ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ویژگی های یک مدل کسب‌وکار قدرتمند

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/02, 20:18
    SARA

    ویژگی های یک مدل کسب‌وکار قدرتمند



    در ایجاد یک مدل کسب‌وکار، تنها تکمیل طرح کسب‌وکار یا تعیین محصولاتی که باید روی آن‌ها کار کنید کافی نیست. بلکه گام اصلی، طرح‌ریزی یک نقشه کلی برای خلق ارزش روبه رشد برای مشتریان‌تان است.
    نقطه شروع برای ایده کسب‌وکار شما کجاست؟ چطور می‌خواهید آن را پرورش دهید و تکامل ببخشید؟ در چه صورتی احساس موفقیت خواهید کرد؟ چطور برای مشتریان خلق ارزش می‌کنید؟

    با پیروی از این چند اصل ساده می‌توانید یک مدل کسب‌وکار قوی را برای خود تضمین کنید:

    ۱.-مخاطبان خاص خود را تعیین کنید
    اگر طیف وسیعی از مخاطبین را به‌عنوان جامعه هدف برای خود تعیین کنید، دیگر نمی‌توانید بر روی آن دسته از مشتریان که واقعا به محصول شما احتیاج دارند و آن را می‌خواهند، تمرکز کنید. به‌جای این کار، در موقع تدوین مدل کسب‌وکار، مخاطبان خود را به دو یا سه گروه مشخص از خریداران محدود کنید. سپس برای هر گروه، ویژگی‌های جمعیتی، چالش‌های مشترک و راه‌حلی که شرکت شما می‌تواند به آن‌ها ارائه دهد را مشخص کنید. برای مثال ممکن است شرکت Home Depot برای عموم جذاب باشد و محصولی ارائه کند که تمام افراد عادی هم به آن نیاز دارند؛ امّا بازار هدف اصلی این شرکت، صاحب‌خانه‌ها و ساختمان‌سازان هستند.

    ۲- فرآیندهای کسب‌وکار را به‌دقت مشخص کنید
    قبل از آن که کارتان را شروع کنید، باید درک درستی از اقدامات لازم برای عملی کردن مدل کسب‌وکار خود داشته باشید. در ابتدا با شناسایی درست ویژگی اصلی محصول یا خدمتی که قرار است به بازار ارائه کنید، اقدامات کلیدی لازم در کسب‌وکارتان را تعیین کنید. مسئولیت اصلی شما چیست؟ ارائه یک خدمت خاص؟ حمل‌ونقل محصول؟ یا دادن مشاوره؟ مثلاً در مورد Ticketbis، بازار خریدوفروش آنلاین بلیت، اقدامات کلیدی کسب‌وکار ، بازاریابی و مدیریت تحویل محصول هستند.

    ۳-منابع کلیدی کسب‌وکار را ثبت کنید
    شرکت شما برای آن که بتواند از پس روند کار روزانه برآید به چه چیزهایی نیاز دارد؟ کسب مشتریان جدید و دست‌یابی به اهداف کسب‌وکار؟ با ثبت منابع حیاتی کسب‌وکار، مطمئن شوید که مدل کسب‌وکارتان به‌گونه‌ای تدوین شده که جوابگوی ملزومات کارتان باشد. نمونه‌هایی از منابع معمول عبارت‌اند از : وب‌سایت، سرمایه، انبار کالا، دارایی‌ها، مالکیت معنوی و لیست مشتریان.

    ۴- ارزش پیشنهادی قدرتمندی ایجاد کنید
    شرکت شما چطور قرار است سری در بین سرها در بیاورد و بر رقبایش پیروز شود؟ آیا خدماتی نوآورانه یا محصولی متفاوت دارید؟ یا تغییری مثبت و اساسی در یک محصول محبوب ایجاد کرده‌اید؟ مشخص کردن این‌که کسب‌وکار شما دقیقاً قرار است چه چیزی به بازار عرضه کند و چرا باید بر دیگر رقبا ترجیح داده شود، اولین گام در خلق یک ارزش پیشنهادی قوی است. هر زمان که توانستید تعدادی ارزش پیشنهادی تعریف کنید، هرکدام را به ارائه یک نوع خدمت یا محصول اختصاص دهید تا مشخص شود که چطور می‌توانید در طول زمان ارزش خود را برای مشتریان‌تان حفظ کنید.

    ۵- شرکای کلیدی را در کسب‌وکارتان مشخص کنید
    هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند بدون نیاز به شرکای کلیدی که باعث افزایش توانایی شرکت در خدمات‌رسانی به مشتریان می‌شوند، عملکرد مناسبی داشته باشد تا چه رسد به این‌که به اهداف تعیین‌شده برسد. در هنگام تدوین مدل کسب‌وکار، شرکای کلیدی خود ازجمله تأمین‌کنندگان منابع اولیه، شرکای استراتژیک یا همکاران خود در زمینه تبلیغات را انتخاب کنید. در مورد مثال بالا یعنی شرکت Home Depot، شرکای کلیدی کسب‌وکار احتمالاً عبارت‌اند از تأمین‌کنندگان چوب، عمده‌فروشان قطعات و شرکت‌های لجستیک.

    ۶- یک استراتژی برای ایجاد تقاضا داشته باشید
    اگر می‌خواهید نسبت به راه‌اندازی کسب‌وکارتان رویکردی باز و پذیرا داشته باشید، باید استراتژی‌ای را انتخاب کنید که باعث جلب‌توجه و علاقه نسبت به کسب‌وکارتان بشود، پیشرو باشد و به فروش قطعی منجر شود. مشتریان چطور از وجود شما آگاه خواهند شد ؟ از آن مهم‌تر این‌که وقتی برند شما را بشناسند چه کار می‌کنند؟ استراتژی تولید تقاضا، در هنگام تعیین مشوق‌های کلیدی برای اقدام عملی، یک طرح کلی از روند طی شده توسط مشتری ایجاد می‌کند.

    ۷- فضا را برای نوآوری باز بگذارید
    در هنگام راه‌اندازی یک شرکت و تدوین مدل کسب‌وکار، طرح تجاری شما بر اساس گمانه‌زنی‌ها و احتمالات بسیاری شکل می‌گیرد. درنهایت، تا زمانی که مشتریان خریدشان از شما را شروع نکرده باشند، نمی‌توانید مطمئن باشید که مدل کسب‌وکار شما جوابگوی نیازهای روزمره‌ی آن‌ها هست یا خیر. به همین دلیل، ضروری ست که فضا را برای نوآوری در آینده باز بگذارید. وحی مُنزَل فرض کردن طرح اولیه، اشتباه فاحشی ست که به‌هیچ‌وجه نباید مرتکب شوید. بلکه مدام آن را بررسی کنید و هر جا که لازم بود تغییراتی ایجاد نمایید.
    این هفت گام را ملکه ذهن خود کنید تا بتوانید یک طرح تجاری استخوان‌دار و قابل‌اعتماد تدوین کنید که سوخت لازم برای موفقیت را به موتور کسب‌وکارتان تزریق کند.


    www.entrepreneur.com/
    هفت ویژگی یک مدل کسب‌وکار قدرتمند - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش