ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: تجارت الکترونیک

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/05, 20:32
    SARA
    اگر می‌خواهید استارت‌آپ موفقی داشته باشید باید از یازده اشتباه بازاریابی دوری‌ کنید


    اگر می‌خواهید استارت‌آپ موفقی داشته باشید باید از یازده اشتباه بازاریابی دوری‌کنید
    اشتباه یک: نداشتن طرح بازاریابی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر کسب‌وکار، طرح بازاریابی است. درواقع، استارت‌آپ‌ها علاوه بر طرح کسب‌وکار به طرح بازاریابی هم نیاز دارند.
    اما طرح بازاریابی واقعاً چیست؟
    طرح بازاریابی بیانیه‌ای نوشته شده است که توضیح می‌دهد یک استارت‌آپ چگونه مشتریان هدف خود را انتخاب می‌کند و به اهداف بازاریابی دست پیدا می‌کند.
    طرح بازاریابی شامل تاکتیک‌های کلیدی بازاریابی است که شما قصد دارید از آن‌ها استفاده کنید. طرح بازاریابی به شما می‌گوید چه زمانی استراتژی شما به‌خوبی عمل نمی‌کند؛ به‌طوری‌که می‌توانید مسیر را تغییر دهید و استراتژی‌های جدید را امتحان کنید.
    اهداف بازاریابی شما چیست؟ چگونه قرار است تعداد زیادی مشتری در شش ماه یا یک سال یک به دست آورید؟
    این سؤالاتی است که طرح بازاریابی شما باید به آن‌ها پاسخ دهد.
    اشتباه دو: بازاریابی در کانال‌های اشتباه
    امروزه کانال‌های بازاریابی ما خیلی بیشتر از دهه قبل هستند. قبل از روی کار آمدن وب، باید بازاریابی خود را با روش چاپ، آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی و تابلوهای تبلیغاتی انجام می‌دادیم و محصولات را مستقیماً به بازار ارسال می‌کردیم.
    امروزه اما فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل، توییتر، وبلاگ‌ها و … را داریم. شما به‌راحتی برای انتخاب کانال بازاریابی برای استارت‌آپ خود گیج خواهید شد.
    حقیقت این است که کانال‌های مختلف، طیف جمعیتی مختلفی دارند. برای مثال، بیش از ۹۰ درصد از صد و پنجاه میلیون کاربر اینستاگرام در سن زیر ۳۵ سال هستند.
    اگر مشتریان ایده آل شما در سن ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند اینستاگرام می‌تواند بستر مناسبی برای بازاریابی شما باشد. اگر مشتریان ایده آل شما بالای ۴۰ سال دارند قطعاً استفاده از اینستاگرام برای دستیابی به آن‌ها اشتباه خواهد بود. شما باید قبل از استفاده یک کانال خاص برای بازاریابی ببینید که مخاطبانتان از آن استفاده می‌کنند یا نه.

    اشتباه سه: تلاش برای طراحی کامل وب‌سایت قبل از راه‌اندازی آن
    داشتن یک وب‌سایت بدون ترافیک کاملاً بی‌فایده است. بسیاری از استارت‌آپ‌ها مقدار زیادی از وقت خود را صرف نگرانی بیش‌ازحد درباره‌ی طراحی سایت خود می‌کنند و درزمانی که باید وب‌سایت خود را ترویج دهند تنها تلاش می‌کنند آن را کامل کنند.
    وب‌سایت کامل و بی‌نقص وجود ندارد و شما ابتدا به ترافیک نیاز دارید.
    بعد از اینکه ترافیک کافی به دست آوردید باید تست A/B روی جنبه‌های مختلف سایت خود را شروع کنید.
    به وب‌سایت‌هایی که امروز پربازدید‌ترین وب‌سایت‌ها هستند نگاه بیندازید. بسیاری از آن‌ها در ابتدای کار ظاهر خوبی نداشتند. صفحه اصلی گوگل، فیس‌بوک و یاهو خیلی متفاوت از زمانی هستند که تازه شروع به کار کرده بودند؛ بنابراین، در ابتدای کارتان بیش‌ازحد برای طراحی وب‌سایت خود نگران نباشید.
    زمانی که شما هنوز در مرحله شروع هستید باید بیشتر روی کسب ترافیک بالا با استفاده از استراتژی‌های مؤثر بازاریابی اینترنتی تمرکز کنید.
    اشتباه چهار: شکست در ایجاد مخاطب برای محصول
    بیشتر استارت‌آپ‌ها به این دلیل شکست می‌خورند که ایده محصول خود را قبل از انجام توسعه محصول اعتبارسنجی نمی‌کنند.
    شما می‌توانید با تست ایده محصولتان منابع ارزشمند و زمان استارت‌آپ خود را ذخیره کنید و بسنجید که برای آن نیاز بازار وجود دارد یا نه.
    ممکن است نیاز داشته باشید یک لیست کوتاه ایمیل بسازید و با مخاطبان آن در مورد محصول خود صحبت کنید.
    به‌عنوان‌مثال، اگر شما به ۲۵۰ نفر ایمیل فرستادید و در مورد محصول خود صحبت کردید و در نهایت حداقل ۵۰ نفر بگویند که محصول شما را خواهند خرید، نشانه خوبی است که نیاز برای محصولتان وجود دارد.
    ایجاد مخاطبان اولیه برای موفقیت هر استارت‌آپی بسیار مهم است. اگر واقعاً می‌خواهید یک استارت‌آپ موفق داشته باشید بدون این‌که بیش‌ازاندازه ریسک کنید، توصیه می‌کنیم که قبل از محصول، مخاطبانتان را ایجاد کنید.
    اشتباه پنج: تولید نکردن محتوای جذابی که برای استارت‌آپ شما بازاریابی کند.
    با توجه به بررسی انجام‌شده توسط MarketingProfs و موسسه بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute)، بازاریابان اینترنتی می‌گویند که تولید محتوای جذاب و درگیر کننده بزرگ‌ترین چالش بازاریابی محتوایی است.

    بازاریابی محتوایی یک استراتژی عالی است که در زمان بازاریابی استارت‌آپ خود باید از آن استفاده کنید. عدم انجام این کار تا حد زیادی می‌تواند به شانس موفقیت استارت‌آپ شما صدمه بزند.
    بازاریابی محتوایی کمک می‌کند تا مخاطبان شما بهتر بتوانند چشم‌انداز محصولتان را درک کنند و بفهمند این محصول چگونه می‌تواند زندگی آن‌ها را آسان‌تر کند.
    شرکت‌هایی مانند Buffer، Help Scout،KISSmetrics و Moz به‌شدت به بازاریابی محتوایی تکیه دارند.
    اگر نتوانید محتوایی تولید کنید که جذاب باشد و مخاطبانتان را وادار به تعامل کند بازاریابی محتوایی بی‌فایده خواهد بود.
    کار‌های ساده‌ای وجود دارند که برای رسیدن به این هدف باید انجام دهید:
    · از عنوان‌های گیرا و جالب‌توجه برای محتوای خود استفاده کنید.
    · به محتوای خود تعداد زیادی تصویر اضافه کنید.
    · به محتوایتان فیلم اضافه کنید.
    · محتوای خود را با به اشتراک گذاشتن داستان‌های شخصی جالب‌تر کنید.
    اشتباه شش: قرار دادن افراد بی‌تجربه به‌عنوان مسئول بخش بازاریابی
    بازاریابی در وب یک چشم‌انداز همیشه در حال تغییر است. چیزی که امروز خوب عمل می‌کند ممکن است فردا به درد کارتان نخورد. شما به بازاریابان باتجربه‌ای نیاز دارید که بتوانند به‌سرعت خودشان را با هرگونه تغییر بازاریابی وفق دهند.
    به‌عنوان‌مثال، یک به‌روزرسانی در جستجوی گوگل می‌تواند استارت‌آپ شما را از فضای کسب‌وکار بیرون بیندازد. این اتفاق می‌تواند برای بازاریابان بی‌تجربه چالشی بزرگ تلقی شود.
    همچنین رقیبتان می‌تواند سهم زیادی از بازار را به دست آورد. استارت‌آپ شما نیاز دارد که در این شرایط رقابت کند و روحیه‌ی مبارزه داشته باشد. فقط یک بازاریاب باتجربه می‌تواند چنین شرایط بحرانی‌ای را اداره کند.
    بنابراین، اگر در حال حاضر با یک بازاریاب بی‌تجربه کار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک گام به عقب بردارید و دوباره استراتژی‌های بازاریابی خود را برنامه‌ریزی کنید. در نظر نگرفتن زمان کافی برای انجام این کار درنهایت می‌تواند استارت‌آپ شما را از بین ببرد.
    اشتباه هفت: عدم پیگیری و بهبود نتایج بازاریابی
    یک نقل‌قول معروف از Noah Kagan وجود دارد که می‌گوید «اگر یک اتفاق را سنجش نکنید، انگار این اتفاق اصلاً رخ نداده است.» این جمله در دنیای استارت‌آپ‌ها بسیار درست است. اگر شما دقیقاً هر چیزی را انجام می‌دهید که مردم می‌گویند بدون این‌که آن‌ها را بررسی کنید، باید بگوییم که شما به‌آرامی استارت‌آپ خود را از بین خواهید برد.
    مثلاً شما شنیده‌اید که پاسخ دادن به سؤالات در Quora می‌تواند آگاهی درباره‌ استارت‌آپ‌تان را افزایش دهد؛ بنابراین، شروع به پاسخ دادن سؤالات در Quora می‌کنید.
    همچنین شنیده‌اید که انتشار محتوا در LinkedIn بسیار مؤثر است؛ بنابراین، شروع به انتشار محتوا می‌کنید. علاوه ‌بر ‌این شنیده‌اید که فیس‌بوک فضای مناسبی برای تبلیغات ارزان و مؤثر است؛ بنابراین، تبلیغات در فیس‌بوک را شروع می‌کنید.
    دنبال کردن یک استراتژی بازاریابی بدون سنجیدن اثرات آن، استارت‌آپ شما را به ناکجاآباد خواهد کشاند. به همین دلیل است که به تست، پیگیری و بهبود تمام جنبه‌های بازاریابی خود نیاز دارید. این تنها راه برای موفقیت استارت‌آپ شما در رقابت بازار است.
    اشتباه هشت: هزینه کردن بیش‌ازاندازه سریع در بازاریابی
    شما ممکن است بودجه بازاریابی بزرگی به ارث برده باشید. آیا این خودبه‌خود به معنی موفقیت بازاریابی شما است؟ نه!
    اگر بودجه‌ی زیادی در اختیارتان باشد ممکن است شما را وسوسه کند که در تمام کانال‌های بازاریابی وارد شوید و فعالیت‌های بازاریابی خود را به‌سرعت افزایش دهید.
    هزینه‌های بازاریابی شما می‌تواند شبیه نمودار پایین باشد:

    مشکل این روش آن است که شما بودجه بازاریابی خود را در یک دوره کوتاه از زمان به‌صورت کامل خرج خواهید کرد.
    به‌جای تمرکز بر روی همه‌ی کانال‌های بازاریابی و هزینه سریع بودجه بازاریابی، باید تنها در چند کانال تمرکز کنید. این کار کمک خواهد کرد که پول بیشتری را در مراحل اولیه استارت‌آپ که در حال آزمایش استراتژی‌های بازاریابی مختلف هستید ذخیره کنید.
    اشتباه نه: کپی کردن کامل از رویاستراتژی‌های بازاریابی رقبا
    کپی کردن کامل روش‌های بازاریابی رقبای شما به استارت‌آپ‌تان کمک نخواهد کرد که جلوتر از دیگران حرکت کند و بتواند سهم بازار بزرگی به دست آورد.
    بهترین مثالی که برای این موضوع به ذهن می‌رسد؛ گوگل و بینگ است. مایکروسافتی‌ها فکر می‌کردند با کپی کردن موتور جستجوی گوگل می‌توانند مستقیماً با گوگل رقابت کنند، بنا‌بر‌این آن‌ها بینگ را ایجاد کردند؛ اما این کار تا به الآن شکست خورده است.
    مطمئناً، کپی کردن رقبایتان می‌تواند به شما کمک کند تعدادی مشتری به دست آورید اما استارت‌آپ شما به‌تدریج از بین خواهد رفت.
    پس به‌جای کپی کردن‌ رقبای خود باید چه‌کار کنید؟
    شما باید راه‌های خلاقانه‌ای برای بازاریابی کسب‌وکار خود پیدا کنید.
    برای مثال، اگر در حال حاضر بسیاری از رقبایتان به سئو تکیه دارند، شما می‌توانید آن را به یوتیوب تغییر دهید.
    می‌توانید با تولید محتوای تعامل‌ساز برای ترویج استارت‌آپ خود شروع کنید. همچنین می‌توانید بازاریابی را از طریق رویداد‌ها و کنفرانس‌ها شروع کنید. انجام این کار بلافاصله شما را متفاوت خواهد کرد.
    همیشه جرئت متفاوت بودن داشته باشید.
    اشتباه ده: عدم جمع‌آوری آدرس ایمیل مشتریان
    بازاریابی ایمیلی بالاترین بازده سرمایه‌گذاری را در میان کانال‌های بازاریابی تولید می‌کند.
    درواقع، بازاریابی ایمیلی به‌طور متوسط برای هر یک دلار سرمایه‌گذاری، چهل دلار بازده خواهد داشت.

    تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان هرروز ایمیل خود را چک می‌کنند بنابراین باید ایمیل بازدیدکنندگان سایت خود را برای حفظ و نزدیک‌تر کردن روابط جمع‌آوری کنید. اگر این کار را انجام ‌دهید، برای استارت‌آپ خود هوادارانی پیدا خواهید کرد که محصول شما را خریداری می‌کنند و آن را به دوستان و خانواده خود هم توصیه خواهند کرد. این به معنی مشتریان بیشتری برای محصول شما است.
    اشتباه یازده: توجه نکردن به تأثیرگذاران حوزه کسب‌و‌کارتان.
    این روزها، شما برای کمک به ویروسی شدن استارت‌آپ‌تان به تأثیرگذاران حوزه کاری خود نیاز دارید. فقط یک توییت از طرف یک کاربر تأثیرگذار می‌تواند بین هزاران کاربر به اشتراک گذاشته شود؛ بنابراین، اگر در تلاش‌های بازاریابی خود از تأثیرگذاران استفاده نمی‌کنید، یک اشتباه بزرگ بازاریابی مرتکب شده‌اید که می‌تواند به استارت‌آپ شما آسیب بزند.

    growthhackers.com
  • 2018/07/05, 20:30
    SARA
    روندهای تجارت الکترونیک

    B2B


    روندهای تجارت الکترونیک B2B
    توسعه ی یک استراتژی جهت موفقیت تجارت، همواره به عنوان یک چالش مطرح بوده است؛ اما حفظ روند صنعت خودش موانع دیگری دارد. بازار دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است. این تغییرات، کار طراحی یک استراتژی موثر در طولانی مدت را برای خرده فروشان تجارت الکترونیک، سخت می‌کند.
    راکت های هوایی موبایل

    آمار اخیر نشان می‌دهد که ۸۰ درصد کاربران اینترنتی دارای تلفن هوشمند هستند و بطور خودکار آن را در مسیر موفقیت قرار میدهند. در حالی که دسکتاپ ها هنوز برتری خود را حفظ کرده اند، موبایل ها نیز با جدیت در حال پیشرفت هستند. این روند همواره و برای چندین سال در لیست روندهای مورد توجه بوده است؛ اما در سال ۲۰۱۶ به آن مانند یک تعویض بازی نگاه میکنیم. در یک دوره ی یکساله، مقدار اشتراک گذاری ترافیک سایت های تجارت الکترونیک از طریق موبایل، ۵ درصد نسبت به دسکتاپ افزایش داشته است. با توجه به بازار تجارت الکترونیک، در حالی که نرخ تبدیل در موبایل، کاربرات دسکتاپ را به سمت خود میکشاند، موبایل در ابتدای مسیر خود است. میانگین نرخ تبدیل تجارت الکترونیک در تبلت، بین ماه می ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۵، ۷٫۷ درصد افزایش داشته است.

    با وجود آنکه موبایل در فروشهای تجارت الکترونیک B2B نقش قابل توجهی بازی می‌کند، در نظر داشته باشید که سادگی آن به اندازه ای نیست که فقط یک نسخه ی موبایل برای سایت خود سفارش دهید. تجربه ی کاربرانتان و همچنین طراحی باید جزو اولین مواردی باشد که در سایت موبایل خود در نظر میگیرید. به یاد داشته باشید که درخواستهای بصری و راهنمای ساده ی سایت برای تجربه ی خوب مشتری، بسیار مهم است.
    بالا بردن کیفیت محتوا

    صرف نظر از اینکه شما چه چیزی میخرید، بهتر است توصیف محصول طوری باشد که با خرید خود احساس اعتماد بنفس کنید. از دیدگاه تجارت الکترونیک B2B، خریداران B2B میخواهند تا جایی که ممکن است از جزئیات محصول بدانند و این جزئیات را هم بصورت نوشته و هم بصورت بصری بدست آورند. همه ی خرده فروشان باید دستور العمل های تجاری، تصاویر با کیفیت و محصولات خاص را فراهم کرده و رسانه های پر محتوا و مناسبی ایجاد کنند. ارائه ی جزئیات عمیق و تصاویر مناسب و زیبا، به اعتماد و متقاعد کردن خریدار و همچنین تصمیم گیری مناسب آنها، کمک خواهد کرد.
    اتوماسیون بازاریابی

    در خرده فروشی تجارت الکترونیک، بازاریابی ایمیل نمیتواند فروش را افزایش دهد. دامنه ی بازاریابی از خبرنامه های سنتی فراتر رفته است. خرده فروشان آنلاین در حال حاضر از صفحات سفارشی سازی شده، بنرها، تخفیف و تبلیغات خاص هر مشتری و نیازهای وی استفاده میکنند.
    استفاده از پیامهای مناسب هر خریدار، ضروری است. همانطور که گفته شد، وجود محتوای توصیفی بیشتر و مناسب، شانس جذب و حفظ مشتری جدید را بالا میبرد. اگر شما قادر به تولید محتوایی باشید که در عین مختصر بودن، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد، میتوانید مطمئن باشید که یک رسانه ی مفید و غنی ساخته اید. نقاط کلیدی که برای به اشتراک گذاری مهم هستند را شناسایی کرده و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    موضوع دیگری که به عمده فروشان یا هر نوع تجارت B2B دیگری ارزش می‌دهد، ارائه ی یک ماژول فروشنده ورود به سیستم و قابلیت محاسبه ی تخفیف های گروهی است. بخصوص عمده فروشان از این قابلیت بسیار راضی هستند، چرا که به آنها برا به حداکثر رساندن کسب و کار خود کمک می‌کند.
    بازار و عرضه‌ مستقیم

    تجارت الکترونیک B2B در دو مدل مجزا تعریف شده است: بازار و عرضه‌ مستقیم. مدل بازار شامل فروش محصولات به‌موازات فروشندگانی چون تجارت آمازون، Tradescraper و Kinnek است. این بخش جدید بازار الکترونیک B2B، تعهدی برای رشد و فرصت‌های بازار جدید را نشان می‌دهد که عمده فروشان، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان را جذب خود می‌کند.
    مدل دیگر – عرضه‌ مستقیم – یعنی وقتی‌که یک شرکت، فروشگاه اینترنتی B2B خودش را دارد و مشتریان می‌توانند برای ایجاد حساب کاربری و خرید مستقیم به آن دسترسی داشته باشند.
    خارج از این دو مدل به نظر میرسد که مدل بازار، روند رو به رشد سریعی دارد که رقابت شدیدی هم ایجاد می‌کند. رویکرد جدید بازار B2B، کمک به فروشنده و خریداری است که به محیط تجارت الکترونیک وارد می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های B2B همچنان در مراحل اولیه‌ آشنایی با این سیستم هستند؛ اما در طول سال آینده، بازارهای مشابهی مثل آمازون، به این بازار رقابتی اضافه خواهند شد.


    منبع خبر : huffingtonpost.com
  • 2018/07/05, 20:29
    SARA
    بازاریابی احساسی چیست؟


    بازاریابی احساسی چیست؟
    دوستان عزیز در این مقاله سعی داریم به شرح مفهوم بازاریابی احساسی در هر یک از کسب و کارها بپردازیم و همچنین ۵دلیل اصلی در خرید احساسی مردم را به شما معرفی کنیم که اهمیت بسیاری بالایی دارد و همیشه میتوانید روی آن حساب کنید. هنگامی که شما محرک های احساسی بازاریابی که باعث خرید می شوند را بشناسید، بی شک می توانید فروش بیشتری داشته و مشتریان مشتاق بیشتری را پیدا کنید. که در میان کاربران شما و مشتریان شما بسیار هستند با تسلط بر تکنیک های بازاریابی احساسی براحتی می توانید فروش خود را افزایش دهید.

    دوستان عزیز مورد مهمی که باید توجه داشته باشید این است که اگر فکر کنید مردم آنچه نیاز دارند را حتما می خرند، سخت در اشتباه هستید! اما چرا؟ زیرا دوستان مردم آنچه را دوست دارند می خرند نه و آنچه را نیاز دارند. نیازها با منطق هدایت می شوند در حالیکه خواسته ها بر اساس احساسات هدایت می شوند. در واقع ما آنچه را که می خواهیم می خریم و نه آن چه میخریم میخواهیم.
    با گفته های من موافق نیستید و یا باور نمی کنید؟
    خب بیایید با یک مثال این مورد را بررسی کنیم دوستان عزیز چه کسی به ماشین شاسی بلند لوکس نیاز دارد؟ یک نوجوان واقعاً چه نیازی به یک تلفن همراه ۲/۵ میلیون تومانی و یا شلوار جین ۲۰۰ هزار تومانی دارد؟ چه کسی به محصول شما نیاز دارد؟
    دوستان عزیز مهمترین نکته ای که وجود دارد این است که مردم محصولات شما را می خرند چون می خواهند آن را داشته باشند. هر روز ما چیزهایی می خریم که دوست داریم آنها را داشته باشیم تا چیزهایی که واقعاً نیاز داریم یعنی مهم نیاز کاربران و مردم عادی نیست و اصلی ترین موضوع احساسات ان ها است.
    اصلی ترین موضوع این است که به اشتباه، بازار خود را برای کسانی که نیازمند محصول شما هستند طرح ریزی نکنید. بهترین بازار هدف برای شما افرادی هستند که محصول شما را می خواهند، حال ممکن است به آن نیاز هم داشته باشند یا نداشته باشند که این اصلا اهمیتی ندارد. تا زمانی که آنها محصول شما را بخواهند ممکن است آنرا بخرند. آنچه که خودتان به تازگی خریداری کرده اید را در نظر بگیرید، شما آنرا لازم نداشتید، اما دوست داشتید که آن را داشته باشید که این صد در صدی است
    دوستان عزیز مورد دیگر برای مثال در این زمینه این است که چه کسانی به یک باشگاه تناسب اندام می پیوندند؟ هر کس که نیاز به تناسب دارد به ویژه کسانی که دارای اندامی متناسب نیستند. درست است؟ اما در بازدید از یک باشگاه تناسب اندام چه چیزی می بینید؟ افراد متناسب که می خواهند متناسب تر باشند در حالی که متناسب هستند کاملا!!! چه کسی پول خود را برای آینده سرمایه گذاری می کند؟ کسانی که می خواهند برای آینده سرمایه گذاری کنند نه آنها که نیاز دارند برای آینده سرمایه گذاری کنند.
    مثالی دیگر و زیباتر از قبلی ها: در پایان یک روز سخت ممکن است احساس کنید که به یک لیوان نوشیدنی خنک،و یا حتی یک قهوه یا چای نیاز دارید دوستان عزیز مطمئن باشید اینطور نیست و واقعیت این است که شما آن را می خواهید. همه ما به خوردن نیاز داریم اما هیچ کس نیاز به یک استیک، پیتزای مخصوص بزرگ یا کیک کاکائویی ندارد. ما آنها را می خوریم چون آنها را دوست داریم و نه اینکه به آن کیک شکلاتی نیاز داریم.
  • 2018/07/05, 20:27
    SARA
    چرا بازاریابی اینترنتی باید اصلی‌ترین استراتژی بازاریابی شما باشد؟


    چرا بازاریابی اینترنتی باید اصلی‌ترین استراتژی بازاریابی شما باشد؟
    بازاریابی به عنوان مهم‌ترین فعالیتی که حیات یا مرگ یک کسب و کار را تعیین می‌کند همواره ذهن مدیران کسب و کارها را به خود مشغول کرده است. بازاریابی تاریخچه‌ای طولانی و به قدمت عمر بشر دارد ولی آنچه از آن به عنوان علم بازاریابی یاد می‌شود عمری صد ساله دارد. فارغ از روش های سنتی بازاریابی مانند بازاریابی تلویزیونی و محیطی و چاپی و… امروزه بیشتر از شیوه‌های نوین بازاریابی مانند بازاریابی اینترنتی استفاده می‌شود.
    اولین رایانه‌های شخصی در دهه ۱۹۸۰ وارد خانه‌ها شدند و اولین سیستم عامل نیز در دهه ۱۹۹۰ طراحی شد و همین موقع بود که اینترنت شروع به رشد کرد. با گسترش اینترنت در طول سال‌های ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ گوگل و بلاگرها نیز شکل گرفتند و به تدریج بازاریابی اینترنتی تکامل یافت. طی تحقیقات انجام گرفته در سال ۲۰۱۳ حدود ۷۶٪ از بازاریابان معتقد بودند که شیوه‌های بازاریابی در دو سال گذشته دست خوش تغییرات بسیاری شده است اما تنها ۹٪ از آن‌ها بازاریابی دیجیتالی یا همان بازاریابی اینترنتی را موثر می‌دانستند. اما این روزها کارایی بازاریابی اینترنتی برای هیچ‌کس پوشیده نیست.


    • ۱) بیش از یک سوم بازاریابان معتقدند که طی ۵ سال آینده بازاریابی دیجیتال ۷۵٪ از روش های بازاریابی‌ را در بر خواهند گرفت.
    • ۲) بیش از ۸۷ درصد از مشتریان از اینترنت و گوشی‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند
    • ۳) نتایج بازاریابی اینترنتی برخلاف بازاریابی سنتی قابل اندازه‌گیری است
    • ۴) بازاریابی از طریق اینترنت هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به یک خرده‌فروشی فیزیکی دارد
    • ۵) اینترنت بستری را فراهم می‌کند که شما به وسیله‌ی آن می‌توانید ارتباط قوی با مشتریان خود برقرار کنید و سطح یا نرخ حفظ مشتریان خود را بالا ببرید.
    • ۶) بازاریابی اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که همواره همراه مشتری باشید

    امروزه برای موفقیت در بازاریابی لازم است تا در کنار روش‌های سنتی از شیوه‌های نوین که بازاریابی اینترنتی را نیز شامل می‌شود استفاده کنیم. زیرا بازاریابی اینترنتی فرصتی برای‌تان فراهم می‌کند که با هزینه اندکی محصولات خود را در معرض دید جهانی قرار دهید.

    بازاریابی اینترنتی در ابتدا ممکن است بسیار سخت باشد، طراحی یک سایت نمی‌تواند به تنهایی افزایش مشتریان را تضمین کند بلکه استفاده از روش‌های نوین بازاریابی است که ما را به سمت موفقیت بیشتر هدایت می‌کند.
    چگونه می‌توانیم استراتژی بازاریابی اینترنتی اتخاذ کنیم؟

    بازاریابی آنلاین عبارت است از به‌کارگیری هر ابزار، استراتژی یا روش برای کمک به تبلیغات برند از بستر اینترنت که عوامل مختلفی می‌تواند در چگونگی انجام آن تاثیر داشته باشد؛ در ادامه چند مورد از آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم:
    ۱) سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

    همان‌طور که اشاره کردیم برای بازاریابی آنلاین تنها داشتن یک سایت کافی نیست، با طراحی یک سایت فقط گام اول را طی کرده‌اید. سئو یا به عبارت بهتر بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو یکی از عوامل اصلی موفقیت در بازاریابی آنلاین است. وجه به سئوی سایت سبب می‌شود که محتوای موجود در یک کلمه کلیدی خاص در بین مطالب موجود بالاتر از بقیه قرار بگیرد و همین امر سبب می‌شود تا بازاریابی آنلاین موفق‌تری داشته باشیم.

    • افزایش سرعت بارگذاری سایت
    • بهینه‌سازی تصاویر
    • لینک‌گیری از سایت‌های باکیفیت
    • استفاده از محتوای باکیفیت و انواع مختلف آن(مقاله، اینفوگرافی، ویدیو و …)
    • بهینه‌سازی موبایل
    • اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی

    شاید احساس کنید بهبود سئوی سایت در ظاهر روال بسیار ساده‌ای دارد، اما از آن‌جایی‌که بسیاری از سایت‌ها از این نکات آگاهی ندارند و آن‌ها را رعایت نمی‌کنند، با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید از رقبای خود پیشی گرفته و روند بازاریابی آنلاین خود را بهبود بخشید.

    ۲) بازاریابی موتور جستجو (SEM)

    بازاریابی برای موتورهای جستجو را می‌توان تقریبا شبیه به سئو دانست، بدین ترتیب که به جای بهینه‌سازی محتوای خود و ترویج آن به مقدار زیاد، پولی را به موتورهای جستجو پرداخت می‌کنید تا خودشان محتوای شما را در نتایج ابتدایی قرار دهند.
    همان‌طور که می‌دانید بیش از ۵۰ درصد مردم بر روی نتایج اول و دوم موتورهای جستجو کلیک می‌کنند و بنابراین برای افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت خود لازم است که هزینه‌هایی را متقبل شوید. البته توجه داشته باشید که کلمات کلیدی که قصد دارید در آن‌ها بالا بیایید نیز در این قیمت تاثیر به‌سزایی خواهد داشت زیرا کلمات کلیدی پر جستجو رقابتی‌تر بوده و در نتیجه گران‌تر هستند.

    هر چند این استراتژی در ابتدا ممکن است وسوسه کننده به نظر برسد اما توجه داشته باشید که برای موفقیت در بازاریابی آنلاین خود لازم است که هزینه‌های تبلیغاتی خود را در نظر بگیرید و برنامه خود را مطابق با آن پیش ببرید.
    برای موفقیت در SEM لازم است که محصول یا خدمات باکیفیتی ارائه کنید. در ابتدای کار خود و هنگام تولید محتوای رایگان برای جذب مخاطبان به سمت برند خود لازم نیست از همان اول وقت خود را با SEM تلف کنید.
    البته مشخص کردن آمار کلیک‌هایی که منجر به خرید می‌شوند کار چندان سختی نیست و با تنظیمات خاصی می‌توانید میزان درآمد خود را از تبلیغاتی که بر روی SEM انجام داده‌اید مشخص کنید.
    ۳) بازاریابی محتوایی

    براساس گفته‌ی ست گودین “بازاریابی محتوایی تنها بازاریابی باقیمانده است.”
    مردم امروزی از تکنیک‌های بازاریابی سنتی خسته شده‌اند، آن‌ها از بنرها و داد و بیدادهای تبلیغاتی خسته شده‌اند و به افرادی ماهر در کسب اطلاعات تبدیل شده‌اند. بازاریابی محتوایی یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است.
    در بازاریابی محتوایی شما مخاطبان هدفمندی را برای خود انتخاب می‌کنید، مخاطبانی که به وضوح تعریف شده هستند و محتوای مرتبط به آن‌ها ارائه می‌دهند. محتوایی که در زندگی آن‌ها ارزش ایجاد می‌کند و به نوعی نیازهای آن‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن برآورده می‌‌کند و چه نوع بازاریابی می‌تواند عملکرد بهتری از این نوع بازاریابی داشته باشد.
    مطلب پیشنهادی شش اصل روانشناسی که در قیمت گذاری محصول کمک می‌کنند



    به بیانی دیگر بازاریابی محتوایی از متون قابل فهم و ساده، تصاویر، اینفوگرافیک و ویدیوهای مختلف استفاده می‌کند تا اطلاعات جامعی را در مورد یک موضوع مشخص در اختیار کاربران قرار داده و یا سبب معرفی محصول و به دنبال آن تحقق شیوه بازاریابی نوین شود.
    ۴) بازاریابی ایمیلی

    با این‌که بعد از ایمیل ابزارها و رسانه‌های مختلفی به وجود آمده است، اما هنوز هم تهیه‌ی لیست ایمیل مشتریان و بازاریابی ایمیلی را می‌توان جزو بهترین روش‌های بازاریابی نوین دانست. این روش به نوعی ارتباط مستقیم با کاربران محسوب می‌شود و می‌تواند مخاطبان سایت شما را به یکی از مشتریان‌تان تبدیل کند. مهم‌ترین بخش بازاریابی ایمیلی نوشتن ایمیل‌های کارا برای ارسال به مخاطبان است اما مهم‌تر از آن این موضوع است که این ایمیل‌ها به چه کسانی ارسال شوند و چه کسانی می‌توانند یکی از مشتریان محصولات پیشنهادی فعلی برند ما باشند.
    ۵) بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

    همان‌طور که گفتیم امروزه ۸۷ درصد از مردم به گوشی‌های تلفن‌همراه هوشمند و اینترنت دسترسی دارند. سیل عظیمی از این مخاطبان از گوشی همراه خود برای اتصال به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ساعت‌های زیادی از وقت خود را صرف آن می‌کنند.
    یک بازاریاب خوب می‌داند که باید ساده‎‌ترین شیوه‌ی درسترسی به مخاطبانش را بیابد. شیوه‌ای که هم برای مخاطبان و هم برای بازاریابان بهترین باشد. لازم به ذکر است که همه‌ی شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان شما صحیح نخواهد بود، بلکه شما باید انواع تجزیه‌وتحلیل‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام دهید و مشخص کنید که کدام شبکه به خوبی نیازهای شما را برطرف می‌سازد.
    ۶) تبلیغات پرداخت کلیکی

    در ابتدا شاید به این موضوع فکر کنید که این روش چه تفاوتی با بازاریابی موتور جستجو دارد اما جالب است بدانید که SEM زیرمجموعه تبلیغات کلیکی است که برای برخی از کسب و کارها کاربرد دارد، در بیشتر مواقع تبلیغات کلیکی یک سایت یا موضوع را هدف قرار داده و به تبلیغات در این زمینه می‌پردازد تا بتواند درآمد خوبی را برای صاحبان آن کسب و کار ایجاد کند.
    ۷) بازاریابی وابسته

    بازاریابی وابسته یا رابطه‌ای نوعی از بازاریابی است که در آن یک بازاریاب برای محصولات یک فروشنده خریدار پیدا می‌کند و در سود حاصل از این فروش سهیم می‌شود. این نوع بازاریابی معمولا از طریق سایت یا ایمیل و رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بسته به نوع محصول می‌تواند برای هر کسب و کاری اندکی متفاوت باشد.

  • 2018/07/05, 20:26
    SARA
    شش اصل روانشناسی که در قیمت گذاری محصول کمک می‌کنند


    شش اصل روانشناسی که در قیمت گذاری محصول کمک می‌کنند
    قیمت گذاری یکی از عناصر آمیخته‌ی بازاریابی است که برعکس بقیه اجزای آن درآمد ایجاد می‌کند، چرا که سایر عناصر آمیخته‌ی بازاریابی شامل محصول، ترفیع و توزیع هزینه‌زا هستند. هماگونه که احتمالا شما هم حدس می‌زنید، این عناصر مختلف باید در قالب یک استراتژی کلی با هم هماهنگ و یا همسو شوند.

    به بیان ساده‌تر در مورد رابطه بین قیمت با سایر اجزای آمیخته بازاریابی می‌توان گفت:

    • قیمت و محصول: قیمتی که برای محصول در نظر می‌گیرید باید با ارزش آن برای مشتری ارتباط نزدیکی داشته باشد.
    • قیمت و ترفیع: شرکتی که در حال تبلیغ محصولات خود است، باید قیمت این محصولات را نیز بیان کرده و عادلانه بودن آن را اثبات کند.
    • قیمت و توزیع: بسته به کانال‌های مختلف توزیع، قیمت می‎‌تواند متفاوت باشد اما در هر حال سطح قیمت باید با نوع راهبرد انتخاب شده برای توزیع تناسب داشته باشد.

    در این بین جنبه تاسف بار آن است که بسیاری از افراد آگاهی چندانی از اصول قیمت گذاری محصولات نداشته و نمی‌دانند که برای قیمت گذاری درست دقیقا باید چه کارهایی انجام دهند. هر چند مردم معمولا تمایل دارند که محصولات مورد نیاز خود را با قیمت پایین تهیه کنند، اما گاهی اوقات مشتری، ارزان بودن محصول را دلیل کم‌کیفیتی آن می‌داند. بنابراین اصول خاصی برای قیمت گذاری صحیح باید رعایت شود. اکنون سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان با انتخاب یک استراتژی صحیح به صورت کاملا هوشمندانه به قیمت گذاری محصولات پرداخت و از رقبا پیشی گرفت؟

    از بین اصول مختلفی که برای قیمت گذاری وجود دارد اتکای به “روانشناسی رفتاری” می‌تواند یکی از راهکارهای پیش رو باشد. از آن‌جا که تصمیم‌گیری نهایی در مورد مناسب یا نامناسب بودن قیمت هر محصول به عهده‌ی مصرف‌کننده است، هنگام تعیین قیمت، شرکت‌ها باید ادراکات مشتری و چگونگی تاثیر آن بر تصمیم خرید را مورد بررسی قرار دهند. بنابراین قیمت گذاری باید مشتری‌گرا باشد.
    در این مطلب چند مورد از نکات مهم روانشناختی در قیمت گذاری محصولات مورد بررسی قرار می‌گیرند که می‌توانند برای کارآفرینان مفید باشند.
    مطلب پیشنهادی ۴درس کارآفرینی که از موسس آمازون یاد می‌گیریم



    ۱) عدم کاهش از کیفیت برای پایین آوردن قیمت

    از آنجا که در بسیاری موارد قیمت مهم‌ترین فاکتور انتخاب مشتری در کلاس‌های مشابه محصولات است دغدغه پایین‌تر آوردن قیمت همواره از اولویت‌های مدیران است. یکی از روش‌های رایج در بسیاری از کسب‌وکارها برای پایین آوردن قیمت، علی‌الخصوص در ابتدای کار نیز کاهش بهای تمام شده محصول از طریق کاهش کیفیت مواد اولیه بکار رفته در آن است.

    نکته اینجاست که هر چند ممکن است هنگام خرید محصول، در ابتدا قیمت پایین‌تر توجه مشتری را به خود جلب کند اما این کیفیت محصول است که سبب وفاداری مشتری به برند شما می‌شود. توجه به کیفیت به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای برندها محسوب می‌شود و طرفداران آن‌ها را روز به روز بیشتر می‌کند. لذا می‌بایست در زمان قیمت گذاری محصولات سوددهی بلندمدت در نظر گرفته شود.
    در چنین دیدگاهی کاهش قیمت از طریق کم کردن سطح کیفی محصول شاید چندان هوشمندانه و عقلایی نباشد.

    یکی از موارد دیگری که تمرکز بر آن‌ها جایگزین مناسبی برای کاهش کیفیت خواهد بود، هزینه‌های جانبی محصولات است. به عنوان مثال چنانچه بتوانید هزینه‌ی نگهداری و تعمیر و سایر هزینه‌های جانبی را تا حدودی کاهش دهید به قیمت‌گذاری متعادلی خواهید رسید که تمایل بیشتری را برای خرید در مشتری ایجاد خواهد کرد.
    ۲) قیمت گذاری مقایسه‌ای محصولات

    قیمت گذاری مقایسه‌ای عبارت است از مقایسه قیمت محصولات رقبا و تعیین قیمتی در همان رنج برای محصولات برند خود. گاهی اوقات از این استراتژی با عنوان قیمت‌ گذاری رقابتی یا competitive pricing هم یاد می‌شود.
    طبق تحقیقات انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد افراد به طور معمول عادت به مقایسه قیمت محصولات مختلف در قبال ارزش دریافتی از آن‌ها دارند. به گفته این محققان، مشتریان مقایسه قیمت را به دلیل ترس از فریب خوردن و به منظور کم کردن این ریسک انجام می‌دهند و از این رو قیمت گذاری مقایسه‌ای از سوی شما، می‌تواند آن‌ها را متقاعد به خرید کند.
    البته باید توجه داشت که تعیین قیمت‌های بسیار پایین برای محصولات، اشتباه بزرگی است که می‌تواند شانس شما را برای متقاعدسازی مشتری از بین ببرد چرا که اگر قیمت محصولات شما بسیار پایین‌تر از رقبای‌تان باشد مشتریان بالقوه را نسبت به برند شما بی‌اعتماد خواهد کرد.
    حال که می‌دانید مقایسه کردن بخشی از مکانیزم ذهنی مشتری است و پایین آوردن بیش از حد قیمت نیز برند شما را بی‌اعتبار می‌سازد، نکته‌ای که همواره باید به آن توجه داشته باشید این است که شما در کلاس قیمتی انتخاب شده برای محصولات خود می‌بایست ارزش‌هایی را به مشتریان خود ارائه کنید که در جدال مقایسه با سایر محصولات و برندها، برند شما را منحصر به فرد ساخته و مشتری را در مورد هزینه پرداختی در قبال دریافت این ارزش متقاعد کند.
    ۳) هیچ چیز نمی‌تواند مانند کلمات قدرتمند باشد

    به شکل کلی عوامل محیطی و محتوای عبارت‌های توصیفی به کار رفته در معرفی محصول می‌تواند تاثیر به سزایی بر روی ذهنیت مشتری از میزان مناسب بودن قیمت‌ آن داشته باشد. برای نمونه اگر محصول یکسانی در دو فروشگاه مختلف با قیمت‌های متفاوتی به فروش برسد اما به دلیل شیک و لوکس بودن یکی از آن‌ها قیمت بالاتری بر روی محصولات گذاشته شود کسی به این قیمت مازاد اعتراض نکرده و حتی بسیاری از افراد رغبت بیشتری به خرید این محصول پیدا می‌کنند.
    بنابراین حین قیمت‌گذاری باید به ویژگی‌های محیطی توجه کرده و همچنین از عبارات صحیحی برای توصیف محصول استفاده شود. به عنوان مثال اگر به عنوان یک “نویسنده آزادکار (فریلنسر)” شناخته شوید شاید نتوانید دستمزد زیادی برای کار خود طلب کنید اما اگر به عنوان “استراتژیست محتوا” فعالیت خود را آغاز کنید مطمئنا دستمزد شما چندین برابر حالت قبل خواهد بود.

    بنابراین شرایط محیطی و استفاده از عبارات توصیفی مناسب در مورد محصولات و خدمات خود را حتما در قیمت‌گذاری آن‌ها لحاظ کنید.
    ۴) ایجاد تنوع هدفمند در قیمت

    تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که داشتن تنوع در قیمت و اندازه محصولات حاوی اثرات روانی معناداری در رفتار خرید مشتریان موثر بوده و به طور مشخص افراد در زمان مواجهه با تنوع بیشتر مجذوب محصولاتی با قیمت و اندازه متوسط می‌شوند.

    به عنوان مثال طبق آزمایش انجام شده وقتی محصولی در دو سایز بزرگ و متوسط ارائه شود میزان فروش محصول بزرگ بیشتر از سایز متوسط است. اما اگر همین محصول در سایز کوچک، متوسط و بزرگ ارائه شود گرایش مردم به خرید سایز متوسط محصول بیشتر خواهد بود.
    نتیجه‌گیری هوشمندانه از این پدیده آن است که در زمان تصمیم‌گیری برای تدارک بسته‌های مختلف محصول، قیمت‌گذاری آن‌ها به صورت هدفمند و با رویکرد هدایت مشتری به سمت تصمیمی که در ذهن خود دارید به انجام برسد. به بیان دیگر اگر هدف شما آن است که خرید محصول در محدوده قیمتی A به انجام برسد تعریف دو بسته محصول با پیشنهاد قیمتی بالاتر و پایین‌تر از آن می‌تواند مشتری شما را به سمت تصمیمی که دلخواه شماست هدایت کند.
    ۵) توجه به مشتری هدف و توان پرداخت او

    فارغ از محصولی که آن را به فروش می‌رسانید شما همواره با سه دسته از مشتریان از حیث توان مالی مواجه هستید:

    • افرادی که درآمد کمی دارند و نمی‌توانند هزینه زیادی برای خرید محصولات شما اختصاص دهند.
    • افرادی که درآمد متوسطی دارند و گاهی محصولات شما را خریداری می‌کنند.
    • افرادی که درآمد بالایی دارند و می‌توانند هزینه زیادی برای خرید محصولات شما در نظر بگیرند.

    تجربه متعارف گویای این واقعیت است که تنها تعداد محدودی از افراد هستند که محصولات گران‌قیمت را می‌خرند و بیشتر آن‌ها افراد محافظه کاری هستند که حاضر نیستند هزینه زیادی برای خرید محصولات بپردازند. به بیان دیگر تعداد افراد در دسته اول بیش از دسته دوم و تعداد افراد در دسته دوم بیشتر از دسته سوم است.
    نکته مهم آن است که در زمان تعیین قیمت به عنوان یکی از المان‌های کلیدی از آمیخته بازاریابی، ضروری است تا توان مالی و قدرت خرید مشتریان بالقوه در بازار هدف خود را سنجیده و با قیمت پیشنهادی تطابق دهید تا از تناسب کافی بین این دو اطمینان حاصل شود.
    همچنین مطلب زیر راهی را برای سنجش ظرفیت یک ایده تجاری در بازار و میزان قیمت قابل قبول از سوی مشتریان هدف، پیش از راه‌انداختن آن کسب‌وکار برای کارآفرینان معرفی کرده است.
    MVP چیست؟ راهی برای سنجش ظرفیت یک ایده تجاری در بازار
    ۶) از قیمت‌های رند استفاده نکنید

    یکی از مواردی که تاثیر روانی چشمگیری بر روی مشتری شما خواهد داشت عدم استفاده از قیمت‌های رند در مورد محصولات است. اثرات این موضوع از چند جنبه مهم قابل بررسی است:

    • اولین نکته در مورد عدم قیمت‌گذاری رند تلقین روانی این موضوع به مشتری است که قیمت بر اساس محاسبات پیچیده‌ انتخاب شده و بدون پشتوانه یا اصطلاحا “سر سری” نیست.
    • نکته دوم اینکه معمولا در مقایسه بین دو محصول مشابه حتی کمترین اختلاف قیمت نیز می‌تواند منجر به تغییر در تصمیم مشتری شود. یعنی گاهی اوقات چند واحد پول پایین‌تر موجب افزایش فروش شما در مقابل رقبایتان خواهد شد.
    • و در نهایت اینکه اگر چه بین ۱۰۰۰ تومان و ۹۹۹ تومان تفاوت تنها ۱ تومان است اما اولی یک قیمت چهار رقمی است و دومی یک قیمت ۳ رقمی! همچنین ذهن مشتری قیمت اول را هزار تومان و دومی را نهصد و خرده‌ای (!) تومان برداشت می‌کند. به بیان ساده‌تر همین فاصله یک تومانی در ذهن مشتری نمودی بسیار بزرگ‌تر از ارزش واقعی خود پیدا خواهد کرد.
  • 2018/07/05, 20:25
    SARA
    بازاریابی به سبک بازی پوکمن گو، مردم به خیابان‌ها می‌ریزند!


    بازاریابی به سبک بازی پوکمن گو، مردم به خیابان‌ها می‌ریزند!
    پوکمون گو(Pokemon Go) نام یک بازی متعلق به شرکت نینتندو است که میلیون‌ها فرد را از محله‌ای به محله دیگر می‌کشد. این بازی فقط یک تحول خیره‌کننده در بازار بازی‌ها نیست، بلکه باعث تحول در تجارت نیز شده است؛ در اصل با پوکمون گو، واقعیت افزوده (AR) در حال وارد شدن به خیابان‌های اصلی شهرها است
    این بازی سه مرحله اصلی دارد:
    گرفتن پوکمون ها ، رفتن به پوک استاپ ها ، مبارزه

    گرفتن پوکمون ها(catching pokemon)
    موقعیت شما توسط بازی مشخص می‌شود و نقشه‌ای از مکان جغرافیایی‌تان به شما نمایش داده می‌شود و به سمت پوکمون ها هدایت می‌شوید. در نزدیکی محل پوکمون ها دوربین گوشی شما فعال می‌شود و شما می‌توانید با پرتاب توپ معروف پوکمون آن‌ها را بگیرید. بعد از گرفتن آن‌ها مشخصات و امتیاز پوکمون به شما نمایش داده می‌شود. پوکمون های متفاوت در محل‌های متفاوت پیدا می‌شوند.
    پوک استاپ ها (pokestop)
    محل‌هایی هستند که عموماً در مکان‌های شلوغ شهری بر روی نقشه به شما نشان داده می‌شوند تا بتوانید با رفتن به آن‌ها توپ‌های پوکمون، معجون و یا احیاکننده‌ها را با راه رفتن به سمت آن‌ها جمع‌آوری کنید. بعضی از بخش‌ها فقط با پوک کوینز (سکه‌های پوکمونی ) که از جنگ‌ها به دست می‌آیند و یا خریدهای تحت نرم‌افزار، قابل خریداری هستند
    به‌روز کردن پوکمون ها
    هر فعالیتی که شما در بازی انجام می‌دهید باعث افزایش تجربه شما می‌شود در کنار آن‌وقتی شما به مرحله‌های جدید می‌روید هدایایی از طرف بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد و وقتی به مرحله ۵ می‌رسید این امکان به شما داده می‌شود که بین سه تیم قرمز (رشادت Valor ) زرد (سرشت Instinct) و آبی (جادویی Mystic) یکی را انتخاب کنید تا در نبرد با آن‌ها مبارزه کنید.
    مکان‌های مبارزه (gym)
    مکان‌های درون بازی هستند که با مکان‌های واقعی در ارتباط هستند که شما می‌توانید در آن‌ها با دیگر بازیکنان مبارزه کنید. ارزش مکان انتخابی شما در ارتباط با تعداد پوکمون های موجود در آن است.
    مبارزه
    در مبارزه که نسبتاً شبیه به نسخه قدیمی این بازی است شما رودررو ( دوبه‌دو ) با بازی کنان دیگر مبارزه می‌کنید و می‌توانید از دو نوع حمله پوکمون خود استفاده کنید. پوکمون ها بر اساس توانایی‌های خود احتمال برد مشخصی دارند مبارزه تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یکی از پوکمون ها از حال برود!
    این بازی باعث شد در هفته‌ای که گذشت بسیاری از مردم در خیابان‌ها، در حال حرکت از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر با چشم‌هایی خیره به صفحه تلفن همراه خود دیده شوند!
    علت شهرت این بازی را می‌توان استفاده از تکنولوژی جدید که دنیای واقعی و مجازی را مرتبط می‌کند دانست که به آن واقعیت افزوده یا Augmented Reality گفته می‌شود.
    باوجوداینکه این نرم‌افزار کمتر از یک ماه است که به بازار آمده است روزانه حدود ۹٫۵ میلیون کاربر فعال دارد که باعث افزایش ۷ میلیارد دلاری ارزش شرکت شده است. در طی هفته گذشته تعداد کاربران فعال آن از اپلیکیشن توییتر روی سیستم‌عامل اندروید هم پیشی گرفت و امتیاز آن در گوگل پلی از فیس‌بوک(Facebook)، اینستاگرام (Instagram)و اسنپ چت(Snapchat) بیشتر شده است.
    اما شاید بعد از انگری برد Angry Birds)) که توانست رکورد بازی‌های موبایل را بزند، پوکمون گو تلاش می‌کند تا به اجرای ایده‌های بازاریابی بپردازد. این شرکت در همین راستا اعلام کرد کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط می‌توانند قابلیتی به نام لور (lures) را به قیمت ۱٫۱۹ دلار به ازا هر ساعت خریداری کنند. در اصل این ابزار به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا بتوانند مردم را به سمت فروشگاه خود دعوت کنند و از این طریق تعداد مخاطبین خود را بالا ببرند. در اصل این بازی علاوه بر کسب درآمد از طریق خود بازی توانسته است با راهکارهای بازاریابی جدید به شکل برد برد برای خود و مخاطبین سرویس لور درآمد بیشتری را ایجاد کند.

    پوکمون گو دیوار بین واقعیت و دنیای مجازی را از بین می‌برد و ازآنجایی‌که مردم را به مکان‌های واقعی می‌کشاند می‌تواند روش بسیار خوبی را برای بازاریابی چه از نوع آنلاین و چه آفلاین رقم بزند.
    نویسنده : پدارم سروش
  • 2018/07/05, 20:24
    SARA
    ۷مرحله رشد تجارت آنلاین


    به درستی گفته شده است که بازار آنلاین قلمروی است که در آن هر کسب و کاری میتواند موفق باشد، تاکتیک های متعددی وجود دارد که میتوانید استارت آپ خودتان را به پیش ببرید. این خیلی مهم است که برای بالا رفتن از پله های موفقیت، عوامل موفقیت را ارزیابی کنید. دنیای آنلاین پر از عدم قطعیت است ولی به یقین میتوان گفت که طراحی متمایز و ریسپانسیو وب سایت، ایجاد وبلاگ جالب و ایجاد محتوای ارزشمند حداقل ۲۰۰درصد ترافیک سایت شما را بالا خواهد برد. تکنیک های متعددی وجود دارد که موفقیت کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد از جمله داشتن یک وب سایت قوی و محتوای با کیفیت، استفاده از تکنیک های سئو و ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، فعالیت در رسانه های اجتماعی و ... وجود دارد. آیا شما برای ایجاد بازار موفق در دنیای مجازی آمادگی لازم را دارید؟ در این مقاله ۷مرحله رشد تجارتتان در بازار آنلاین را به ترتیب بیان خواهیم نمود.

    ۱- برای کسب نتیجه بهتر و تعامل با مشتریان برای افزایش فروش، پیاده سازی وب سایت با کیفیت از کلیدی ترین کارهای لازم به انجام میباشد.


    ۲- ایجادلیست ایمیل مشتریان و نرم افزارهای مربوطه به ایمیل مارکتینگ برای ارسال پیام به صورت اتوماتیک در بازه های زمانی منظم، در حفظ مشتریان و جذب کابران بیشتر خیلی میتونه برای تجارت مفید خواهند بود.


    ۳- برای حفظ تعامل با مشتریان و کاربران سایتتان، مطالب ارزشمند بر روی سایت و یا وبلاگتان منتشر نمایید که البته هر چه مطالب در راستای کسب و کارتان باشد بسیار مفیدتر خواهد بود.


    ۴- راه اندازی کمپین تبلیغاتی برای ترویج کالا، محصول و خدماتتان، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، کمپین پرداخت به ازای کلیک و تبلیغات بنری خیلی میتونه در معرفی شما تاثیر بذاره.


    ۵- تجارت خودتان را با استفاده از استراتژی تشکیل کسب و کارهای مشترک، حمایت مالی از یک تیم یا انجمن های مورد تایید در جامعه و بازاریابی شبکه ای رونق دهید.


    ۶- برای ایجاد کانال ارتباطی و جذب مخاطبان بیشتر، محتوای ارزشمند به صورت منظم در شبکه های اجتماعی منتشر نمایید و بینندگان را به وب سایت خودتان هدایت نمایید تا ترافیک وب سایت افزایش یابد.


    ۷- تمامی امکانات لازم برای فروش و پرداخت آنلاین از طریق وب سایت را فراهم نمایید.
  • 2018/07/04, 20:37
    SARA
    بازار تبریز، تجارتگاهی به وسعت تاریخ و فرهنگ ایران


    تبریز به سبب موقعیت جغرافیایی اش که بر سر راه های غرب به شرق و شمال به جنوب قرار داشت، یکی از مراکز مهم ارتباطی و اقتصادی ایران بوده است. مارکو پولو در بازدیدش از شهر تبریز یادآور می‌شود که «شهر موقعیتی عالی دارد» و کالاهای تجارتی بسیاری از «هندوستان، بغداد، موصل، هرمز» و دیگر نواحی به آنجا وارد می‌شود. بازاری که وسعت و نحوه کار افراد حاضر در این بازار شما را به حیرت وا خواهد داشت.
    امروز به تبریز سفر کرده ایم تا یکی از بزرگترین بازار های سرپوشیده دنیا را از نزدیک ببینم.
    بازار تبریز کامل ترین سازمان اجتماعی را میان بازار های ایران دارد، بازاری که هنوز خون تاریخ و فرهنگ اصیل گذشته در رگ هایش جاریست.
    برای آشنایی با اجزای تشکیل دهند بازار نیز می توانید پست بازار ; خرید و فروش , تاریخ و فرهنگ زیر یک سقف را مطالعه کنید.
    اصالت و تاریخ را در این بازار لمس کن . . .

    تبریز به سبب موقعیت جغرافیایی اش که بر سر راه های غرب به شرق و شمال به جنوب قرار داشت، یکی از مراکز مهم ارتباطی و اقتصادی ایران بوده است. مارکو پولو در بازدیدش از شهر تبریز یادآور می‌شود که «شهر موقعیتی عالی دارد» و کالاهای تجارتی بسیاری از «هندوستان، بغداد، موصل، هرمز» و دیگر نواحی به آنجا وارد می‌شود. بازاری که وسعت و نحوه کار افراد حاضر در این بازار شما را به حیرت وا خواهد داشت.

    شاید خواندن گفته های ابن بطوطه سیاح مشهور در باره بازار تبریز که در سال ۷۳۱ قمری از آن بازدید کرده است، خالی از لطف نباشد!
    « بازار تبریز یکی از بهترین بازار هایی بود که من در همه شهر های دنیا دیده ام … من به بازار جواهریان رفتم ، بس که از انواع جواهرات دیدم چشمم خیره گشت »




    ویژگی های بازار تبریز

    بازار تبریز بزرگترین بازار ایران و یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در آسیا و جهان می باشد.
    در گذشته تاجران اروپایی پس از گذشتن از شهرها و بازارهای اصلی ترکیه به بازار تبریز می رسیده اند. بازار تبریز در میانه های سده ۱۳ خورشیدی (دوره قاجار) به طور تقریبی یک چهارم از تجارت ایران را برعهده داشت و از این حیث از بازار تهران فعال تر بود.
    بازار تبریز یک مجموعه به هم پیوسته و دارای سقف می باشد که با طول و درازای یک کیلومتر بزرگترین بازار در نوع خود در دنیا می باشد. این بازار در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
    این بازار شگفت انگیز به دلیل ویژگی های خاص و ویژه اش در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.



    تاریخچه بازار تبریز

    تاریخ دقیق ساخت بنای این مجموعه مشخص نیست؛ ولی بسیاری از جهانگردانی که از سده چهارم هجری تا دوره قاجاریان از این بازار بازدید کرده اند، درباره آن اطلاعاتی را ارائه داده اند.
    همان طور که پیشتر گفتیم شهر تبریز بر سر جاده ی ابریشم قرار گرفته است و گذر روزانه هزاران کاروان از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی از آن، باعث شده تبریز و بازار آن از رونق بسیار خوبی برخوردار باشد. این بازار حدود ۳ سده پیش پس از وقوع یک زلزله تاریخی در تبریز به صورت کامل تخریب گشت و در سال ۱۱۹۳ قمری توسط نجفقلی خان دنبلی حاکم وقت تبریز مجددا بازسازی شد. در نتیجه ساختمان کنونی بازار تبریز مربوط به اواخر حکومت زندیه و عصر قاجار می باشد.

    نخستین نقشه از بازار تبریز در سال ۱۳۲۷هجری، در بخشی از نقشه دارالسلطنه تبریز و به دست اسدالله خان مراغه‌ای ترسیم شده‌است. در بخش شمال شرقی نقشه دارالسلطنه بخش هایی از بازار تبریز رسم شده و اکثر جای‌های مهم آن نظیر تیمچه‌ها و کاروانسراها در این نقشه نام‌گذاری شده‌اند.



    معماری و بنای بازار تبریز

    اگر مرکز شهر تبریز را یک چهار ضلعی در نظر بگیریم بازار تبریز در مرکز این چهار ضلعی قرار گرفته است.
    بازار تبریز از حدود ۵۵۰۰ حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل مختلف، ۳۵ سرا، ۲۵ عدد تیمچه، ۳۰ مسجد و ۲۰ راسته، ۱۱ دالان، ۵ حمام و ۱۲ مدرسه تشکیل شده است!
    بازار تبریز از شرق به عالی قاپو و از سمت غرب به مسجد جامع، از سمت شمال، بخش هایی از رودخانه مهران رود را شامل شده و بر روی این رود پل های چوبی که در امتداد راسته بازار قرار دارند، وجود دارد.
    بافت اصلی بازار تبریز از دو راسته که شمال را به جنوب و شرق بازار را به غرب آن متصل می کند، تشکیل شده است. عرض بازار ها چیزی در حدود ۴ الی ۵ متر می باشد و سقف بازار به دلیل هوای سرد تبریز نسبت به دیگر شهرها در ارتفاعی بین ۵ الی ۶ متر ساخته شده است.
    راسته های اصلی توسط راسته های فرعی به هم متصل شده‌ است. در فضاهای بین آن ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بازار همانند تیمچه ها و سراها بنا شده است که تقاطع راسته ها را چهار سوق ها با گنبد های زیبا پوشانده است. گنبد تیمچه امیر، بزرگترین گنبد بازار بوده و زیباترین تیمچه، مظفریه می باشد.




    فضا های داخلی

    در ادامه به بخش های مختلفی که در داخل بازار تبریز قرار دارد می پردازیم :
    ۱) راسته های بازار

    عنصر اصلی سازنده بازار را می توان راسته های اصلی و فرعی آن، نامید که در قدیم از دروازه ها به درون شهر تا میدان اصلی و مسجد جامع ، امتداد داشت. در بازار بزرگ تبریز شما می توانید بیش از ۲۰ راسته را شمارش کنید.

    برخی از راسته های مهم بازار تبریز عبارتند از:
    راسته بازار جدید و قدیم، بازار دوه چی، بازار کفاشان، بازار صفی و . . .


    ۲) سراهای بازار تبریز

    اگر اجزای بازار را بشناسید می دانید که سرا ها به حیاط های روباز کوچکتر از کاروانسرا اطلاق می‌شود. در گذشته باربرها لوازم تجاری و محصولات را از کاروانسرا ها به سرا ها منتقل می کردند.
    چندی از سرا های معروف بازار تبریز را معرفی می کنیم:
    سرای امید، سرای حاج رسول، سرای امیر، سرای دو دری ، سرای کچه‌چی‌ لر ،سرای درب عباسی، سرای حاج محمدقلی، سرای میرزا جلیل، سرای آلمان‌ها در بازار کفاشان، سرای میرزا مهدی، سرای حاج تقی، سرای خان و سرای گرجی‌لر.


    ۳) تیمچه های بازار تبریز

    تیمچه‌ها از نظر کاربری به چهار قسمت تقسیم می شوند:
    ۱) فضای عمومی که مخصوص انبار کردن کالاها می باشد.
    ۲) زیرزمین برای نگهداری کالا ها.
    ۳) دکان های همکف که مخصوص داد و ستد است.
    ۴) طبقه بالای تیمچه که در گذشته استراحتگاه بازرگانان غیرتبریزی بود که برای داد و ستد به بازار آمده بودند.
    چندی از تیمچه های معروف بازار تبریز را معرفی می کنیم:
    تیمچه امیر، تیمچه حاجی صفرعلی، تیمچه میرابوالحسن، اوچ تیمچه‌لر، تیمچه مظفریه، تیمچه شیخ کاظم، تیمچه صادقیه، تیمچه حاجی محمدقلی، تیمچه شعربافان، تیمچه عباچی، تیمچه قندفروشان، تیمچه شازدا، تیمچه بزازان، تیمچه ملک، تیمچه خان، تیمچه در عباسی و …

    تیمچه مظفریه معروف به بازار فرش تبریز
    اگر بخواهیم معروف ترین قسمت این مجموعه بزرگ را معرفی کنیم بدون شک آن جا جایی نیست جز تیمچه مظفریه.
    این تیمچه در سال ۱۳۰۵ قمری در دوره ولیعهدی مظفرالدین میرزای قاجاری و به کمک و همت یکی از بازرگانان مشهور تبریز به نام حاج شیح محمد جعفر قزوینی، بنا شده است.
    نکته جالب و تاریخی در اسم این تیمچه این می باشد که در دوران قاجاری اگر هر بنای تازه ساخته شده مورد توجه ولیعهد وقت قرار می گرفت سازنده آن را باید به او پیشکش می کرد به همین دلیل حاج شیح محمد جعفر قزوینی نام “مظفرالدین میرزا مظفریه” را بر آن نهاد و ولیعهد بسیار خوشحال شد و امتیازات ویژه ای به این بازرگان مشهور داد.
    تیمچه مظفریه اهمتی ویژه در سطح ایران و حتی تجارت جهانی فرش دارد زیرا یکی از مراکز مهم صادرات و تجارت فرش آذربایجان و ایران می باشد.



    ۴) دالان های بازر تبریز

    در بخش ورودی بعضی از سرا های بزرگ ، فضای گنبددار بسیار زیبا و با شکوهی وجود دارد که دالان نامیده می شود.
    چندی از دالان های معروف بازار تبریز را معرفی می کنیم:
    دالان میرزا مهدی، دالان میرزا محمد، دالان دو دری، دالان شعربافان، دالان حاج رحیم. دالان خونی.


    ۵) بازارچه های بازار تبریز

    مجموعه بازار تبریز از بازارها و بازارچه های کوچکی که در کنار هم قرار گرفته و هرکدام مختص به کالا و یا کالاهای خاصی هستند، تشکیل شده است.
    * بازار امیر : یکی از پررونق ترین بازار های تبریز است و توسط میرزا محمد خان امیر نظام، فرزند وزیر شاه سلیمان ساخته شده است.
    * بازار بلور فروشان : بهترین بلور های تبریز در گذشته در بازار بلورفروشان به فروش می رسیده.
    بخش های مهم و معروف این بازار : «تیمچه قندفروشان»، «سرای میرزا مهدی»، «دالان بادامچی‌لر»، «دالان حاج شیخ»، «دالان میرزا مهدی»، «تیمچه مظفریه» و «سرای گرجیلر»
    * راسته بازار تبریز : یکی از بزرگترین بازارچه های تبریز می باشد که بیشتر محل فروش اقلام مصرفی بوده و این بازار به بازار ملی معروف بوده است.
    بخش های مهم و معروف این بازار : «سرای میانه حاج سید حسین»، «دالان خان»، «تیمچه حاج شیخ»، «تیمچه حاج صفرعلی»، «تیمچه حاج محمدقلی»، «سرای نوی حاج سید حسین»، «سرای گرچیلر»، «تیمچه‌های دودری»، «سرای حاج محمدقلی»، «سرای دودری»، «سرای شیخ کاظم»، «سرای کچه‌چی‌لی»، «سرای میرزا مهدی»، «سرای میرزا جلیل»، «سرای درعباسی» و «تیمچه حاج تقی»
    * بازار کفاشان : عمده ترین تولید کننده کفش در تبریز را باید بازار کفاشان دانست.
    بخش های مهم و معروف این بازار : «تیمچه امید»، «تیمچه حاج ابوالقاسم»، «سرای امید» و «سرای حاج ابوالقاسم»
    * بازار یمنی دوز : در گذشته کفش های به نام یمنی وجو داشته که این بازار مختص به فروش این نوع کفش بوده است.
    بخش های مهم و معروف این بازار : «تیمچه شفیع» و «سراهای آقا شاهزاده و شفیع».
    * بازار عباچی تبریز : بخش های مهم و معروف این بازار : «سرای میراسماعیل» ، «تیمچه حسینی»، «تیمچه شعرباغان» و «تیمچه اخلاقی»
    * بازار حرمخانه : بخش های مهم و معروف این بازار : «تیمچه هاشمیه»، «سرای صاحب‌دیوان»، «سرای آلمانی‌ها» و «تیمچه سعدیه»
    * بازار صادقیه : قالی ها را باید در این بازار بیابید. از گذشته تا امروز این بازار محل فروش قالی بوده است.
    بخش های مهم و معروف این بازار : «دالان خونی» ، «سرای میانه سید حسین»، «سرای بزرگ شاهزاده»، «سرای کوچک شاهزاده»، «سرای دباغایی»، «سرای دودری»، «سرای قدیم سید حسین» و «تیمچه حاج رحیم»
    * بازار شیشه گرخانه : در گذشته این بازار مختص ساخت و فروش انواع شیشه بوده است که اکنون بیشتر دکان ها به فروش لوازم آرایشی و لوازم تحریر مشغول هستند.
    بخش های مهم و معروف این بازار «سرا های حاج رسول» و «میرزا علی‌النقی» که توسط شهرداری تخریب گشت و پارک شمس تبریزی در مکان آن احداث شده است.



    فضای خارجی بازار

    و اما فضای خارجی بازار تبریز شامل کاروانسراها می شود :
    ۱) کاروانسرا ها

    قطعا کاروانسراها نامی آشنا برای اکثر افراد می باشد در گذشته بارهایی که مقصدشان بازار ها بودند ابتدا با چهارپایانشان به داخل کاروانسراها رفته و بارهایشان را در آنجا خالی کرده و سپس باربرها کالا ها را بدون کمک چهارپایان به سرا ها و انبارها در داخل بازار منتقل می کردند.
    کاروانسراها دارای فضای سبز با گلکاری های زیبا بودند و معمولا دارای استخر، حوضچه و آب انبارها بودند. از دیگر امکانات کاروانسرا می توان به انبارهای متعدد و اتاق ها جهت اسکان اشاره کرد.
    چندی از کاروانسراهای معروف بازار تبریز را معرفی می کنیم:
    کاروانسرای کشمش‌چی‌لر، بزرگ امیر، کاروانسرای حاج سید حسین کهنه ، کاروانسرای حاج میرزا محمد، کاروانسرای حاج ابوالحسن


    مراکز خدماتی و اجتماعی در بازار تبریز

    علاوه بر اجزای اصلی تشکیل دهنده بازار ها، به مرور زمان با آمیخته شدن بازار و دین ، مدارس ، مساجد و حسینه ها به معماری بازار افزوده شدند. از طرف دیگر به دلیل نقش مهم اجتماعی بازار در زندگی روزمره ، ابنیه ها با عملکر اجتماعی و خدماتی مانند رستوران ، زورخانه ، چای خانه ، حمام و … در بازار احداث گردید که هر کدام دارای آداب و رسوم مخصوص خود بوده اند.
    در بازار تبریز شما می توانید در حدود ۱۲ مدسه علوم دینی و اسلامی مشاهده کنید که از معروفترین آن ها مدسه طالبیه، جعفریه، صادقیه، اکبریه، حاج علی صفرعلی می باشد.
    در حدود ۳۰ مسجد تاریخی که دارای گنبدهایی با معماری خاص و مقرنس کاری شده نیز در این بازار وجود دارد. مسجد جامع (جمعه مسجد)، مسجد حجت‌الاسلام، مسجد خاله اوغلی، مسجد دینوری، مسجد مفیدآقا، مسجد قیزللی (میرزا یوسف آقا)، مسجد مقبره، مسجد مجتهد، مسجد هفتاد ستون، مسجد آیت‌الله شهیدی، مسجد مولانا، مسجد دباغ خانه، مسجد حاج صفرعلی، مسجد بادکوبه‌ای، مسجد اشراقی، مسجد صادقیه بخشی از این مسجدهای تاریخی را تشکیل می دهد.
    برای نیاز های شخصی افراد گرمابه و حمام های تاریخی در محدوده بازار تبریز وجود داد که از نظر قدمت تاریخی و معماری دارای اهمیت می باشند.
    برخی از این حمام های تاریخی عبارتند از : حمام فردوسی، حمام میرزا مهدی، حمام نوبر، حمام خان، حمام سید گلابی و حمام قاضی.
    مسجد جامع تبریز



    جایزه معماری آقا خان

    سال ۲۰۱۳ پروژه نوسازی بازار تبریز به عنوان یکی از پنج طرح برگزیده، برنده جایزه معماری آقاخان شد. این جایزه به “سازمان میراث فرهنگی ایران، دفتر آذربایجان شرقی” به عنوان مجری این طرح تعلق گرفت.
    جایزه معماری آقا خان، هر ۳ سال یک بار از سوی بنیاد “شبکه توسعه آقاخان” که به کریم آقا خان متعلق است به معمارهای هایی که طرح های آن برگزیده شده، داده می شود.
    آغاز کار این مراسم و جایزه معماری آقاخان به سال ۱۹۹۸ باز می گردد و از نظر مقدار مالی جزو برترین جایزه های حوزه معماری در کل جهان می باشد.
    جایزه یک میلیون دلاری که بین ۵ طرح برگزیده هیئت داوران تقسیم می شود.


    نقل قول های معروف در باره بازار تبریز

    بازار تبریز به دلیل اهمیت بالای آن از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی توسط بسیاری از جهانگردان معروف که از جاده ابریشم گذاشته اند، بازدید شده است. ابن بطوطه، مارکوپولو، جاکسن، اولیای چلبی، یاقوت حموی، گارسیا دروویلو … از جمله جهانگردان مشهوری هستند که از این بازار دیدن کردند و تمامی آن ها از رونق و شکوه این بازار بزرگ تجمید کرده اند.
    هوتم شیندلر که در سال ۱۳۲۸ از این بازار دیدار کرده، درباره بازار تبریز این گونه نوشته است:
    شهر بسیار گسترده‌است و احتمالاً از این بابت بر تهران برتری دارد. بازارهای آن بسیار زیبا و بزرگ‌تر از بازارهای تهران است. تبریز صرف‌نظر از معاملات مالی و وسیله پرداخت که از این‌جهت تهران بر آن تفوق دارد، مرکز واقعی بازرگانی ایران است. با این‌که در منتهی‌الیه شمال غربی کشور قرار گرفته‌است، تقریباً در سراسر ایران نفوذ دارد.
    ژان یونیر جهانگرد فرانوسی نیز در باره این بازار اینگونه نوشته است:
    زمانی تبریز نسبت به تهران یک شهر متجدد به‌شمار می‌آمد و مردم تبریز از زمان‌های قدیم حتی پیش از دوران صفویان با اروپاییان در ارتباط بودند و با آن‌ها داد و ستد می‌کردند. در حالی که در همان موقع در پایتخت کشور اصناف تهرانی از مشاهدهٔ اروپاییان دچار حیرت شده و از فروختن کالا به آنان خودداری می‌کردند. در چنین شرایطی «دوکا»، «ونیز»، «لیور» و «روبل» واحد پول کشورهای مختلف جهان در بازار تبریز مثل پول ایران رایج بود.




    نحوه دسترسی

    به طور دقیق آدرسی نمی توان برای بازار تبریز به دلیل بزرگی آن داد و اما از نظر موقعیتی به راحتی می توان گفت که در مرکز شهر تبریز قرار گرفته است.
    اگر قصد رفتن به بازار تبریز را دارید ابتدا باید بدانید که با کدام بازارچه های آن یا کدام بخش از بازار کار دارید زیرا از هر ۴ جهت این بازار می توان به آن دسترسی داشت.
    قیمت تاکسی در شهر تبریز گران نمی باشد و می توانید به راحتی با تاکسی به بازار تبریز دسترسی داشته باشید.
    بهترین راه دسترسی به بازار تبریز از طریق خیابان جمهوری می باشد که می توانید از تاکسی تقاضا کنید تا شما را از این مسیر به بازار ببرد.
    البته اگر برایتان سفر به تبریز برای بازدید از این مجموعه بزرگ مقدور نیست می توانید از این لینک سفری مجازی به این بازار داشته باشید.


    ویدیویی از بازار بزرگ تبریز

    توصیه های کارناوالی

    تا می توانید و فرصت دارید در زیر سقف این بازار تاریخی قدم بزنید و از بخش های مختلف آن بازدید کنید.
    نهار و یا صبحانه تان را داخل بازار میل کنید و طمع چای را در دل بازار بچشید.
    خرید هم که قطعا جزو بهترین بخش های بازدید از بازار تبریز می باشد.
    می توانید پیتزای سنتی تبریز را هم داخل بازار میل کنید! راستی به دنبال پیتزای واقعی در داخل بازار نگردید، کالسکه هایی در بازار وجود دارد که نان، سیب زمینی و تخم مرغ می فروشند که به پیتزای سنتی معروف است!

    سخن آخر

    بازار تبریز را چگونه ارزیابی کردید؟

    آیا تاکنون از شهر تبریز و بازار بزرگش بازدید کرده اید؟
    نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
  • 2018/07/04, 20:23
    SARA
    20 شبکه‌ اجتماعی محبوب دنیای مجازی

    20 شبکه‌ اجتماعی محبوب دنیای مجازی
    شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک و بزرگی که به دنبال ترویج برندهای خود از طریق اینترنت هستند، منبع بزرگی محسوب می‌شوند.این سیستم‌ها و شبکه‌ها به‌آسانی در دسترس همگان قرار دارند و حتی تعدای از آن‌ها برای جذب مخاطب، از ابزارهای تبلیغاتی مختلفی هم استفاده می‌کنند.
    شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگی که به دنبال ترویج برندهای خود از طریق اینترنت هستند، منبع بزرگی محسوب می‌شوند. این سیستم‌ها و شبکه‌ها به‌ آسانی در دسترس همگان قرار دارند و حتی تعدای از آن‌ها برای جذب مخاطب، از ابزارهای تبلیغاتی مختلفی هم استفاده می‌کنند.
    فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، توییتر و غیره، همگی بخش عظیمی از ارتباطات روزانه‌ی ما با جهان پیرامون را پوشش می‌دهند. حال سوال این است که در این حجم انبوه رسانه‌های مختلف کدام‌یک برای اهداف ما مناسب هستند؟
    شاید شما هم برای تبلیغات کسب و کارتان نیاز به این رسانه‌ها داشته باشید اما قطعا همه‌ی آن‌ها برای اهداف بازاریابی شما مناسب نیستند. در مرحله‌ی اول برای استفاده‌ی بهینه از قدرت شبکه‌های اجتماعی با پرمخاطب‌ترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم و در مرحله‌ی بعد می‌توانیم مناسب‌ترین گزینه برای تبلیغات حرفه‌ای خود را انتخاب کنیم.در ادامه به معرفی ۲۰ شبکه‌ی ارتباط اجتماعی خواهیم پرداخت که جزو مشهورترین‌ها هستند.

    ۱- فیسبوک (Facebook)
    Facebook(فیسبوک) بزرگ‌ترین شبکه‌ی ارتباط اجتماعی (هم از نظر تعداد کل کاربران و هم اعضای حقیقی ثبت شده) در اینترنت است. این شبکه‌ی محبوب اجتماعی در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. این حجم بالای کاربران به طور خودکار منجر به ارتباط با مردم در اقصی نقاط دنیا و آشنایی آن‌ها با کسب و کار شما می‌شود. بنا بر آمارهای رسمی بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.
    ۲– توییتر (Twitter)
    ممکن است این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که ارسال پست‌هایتان درتوییتر با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست اما بنا بر آمار این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را انتقال می‌دهند. در زمینه تجارت، مشاغل مختلف از این رسانه‌ی پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سوالات آن‌ها و انتشارآخرین اخبار استفاده می‌کنند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود را هم پیگیری می‌کنند. توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا است.

    ۳- لینکدین (LinkedIn)
    لینکدین در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۲ تاسیس و در ۵ می ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد. این وب‌سایت یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در بین شبکه‌های حرفه‌ای بوده و در ۲۴ زبان زنده‌ی دنیا در دسترس است و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد. اگر به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستید که در صنایع و موقیعت شغلی مشابه شما هستند، این شبکه گزینه‌ی بسیار مناسبی است. از طریق این رسانه‌ی اجتماعی می‌توانید با اشخاص حرفه‌ای و همکاران خود ارتباط داشته باشید و از اطلاعات حرفه ای مشاغل مختلف و آمارهای روز آگاه شوید.
    ۴-یوتیوب (Youtube):

    یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌های اجتماعی است. در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این وبسایت بیش از یک میلیارد بازدید کننده در هر ماه دارد و به عنوان دومین موتور جستجوگر محبوب بعد از گوگل قرار دارد.
    ۵ – گوگل پلاس (Google Plus)

    پس از توییتر، فیسبوک یا لینکدین، گوگل پلاس را می‌توان در جایگاه محبوبی در بین شبکه‌های اجتماعی قرار داد. قدرت موتورهای جستجوی آن، گوگل‌پلاس را به ابزاری محبوب و پراستفاده برای هر کسب و کارکوچکی تبدیل کرده است. این وبسایت در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و در دسامبر سال ۲۰۱۵ به جمع بزرگ ۴۱۸ میلیون کاربری فعال ملحق شد.
    ۶- پینترست (Pinterest)
    پینترست درماه مارس سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی نسبتا تازه وارد شناخته می‌شود. این رسانه‌ی اجتماعی شامل تابلوهای اعلانات دیجیتال است که در آن انواع کسب و کارهای مختلف می توانند مطالب خود را پین کنند (تصویر مورد نظر را از هر سایتی که بازدید می‌کنید انتخاب کرده و به پروفایل خود سنجاق کنید). بنابر اعلام رسمی پینترست در سپتامبر ۲۰۱۵، این شبکه‌ی اجتماعی ۱۰۰ میلیون کاربر بدست آورده است. یکی ازکاربردهای این شبکه‌ی اجتماعی برای مشاغلی است که بازار هدفشان عمدتا خانم ها هستند چرا که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان این رسانه را زنان تشکیل می‌دهند.
    ۷- Snapchat
    Snapchat (اسنپ چت) یک محصول نرم افزاری و در واقع یک اپلیکیشن پیام تصویری است که توسط Reggie Brown(رجی بروان)، Evan Spiegel (اوان اسپیگل) و Bobby Murphy (بابی مورفی) زمانی‌که هر سه دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند، ارایه شد. این اپلیکیشن به‌طور رسمی در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و رشد صعودی بسیار خوبی را در مدت زمان کوتاهی بدست آورد، به‌طوریکه از ماه می سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.جالب است بدانید که بیش از ۱۸ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.
    ۸ – Tumblr
    وبلاگ Tumblr همانطورکه نسبتا یکی از مشکل‌ترین شبکه‌های ارتباط اجتماعی است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین‌ها هم به شمار می‌رود. توسط این رسانه امکان پست کردن فرمت‌های مختلف، شامل: پست‌های نقل قول، چت، ویدئو و ارسال عکس و همچنین پست صوتی فراهم است. در Tumblr شما هیچ‌گاه برای نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید با محدودیت مواجه نمی‌شوید. این شبکه‌ی ارتباط اجتماعی توسط دیوید کارپ در فوریه ۲۰۰۷ تاسیس شد و کاربران مهمان آن بیش از ۲۰۰ میلیون وبلاگ هستند.
    ۹ – Flickr
    Flickr که در زبان عامیانه فلیکر تلفظ می‌شود یک پلت فرم تصویری و شامل فیلم‌های آنلاین است که در ۱۰ فوریه سال ۲۰۰۴ ایجاد شده است و در سال ۲۰۰۵ زیر مجموعه یاهو شد. شهرت این رسانه‌ی اجتماعی عمدتا از طریق کاربرانی است که عکس‌های‌ خود را به اشتراک می‌گذارند. فلیکر بیش از ۱۲ میلیون کاربر دارد و در حال حاضر در بیش از ۶۳ کشور دنیا قلمرو خود را گسترش داده است. به طور میانگین روزانه یک میلیون عکس در این رسانه به اشتراک گذاشته می‌شود.
    ۱۰ – Reddit
    Reddit یک وبسایت و در واقع یک شبکه‌ی اجتماعی شامل اخبار و سرگرمی است. افرادی که در این سایت ثبت نام می‌کنند می‌توانند پست‌ها و لینک‌های مستقیم خود را ارسال کنند. کاربران همچنین قادر به سازماندهی و تعیین موقعیت خود را بر روی صفحات سایت با رای دادن هستند. ارسال‌هایی که بیشترین رای مثبت را کسب کرده باشند در صفحات اول و یا اصلی سایت قرار می‌گیرند. این شبکه توسط دو هم اتاقی به نام‌های Alexis Ohanian(الکسیس اوهانیان) و Steve Huffman (استیو هافمن)که از دانشجویان دانشگاه ویریجینیا بودند، تاسیس شد و در حدود یک دهه بعد تعداد کاربران ثبت شده در این وبسایت بیش از ۳۶ میلیون کاربر است و بازدید های آنلاین ماهانه‌ی آن هم بیش از ۲۳۱ میلیون نفر است.
    ۱۱-اینستاگرام (Instagram)
    مانند پینترست، اینستاگرام هم یک رسانه‌ی تصویری اجتماعی است. این وبسایت در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن هم فیسبوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و مورد علاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به واسطه‌ی فیلترهای منحصر به فردی است که امکانات ویرایش عکس و ویدیو را ایجاد می‌کنند. تقریبا ۹۵ درصد کاربران این شبکه عضو فیسبوک هم هستند و بدین ترتیب شما می‌توانید با یک تیر دونشان را هدف بگیرید.

    ۱۲ – WhatsApp
    WhatsApp (واتساپ) مسنجر پیام فوری برای گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت است. برای استفاده از این اپلیکیشن هم مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، نیاز به اینترنت دارید. از طریق واتساپ می‌توانید عکس و پیام‌های صوتی–تصویری خود را به سایر کاربرانی که این نرم افزار را بر گوشی‌های همراه خود نصب کرده‌اند ارسال کنید. این اپلیکیشن در ۱۹ فوریه سال ۲۰۰۴ به ارزش ۱۹.۳ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شده بود و در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. امروزه بیش از یک میلیارد نفر از این نرم افزار برای ارتباط با دوستان خود، عزیزان و حتی مشتریان خود استفاده می‌کنند.

    ۱۳ – Quora
    در تمام طول تاریخ سرمایه‌گذاری بر کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه بوده است که این بار منجر به خلق نرم افزار پیش روی ما یعنی همان Quora در ماه جون سال ۲۰۰۹ شد. این وبسایت توسط دو تن از کارکنان فیسبوک Charlie Cheever (چرلی چیور) و Adam D’Angelo(آدام دی‌آنجلو) تاسیس شد. این دو اعلام کردند که وبسایت بیش از ۸۰ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد خود را دارد که نیمی از این تعداد از ایالات متحده هستند. وبسایت Quora که مبتنی برفرمت پرسش–پاسخ است، موفق به افزایش بودجه سرمایه گذاری خود به مبلغ قابل توجه ۱۴۱ میلیون دلاری شده است و درحالی که به نظر نمی‌رسد هنوز برای ارایه به عموم آماده نیست اما قطعا تماشایی است.
    ۱۴ – Vine
    Vineبا داشتن بیش از ۴۰ میلیون کاربر یک اپلیکیشن رسانه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری است که به سرعت هم درحال رشد است. این نرم افزار به کاربران خود این امکان را می‌دهد که ویدیوهای ۶ ثانیه‌ای را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. اگرچه که ظاهرا این زمان برای یک فایل ویدیویی کوتاه است اما مشاغل مختلف با استفاده از این اپلیکیشن به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند. قبل از تاسیس رسمی Vine در جون سال ۲۰۱۲، در اکتبر همان سال توسط توییتر خریداری شده بود.
    ۱۵- Periscope


    Periscope یک اپلیکیشن موبایل برای ارسال ویدیوهاست که توسط Joe Bernstein (جو برنستین) و Kayvon Beykpour (کیوان بیک‌پور) توسعه داده شد. این دو نفر کمپانی خود را در فوریه ۲۰۱۴ تاسیس کردند و در مارس ۲۰۱۵ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به توییتر فروختند. Periscope دقیقا ۴ ماه بعد از این تاریخ مجددا راه‌اندازی شد. بنابر اعلام رسمی این سازمان، بیش از ۱۰ میلیون حساب کاربری ثبت شده است. جالب است بدانید که در ماه دسامبر همان سال کمپانی اپل این اپلیکیشن را به عنوان اپ برتر سال اعلام کرد.
    ۱۶ – BizSugar
    BizSugar یک پلتفرم و رسانه‌ی شبکه‌ی اجتماعی برای صاحبان مشاغل کوچک،کارآفرینان و مدیران است. این وبسایت در سال ۲۰۰۷ توسط ارتباطات DBH ایجاد شد. یکی از ارایه دهندگان برنده جایزه نشریات کسب و کار و بعدها در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی llc خریداری شد. این نرم افزار به کاربران خود این امکان را می‌دهد که ویدیوهای خود، پست‌های وبلاگی و پادکست در میان مطالب دیگر را به اشتراک بگذارند و امکان نظر سنجی با اعضای دیگر هم وجود دارد.
    ۱۷ – StumbleUpon
    StumbleUpon یک موتور جستجو است که محتوای ارایه شده‌ی کاربران را جست و جو می‌کند. بیش از ۲۵ میلیون نفر از این نرم افزار برای سرگرمی وکسب اطلاعات استفاده می‌کنند. علاوه بر آن بیش از ۸۰ هزار ناشر، برندهای مختلف و کمپانی‌های گوناگون از این موتور جستجو برای ارتقا و بهبود کسب و کار خود استفاده کرده‌اند. StumbleUpon از ماه می سال ۲۰۰۷، زمانی که سرمایه گذاران شخصی Garrett Camp (گرت کمپ) و Geof Smith (جف اسمیث) آن را خریداری کردند، متعلق به کمپانی eBay بود. اما در حال حاضر یک برند مستقل است و توسط سرمایه گذارحمایت می‌شود.
    ۱۸ – Delicious
    Delicious یک وب سرویس نشانه‌های اجتماعی برای جست و جو، ذخیره سازی و اشتراک‌گذاری بوک مارک‌های وب است. این وبسایت توسطPeter Gadjokov (پیتر گادجوکو)و Joshua Schachter (جشوا اسکچر) در سال ۲۰۰۳ تاسیس و بعدها در سال ۲۰۰۵ توسط یاهو خریداری شد. با پایان سال ۲۰۰۸، بنا بر اعلام رسمی سازمان بیش از ۱۸۰ میلیون آدرس بوک مارک شده و بیش از ۵.۳ میلیون کاربر بدست آورده است. این سرویس در اپریل سال ۲۰۱۱ به AVOS Systems فروخته شد و این کمپانی هم بعدها آن را به مرکز Science Inc واگذار کرد. بنا بر گفته رسانه Delicious این سرویس را در ژانویه همان سال خریده بوده است.

    ۱۹ – Digg
    Digg درحدود یک دهه قبل( سال ۲۰۰۴) تاسیس شد. یک جمع آوری کننده‌ی اخبار با سرپرستی صفحه اول است که داستان‌های خاصی را برای مخاطبان خود انتخاب می‌کند. موضاعات این سایت بسیار گسترده است و از مسایل سیاسی روز تا موضوعات رایج اینترنت و هر موضوع دیگری را شامل می‌شود. امکان اشتراگ گذاری محتویات این وبسایت با سایرشبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر هم وجود دارد. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ ادعا داشت که بیش از ۱۱ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد.
    ۲۰ – Viber
    وایبر یک اپلیکیشن پیام صوتی سریع (VoIP) برای گوشی‌های موبایل است که توسط رسانه وایبر در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ توسعه و ارایه داده شده است. این اپلیکیشن امکان اشتراک گذاری پیام صوتی و تصویری و عکس‌های کاربران با دوستانشان، آن‌هایی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند را فراهم کرده است.


  • 2018/07/04, 20:17
    SARA
    صادرات یک انتخاب نیست؛ بلکه یک الزام است


    صادرات یک انتخاب نیست؛ بلکه یک الزام است

    وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: امروز صادرات برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است الزامی که بتوانیم جایگاه کشور را در دنیا ارتقا بدهیم الزام برای اشتغال‌ جوانان، الزام برای رونق اقتصادی، رونقی که برای 5 سال دیگر آن نرخ رشد 8 درصدی پیش‌بینی شده است.

    وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: امروز صادرات برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است الزامی که بتوانیم جایگاه کشور را در دنیا ارتقا بدهیم الزام برای اشتغال‌ جوانان، الزام برای رونق اقتصادی، رونقی که برای 5 سال دیگر آن نرخ رشد 8 درصدی پیش‌بینی شده است.
    به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر صنعت معدن و تجارت در همایش روز ملی صادرات ضمن تبریک به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و هیات دولت به مناسبت لغو رسمی کلیه تحریم‌ها گفت: امروز برای اقتصاد کشور یک تولدی دوباره است.
    نعمت‌زاده افزود: امروز صادرات برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است الزامی که بتوانیم جایگاه کشور را در دنیا ارتقا بدهیم الزام برای اشتغال‌ جوانان، الزام برای رونق اقتصادی، رونقی که برای 5 سال دیگر آن نرخ رشد 8 درصدی پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: در سال 93 ما شاهد رشد 20 درصدی صادرات غیر نفتی بودیم که این رقم مرهون تلاش شما صادر کنندگان است که با وجود شرایط تحریم‌های بین‌المللی باز توانستید این چراغ را روشن نگه دارید.
    وزیر صنعت معدن و تجارت به آمار شش ماهه صادرات امسال اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شش ماه اول سال جاری صادرات غیر نفتی ما کاهش داشته است که این کاهش علل مختلفی داشته است که یکی از آن بلاتکلیفی در برجام بوده است به طوری که فعالان اقتصادی ما نمی‌توانستند آینده بازار را حدس بزنند علت دیگر کاهش قیمت نفت بود.

    وی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: خوشخبتانه مقام معظم رهبری راه روشنی برای آینده اقتصادی کشور تدوین کرده‌اند که آن همان اقتصاد مقاومتی است خصوصا در بند دهم این سیاست که صادرات مورد تاکید قرار گرفته است.
    نعمت‌زاده با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: خوشبختانه این قانون در اردیبهشت ماه امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و قانون الحاق نیز که در سال گذشته به تصویب رسیده است دارای برخی مشوق‌ها در زمینه صادرات است از جمله تخفیف 50 درصدی مالیات برای مشارکت کنندگان با سرمایه‌گذاران خارجی،‌ استرداد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ظرف یکماه، تسهیل ورود مواد اولیه و قطعات برای کالاهای تولیدی صادراتی و اعمال نرخ ترجیحی کالاهای صادراتی از برخی از مشوق‌ها در این قوانین است.
    وی در ادامه افزود: اکنون که معاون اول رئیس جمهور در این جلسه حضور دارند برخی الزامات برای جهش رشد صادراتی را بیان می‌کنم
    1ـ اگر ما می‌خواهیم رشد جهشی داشته باشیم باید در تمامی بخشهای اقتصادی سیاست‌های منسجم اعمال کنیم که موازی کاری نشود
    2ـ تامین منابع مالی برای سرمایه‌در گردش از طرف بانک‌های داخلی و به زودی فاینانس از طریق بانک‌های خارجی
    3ـ حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی
    4ـ ایجاد و حمایت از شرکت‌های بزرگ مقیاس برای امر صادرات
    5ـ استفاده از دانش و مدیریت صادراتی برای بالا بردن میزان صادرات و استفاده از مدرسان بین‌المللی و کارشناسان خارجی
    6ـ به روز کردن سیستم‌های بانکی کشور با سایر بانک‌های جهانی
    7ـ استفاده از تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی الکترونیکی
    8ـ کمک مالی برای تبلیغات در کشورهای خارجی.
    نعمت زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت و شخص آقای جهانگیری برای پیشبرد سیاست‌های اقتصادی جدید که بر اصل صادرات استوار است به این وزارتخانه و فعالین اقتصادی کمک کنند.
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش