ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/07, 13:33
    arkad
    راهنمای هشتگ‌های اینستاگرام برای سال ۲۰۱۸

    چرا هشتگ‌ها مهم هستند؟توییت

    وگل پلاساپآیا می‌دانستید که پست‌های اینستاگرامی که حداقل یک هشتگ داشته باشند نسبت به پست‌های بدون هشتگ به طور میانگین ۱۲.۶ درصد بیشتر جذب مخاطب دارند؟هشتگ‌ها فایده‌های زیادی دارند و کمک می‌کنند تا طیف مخاطبین مطالب شما گسترده‌تر شوند، افرادی مناسب با حوزه کاری شما به مطالبتان جذب شوند، میزان تعامل با پست‌های شما افزایش پیدا کند و تصویر مثبت‌تر و شناخته شده‌تری از برندتان ایجاد می‌کنند.اما نکته اینجاست که قدرت بیشتر، مسئولیت بیشتری ایجاد می‌کند (#spiderman).


    آیا می‌دانستید که پست‌های اینستاگرامی که حداقل یک هشتگ داشته باشند نسبت به پست‌های بدون هشتگ به طور میانگین ۱۲.۶ درصد بیشتر جذب مخاطب دارند؟
    هشتگ‌ها می‌توانند کسب و کار شما را به دستاوردهای جدیدی برسانند اما اگر به صورت افراطی یا بدون داشتن یک استراتژی واضح و شفاف از آن‌ها استفاده شود، ناکارآمد و بیهوده خواهند بود، مثل #خوشحال #شاد #خیلی_خوشحال #پریدن_به_هوا_از_خوشحالی #سایرکلمات هم معنی
    از آنجا که ما دوست داریم پست‌های اینستاگرام شما حداکثر جذب مخاطب را داشته باشد، یک راهنمای جامع برای استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ آماده کردیم. با پیروی از این نکات نه فقط فالوور بیشتری جذب می‌کنید بلکه فالوورهای مناسب و درستی را جذب خواهید کرد.
    چرا هشتگ‌ها مهم هستند؟

    با توجه به الگوریتم اینستاگرام ، هشتگ‌ها در اصل پروسه مرتب سازی اینستاگرام هستند. با توجه به این که هر روزه حدود ۹۵ میلیون عکس در اینستاگرام منتشر می‌شود، ارائه محتوای درست و مناسب به افراد مناسب کار سختی است. استفاده از هشتگ کمک می‌کند تا پست‌های شما در معرض دید مخاطبینی قرار بگیرند که بیشترین علاقه را به دیدن آن‌ها دارند.
    Krystal Gillespie، مدیر انجمن‌های شبکه‌های اجتماعی وبسایت HubSpot دلیل اهمیت هشتگ‌ها را به این صورت ذکر می‌کند: “هشتگ‌ها مثل یک قیف عمل می‌کنند. مثلا بازاریابی حوزه بسیار گسترده‌ای است و هر نوع مطلبی در آن مشاهده می‌شود. ما متوجه شدیم که استفاده از #بازاریابی_دیجیتال یا #انگیزش_بازاریابی منجر به جذب مخاطبین خاص‌تر و هدفمندتری برای ما می‌شود. معمولا مخاطبینی که این هشتگ‌ها را جستجو می‌کنند سعی به محدود کردن جستجوهایشان به موارد مرتبط به بازاریابی دارند بنابراین ما بیشتر و بیشتر به افراد مرتبط و مناسب دست پیدا می‌کنیم.”
    در واقع هشتگ‌ها راه بسیار خوبی برای دسته بندی پست‌ها هستند و کمک می‌کنند به مخاطبین هدفتان دست پیدا کنید و مهم‌تر این که کمک می‌کنند مخاطبین هدفتان شما را پیدا کنند. احتمال جذب و تعامل چنین کاربرانی با مطالبتان بیشتر است چون مطالب شما دقیقا همان محتوایی هستند که این کاربران می‌خواهند.
    هشتگ‌های برتر اینستاگرام

    1. #love
    2. #instagood
    3. #me
    4. #cute
    5. #tbt
    6. #photooftheday
    7. #instamood
    8. #iphonesia
    9. #tweegram
    10. #picoftheday

    افزودن یکی از محبوب‌ترین هشتگ‌های اینستاگرام به مطالبتان ضرورتا به این معنا نیست که میزان تعامل هم افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که هشتگ‌های ذکر شده محبوبیت زیادی دارند، میلیون‌ها نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند بنابراین ممکن است پست شما در این رقابت بزرگ قابل مشاهده نباشد. محدود کردن موضوع هشتگ‌ها هم نکته مهمی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
    چطور از هشتگ‌ها برای کسب و کارتان استفاده کنید

    ۱. سازماندهی هشتگ‌ها را حفظ کنید

    برای ایجاد یک سیستم هشتگ موفق و کارآمد می‌توانید از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام یا اکسل استفاده کنید. اگر از اکسل استفاده کنید باید به صورت دستی هشتگ‌های مورد استفاده خودتان را دنبال کنید و بررسی کنید که کدام یک (و چقدر) با محبوب‌ترین پست‌های شما در ارتباط هستند. با گذشت زمان روابط بین بعضی از هشتگ‌ها و محبوب‌ترین پست‌ها را مشاهده خواهید کرد و این موضوع به شما در تصمیم گیری راجع به این که کدام هشتگ‌ها برای برندتان بهتر کار می‌کنند، کمک می‌کند.
    در صورتیکه یک تیم ویژه برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشید می‌توانید از ابزارهایی مثل Iconosquare استفاده کنید که به صورت خودکار هشتگ‌های شما را ذخیره می‌کند و گزارشاتی در رابطه با این که کدام هشتگ‌ها بیشترین مخاطبین را داشته‌اند، ارائه می‌کند.
    Krystal Gillespie برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود پیشنهاد می‌دهد که “استفاده از یک فایل اکسل بهترین راه شروع است. وقتی کسب و کارتان پیشرفت و توسعه بیشتری پیدا کرد توصیه می‌کنم از ابزاری استفاده کنید که امکان تحلیل دقیق داده‌ها را داشته باشد. قطعا استفاده از سیستم دستی در صورتیکه سه بار در روز پست ارسال کنید و برای هر پست از حدود ۲۰ هشتگ استفاده کنید کار خیلی سختی است.”
    ۲. عدد جادویی خودتان را حدس بزنید!

    خیلی از برندهای برتر – دقیقا ۹۱ درصدشان – برای هر پست از هفت هشتگ یا کمتر استفاده می‌کنند بنابراین شاید فکر کنید که عدد هفت برای همه عدد جادویی است. اما Krystal توضیح می‌دهد که همیشه این طور نیست مثلا وبسایت HubSpot با تعداد حدود ۲۰ هشتگ موفقیت بیشتری داشت.
    نکته اینجاست که تا وقتی تست نکنید متوجه نخواهید شد که چه تعداد هشتگ برای شما بهتر کار می‌کند. حدود هفت ماه زمان برد تا تیم HubSpot متوجه شود که استفاده از چند هشتگ برای آنها بهتر کار می‌کند و طی این دوره سعی و خطا از هفت تا سی هشتگ امتحان شد. پس شما هم سعی کنید طی دوره آزمون و خطا به همین میزان انعطاف پذیری داشته باشید.
    ۳. هشتگ‌ها را محدود کنید

    این که چرا هشتگ‌های خاص‌تر و با حجم کمتر عملکرد بهتری دارند، دو دلیل دارد: اول این که رقابت محدودتر می‌شود. مثلا HubSpot از #بازاریابی استفاده نمی کند چون این هشتگ بیش از حد گسترده است. اگر این هشتگ را جستجو کنید (#marketing) تصاویر مختلفی از رستوران‌ها، نوشته‌های الهام بخش، تصاویر قبل و بعد مدل مو و غیره را مشاهده خواهید کرد.
    تصادفی بودن این هشتگ ما را به دومین علت مفید بودن هشتگ‌های خاص می‌رساند: وقتی کاربری جستجوی خاص‌تری را انجام می‌دهد احتمال پیدا کردن مطلب مورد نظرش افزایش پیدا می‌کند و وقتی یک بیزنس خاص به این خواسته پاسخ می‌دهد باعث جلب رضایت و توجه کاربر می‌شود.
    Krystal توضیح می‌دهد که: “نزدیک نگه داشتن هشتگ‌ها به علایق مخاطبین برندتان واقعا کار می‌کند. ما سعی می‌کنیم هشتگ‌هایی را استفاده کنیم که برای یک موضوع خاص ایجاد شده اند و مجددا باز هم آن را محدودتر می‌کنیم – مثلا اگر یک پست بازاریابی بیشتر راجع به سئو باشد، از هشتگ #SEOTips استفاده می‌کنیم.”
    به این صورت فکر کنید که: مثلا #سگ محبوبیت زیادی دارد اما از طرفی مخاطبین آن ویژگی‌های جمعیتی گسترده‌تری دارند. اگر مثلا کاربری یک نژاد خاص از سگ‌ها را جستجو کند و مطلبی مرتبط با آن پیدا کند احتمال جذب شدنش به چنین مطلبی بسیار بیشتر است چون این مطلب دقیقا همان چیزی است که به دنبالش بوده.
    ۴. درباره هشتگ‌های مورد استفاده دیگران تحقیق کنید

    یک راه ساده برای ایده گرفتن درباره هشتگ این است که لیستی از فالوورها یا رقبایتان را تهیه کرده و تحقیق کنید که در تصاویرشان از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. همچنین بررسی هشتگ‌های مورد استفاده افراد بانفوذ در حوزه کاری خودتان هم مفید است – افراد بانفوذ افرادی هستند که دنبال کننده‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند بنابراین به احتمال زیاد روش‌های مورد استفاده شان هم درست و مناسب هستند.
    ۵. هشتگ‌های مرتبط را تست کنید

    وقتی در نوار جستجوی اینستاگرام هشتگی را تایپ می‌کنید خود اینستاگرام هشتگ‌های مرتبط را مشخص می‌کند. همچنین بعد از کلیک روی یک هشتگ، هشتگ‌های مرتبط در صفحه بعد نمایش داده می‌شوند. این راه برای پیدا کردن لیست کامل و طولانی‌تری از هشتگ‌های مرتبط جهت تست و ارزیابی مفید است.
    ۶. هشتگ‌های خودتان را دنبال کنید

    یکی دیگر از راه‌های استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام برای مقاصد بازاریابی دنبال کردن هشتگ‌های خودتان است. Krystal توضیح می‌دهد “من در اینستاگرام #hubspot را دنبال کردم تا متوجه شوم چه کسانی درباره ما صحبت می‌کنند و از این هشتگ استفاده می‌کنند. در صورتیکه اکانتتان خصوصی (private) نباشد، مردم می‌توانند شما را از طریق هشتگ پیدا کنند.”
    دنبال کردن هشتگ‌های خودتان راه موثری برای تعامل و ایجاد روابطی بهتر با سایر افرادی است که درباره برند شما صحبت می‌کنند.
    ۷. یک کمپین برای هشتگ ویژه برندتان ایجاد کنید

    این مورد مهم‌ترین ترفند در این لیست است که اگر با موفقیت انجام شود می‌تواند منجر به صرفه جویی زیادی در زمان شود. بعضی از مشاغل با ایجاد هشتگ‌های مخصوص کمپین‌های بازاریابی، موفق به جذب فالوورهای زیادی شده‌اند. چنین هشتگ‌هایی باید جذاب و هوشمندانه باشند و برای رسیدن به موفقیت باید حداقل بیادماندنی باشند.
    این هشتگ‌ها برای تبلیغ یک محصول جدید یا رویداد پیش رو یا صرفا برای الهام بخشی به افراد مناسب هستند.مثلاRed Bull فالوورهایش را تشویق به پست کردن عکس‌های Red Bull با هشتگ #putacanonit کرد (که هوشمندانه بودن را می‌توان کاملا در این کمپین مشاهده کرد). LuLuLemon هم به جای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی سنتی، با تشویق فالوورهایش به انتشار عکس‌های واقعی و پرتکابو از خودشان با هشتگ #sweatlife منجر به ایجاد جلب توجه مثبت زیادی شد.
    چطور از امکان سرچ (جستجوی) اینستاگرام در این اپلیکیشن استفاده کنیم

    حال که اهمیت استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام برای کسب و کارتان را متوجه شدید، شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چطور می‌توانید هشتگ‌های اینستاگرام را جستجو کنید یا از تابع جستجو برای پیدا کردن ایده‌های مرتبط استفاده کنید. در ادامه فرایند جستجوی هشتگ‌ها را توضیح می‌دهیم:
    چطور هشتگ‌های اینستاگرام را جستجو کنیم

    1. اول یک عبارت را برای جستجو وارد کنید
    2. عبارات مرتبط را اسکرول کنید
    3. هشتگی را انتخاب کنید که با پست شما مرتبط باشد و حجم جستجوی زیادی داشته باشد
    4. هشتگ‌های مرتبطی را که اینستاگرام در صفحه هشتگ (hashtag) نمایش می‌دهد، بررسی کنید
    5. روی یکی از تصاویر محبوب مربوط به آن هشتگ کلیک کنید
    6. برای گرفتن ایده‌های بیشتر هشتگ‌های مرتبط در آن تصویر را بررسی کنید

  • 2018/07/01, 11:28
    Sina homaei
    چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی و برندسازی استفاده کنیم؟

    اینستاگرام شبکه اجتماعی شادی، غذا، مسافرت،، جشن، یادگاری، خوشگلی و خوش تیپی، شیرینی، مهمانی، کافه و کلی چیزهای خوب دیگر هست. به مواردی که برای نمونه ذکر کردم دقت کنید همه این‌ها چیزهایی است که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینتساگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد است.
    کاربران دقیقا چگونه از اینستاگرام کسب درآمد دارند؟

    روش اول : فروش مستقیم محصولات. به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.
    روش دوم: تبلیغات. در این روش افراد با ترفندهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.
    روش سوم: برندسازی. این روش مخصوص صاحبان کسب‌وکارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینتساگرام است.
    روش چهارم: خرید و فروش صفحات و فالور. این روش در واقع همان دلالی است که همه‌جا وجود دارد. افرادی صفحات کاذب درست می‌کنند و با روش‌های عجیب و غریب کاربر جذب کرده و بعد به دیگران می‌فروشند و در این بین از هیچ تلاشی برای سوء استفاده از اعتماد دیگران دریغ نمی‌کنند! اگر چه این روش می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد اما بدترین روش درآمد اینترنتی از این شبکه‌اجتماعی است…
    به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید:
    1 - استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی

    اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.
    2 - استفاده از سایر شبکه های اجتماعی

    آدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کنید.
    3 - دوستان خود را تگ کنید

    با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان در هنگام انتشار تصویر.
    4 - تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید

    برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.
    5 - از هشتک مرتبط استفاده کنید

    اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.
    6 - از متن کوتاه استفاده کنید و کامنت هارا پاسخ دهید

    اینستااگرام یک شکبه‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله!
    کامنت‌های کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب‌‌وکار اینترنتی به‌شمار می‌آید. در ادامه با تحلیل نظرات می‌تواند عملکرد تولید محتوا و کسب‌وکارتان را بسنجید.
    7 - یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید

    از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل می‌کند.
    8 - دیگران را دنبال (فالو) کنید

    در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهره‌های سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامه‌نگاری علاقه‌مند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها، می‌تواند منجر به فالو مجدد شما شود.
    9 - مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید

    اگر اینتساگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید می‌کنید، در اینتساگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. می‌توانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچ‌جای دیگری منتشر نمی‌شود.
    10 - زمانبندی منظم برای بروز رسانی داشته باشید

    بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان می‌دهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.
    11 - مناسبت ها و روز های خاص را درک کنید

    روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. می‌تواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد. این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما منتقل می‌کند. از رخدادهای اجتماعی، متناسب و موازی فعالیت خودتان در تولید محتوا استفاده کنید.
    12 - بازخورد های کاربران را تحلیل کنید

    این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، پیش‌نیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبال‌کنندگان با شماست. همواره بازخوردهای لایک ،کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…
    https://favaltd.com/%DA%86%DA%AF%D9%...C%D9%85%D8%9F/
  • 2018/07/01, 11:28
    Sina homaei
    تاثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

    تاثیر اینستاگرام یکی از پر کاربرترین و قدرتمند ترین شبکه های اجتماعی برای معرفی کالاهای صنایع گوناگون در سراسر دنیا می باشد، البته شایان ذکر است که وسیله مناسبی برای برندسازی بر پایه تبلیغات نیست. به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی می باشد و این نوع تبلیغات برای کلیه صنایع بسیار مهم و با اهمیت است و سعی کنید که کلیه محصولات تولیدی سازمان خود را در اینستاگرام معرفی نمایید تا هم محصولات و هم برند شما در این رسانه اجتماعی تبلیغاتی معرفی گردد. شبکه اجماعی اینستاگرام یک زیر مجوعه از شبکه اجتماعی فیسبوک به حساب می آید و از طریق تبلیغات کسب در آمد می کند. در حدود سه سال از راه اندازی این شبکه اجتماعی می گذرد و برندهای مشهور جهان نیز به عنوان کوتاه ترین و ساده ترین و البته موثرترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات محصولات خود از آن استفاده می نمایند، این شرکت ها پس از گذشت سه سال حضور فعال در این رسانه اجتماعی به صورت میلیونی فالور دارند و به ساده ترین و سریعترین حالت به معرفی محصولات جدید خود به مشتریانشان می پردازند، البته برندهای کوچک نیز از این شبکه اجتماعی در خصوص تبلیغات و معرفی محصولات خود نیز استفاده می کنند که بازخورد مناسبی را تجربه نموده اند، بطوری که هر یک از کاربران این شبکه اجتماعی با یک جستجوی کوتاه و سریع درخصوص کالای موردنیازشان می توانند هم برندهای مشهور و بزرگ جهانی و هم برندها و شرکت های تولیدی کوچک بیایند. در ایران نیز صنایع گوناگون از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی جهت تبلیغات نیز استفاده می کنند، بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد حتما برای کسب و کار خود یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام درست کنید و به معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازید تا بتوانید برای برند و محصولات و خدمات خود مخاطبان بیشتری را جذب نمایید. آیا می دانید رسانه اجتماعی اینستاگرام دارای سیصد میلیون یوزر فعال می باشد

    یکی از عواملی که باعث رونق رسانه اجتماعی اینستاگرام شد، بی حوصلگی انسان ها و بی توجهی آنها نسبت به نوشته ها بود، افراد توانستند با دیدن عکس ها به مواردی که در جستجوی آن ها بودند به خوبی دست یابند، بنابراین به این رسانه روی آوردند، تا جایی که در سال گذشته میلادی پرمخاطب ترین و پرطرفدارن ترین رسانه اجتماعی شناخته شد، خوب است بدانید که البته یکی از عواملی که در رونق این شبکه اجتماعی دخیل بوده است فروش این شبکه به فیسبوک می باشد. تحلیل نویسنده از استقبال گروه های مختلف مردمی از این شبکه اجتماعی این است که، کاربران بیشتر علاقه مند به دیدن تصاویر هستند و دیگر با شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک که متن های زیادی دارند ارتباط برقرار نمی کنند اما مهمترین موضوعی که در این میان مطرح است نحوه استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات می باشد.
    نحوه تبلیغات در رسانه اجتماعی اینستاگرام :


    1- فقط برای معرفی محصولات خود از صفحه اختصاصی اینستاگرام استفاده نمایید و به تبلیغ و معرفی برندهای دیگر هرگز نپردازید. 2- در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود تاریخ نمایشگاه های اختصاصی صنعت خود را به اشتراک گذارید. 3- بنری تهیه کنید و در آن آدرس فیسبوک، توییتر، لینک دین سازمان خود را در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود به اشتراک گذارید. 4- از عکس های جذاب برای معرفی محصولات خود استفاده نمایید. 5- حتما شناسنامه ای کوتاه از محصول معرفی شده در پایین عکس مربوط به محصول بنویسید و هرگز گذاشتن هشتگ را در این نوشتار فراموش نکنید. 6- شرکت های مرتبط و مخاطب صنعت خود را در اینستاگرام خود فالوو نمایید و عکس های آنها را لایک کنید. 7- از لوگوی شرکت خود برای عکس اینستاگرام خود استفاده نمایید. 8- لینک سایت خود را در اطلاعات پروفایل خود قرار دهید. حال خوب است بدانید که چگونه می توان به تبلیغ محصولات خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام بپردازید. همانطور که پیش تر گفته شد یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام می باشد، اما چگونگی تبلیغ در این شبکه اجتماعی بسیار با اهمیت می باشد، بطور کلی تصاویری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید باید جذاب و مورد پسند مخاطبان قرار گیرد، بنابراین برای معرفی محصولات از عکس ها و بنرهایی که به صورت اختصاصی با کیفیت بالا برای خود تهیه کرده اید استفاده نمایید و هرگز برای تهیه این عکس ها و بنرها صرفه جویی نکنید زیرا بیشتر آنچه که هزینه کردیده اید بازخورد خواهید داشت و چنانچه از عکس ها و بنرهای نامناسب استفاده نمایید مطمئنا اثرات مخربی برای شما به همراه خواهد داشت و از اهمیت برند شما مطمئنا خواهد کاست. بنابراین وقتی از عکس ها و بنرهای جذاب استفاده نمایید، بازدید کننده صفحه شما بالا خواهد رفت و شما در میان مخاطبان خود جایگاه مناسبی پیدا خواهید نمود، ضمنا صفحه اینستاگرام خود را در میان صفحات متفرقه و بی ارتباط به صنعت خود تبلیغ ننمایید، فالور بیشتر و لایک زیاد تاثیری در معرفی برند و محصولات شما نخواهد داشت، بنابراین بازار هدف محصولات خود را بیابید و در آن فعالیت نمایید.
    تاثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی | پارک بازاریابی ایران
  • 2018/07/01, 11:27
    Sina homaei
    اثرگذاری اینستاگرام بر برندسازی

    من به عنوان کسی که مسائل و روندهای فناوری، استارتاپ ها، بازاریابی و کسب و کارها را پیگیری می کنم از یک واقعیت مهم غافل بودم و هنگامی که متوجه آن شدم، آنقدر برایم جالب بود که اکنون برای مدتی است درباره آن به صورت اختصاصی پژوهش می کنم. این واقعیت چیزی نیست جز اثرگذاری اینستاگرام بر برندسازی و بازاریابی و همچنین حجم تجارت آنلاینی است که بر روی آن روزانه روی می دهد. همچنین کاربرانی را می توان یافت که با وجود اینکه نه افراد سرشناسی هستند و نه عکاس هایی حرفه ایی اما تعداد دنبال کنندگان بسیار بالا و چندین هزار نفری دارند. شاید در نگاه اول تصور کنید که احتمالا عکس هایی که قرار می دهند غیر معقول و غیر معمول هستند اما اینطور نیست. من شخصا تصور می کردم که با وجود مشکلات فراوان و اعتماد نه چندان زیاد به تجارت الکترونیک در ایران، خرید و فروش اینترنتی کاری آسان نیست و حداقل برای جلب اعتماد مشتری باید یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی مناسب و قابل اعتماد راه اندازی کرد. اما با حساب های کاربری ای که بر روی اینستاگرام بررسی کرده ام و متوجه شده ام که چه میزان بالایی فروش اینترنتی دارند، مجبور شدم در تصوراتم بازنگری کنم. خوشبختانه تعداد فروشگاه های اینستاگرامی که اغلب متعلق است به کسب و کارهای خانگی یا کارگاه های کوچک، روز به روز دارد بیشتر می شود. به عنوان نمونه می توانم به موارد زیر اشاره کنم. البته این، نمونه هایی هستند که من دیده ایم و ممکن است شما نمونه های دیگری هم دیده باشید.
    فروش زیور آلات، اشیاء تزئینی، قاب موبایل، بدلیجات و … توسط فروشندگان خرد

    سفارش پخت و ارسال کیک ها، غذاها و نان های مختلف در خانه توسط تعدادی خانم تولید و فروش انواع بافتنی، نمد، گلدوزی و …توسط کارگاه های خانگی معرفی و فروش کتاب، فیلم و محصولات فرهنگی توسط کتابفروشی ها، ویدیوکلوب ها و …

    تبلیغات برای کافه ها، رستوران ها و فودکورت ها توسط حساب هایی درباره آشپزی و کافه گردی تبلیغ و فروش گل و گیاه و بذر توسط گلفروشی ها و پرورش دهندگان خانگی تبلیغ و فروش لباس و کیف و کفش و … تبلیغ و فروش لوازم بهداشتی و آرایشی تبلیغ و فروش لوازم منزل و دکوراسیون تبلیغ ویلا و ساختمان تبلیغ انواع خدمات مانند ترجمه، آموزش، مشاوره، گرافیک و طراحی، طراحی وب و حتی خرید و فروش لایک و فالوئر توسط صاحبان حساب های کاربری پرطرفدار برندسازی شخصی

    تعداد برنامه های موبایل مکمل و حاشیه ایی برای اینستاگرام روز به روز بیشتر می شود. از برنامه هایی که به شما امکان می دهند عکس ها و ویدیوهای دوستانتان را ذخیره کنید تا امکان بازنشر، برنامه های کمکی برای ساخت هشتگ های پرطرفدار و حتی روبات ها و کراولرهای لایک و فالو کننده. داستان اینستاگرام به عنوان یک استارتاپ هم خیلی جذاب است و مراحل تبدیل شدن آن از یک ایده به یک کسب و کار موفق که توسط فیسبوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد را نوشته ایم. حالا پرسش مهم این است که شما چگونه می توانید به بهترین شکل از این شبکه اجتماعی رو به رشد به نفع خودتان و کسب و کارتان استفاده کنید. این کاری است که از بزرگترین شرکت های دنیا گرفته تا کسب و کارهای خانگی دارند انجام می دهند و از آن بهره می برند. در نتیجه شما هم با یادگرفتن امکانات و روش های بکارگیری این پتانسیل بزرگ می توانید تاثیر مهمی بر کسب و کارتان در مسیر بگذارید.
    https://drinsta.ir/%D8%A7%D8%AB%D8%B...7%D8%B2%DB%8C/
  • 2018/07/01, 11:27
    Sina homaei
    چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی و برندسازی استفاده کنیم؟

    همانطور که می‌دانید شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام یکی از آن شبکه‌های نسبتا نوظهور اما بسیار موفقی است که در چند وقت گذشته بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کرده است. به‌طوری که تعداد کاربران روزانه آن از توییتر پیشی گرفته است و بخش زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند که وقت خود را در این شبکه بگذرانند تا فیس‌بوک. البته در این که فیس‌بوک و توییتر همچنان شبکه‌های اجتماعی بسیار موثر و مهمی هستند شکی نیست، اما نباید قدرت تصاویر و اینستاگرام را انکار کرد.در این نوشته می‌خواهم چهار مرحله تا شروع برندسازی و بازاریابی در این شبکه‌ اجتماعی را بررسی کنم و توضیحاتی در رابطه با آنها ارائه کنم.۱- اکانت خود را بسازید و مرتبش کنید

    اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای اهداف تجاری استفاده کنید،‌ باید حتما اکانت مجزایی از پروفایل شخصی‌ برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید. در ادامه دو نکته در مورد بهبود پروفایل اینستاگرام می‌نویسم:– به سایتتان لینک بدهید

    در واقع تنها جایی که می‌شود از اینستاگرام لینک گرفت، پروفایل و قسمت Biography شماست. در این بخش حتما آدرس سایت خود را وارد کنید تا هم کاربران بتوانند راحت‌تر به سایت شما بیایند هم یک بک‌لینک برای سایت خود دریافت کنید.– استفاده از تصاویر و متن خوانا و مشخص

    همیشه سعی کنید در صفحاتی که برای برندتان می‌سازید، از تصاویر مشخص و نوشته‌های خوانا و قابل فهم استفاده کنید تا کاربران به راحتی شما را بشناسند و بتوانند با شما آشنا شوند. شاید اگر این بخش را به درستی آماده نکنید، کاربران در نگاه اول با صفحه شما ارتباط برقرار نکنند و آن را دنبال نکنند. حتما در بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان بنویسید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. حتی بهتر است از #هش‌تگ‌ها برای جلب توجه کاربران (چون به رنگ دیگری هستند) استفاده کنید.۲- پست‌ها (تصاویر) جذابی آماده کنید که کاربران آنها را دوست داشته باشند

    حتما شنیده‌اید که هر تصویر، به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد؛ پس بیایید از این قدرت برای جذب خریدارها استفاده کنیم.محققین گفته‌اند که اینستاگرام به عنوان یک شبکه تصویرمحور، دوبرابر بیشتر از دیگر شبکه‌های متن‌محور کامنت می‌گیرد و ۹۰٪ اطلاعاتی که به ذهن ما مخابره می‌شود از طریق دیدار اتفاق افتاده است. پس بیایید به تصاویری که منتشر می‌کنیم بیشتر از قبل اهمیت بدهیم و بیشتر برروی آنها کار کنیم.خریداران گفته‌اند که شبکه‌های اجتماعی تاثیر به‌سزایی در تصمیم آنها برای خرید داشته‌اند و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند آنها را جذب کرده است. محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند. بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا نه. در واقع می‌گویم که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار قرار ندهید تا به آنها ثابت کنید که محصولتان محصول خوبی است. لذا سعی کنید در خط وسط حرکت کنید؛ یعنی نه آنقدری در مورد محصولتان Show off کنید و نه آنقدری بی‌سر و صدا باشید که کاربران در مورد محصولات شما بی‌خبر باشند.– از تصاویر خلاقانه و حرفه‌ای استفاده کنید

    قدرت تصاویر محصولات همیشه در خریدهای اینترنتی تاثیر خود را نشان داده است و شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویرمحور، قدرت آن را چندبرابر می‌کند. ۶۷٪ کاربران در یک تحقیق گفته‌اند که تصاویر بیشتر از خواندن نظر دیگر مشتریان برروی تصمیم آنها برای خرید تاثیر گذاشته است.ارسال تصاویر محصولاتتان به همراه توضیحات آن محصول پشت سر هم دردی را دوا نمی‌کند! یادتان باشد که کاربران اینستاگرام به صورت مستقیم آماده برای خرید محصولات شما نیستند. بلکه قرار است در ابتدا برروی آنها تاثیر بگذاریم، توجه آنها را به برندمان جلب کنیم و سپس به آنها محصولاتمان را ارائه کنیم.اینستاگرام یک شبکه اجتماعی یا یک بازار قدرتمند برای تبدیل بازدید‌های مستقیم به خریداران است. اما چگونه چنین بهره‌ای ببریم؟ بلکه می‌بایست محتواهای خاص، ایده‌های خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم را به کار ببریم تا نظر کاربران را بیش از پیش به خود جلب کنیم.اینگونه فکر کنید که برند شما در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام حضور یافته تا با کاربرانش ارتباط برقرار کند. به درستی ارتباط برقرار کنید و ببینید که چگونه کاربران به صفحه شما می‌آیند، شما را دنبال می‌کنند و در آخر از شما خرید می‌کنند.– از اندازه‌های صحیح استفاده کنید

    راستش هرچه تصاویر شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. از آنجایی که گفتیم اینستاگرام یک شبکه تصویرمحور است، باید کیفیت تصاویرتان به حد قابل قبولی بالا و خوب باشد. یادتان باشد که تصاویر اینستاگرام دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۱۰۸۰ هستند، پس سعی کنید اندازه تصاویر را در فتوشاپ تغییر دهید تا تغییر سایز آن توسط اینستاگرام باعث افت کیفیت یا حذف بخشی از تصویر نشود.– فیلترها و ویرایش تصاویر را فراموش نکنید

    فیلترهای اینستاگرام جلوه‌های خاصی به تصاویر شما می‌دهند؛ بد نیست که از آنها به درستی استفاده کنید و قبل از انتشار، چندین فیلتر مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یکی جذاب‌تر و بهتر است. ضمنا تصاویر روشن در اینستاگرام ۲۴٪ لایک بیشتری به نسبت تصاویر تیره گرفته‌اند.– پیشنهادهای ویژه را در اینستاگرام منتشر کنید

    از آنجایی که ۴۱٪ اینستاگرامی‌ها گفتند که برندها را برای دریافت پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌هایشان دنبال می‌کنند، بد نیست که کاربرانتان را با پیشنهادهای ویژه در اینستاگرام خوشحال کنید!می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل Phonto, Piclap و Over استفاده کنید که متنی را برروی تصاویر قرار دهید.– رویدادها و مکان‌ها را نیز به اشتراک بگذارید

    کمتر از ۵٪ پست‌های اینستاگرام، موقعیت خود (location) را مشخص کرده‌اند؛ اما همین ۵٪، ۷۹٪ بیشتر توجه افراد را جلب کرده‌اند. پس بر روی پست‌های خود حتما مکان را مشخص کنید.– پست‌های پرطرفدار را شناسایی کنید

    چیزی که باید بدانید این است که چه پست‌هایی بیشترین بازخورد را برای شما داشته‌اند و در مقابل چه پست‌هایی کمترین بازخورد را داشته‌اند؟ مشخص کردن این مورد می‌تواند بسیار به انتخاب پست‌های بعدی شما کمک کند.۳- استوری را فراموش نکنید

    یکی از بخش‌هایی که در یک سال اخیر به اینستاگرام اضافه شده، استوری است. در استوری شما باید یک داستان را یا در قالب یک فیلم ۱۵ ثانیه‌ای و یا در قالب یک عکس تعریف کنید. از نظر موضوعی می‌توانید «یک روز از کسب و کار خود» یا حتی مواردی مثل مقالات خلاصه و جذاب را به اشتراک بگذارید.۴- فالوئرهای خود را افزایش دهید

    حتی اگر تصاویر خوبی در اینستاگرام خود پست می‌کنید بهتر است که برای بیشتر دیده شدن استراتژی خوبی داشته باشید. در ادامه چند نکته در مورد شیوه‌های جذب فالوئر بیشتر در اینستاگرام را می‌نویسم:– از #هش‌تگ‌‌ها استفاده کنید

    افراد زیادی (از جمله من) با استفاده از هش‌تگ‌های اینستاگرام به دنبال تصاویر مورد نظر خود می‌گردند. من خودم بخش زیادی از ایران را با اینستاگرام دور زدم و اعتراف می‌کنم اگر هش‌تگ ها نبودند به هیچ‌عنوان نمی‌توانستم با مکان‌های زیبا اما دور افتاده ایران آشنا شوم. حال فرض کنید افراد زیادی با استفاده از این هش‌تگ‌ها به دنبال محصولات یا تصاویری که شما پست می‌کنید هستند. پس بهتر است برروی استفاده از هش‌تگ‌های مختلف فکر کنید و ببینید که چه هش‌تگ‌هایی می‌تواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جست‌وجو کنند.ضمنا بهتر است که از هش‌تگ‌های خاص‌تر استفاده کنید. به خاطر سرعت بسیار بالای بروز شدن هش‌تگ‌های شاید شانس جذب کاربران کمتر شود. اما باز هم بهتر است که ترکیبی از هش‌تگ‌های کمی طولانی و دارای چند بخش به همراه هش‌تگ‌های تک بخشی استفاده کنید.اگر فکر می‌کنید که هش‌تگ‌هایی که در caption تصویر می‌نویسید ممکن است باعث طولانی‌تر شدن آن شود، هش‌تگ‌ها را برای خود کامنت بگذارید.۵- ارتباط با مشتریان در توییتر

    قدم بعدی پس از جذب فالوئر و ارسال تصاویر خوب، ایجاد ارتباط قوی با طرفداران یا مشتریان است. نکته جذاب ماجرا اینجاست که پست‌های اینستاگرام حدودا باعث برقراری ۳.۳۱٪ ارتباط با طرفداران می‌شود؛ در حالی که صرفا ۷ کاربر به ازای هر ۱۰۰۰۰ فالوئر توییتر شما با توییت‌تان ارتباط برقرار می‌کنند.حالا بهتر است در مورد افزایش ارتباط با کاربران چند نکته‌ای را بنویسم:– توضیحات موثری بنویسید

    درست است که تصویر بخش مهم کار را انجام می‌دهد، اما نوشتن توضیحات خوب برای تصویر خوب باعث ایجاد رابطه بهتری با کاربران می‌شود که نباید از دستش داد. از طرفی می‌شود توجه آنها را بیش از پیش جلب کرد و از آنها برای شرکت در بحث‌ها پیرامون تصویرتان استفاده کرد.بسیاری از برندها از Call to actionهای ساده استفاده می‌کنند. به طور مثال می‌توانید صراحتا در مورد تصویر نظر اشخاص را بپرسید. اما سعی کنید برای تصاویر توضیحات طولانی ننویسید. کاربران ترجیح می‌دهند که در چند کلمه منظور شما را بفهمند و از آن رد شوند یا با آن ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام مکانی برای نوشتن متون طولانی نیست؛ می‌توانید متون طولانی را به فیس‌بوک یا وبلاگتان منتقل کنید.– از مسابقات اینستاگرامی استفاده کنید

    می‌توانید با بودجه مناسبی یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید. حتما ایده‌های زیادی برای پیاده‌سازی این مسابقات به ذهنتان می‌رسد. ۷۰٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در مسابقات شرکت کرده‌اند. البته خاطرتان باشد که اگر کاربران حداقلی برای برگزاری مسابقه را ندارید دست نگه‌ دارید. برگزاری یک مسابقه و شکست خوردن در پروسه برگزاری آن می‌تواند بیشتر به ضرر شما باشد.– به نظرات افراد پاسخ دهید

    کاربران زمانی که برای شما نظری می‌نویسد توقع دارند شما به آن کامنت پاسخ دهید. نوشتن پاسخ برای کاربران باعث افزایش سطح اعتماد و رضایت از شما می‌شود و البته باعث ایجاد روابط بهتری بین شما و طرفدارانتان می‌شود. این قضیه برای اکانت‌های شخصی هم صدق می‌کند؛ اگر فردی ببیند که شما به کامنت وی پاسخ نمی‌دهید، دیگر برای شما کامنت نمی‌گذارد و احتمالش هست که از شما ناراحت شود.۶- بهترین زمان ارسال را انتخاب کنید

    اینستاگرام نیز همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی در زمان‌های مختلف می‌تواند بازده‌ مختلفی برای شما داشته باشد. پس بهتر است که زمان‌های مختلف را بررسی کنیم و بهترین زمان برای ارسال تصاویرمان را انتخاب کنیم. می‌شود با نگاهی به سبک زندگی افرادی که هدف گرفته‌ایم این زمان را پیدا کرد. مثلا اگر شما هدفتان جوانان است به احتمال قوی ساعت ۸ صبح الی ۲ ظهر زمان مناسبی برای ارسال تصاویر نیست چون افراد هدف شما در مدرسه یا دانشگاه به سر می‌برند.باید زمان‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام یکی بازخورد بیشتری برای شما داشته است. البته باید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که تعداد پست‌های ارسالی شما در هر هفته نیز می‌تواند روی روابطتان با افراد تاثیرگذار باشد. نباید زیاده‌روی کنید و نباید هم آنقدری کم پست کنید که شانس جلب توجه کاربران کم شود.چند نکته فوق صرفا شروعی در دنیای بازاریابی با اینستاگرام بود. این شیوه بازاریابی نیز همانند دیگر شیوه‌ها نیازمند بررسی، تحقیق و آزمایش است و باید در نظر داشت که هر حیطه، فعالیت‌های مورد نیاز خود را می‌طلبد و نمی‌شود برای همه یک نسخه صادر کرد. از طرفی بهتر است که حتما سری به صفحات برندهای محبوب بزنید و با استفاده از مهندسی معکوس، ایده‌های خوبی برای بازاریابی در این شبکه دوست‌داشتنی بیابید.

    https://www.seowave.ir/%D8%A8%D8%B1%...1%D8%A7%D9%85/
  • 2018/07/01, 11:26
    Sina homaei
    بهترین روش های برندینگ در اینستاگرام

    کسب و کار ها تمامی استراتژی هایی که می تواند به بهبود فروش آنها کمک کند را در نظر میگیرند ، یکی از اهدافی که همه ی کسب و کار ها به دنبال دستیابی به آن هستند برند سازی کسب و کارشان می باشد .

    شبکه ی اجتماعی اینستاگرام به این دلیل که یه شبکه ی تصویر محور است به سرعت توانست در بین عموم مردم محبوبیت کسب کند . با توجه به اینکه اینستاگرام کاربرد تجاری پیدا کرده است بسیاری از کسب و کار ها به دنبال بازاریابی و برند سازی در این شبکه ی اجتماعی هستند . اما اینکه چگونه می توان از طریق شبکه ی اجتماعی اینستاگرام برند سازی کرد نیازمند رعایت یک سری اصول و قوانین می باشد . در ادامه ی این مقاله به عوامل موثر در موفقیت و برند سازی کسب و کار ها از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام میپردازیم .

    نکات طلایی برند سازی در اینستاگرام

    اصولا برندینگ امری زمان بر است و در طی یک روز و دو روز اتفاق نمی افتد برای داشتن برندی محبوب باید اصول فراوانی را به کار برد و نیازمند مطالعات بازار فراوان است . تبدیل شدن در فضای آنلاین امری است که کسب و کار ها بسیاری در بازاریابی آنلاین به آن توجه می کنند و همواره در صدد ایجاد برندی محبوب در ذهنیت ها هستند در زیر به برخی از اصول برنینگ در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام اشاره می کنیم .



    داشتن یک پروفایل کامل

    اطلاعات پروفایل شما بسیار اهمیت دارد و جز اولین مواردی است که باعث جلب اعتماد مخاطب می شود . مهم ترین بخش در پروفایل شما عکس می باشد . بنابراین در انتخاب عکس بسیار دقت داشته باشید بهتر است لوگو کسب و کار خود را در پروفایلتان قرار دهید و بهتر است این همان لوگویی باشد که در سایت خود از آن استفاده کرده اید . یکسان بودن لوگوی شما و دیده شدن آن در شبکه های اجتماعی باعث می شود که برند و لوگو شما در ذهنیت ها جا بگیرد و به بازاریابی و فروش و برندینگ شما کمک کند . سعی کنید در پروفایل خود جملات جذاب و کوتاهی که برای مخاطب جذاب باشد قرار دهید تا تاثیر بازاریابی آنلاین شما بیشتر شود .





    خلاقیت در تولید پست ها

    امروزه پست های معمولی مفید نیستند و کاربران نمیتوانند با محتوای غیر خلاقانه ارتباط مناسب برقرار کنند . بنابراین در دنیای پر رقابت امروز داشتن محتوای همراه با خلاقیت در بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد و با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام تولید محتوا برای آن اندکی دشوار است ، زیرا که کاربران اینستاگرام به دنبال عکس های جذاب هستند و با محتوا ارتباط زیادی برقرار نمی کنند . بنابراین باید از گرافیست های حرفه ای کمک گرفت تا ایده های عکاسی خلاقانه داشته باشند و از این طریق بتوان با مخاطب تعامل بیشتری برقرار کرد .



    هشتک گذاری های مناسب

    یکی از راهکار های دیده شدن پست های شما در بازاریابی آنلاین استفاده از هشتک های پر جستجو و مرتبط با کسب و کار می باشد . برای دانستن هشتک های مربوط به کسب و کار میتوانید از رقبا الگو برداری کرده و از آن هشتک ها برای افزایش بازدید پست های خود کمک بگیرید . هشتک ها به این دلیل در بازاریابی آنلاین حائز اهمیت هستند که افراد حرفه ای معمولا برای جستجو از هشتک های تخصصی استفاده می کنند . اگر شما در انتهای محتوا خود از هشتک های مناسب استفاده کنید . میتوانید از این طریق پست خود را در معرض دید این مخاطبان قرار دهید .







    به کار گیری عکس های مرتبط

    بهتر است عکس هایی که در پیج خود قرار می دهید مرتبط با خدمات و محصولاتی باشد که ارائه می کنید . به علاوه انتشار عکس های بدون لوگو و تم های متفاوت گیرایی کافی را ندارد و برای افزایش تعامل با مخاطب مناسب نیستند . بنابراین برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب در بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتر است که از عکس هایی با قالب ها ، تم ها و لوگو ی یکسان استفاده کنیم . گاهی اوقات یک عکس از یک محصول مانند پوشاک در صورتی که در تن مدل باشد جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد . گذاشتن چنین عکس هایی علاوه بر جذابیت بیشتر برای مشتری باعث جلب اعتماد نیز می شود . یکی از نکاتی که همه ی کسب و کار ها برای برندینگ در شبکه های اجتماعی انتشار عکس هایی با تم های مشابه است
    زمانبندی مناسب برای انتشار پست

    ارسال پست در بازه های زمانی تعیین شده به نوعی نشانه ی احترام به مخاطب می باشد . با توجه به آمار بازدید پست هایتان می توانید بهترین زمان را مشخص کنید و در همان بازه ی زمانی به انتشار پست هایتان بپردازید . داشتن تقویم محتوایی مناسب باعث برندینگ شما در شبکه های اجتماعی می شود .
    استفاده از استوری و ویدئو

    امروزه ویدئوها محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند و افراد با محتوا ویدئویی ارتباط و تعامل بهتری برقرار می کنند . انتشار ویدئو های آموزشی توسط برند شما میتواند شما را در ذهن مشتری ماندگار کند .بنابراین بهتر است در مورد نحوه ی استفاده از محصولاتتان و کارمندان خود ویدئو هایی را تهیه کنید و در صفحه ی کسب و کار خود انتشار دهید . قابلیت جدیدی که اخیرا اینستاگرام به اسم استوری اضافه کرده است نشان دهنده ی اهمیت محتوا ویدئویی در بازاریابی دیجیتال است .
    نتیجه گیری
    امروزه علاوه بر اینکه بازاریابی و فروش برای کسب و کار ها بسیار پر اهمیت است ، برند سازی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است ، امروزه با توجه به اهمیت بازاریابی آنلاین ، برند سازی در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و کسب و کار ها باید با روش های برندیگ در فضای مجازی را بشناسند و پیاده کنند .

    https://www.websepanta.com/articles/316
  • 2018/07/01, 11:25
    Sina homaei
    ۴ نکته­‌ی نتیجه‌بخش برای برندسازی به کمک اینستاگرام

    اینستاگرام شبکه ای اجتماعی است که از رشد فوق العاده‌­ای برخوردار بوده و اعضای آن در سال گذشته میلادی به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر ارتقا یافته است با وجود این صاحبان کسب و کارها هنوز از توانایی بالقوه آن غافل ­هستند. از این رو ارتباطات قوی با مشتریان، آگاهی از برند و حتی سود زیادی را از دست می‌­د­هند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم چهار نکته شگفت ­انگیز که با در نظر داشتن آن­‌ها می­‌توانید از اینستاگرام برای ساخت برند و ارتقای کسب و کار خود کمک بگیرید را معرفی کنیم:
    ۱) از همکاری‌های استراتژیک برای افزایش دنبال کنندگان اینستاگرام خود استفاده کنید


    یکی از مهم‌ترین دلایل سرخوردگی و عدم تمایل بازاریابان برای استفاده از اینستاگرام این است که نمی­‌دانند در ابتدا چه کارهایی انجام دهند تا افراد صفحه آن‌ها را دنبال نمایند و درنتیجه اینستاگرام نمی‌­تواند به عنوان کانالی مفید و موثر برای‌شان عمل کند. اما افزایش تعداد دنبال کنندگان یک صفحه اینستاگرام آن‌چنان که به نظر می­‌رسد کار پیچیده‌­ای نیست و برای این کار تاکتیک­‌های ویژه‌­ای وجود دارند:
    برای شروع، لیستی از حساب­‌های کاربری مشهور و محبوب را تهیه کنید که می‌­تواند شما را به مخاطبان مورد نظرتان هدایت کند. پس از آن می­‌توانید با آن‌ها همکاری کنید و از روش شات­‌اوت برای تبلیغ همدیگر در صفحات خود استفاده کنید. این کار را می­‌توانید به صورت رایگان یا در ازای پرداخت پول به طرف مقابل انجام دهید.
    در روش رایگان، مطالب هردو طرف از طریق طرف مقابل به اشتراک گذاشته می­‌شود تا به این ترتیب دنبال کنندگان خود را تشویق کند تا از این مطالب بازدید کنند. برای شروع کار در این حالت، روی صفحات اینستاگرامی تمرکز کنید که به لحاظ کاری با شما مشابهت دارند. صاحبان این صفحات بسیار مایل خواهند بود که با شما همراه شوند چراکه در نهایت این کار برای هردو طرف موفقیت به همراه خواهد داشت.
    به عنوان مثال در تصویر زیر دو برند مختلف از این متد استفاده کرده‌اند تا مخاطبان خود را با برند دیگری نیز آشنا کنند.

    اما چنانچه قصد دستیابی به تعداد بسیار زیادی دنبال کننده دارید و بودجه­‌ای برای فعالیت در شبکه­‌های اجتماعی در نظر گرفته­‌اید، از روش تبلیغات همراه با هزینه استفاده کنید. در این حالت شما صفحاتی را مورد هدف قرار می‌­دهید که از تعداد خیلی زیادی بازدید کننده و شبکه ارتباطات قوی برخوردارند. هم‌چنین می­‌توانید درخواست فراخوان کنید که در این حالت ، صاحبان صفحات عملاً از مخاطبان خود می­‌خواهند که صفحه اینیستاگرام شما را دنبال کنند.
    زمانی که شروع به جمع‌­آوری چند هزار مخاطب کردید، می­‌توانید این افراد را به سوی وب سایت خود هدایت نمایید و یا تشویق به برقراری رابطه با برندتان یا مشترک شدن در لیست ایمیل‌تان کنید.
    ۲) دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خود را به مشترکین لیست ایمیل‌تان تبدیل کنید

    همان‌طور که می‌­دانید، بازاریابی ایمیلی امری حیاتی برای رونق بخشیدن به کسب و کارها محسوب می­‌شود. لیست ایمیل شما مشتریان آتی شما را فراهم می­‌کند چرا که این افراد طرفداران شما هستند و می­‌توانند خریداران بالقوه محصولات یا خدمات شما نیز باشند.
    با توجه به این‌که در اینستاگرام امکان لینک‌دهی در قسمت توضیحات تصاویر وجود ندارد، برای لینک دهی می­‌توانید از بخش bio کمک بگیرید اما صاحبان کسب و کارها اغلب بیان می­‌کنند که جذب مخاطبان با کلیک روی لینک­‌ها در بخش bio دشوار است چون با بارگذاری بیش از حد مطالب در این بخش مواجه هستند. بنابراین توصیه می­‌شود که مطالب این بخش به صورت خلاصه، مفید و هدفمند نوشته شود.
    یک راز کوچک در این خصوص وجود دارد: در داخل بخش bio از یک فراخوان بسیار خاص به همراه یک URL به یادماندنی استفاده کنید به طوریکه مخاطبان شما را به صفحه‌­ای منحصر به فرد در وب‌سایت‌تان هدایت کند،صفحه‌­ای که حاوی مطالب مفید و ارزشمند برای مخاطبان شماست.
    با انجام این مراحل، بازدیدکنندگان با کلیک روی لینک موجود دربخش بیو (bio) به صفحاتی هدایت شوند که مطالب مفید و یا پیشنهادهای ارزشمندی برای‌شان به همراه دارد.
    ۳) محتوایی جذاب که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد، منتشر کنید

    نوشتن محتوایی جذاب که به راحتی قابل درک باشد نه تنها به وسیله مخاطبان شما به اشتراک گذاشته شده و گسترش می­‌یابد بلکه برای ایجاد رابطه متقابل آن‌ها با شما امری ضروری است و در نهایت سبب رشد سریع کسب و کار شما می­‌شود.
    ایجاد یک پست اینستاگرام عالی فرمولی ساده دارد: تصویر زیبا + متن جذاب.
    تصاویر زیبا
    تصاویری را انتخاب نمایید که داستانی را بازگو کنند یا احساسی را برانگیزند. این گونه تصاویر سبب ایجاد رابطه بین شما و مخاطبان‌تان خواهد شد. این‌که تصاویر باید به چه شکلی باشند بستگی به نوع کسب و کار شما دارد اما در هر حال لازم است به تصاویری فراتر از تصویر محصول یا خدمات خود بیاندیشید.
    انتشار مطالب متعدد در مورد خودتان درست شبیه این است که فردی در یک میهمانی به طور مداوم در مورد خودش صحبت کند!
    متن جذاب
    اضافه شدن مطالب به تصاویر اینستاگرام، مجموعه‌­ای قدرتمند به وجود آورده است، در حالی که یک تصویر به تنهایی فاقد چنین اثربخشی است. یک متن جذاب می­‌تواند محدوده وسیعی داشته باشد و از طرح یک سوال تا نقل قول­‌های انگیزشی و تاثیر گذار را شامل شود.
    به عقیده جان برگر، مطالبی که شدیداً سبب برنگیختن احساسات ما می­‌شوند به مراتب بیشتر از مطالبی که فاقد چنین تاثیر گذاری هستند، به اشتراک گذاشته می­‌شوند. برای ایجاد یک تصویرمتن‌دار جذاب می­‌توانید از برنامه هایی نظیر WORDSWAG استفاده کنید و اگر کاربر اندروید هستید Phonto را امتحان کنید.
    همچنین مطمئن شوید که برند شما به عنوان بخشی از تصویر باشد و یا در زیر آن نمایش داده شود. برداشتن این گام کوچک نه تنها سبب آگاهی از برند در مخاطبان شما می­‌شود بلکه در صورت انتشار آن در سایر صفحات سبب گسترش و توسعه‌ی برند شما می‌­گردد. به عنوان مثال برند foundr در تصویر اینستاگرامیش یک نقل‌قول جالب قرار داده و زیر آن لوگوی خودش را ثبت کرده است.

    ۴) یک گروه اجتماعی شامل مخاطبانی با ارتباطات قوی ایجاد کنید

    ارتباطات قوی شامل مواردی چون به اشتراک گذاری مطالب شما، تگ کردن دوستان­، کلیک کردن فراخوان­‌ها و …. توسط دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام شماست.
    در اینجا به بررسی تاکتیک­‌هایی برای تشکیل چنین گروهی می­‌پردازیم:

    • زمانی مطالب خود را منتشر کنید که مخاطبان شما بتوانند آن‌را مشاهده کنند:

    آیا تا کنون پیش آمده که مطلبی را در شبکه­‌های اجتماعی منتشر کنید و در حالی که فکر می­‌کنید واقعاً مطلب خوب و مناسبی است با عدم علاقه یا عدم بازنشر آن مواجه شوید؟
    احتمال دارد که این امر به دلیل ارسال مطالب در زمان نادرست روی داده باشد، چراکه شبکه‌­های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر و فیس بوک از سیستم ساده‌ای برای نمایش مطالب در صفحات کاربران استفاده می­‌کنند که جدیدترین مطلب را در بالاترین جایگاه در صفحه نمایش می‌­دهند.
    برای جلوگیری از این موضوع می­‌توانید از سایت‌­هایی چون Iconosquare برای یافتن اینکه اغلب دنبال کنندگان شما چه زمانی آنلاین هستند، استفاده کنید و به این ترتیب مطالب را زمانی منتشر کنید که مطمئن هستید در معرض دید مخاطبان‌تان قرار دارند.

    • دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خود را به برقراری رابطه بیشتر با خود تشویق کنید:

    بسیاری از برندها شروع به ساخت صفحات اینستاگرام می­‌کنند اما زمانی که افراد با تصاویر ارسالی از سوی آن‌ها ارتباط برقرار نمی­‌کنند نا امید می­‌شوند. از روش­‌های مختلفی می‌­توانید برای دعوت مخاطبان به برقراری ارتباط استفاده کنید. می توانید درخواست مورد نظر خود را در بخشی از تصویر بگنجانید و یا در بخش توضیحات بیان کنید به طور مثال می توانید در بخشی از تصویر درخواست کنید که بازدیدکنندگان دوستان‌شان را در این تصویر تگ کنند.
    به عنوان مثال در تصویر زیر برند foundr مخاطبانش را تشویق می‌کند تا افراد موفق را در زیر تصویر تگ کنند، این کار علاوه بر این‌که تعاملات این برند با مخاطبانش را افزایش می‌دهد، آگاهی از برند را نیز افزایش می‌دهد.

    اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با پتانسیلی فوق­‌العاده برای اغلب کسب و کارهاست. اگر بتوانید آن را به صورت استراتژیک به کار ببرید، تاثیر شگرفی در دستیابی به اهداف‌تان، آگاهی از برندتان و در نهایت بازده شرکت­‌تان خواهد داشت.

    https://pouyanet.co/%D8%A8%D8%B1%D9%...1%D8%A7%D9%85/
  • 2018/07/01, 11:25
    Sina homaei
    راه‌هایی برای برندسازی در اینستاگرام و افزایش میزان فالور

    ۷ راهکار برای موفقیت برندسازی در اینستاگرام و افزایش فالور

    ۱) ایجاد یک پروفایل با مشخصات کامل و شفاف

    مشخصات وارد شده در پروفایل هر برند مهمترین دارایی آن محسوب می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت عکس پروفایل، توضیحات موجود در بیو پیج و لینک‌های موجود در قسمت بیو مهمترین عامل در جلب اعتماد مشتری است. بنابراین برای برندسازی در اینستاگرام سعی کنید تصویر لوگوی برند خود را به عنوان عکس پروفایل پیج خود قرار دهید. در ضمن بهتر است این لوگو با لوگوی موجود در سایت رسمی برند شما یکسان باشد. زیرا این لوگو کلیدی برای جلب اعتماد و جذب مشتری بیشتر است. توضیحات موجود در بیو پیج در یک نگاه اطلاعات جامعی را در مورد برند و پیج شما در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بنابراین سعی کنید جملات کوتاه و جذابی را برای بیو پیج خود انتخاب کنید. این جملات باید هدف کلی برند شما را برای مشتری آشکار کند.

    ۲) استفاده از عکس‌های مرتبط و منسجم

    در هر زمینه‌ای فعالیت می‌کنید برای جلب اعتماد مشتری بهتر است تصاویر منسجم و یک دستی را برای پیج خود تهیه کنید. به منظور یک دست بودن پیجتان می‌توانید قالب، تمپلیت و یا تمی را مطابق با رنگ سازمانی برند خودتان تهیه کنید. بنابراین هر تصویری که قرار است داخل پیج قرار گیرد را به کمک این قالب به تصویری مرتبط با پیجتان تبدیل کنید. در صورتی که عکاسی محصولاتتان را خودتان انجام می‌دهید بهتر است زمینه‌ی یکسانی را برای این محصولات در نظر بگیرید. این کار سبب می‌شود که مشتریان شما راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

    استفاده از عکس‌های مرتبط و منسجم روشی برای کمک به بهبود برندسازی در اینستاگرام است

    ۳) استفاده از هشتگ‌های مناسب

    استفاده از هشتگ‌های مناسب در کپشن اینستاگرام یکی از عوامل موثر در پروموت کردن پست‌های اینستاگرامی است. البته نکته‌ی مهمی که در ارتباط با انتخاب هشتگ مناسب وجود دارد انتخاب و استفاده از تعداد محدودی هشتگ مرتبط و تخصصی است. اهمیت هشتگ از آنجا ناشی می‌شود که معمولا مشتریان حرفه‌ای با جستجوی هشتگ‌های تخصصی به پست‌های شما خواهند رسید. بنابراین قبل از انتخاب هشتگ‌های مناسب بهتر است با بررسی پیج‌های رقبا هشتگ‌های پرطرفدار را انتخاب کنید.
    ۴) استفاده از محتوای ویدئویی

    محتوای ویدئویی سبب افزایش تعامل برند شما با مشتریانتان خواهد شد. به اشتراک‌گذاری ویدئوهای آموزش استفاده از محصول و مراحل تهیه‌ی آن باعث می‌شود که نام برند شما به عنوان یک برند معتبر در ذهن مشتری ماندگار شود. بنابراین سعی کنید گاهی ویدئوهایی از همکاران و کارمندان خود نیز تهیه کرده و در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید. استوری اینستاگرام نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که می‌تواند سبب افزایش تعامل با مشتریان شما شود.
    ۵) انتشار پست در بازه‌های زمانی مشخص

    انتشار پست در بازه‌های زمانی مشخص به نوعی احترام به مخاطب تلقی می‌شود. بسته به نوع فعالیت‌های برند خود می‌توانید بازه‌های زمانی روزانه و هفتگی مشخصی را طبق تقویم محتوایی مشخص برای برند خود در نظر بگیرید. داشتن تقویم محتوایی سبب انسجام فعالیت‌های برند شما شده و به دسته‌بندی ذهن مخاطبان شما کمک خواهد کرد.

    داشتن تقویم محتوایی سبب انسجام فعالیت‌های برند شما شده و به دسته‌بندی ذهن مخاطبان شما کمک خواهد کرد.

    ۶) تولید محتوای خلاق

    تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام احتمالا تولید محتوای خلاق برای آن دشوار خواهد بود. بنابراین بهتر است با استخدام نیروی گرافیک خلاق پست‌های خلاقانه بیشتری را تهیه کنید و از طریق این پست‌ها مخاطبان خود را به چالش بکشید.
    ۷) تبادل با سایر پیج‌ها و تاثیرگذاران

    تبادل با تاثیرگذاران و سایر پیج‌های مرتبط سبب جذب مخاطبان جدید خواهد شد. زیرا افراد بیشتری با برند شما مواجه می‌شوند. همین مواجه شدن افراد جدید و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ی مشتریان می‌تواند وجهه مثبتی به برند شما ببخشد. بنابراین تبادل با پیج‌های پرطرفدار مرتبط با محصولات برندتان را به عنوان گامی موثر برای برندسازی در اینستاگرام فراموش نکنید.

    https://www.ibazaryabi.com/%D8%A8%D8...1%D8%A7%D9%85/
  • 2018/07/01, 11:24
    Sina homaei
    ۱۰ نکته برندینگ برای استفاده در اینستاگرام

    تاکنون، اکثر بازاریابان به قدرت اینستاگرام ایمان آورده اند. با این وجود، در یک تحقیق که اخیرا توسط موسسه وی اِم اِل کِی (VML Qais) انجام شده، محققین به این نتیجه رسیده اند که تنها ۱۲۳ مورد از ۵۰۰ شرکت برتر از نظر فورچون دارای حساب کاربری در شبکه اینستاگرام هستند. در این بین، ۳۸۷ مورد از این ۵۰۰ شرکت دارای حساب توئیتر هستند و ۳۴۸ مورد از آنها هم دارای صفحات فیسبوک می باشند. در حالیکه تعداد شرکتها و برندهایی که به این شبکه اجتماعی می پیوندند در حال افزایش است، اما نرخ درج تصویر توسط آنها همچنان پایین است. بر اساس این تحقیق تنها ۱۷% از این ۱۲۳ شرکت اقدام به ارسال یک تصویر یا ویدئو در طی ۳۰ روز گذشته کرده اند. این مطالعه از بازاریابان می خواهد تا دید خود را نسبت به این زیرساخت تغییر داده، آن را به عنوان وسیله ای برای فعالیت اجتماعی بیشتر و نه تنها به عنوان مکانیزمی ارتباطی در نظر بگیرند. در این تحقیق بصورت کوتاه اشاره شده است، از آنجایی که کاربران در جستجوی محتوا هستند و این محتوا جدید را از طریق دیگر کاربرانی پیدا می کنند که در حال حاضر فعالیتی در این شبکه ندارند، برندها باید تامین محتوای خود در این شبکه را بگونه ای برنامه ریزی کنند تا فعالیت دیگر کاربران قدیمی تر را نیز ترغیب کند. ویدئو و عکس: اینستاگرام ویژگی ارسال ویدئو خود را در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و آن را با عنوان “هر آنچیزی که شما به آن در رابطه با اینستاگرام عشق می ورزید – و این متحرک است” معرفی کرد. با این وجود در حال حاضر، ۲۶% از برندها در این شبکه فعالیت و تعامل بیشتری را با استفاده از عکس به نسبت استفاده از ویدئو از طرف کاربران و دنبال کنندگان خود دریافت می کنند. ویدئو های اینستاگرام تنها شامل ۶% از تمامی پستهای ارسال شده توسط برندها در این شبکه می باشد و تنها توسط ۴۳ برند از ۶۵ برند فعال در این شبکه اجتماعی مورد استفاد قرار گرفته است. برتری به نسبت بزرگی بین تعداد دفعات مورد پسند واقع شدن نسبت به تعداد نظرات درج شده بین ارتباطات مختلف میان کاربران و ۵۰۰ شرکت برتر فورچون در شبکه اینستاگرام وجود دارد و یکی از دلایل عمده این برتری به خاطر این است که کاربران در این شبکه اجتماعی به راحتی اقدام به پسندیدن یه تصویر با دوباره کلیک کردن بر روی آن توسط انگشت اشاره خود می کنند. بنابراین تعداد متوسط دفعات پسندیده شدن تصاویر در شبکه اینستاگرام برابر با ۲۱۶۴٫۶۳ مورد می باشد در حالیکه تعداد نظرات درج شده در زیر تصاویر به طور متوسط تنها برابر با ۳۵٫۰۷ مورد است. در نهایت این مطالعه اقدام به پیشنهاد ۱۰ راهکار برای افزایش تعامل کاربران در این رسانه می کند: راهکار #۱ – بطور پیوسته ارسال محتوا داشته باشید: ارسال پیوسته محتوا در رسانه اجتماعی باعث می شود تا مخاطبان شما بیشتر با شما در ارتباط قرار بگیرند، چرا که همیشه جریانی از محتوا برای آنها وجود دارد. این موضوع همچنین باعث می شود تا مخاطب با برند شما بیشتر آشنا شود، چرا که بیشتر و بیشتر شاهد محتوایی است که از طرف شما برای آنها فرستاده می شود. در حال حاضر تنها ۴% از ۱۰۰ برند برتر جهان اقدام به تولید و ارسال بیش از ۵۰ مورد محتوا در ماه می کنند. ارسال پیوسته محتوا موجب می شود تا برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. هرچند گاهی اوقات امکان اشباع بیش از حد نیز در صورت ارسال بیش از یک مورد محتوا در طول روز نیز وجود دارد. راهکار #دوم – از هشتگ استفاده کنید بر اساس نتایج بدست آمده استفاده از هشتگ یکی از ویژگی های اینستاگرام است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. اما استفاده از هشتگ ها تاثیر بسزایی بر موفقیت محتوای ارسالی در شبکه اینستاگرام دارد. این موضوع همچنین برای آن دسته از برندهایی که می خواهند تا حضور خود را در رسانه اینستاگرام اعلام کنند بسیار حیاتی است. این تحقیق همچنین اعلام می کند که “هشتگ ها می توانند باعث شوند تا مجتوای شما در جلوی دید آن دسته از کاربرانی قرار بگیرد که در اینستاگرام اقدام به جستجوی موضوعی می کنند. اما به خاطر داشته باشید که در این امر زیاده روی نکنید که در غیر اینصورت محتوای شما بعنوان مطلب هرز و مزاحم شناخته می شود. جستجو خود را انجام دهید. ببینید که کاربران و دیگر برندها از کدام هشتگ ها استفاده می کنند که مرتبط با محتوای ارسالی از طرف شماست. تقریبا ۸۳% از محتوای ارسالی در شبکه اینستاگرام توسط برندهای برتر شامل هشتگ می شود و ۹۷% از برندهای فعال از هشتگ استفاده می کنند. اما، ۱۰ برند برتر و ترغیب کننده کاربران در این شبکه کمتر از هشتگ استفاده می کنند. تنها ۷۷% از محتوای تولید شده توسط این دسته از برندها شامل یک یا چند مورد هشتگ می شود. تنها ۱۰% از ارسال ها شامل ۵ مورد یا تعداد بیشتری از هشتگ می شود. راهکار #۳ – از فیلتر در پست های خود استفاده کنید کاربران عموما به سمت محتوای جالب جذب می شوند. شبکه اینستاگرام بطور کلی دارای ۲۰ نوع فیلتر برای تصاویر و ۱۴ نوع فیلتر برای ویدئو ها هست. عناصری ار قبیل نور به کار رفته، محل قرار گیری، رنگها و فیلترها در این زمینه تاثیر بسیار زیادی می گذارند. برای اینکه نقطه یا موضوع تمرکز شما برای کاربر بخوبی مشخص شود سعی کنید تصاویر تیره تر را با پس زمینه روشن و تصاویر روشن تر را همراه با پس زمینه تیره به کار ببرید. سه نمونه از فیلترهای برتر در این زمینه به ترتیب عبارتند از: Normal/#nofilter, Lo-fi, and X-Pro II. در این بین Normal/#nofilter تاکنون از معروفیت بیشتری نسبت به بقیه موارد برخوردار بوده است، اما کاملا مشخص نیست که این معروفیت بخاطر این است که برندها قبل از استفاده تصاویر در آنها تغییری ایجاد می کنند و سپس در اینستاگرام قرار می دهند یا خیر. اما سه فیلتر پر کاربرد و موثر برای تصاویر به ترتیب عبارتند از: Mayfair, Normal/#nofilter, and Inkwell. در این بین Mayfair بطور متوسط باعث ایجاد ۲۳٫۰۴۴ مورد از تعامل بین دنبال کنندگان از بین ۱۰۰۰دنبال کننده می شود. Normal/#nofilter نیز باعث تعامل ۱۸٫۰۰۹ مورد و Inkwell هم موجب ۱۶٫۴۰۷ مورد از این تعامل ها می شود. راهکار #۴ – محتوای تبلغاتی و بازاریابی خود را مجددا هدف گذاری کنید: شما می توانید در محیط اینستاگرام بصورت موازی و همزمان فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی داشته باشید. این روشی موثر از نظر میزان هزینه بوده و می تواند بعنوان یک رسانه یا خروجی دیگر برای به اشتراک گذاری بهترین تبلیغات کمپین شما مورد استفاده قرار گیرد. برندهای برتر از این روش استفاده می کنند و عموما هم موجب تعامل و فعالیت زیادی بین دنبال کنندگان خودشان می شوند.

    برند سازی با اینستاگرام

    راهکار #۵ – محتوای مناسبتی منتشر کنید: از روندهای فصلی یا رویدادهای حال حاضر استفاده کنید تا بتوانید موفق به تولید محتوای مرتبط شوید. مخاطب شما پیش از این به آنها اندیشیده است، بنابراین شما با این کار می توانید دقیقا در زمان مناسب به هدف بزنید. راهکار #۶ – اولین قدم را بردارید: از عنوان تصاویر یا ویدئو های خود برای پرسیدن سوالاتی استفاده کنید که پاسخ از طرف کاربران و درج نظر از طرف آنها را تشویق کند. راهکار #۷ – افرادی که در صفحه شما و با محتوای ارسالی شما ارتباط و تعامل دارند را فراموش نکنید: زمانی که نظری را از طرف یکی از کاربران دریافت می کنید، از وی با قرار دادن یک جمله مرتبط دیگر قدردانی کنید تا این مکالمه و ارتباط بصورت دو طرف ادامه پیدا کند. کلید اصلی در این مسئله پرسیدن پرسشهایی است که موجب پاسخ دادن از طرف آنها شود تا این جریان ادامه پیدا کند. راهکار #۸ – مسابقات و رویدادهایی را برگزار کنید و در آنها به طرفداران خود جوایزی هر چند کوچک بدهید: اینها روشهای ساده ای هستند برای اینکه در محیط اینستاگرام مخاطب پیدا کنید، و تعامل آنها با خودتان را افزایش دهید یا حتی برای هر هدف دیگری هم در محیط اینستاگرام کاربرد دارد. شما می توانید ترغیب کننده خود را به هر شکلی که می خواهید انتخاب کنید. شما حتی می توانید از کاربران خود بخواهید که برای شما تولید محتوا بکنند و این موضوع را از طریق درخواست در قرار دادن تصاویر با استفاده از یک هشتگ بخصوص انجام دهند. راهکار #۹ – خوراک محتوایی خود را مرتبط با حساب کاربری خود در فیسبوک و توئیتر قرار دهید: اشتراک گذاشتن مطلب بر روی این شبکه ها موجب هدایت کاربران از این کانالها به صفحه شما در اینستاگرام می شود و این پیام را برای آنها دارد که شما در این شبکه هم فعالیت دارید. راهکار #۱۰ – از دیگر رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید: برای هدایت ترافیک به صفحه اینستاگرام خود از کانال های ارتباطی تحت مالکیت خود مثل وبسایت شخصی و دیگر شبکه ها مثل فیسبوک و توئیتر استفاده کنید. در وبسایت خود قسمتی را جهت ارتباط با شبکه اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی قرار دهید. زمانی که یک محتوای مرتبط با وبلاگ، کتاب الکترونیک و یا محتوای بازاریابی و . . . را منتشر می کنید محتوای مرتبط با آن از اینستاگرام را هم در آن به عنوان مرجع معرفی نمایید. نیک پَن، مدیر برنامه ریزی منطقه ای در موسسه وی اِم اِل کِی می گوید “برای اولین بار ما در جایگاهی قرار گرفته ایم که می توانیم از شواهد آماری در رابطه با اینکه در زمان ارسال تصویر توسط شرکت ها واقعا چه چیزی کاربردی تر است، استفاده کنیم.” او همچنین می افزاید: “تنها استفاده از راهکارهای مطرح شده در این تحقیق است که می تواند نرخ موفقیت بالاتری را موجب شود. اما برای ما آن تنها آغاز کار است. ما منتظر دور بعدی از دست یافته های کاربردی هستیم، در زمانی که بازاریابان بر این راهکارهای ابتدایی مسلط شده و آن را بطور کامل بکار بگیرند.”

    نکاتی از برند سازی در اینستاگرام | مشاور سئو
  • 2018/07/01, 11:24
    Sina homaei
    ۵ نکته بازاریابی جهت برندسازی در اینستاگرام

    طبق گزارش هایی که اخیرا منتشر شده است، اینستاگرام ۵۸ بار بیشتر از فیس بوک امکان تعامل دنبال کنندگان (follower) و مخاطبان با برند را فراهم می کند و ۱۲۰ بار بیشتر از تعاملی را که توییتر به ازای هر دنبال کننده دارد، در اختیار برندها قرار می دهد. اینستاگرام علاوه بر آنکه پتانسیل ایجاد تعامل بالا با برند را دارد، فرصت منحصر به فردی نیز برای ارتباط شرکت با مشتریان فراهم می کند، از داستان سرایی های بصری و محتوایی که توسط مخاطبان ایجاد می شود گرفته تا ویدئوهای خلاقانه ۱۵ ثانیه ای. تردیدی وجود ندارد که برندسازی در اینستاگرام بهترین امکان و نقطه حساسی برای برقراری تعامل با مشتریان است. اگر تازه کسب وکار خود را راه اندازی کرده اید یا به دنبال راهی برای غنی کردن استراتژی بازاریابی و استراتژی های برند خود هستید، در ادامه پنج نکته جهت برندینگ در اینستاگرام، بیان شده است. ۱- جهت برندسازی در اینستاگرام، یاری طرفداران تان در تعریف داستان برندتان تمام اینستاگرام در مورد داستان سرایی بصری است، مردم در سرتاسر دنیا از طریق به اشتراک گذاری شوق و علاقه خود برای ثبت بهترین لحظات شان توسط عکس ها، با هم ارتباط برقرار می کنند. استراتژی اینستاگرام شما باید با داستان برندتان آغاز شود و تا جای ممکن در بین داستان سرایی های موجود به گردش درآید (یعنی توسط عده زیادی دیده شود)، حتی شاید از طرفداران تان درخواست کنید داستان شان را بازگو کنند. برای مثال اگر شما یک مغازه جواهرفروشی دارید می توانید در ایام نزدیک به ولنتاین برای هر یک از محصولات خود داستانی تعریف کنید و در صفحه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، مطمئنا توجه افراد زیادی به داستان شما جلب می شود و چه بسا تصمیم بگیرند این داستان را در زندگی خود نیز پیاده کنند. از محصولات عکس های زیبا و واضح بگذارید و سعی کنید رنگ زمینه را مبنی بر پالت رنگ برند خود انتخاب کنید. حتی می توانید از طرفداران تان بخواهید داستان های عاشقانه ای در قالب مثلا ۶ تا ۱۰ کلمه بگویند و با هشتگ# مرتبط که از قبل تعریف کرده اید، آن را به اشتراک بگذارند. برگزاری چنین کمپینی باعث می شود داستان های به خصوصی در هر دو وجه تعریف شود، یعنی هم داستان طرفداران و هم داستان برند که با توجه به موضوع انتخابی می تواند علاوه بر تأثیرگذاری بالا سبب شود برند شما با آن موضوع خاص در ذهن مشتریان تداعی شود. ۲- نکته کلیدی مهم برندسازی در اینستاگرام: اهمیت به کیفیت بالای تصاویر مردم معمولا فقط چند دقیقه را صرف مرور مطالب اینستاگرام خود می کنند و فقط با محتوایی که توجه آنها را جلب کند، تعامل برقرار می کنند. لازم است برند شما عکس هایی با کیفیت، الهام بخش و مرتبط با برند را به اشتراک بگذارد تا با مخاطبان هدف تان تعامل برقرار کند و آنها با داستان برند شما ارتباط برقرار کنند. کیفیت عکس ها و تصاویر می تواند معناهای گوناگونی داشته باشد، از عکس های حرفه ای و عکس های گرفته شده توسط دوربین گوشی تلفن همراه، گرفته تا ترکیبات و نماهای جذاب و موضوع انتخابی، تمام این موارد باید به دقت و درست انتخاب شوند. ۳- برای برندسازی در اینستاگرام هشتگ های مربوط به خود را جمع آوری کنید استفاده از هشتگ ها روش بسیار خوبی است برای آنکه مشخص شود پست ها (و محتوای برندتان) مربوط به اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند در هر پست حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنند، اما این به آن معنا نیست که شما مجبورید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید تا تعداد لایک های بیشتری داشته باشید. اینستاگرام به برندها پیشنهاد می دهد که بر استفاده از هشتگ مناسب برای برندشان، تمرکز کنند. از جمع آوری هشتگ های مرتبط که برندتان می تواند از آنها استفاده کند، شروع کنید. این مورد می تواند شامل هشتگ های علامت گذاری شده با برند مانند نام برند یا شعار برند، باشد. هشتگ هایی که به کار می برید باید نام کمپین برندتان را داشته باشند. می توانید از نام محصولات خود به عنوان هشتگ استفاده کنید یا حتی مکان مغازه های خود یا جایی را که عکس در آنجا گرفته شده مشخص کنید. می توانید شعار تبلیغاتی را برای برند خود انتخاب و کمپینی پیرو آن راه اندازی کنید و نام هشتگ را نیز متناسب با آن انتخاب کنید، به این صورت حرکتی عظیم در شبکه های اجتماعی پیرو کمپین شما شکل خواهد گرفت و به ساخت برند شما در اینستاگرام کمک می کند. ۴- حرفه ای عمل کنید: پیدا کردن طرفداران و تأثیرگذاران شبکه اجتماعی اینستاگرام مطالعه اخیر Millennials این چنین گزارش می دهد: افراد به اطلاعاتی که از محتوای تولید شده توسط کاربران دریافت می کنند ۵۰درصد بیشتر از اطلاعات منابع رسانه ای از جمله تلویزیون، روزنامه و مجله، اعتماد دارند و در مورد تصمیم خرید، محتوای تولید شده توسط کاربران ۲۰درصد بیشتر از هر رسانه دیگری تأثیرگذاری دارد. محتوای تولید شده توسط کاربران می تواند برای هدف شما قدرتمند باشد، اما همچنین روش خوبی است برای متشخص کردن طرفداران و تشویق آنها به تعامل با محتوای شما و محتواها و پست هایی که آنها در مورد برند شما منتشر کرده اند. شما می توانید میزبان یک مسابقه هشتگی# در اینستاگرام باشید و جهت ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربران برای برند خود تلاش کنید، اما آسان ترین راه برای کسب محتوای تولید شده توسط کاربران آن است که خارج از صفحات خود به دنبال آن بگردید تا آن را بیابید. به دنبال هشتگ های معروفی که مربوط به برند شما است بگردید و عکسی را بیابید که در مورد برند شما صحبت کند و مخاطبان تان نیز از آن لذت ببرند. به صاحبان تصاویر دسترسی پیدا کنید و از آنها بخواهید مشخصه های تصاویر خود را در صفحه اجتماعی شما بازگو کنند و در پست های خود به آنها اعتبار ببخشید. ۵- یکپارچه سازی برای برخورد مؤثر با استفاده از بازاریابی محتوا از طریق تمام محتواهای فوق العاده ای که خودتان ایجاد می کنید و یا از محتوای طرفداران تان برمی گزینید، قادر خواهید بود آنها را با وب سایت برندتان یکپارچه کنید که به عنوان روشی دیگر برای تعامل با مخاطبان تان در موقعیتی که آنها با برند شما در تعامل هستند، شناخته می شود. مشتریان از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها در موقعیت های مختلف در چرخه عمر خرید خود استفاده می کنند، پس چرا توجه آنها را به پیام برند خود، آن هم از طریق کانال خود جلب نکنیم.

    ۵ نکته بازاریابی جهت برندسازی در اینستاگرام - فرصت امروز
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش