاد در این کشور فعالیت داشتهاند. شرکتهای بزرگ، اغلب افراد بااستعداد را بهاصطلاح میقاپند، چراکه میتوانند حقوق بالاتری به آنها پرداخت کنند و مزایای بهتری در اختیارشان قرار دهند. بدین ترتیب تعداد این استعدادها در سطح محلی کاهشیافته و استارتآپهای بسیاری از آنها محروماند. اگر استارتآپی بودجه کافی و توان رقابت نداشته باشد، چگونه میتواند استعدادهای لازم برای موفقیتش را جذب کند؟ پاسخ، آزادکاری است. با به وجود آمدن شبکههایی مثل Toptal که افراد بااستعداد و آزادکار را گردهم جمع کرده و صرفاً بر کیفیت و اعتماد تمرکز دارند، و با افزایش هر چه بیشتر تعداد استارتآپهایی که به استفاده از آزاد کاران رو میآورند، استخدام این افراد، بهخصوص آنها که از راه بهای دور کار میکنند، بهسرعت در حال رشد است و به یک پدیده متداول تبدیل میشود. ۲ـ قدرت جمع دوران تصمیمگیری بر اساس شم درونی دیگر تمامشده و تعجبی ندارد که قدرت جمع تا این حد برای استارتآپها اهمیت پیداکرده است. امروز کارآفرینان خیالباف و آرمانگرایی که دست به ریسک میزنند، تبدیل به مدیرانی شدهاند که حسابشده عمل میکنند، و بر اساس تست A/B و بهینهسازی کار میکنند. سرمایهگذاری جمعی نیز این روزها بسیار متداول شده است، و سایتهای موفق متعددی در این بازار رشد کردهاند که از آن جمله میتوان Kickstarter بهای و بهای Indiegogoرا نام برد. استارتآپهای زیادی کارشان را در دنیای سرمایهگذاری جمعی آغاز کردهاند، ازجمله شرکت Pebble بهای که چندین سال پیش، فناوریهای پوشیدنی (مانند ساعت مچی) را به بازار معرفی کرد که شدیداً موردنیاز بوده و ازنظر رنج قیمت مناسب بودند. اما در سال ۲۰۱۶ جمعگرایی به شکل قابلتوجهی در حال تغییر است. در ۳۰ام اکتبر ۲۰۱۵ کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا قوانین جدید سرمایهگذاری جمعی را تصویب کرد که در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ به اجرا گذاشته شد. پیشازاین قوانین، تنها سرمایهگذارانی که میزان خاصی ثروت و دارایی داشتند میتوانستند در شرکتی سرمایهگذاری کرده و سهام بخرند، درحالیکه امروز هرکسی که پولی داشته باشد میتواند این کار را انجام دهد. بهاینترتیب راههای جذب سرمایه برای استارتآپها فراهمشده و میتوان انتظار داشت استارتآپهای زیادی با استفاده از سرمایههای جذبشده از طریق این روش در سال ۲۰۱۶ شکوفا شوند. ۳ـ کشمکش مستمر برای شخصیسازی هرساله مطالعات جدیدی منتشر میشوند که بر اهمیت شخصیسازی و اولویت دادن به مشتری تأکیددارند، اما شرکتها هنوز هم به این مسئله اهمیت زیادی نمیدهند. در نظرسنجی اخیر شرکت پگاسیستم(Pegasystems)، مشخصشده است که صنایع کلیدی که به مشتریان خدمات میدهند، بهخصوص بانکها و شرکتهای ارتباطی مخابراتی، ازنظر شخصیسازی و سفارشی بودن خدمات، از منحنیها بسیار عقب هستند. ۶۰ درصد از شرکتهایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اظهار داشتهاند که «شخصیسازی را در حد ابتدایی رعایت میکنند». این در حالی است که بازار بهطور فزایندهای خواستار محصولات سفارشی بیشتر از حد ابتدایی است. بسیاری از شرکتهای باسابقه، امروزه با سرعت کندتری تغییر میکنند، چراکه تمایلی به کنار گذاشتن سیستمهای قدیمی خود ندارند. در سال ۲۰۱۶ استارتآپها روی این حرکت کند، سرمایهگذاری خواهند کرد و با تمرکز روی سفارشیسازی، وارد بازار خواهند شد. نهتنها تعداد استارتآپهایی که تجربه دلخواه مشتریان را برایشان فراهم میکنند بیشتر خواهد شد، بلکه حتی بازاریابی و برندینگ آنها نیز شخصیسازی و متناسب با مخاطب هدف انجام خواهد گرفت. بهتازگی سایت VentureBeat نظرسنجی را منتشر کرده که نشان میدهد ۸۷ درصد کسبوکارهایی که از شخصیسازی وب استفاده کردهاند، ازنظر معیارهای مهمی که داشتهاند حداقل ۵ درصد رشد کردهاند (شرکتهایی که گفتهاند هنوز برای اعلام نظر زود است جزو این ۵ درصد نمیباشند). استارتآپها برای موفقیت، امسال بیشتر از سالهای قبل برای سفارشیسازی اقدام خواهند کرد. ۴ـ اول تلفن همراه تعجبی ندارد که این روزها استارتآپها محصول یا کسبوکارشان را با در نظر گرفتن گوشیهای تلفن همراه میسازند. سال ۲۰۱۶ سالی است که این گوشیها بیش از هرسال دیگری وارد میدان میشوند. در سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران اینترنت موبایلی از کامپیوتری افزایش پیدا کرد. پیامرسانی از طریق موبایل نیز سیر صعودی خود را طی میکند. نرمافزار Whatsapp بهتنهایی حدود ۱ میلیارد کاربر دارد و پیامرسان Facebook Messenger با ماهانه ۸۰۰ کاربر در رتبه بعدی قرارگرفته است. با این حساب، علیرغم کاربران متعدد و زمان زیادی که صرف کار روی این گوشیها میشود، پلتفرم موبایل (بهعنوان یک پلتفرم تجاری) در مقایسه با کامپیوترها، همچنان ازنظر نرخ تبدیل در رتبه پایینی قرار دارد. گرایش به تلفن همراه برای استارتآپها به این معناست که محصولات خود را به میزان بیشتری با این ابزارها سازگار کنند. تیمهای بازاریابی بهطور فزایندهای تلفنهای همراه را هدف قرار خواهند داد، و آگهیهایی را طراحی خواهند کرد که با اندازه صفحه گوشیهای مختلف هماهنگی داشته باشد، ضمن آنکه بر کلیپهای ویدیویی و متون کوتاه و قابلدرک تمرکز خواهند کرد. پیشبینی میشود امسال (۲۰۱۶) بازاریابها ۵۱ درصد از هزینههای آگهیهای دیجیتال خود را صرف تلفنهای همراه کنند. این میزان در سال گذشته ۲/۴۰ درصد بود. این اولین سالی است که آگهیهای تلفن همراه بخش اعظم هزینهها را به خود اختصاص میدهند. و بالاخره آنکه انتظار میرود استارتآپهایی که وارد عرصه تجارت الکترونیکی میشوند، با توسعه قیف فروش خود، شاهد فشار بیشتری برای بهینهسازی این قیف باشند تا بدین ترتیب نرخ تبدیل با استفاده از تلفنهای همراه افزایش پیدا کند. ۵ـ سفارشیسازی و دسترسی بیشتر به کلیپهای ویدیویی آنلاین سال گذشته کلیپهای آنلاین طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. امروزه شرکتهایی که این کلیپهای ویدیویی را تولید میکنند با تولید ژانرها و انواع خاصی از محتوا، بهتدریج روی مخاطبان هدف تمرکز خواهند کرد. درست همانطور که کانالهای تلویزیونی کابلی تغییر کردند و ژانرهای خاصی از محتوا را تولید کردند. بهعنوان یک مدل موفق، شبکه Mitu Network را در نظر بگیرید. این شبکه بهطور مؤثری مخاطبان امریکای لاتین را هدف قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶ استارتآپهایی که در تولید کلیپهای آنلاین دست دارند بهتدریج مخاطبان و مشتریان خاص خود را خواهند داشت. بدین ترتیب استارتآپهای فعال در صنایع دیگر، میتوانند برای ساخت محتوای موردنیازشان با این شرکتها همکاری کنند تا در آینده با سهولت بیشتری محتوای ویدیویی موردنیازشان را پیدا کنند. فایل صوتی: ۱۳.۲۱MB www.inc.com پنج روند برتر برای استارتآپها در سال ۲۰۱۶ (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
روند های برتر برای استارتآپها در سال ۲۰۱۶
مشاهده قوانین انجمن