ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/18, 08:41
    mahanii

    انواع طرح فرش ماشینی را برای انتخابی زیباتر و مناسب تر بشناسید

    فرش ماشینی از محبوب*ترین*های بازار فرش ایرانی است. اگر به دنبال علت این محبوبیت هستید باید منتظر دلایل بسیار متنوع و متعددی در این زمینه باشید. این دست از محصولات با انواع نقشه فرش ماشینی و گستره متنوعی از قیمت*ها و جنس*ها در بازار فرش عرضه می*شوند و از همین رو، برای همه مشتریان با همه نوع سلیقه و بودجه*ای مناسب هستند. فرش*های ماشینی جدید از الیافی مرغوب تهیه می*شوند و طرح*هایی که در بافت آنها استفاده می*شود بسیار متنوع است. در ادامه، بیشتر از انواع نقشه فرش ماشینی خواهیم گفت. با ما همراه باشید:
    انواع طرح و نقشه فرش ایرانی را می*شناسید؟
    صنعت فرش*بافی ایران از دیرباز بازاری فعال و خلاق داشته است. البته بهتر است به جای اینکه فقط از واژه صنعت در باب بازار فرش ایرانی کمک بگیریم، واژه هنر را نیز به کار ببریم. فرش*بافی واقعا هنر و صنعتی ویژه است که متخصصان و هنرمندان ایرانی در طول سالیان دراز با کار کردن در زمینه*های مختلف بافت و طراحی آن به دستاوردهای بزرگی رسیده*اند. بافت فرش*هایی به شدت زیبا و ظریف که جنسی مرغوب و ماندگار دارند، از هیچ*کس به جز بافندگان هنرمند ایرانی برنمی*آید. طرح* های فرش دستباف تبریز به عنوان یکی از زیباترین انواع فرش ایرانی، بعید است که در نظر کسی زیبا نیاید. فرش*هایی ظریف و ریزبافت که سابقه بافت*شان به دوران صفوی می*رسد و به کار بردن سایه روشن*های رنگی در بافت و استفاده از رنگ*های مختلف باعث بی*نظیر بودن آنها می*شود. فرش*های تبریزی با نقشه*های متنوع و چشم*نوازی که دارند از تارهای پنبه*ای و از جنس پشم و ابریشم هستند.
    طرح های انواع فرش ایرانی بسیار متنوع است. برخی از نواحیِ به خصوص کشور مثل کرمان، نقشه*ای مختص به خود دارند که آنها را از نقشه فرش انواع شهرهای دیگر متمایز می*کند. مثلا طرح ماهی یکی از انواع طرح فرش دستباف است که طرفداران زیادی دارد و انصافا هم ظرافت و چشم*نوازی آن فوق*العاده است. طرح فرش ماهی ، یک طرح فرش ساده است و اغلب به صورت یک واگیره است و بافنده*ها، واگیره را در طول و عرض فرش تکرار می*کنند.
    تنوع نقشه*های سنتی فرش ایرانی زیاد است
    از جمله نمونه*های طرح فرش دستباف می*توان به: طرح*های اسلیمی، افشان، بته*ای یا همان بته*جقه*ای، اقتباسی و… اشاره کرد. طرح گل فرش هم بنا به نقشه*ای که در هر مورد به کار گرفته می*شود دارای طرح گل فرش متفاوتی است. استفاده از اشکال هندسی و تژئینی که سابقا در مساجد و بناهای مختلف به کار گرفته می*شد در هنر فرش*بافی باعث شده است که نمونه*های مختلفی از اثرپذیری فرش از بنا را شاهد باشیم.
    طرح*های اسلیمی، با شاخه*های دَوَرانی در میان برگ*ها و طرح*های درخت از جمله نقشه*های معروفی هستند که در بافت فرش* های ایرانی مورد استفاده قرار می*گیرد. طرح*های بته*جقه*ای که شبیه درخت سرو است نیز از نمونه*های مشهور فرش ایرانی به شمار می*رود. انواع طرح قالی ایرانی نیز در میان محصولات ایرانی به چشم می*خورد. شاید بپرسید که فرق فرش و قالی در چیست؟ در پاسخ باید گفت که قالی نوعی فرش پرزدار است که کیفیت و ویژگی*های آن تحت تأثیر میزان استفاده از رنگ*های طبیعی است. هر چقدر رنگ*های طبیعی به کار رفته در آن متنوع*تر باشد، قالی از زیبایی بیشتری برخوردار خواهد بود. از سایر طرح*های انواع فرش ایرانی می*توان به طرح شکارگاهی، ترکمن و اقتباسی اشاره کرد. طرح*های اقتباسی، در واقع طرح*هایی هستند که از نقشه فرش سایر کشورها و مناطق مثلا قفقاز و… اقتباس شده*اند و در بافت فرش ایرانی مورد استفاده قرار گرفته*اند.
    هر فرش مانند صفحه*ای از کتابی ارزشمند است که به خوبی درباره فرهنگ*ها، وقایع و سنت*های رایج در جوامع مختلف با ما صحبت می*کند. شاید برای*تان جلب باشد که بدانید در نمونه*ای از گلیم*های بافت کشور افغانستان، بافندگان از طرح هواپیماهایی بر فراز سر افراد استفاده کرده بودند. افغانستان تاریخی و مظلوم، سال*ها است که در سیطره انواع حملات و ناآرامی*ها قرار دارد و طرح این گلیم*ها و استفاده از هواپیماهایی که بر سر مردمان بی*گناه این مرز و بوم بمب و آتش می*بارند، بار دیگر به نقش فرش*ها در ارائه حرف*های ناگفته از ملل مختلف صحه گذاشته است.
    انواع طرح فرش ماشینی چگونه است؟
    فرش* های ماشینی هم با وجود تجربه درخشان ایرانی*ها در زمینه طراحی انواع نقشه*ها و طرح*های مختلف، حرف*های زیادی در این عرصه برای گفتن دارند. انواع طرح فرش ماشینی به صورت طرح افشان، طرح اسلیمی، طرح دست گل و… در بازار یافت می*شود. انواع فرش ماشینی جدید با نقشه*های طرح خشتی نیز به وفور در بازار و از سوی برندهای مختلف عرضه می*شود. طرح خشتی، طرحی خانه خانه است که هر خانه با خانه دیگر تفاوت دارد. چندضلعی*های منظم ونامنظمی در نقشه این فرش*ها دیده می*شوند و به نوعی با خانه*هایی که طراحی داخلی مدرن*تری دارند، مطابقت و هم*خوانی نشان می*دهند. طرح گل فرش هم به شکل گل*های طبیعی مثل رز با رنگ قرمز و… است. قیمت فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف بسیار کمتر است و همین باعث می*شود که افرادی با سلیقه خوب اما بودجه اندک هم از بازار فرش ایرانی راضی بیرون بیایند. زیرا آنها می*توانند به سادگی به فروشگاه*های مختلف مراجعه کنند و از میان طرح*ها و فرش*های زیبای ماشینی که بعضا بسیار شبیه فرش*های ریزبافت است، گزینه مطلوب خود را امتحان کنند.
    انواع نقشه های فرش ماشینی با الهام از طرح*های ارزشمند، طراحان قدیمی به این نوع از فرش*ها اصالتی خاص بخشیده است که نمی*توان آن را دست*کم گرفت. استفاده از دستگاه*های خوب بافندگی نیز که از کشورهای صنعتی و پیشرفته*ای چون آلمان و بلژیک وارد ایران شده است، نقش مهمی در توسعه صنعت فرش*بافی داشته است.
    برای خرید فرش *های ماشینی دیگر لازم نیست رنج راه و خستگی خرید حضوری را تحمل کنید. زیرا بسیاری از فروشگاه*های اینترنتی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی فرش مرداس در خدمت مشتریان هستند و با مراجعه به آنها به سادگی می*توانید از مدل*ها، مشخصات انواع فرش ماشینی و قیمت*ها مطلع بشوید. اگر فرش ماشینی مناسب و مورد علاقه خود را در وبسایت مشاهده کردید خیلی راحت*تر از آنکه فکرش را بکنید، امکان سفارش اینترنتی آن مدل فرش برای شما وجود دارد. با سفارش فرش می*توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید و هزینه را همان*جا پرداخت کنید. اگر مدل و جنس یا هر چیزی از فرش مورد پسندتان نبود، فروشگاه اینترنتی تا ۷ روز آن را از شما پس خواهد گرفت. اگر قصد خرید فرش دارید حتما به فروشگاه مرداس سَر بزنید.منبع:فرش ماشینی مرداس



مجوز های ارسال و ویرایش