ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: نحوه انتخاب تیم درست برای استارت آپ خود

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/03, 14:22
    Sina homaei
    تیم استارت‌آپ‌ خود را عاقلانه انتخاب کنید.

    کارآفرینان در طی روزهای نخست راه‌اندازی استارت‌آپ خود، با مسائلی چالشی همچون یافتن سرمایه‌گذار و اولویت‌بندی استراتژیک کار خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ اما حتی در آن شرایط بسیار دشوار، انتخاب تیم استارت‌آپ مناسب، باید در بالای لیست اولویت‌های شما باشد.
    John Paul Engel، رئیس مرکز دانش سرمایه‌گذاری بیان می‌کند که: «استخدام درست اعضای تیم برای موفقیت شما حیاتی است. » باید بتوانید افرادی را پیدا کنید که به کار بچسبند و آن را رها نکنند؛ یعنی افرادی که پیش برنده کار باشند و بتوانند صرف‌نظر از منابع و چالش‌های پیش رو، وظایفشان را انجام دهند.

    یک تیم استارت‌آپی خوب، فرهنگی می‌سازد که شرکت را شبیه خانواده‌ای می‌کند که اعضایش از اینکه عضو این خانواده هستند احساس خوبی دارند. این‌که بتوانید با حسی خوب شروع به کار کنید و بدانید چه تمایل به استخدام چه افرادی دارید و چه شخصیت‌هایی را دوست ندارید استخدام کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. Tim Eisenhauer، یکی از بنیان‌گذاران و روسای Axero(یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار اجتماعی بوت‌استرپ است که به کمک 23 نفر از کارکنانش رشد یافته است.) بیان می‌کند که «شما به افرادی نیاز دارید که بخورند، بخوابند و آرمان‌ها و اهداف شرکت را مانند هوا تنفس کنند. شما به افرادی نیاز دارید که به اهداف شرکت خیلی بیشتر از یک حس انجام‌وظیفه باور داشته باشند.»
    Ryan Sanders، مدیر عملیات و یکی از بنیان‌گذاران BambooHR (سیستم اطلاعات آنلاین منابع انسانی) بیان می‌کند «ازآنجاکه معمولاً در استارت‌آپ‌ها منابع مالی با دقت بیشتری خرج می‌شود، اگر به دنبال افرادی با تجربه‌های بالا باشید، ممکن است همیشه قادر به استخدام اولین انتخاب خود در یک استخدام جدید نباشید». اگر در استخدام، نگرش افراد برایتان اهمیت دارد و تمایل دارید که افراد استخدام‌شده در حین کار یاد بگیرند و آموزش ببینند، می‌توانید فردی با تجربه‌های کمتر را استخدام کرده تا بتوانند در حین کار آموزش ببیند.
    Ryan Sanders دوست دارد که افرادی دارای خصوصیات زیر را استخدام کند:
    - فروتنی و تواضع (Humility): چراکه افراد فروتن قابل‌تعلیم و خودآموز هستند.
    - صداقت (Honesty): شما نیاز به کارکنانی دارید که در هر وضعیتی قابل‌اعتماد باشند.
    - سخت‌کوشی (Hard-working): افراد سخت‌کوش در کارهایی که انجام آن‌ها به زمان نیاز دارد و ممکن است طول بکشد، صبور بوده و تمایل به انجام کارها تا پایان دارند.
    اینکه استارت‌آپ‌ها انتخاب یک تیم درست را اولویت اصلی خود قرار دهند بسیار ضروری است، اما طی کردن با احتیاط مسیر انتخاب تیم نیز، بسیار مهم است. Kurt Greene مالک شرکت Arrow G Consulting, LLC بیان می‌کند «اشتباه رایجی که در این زمینه وجود دارد انجام خیلی سریع این کار است. ممکن است در مرحله شروع یک کسب‌وکار فشار زیادی برای انجام سریع همه کارها متحمل شوید ولی باید در مورد مرحله «ایجاد تیم مناسب» خیلی با احتیاط برخورد کنید.»
    از دام‌های بالقوه دیگر، طرفداری از متخصصان فنی با مهارت‌های مدیریتی یا رهبری بیشتر است. «در یک استارت‌آپ، رهبران باید بدانند که چگونه افراد، پروژه‌ها و مشکلات را از همان ابتدا مدیریت کنند.» او می‌گوید، آموزش یک رهبر قوی برای تکنولوژی کسب‌وکارتان بسیار راحت‌تر از این است که یک متخصص تکنولوژی را برای نحوه‌ی مدیریت یک تیم آموزش دهید.
    Helen Wheeler مشاور اصلی شرکت Alexander Mann Solutions(ارائه‌دهنده خدمات مدیریتی و جذب استعداد و اهمیت آن در فرآیند مصاحبه) تذکر می‌دهد «اگر نمی‌دانید که چگونه با فردی به‌درستی مصاحبه کنید، حتماً این مهارت را یاد بگیرید. مصاحبه یک علم است و شما واقعاً باید برای درک بهتر آن زمان زیادی را صرف کنید.»
    Helen Wheeler همچنین اظهار می‌کند که کارآفرینان از اینکه به کارکنان جدید خود اجازه ساخت فرهنگ شرکت را بدهند، نمی‌ترسند. او هشدار می‌دهد که «ممکن است ایده‌هایی برای چشم‌انداز کسب‌وکارتان داشته باشید، اما اگر فقط برای رسیدن به این چشم‌انداز افراد تیم را استخدام کنید، احتمال دارد جایگاهی که استارت‌آپ ممکن است به آنجا برسد را از دست بدهید.»
    درنهایت اینکه، Richard Gravelin مدیر فروش منطقه‌ای انتشارات شرکت بازرگانی دانشگاه هاروارد، بیان می‌کند «باید به تنوع و تناسب فرهنگی در انتخاب تیم هم توجه داشته باشید. تنوع، کلید ساخت تیم‌های دارای مهارت‌های تصمیم‌گیری، همکاری و خلاقیت قوی است. در انتشارات بازرگانی دانشگاه هاروارد، ما با شرکت‌های مختلف در مورد هوش عاطفی و تناسب فرهنگی و اینکه چگونه هردوی آن‌ها برای استخدام اعضای تیم مناسب حیاتی هستند، صحبت می‌کنیم».

    www.inc.com
    تیم استارت‌آپ‌ خود را عاقلانه انتخاب کنید. - ictstartups.ir
  • 2018/06/22, 12:04
    Sina homaei
    معیارهای ارزیابی یک استارت‌آپ

    سنجش و ارزیابی عملی است که به‌منظور یافتن نقاط ضعف و قوت کار و تحلیل آن‌ها انجام می‌دهیم؛ اما بهترین شیوه برای سنجش یک استارتاپ چیست؟ با توجه به معیارهای بین‌المللی، ارزیابی کسب‌وکارهای استارتاپی بر اساس چهار دیدگاه مختلف به صاحبان آن پیشنهاد می‌شود که عبارت‌اند از: دیدگاه شخصی، دیدگاه مصرف‌کننده، دیدگاه فنی و تخصصی و همچنین دیدگاه بین‌المللی. . زاویه دید شخص: ارزیابی از زاویه دید شخص به این معناست که شما اکنون که موفق به ایجاد کسب‌وکار خودتان شده‌اید، چقدر توانسته‌اید به اهداف اصلی و بینشی که از ابتدا در ذهن خود داشته‌اید نزدیک شوید و کاری که اکنون مشغول به انجام آن هستید چقدر با ارزش‌ها و باورهای حقیقی شما همخوانی دارد. دیدگاه فنی و تخصصی: این دیدگاه در هر زمینهٔ کسب‌وکار معیارهای مخصوص به خودش را دارد. البته خود عمل استارتاپ نیز دنیای وسیعی دارد و دارای قواعد و قوانین مخصوص به خود است که عدم تسلط و توجه به این قوانین، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه آورد. دیدگاه مصرف‌کننده (رأی‌گیری در سایت): بخش رأی‌گیری در سایت کاراستارتر بستری را فراهم کرده که استارتاپی‌ها بتوانند از میزان جذابیت کارهای خود از دید مردم (مصرف‌کننده‌ها) آگاهی پیدا کنند. زاویه دید بین‌المللی (داوران): تیم داوری کاراستارتر متشکل از تعدادی کارشناس و متخصص در زمینه‌های مختلف کارآفرینی و کسب‌وکار است که همگی در خارج از ایران و در بازارهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند که هنگام ارزیابی استارتاپ شما مشخصه‌ها و معیارهای جهانی را مدنظر قرار داده و کارتان را همانند یک کسب‌وکار فرامرزی می‌سنجند. . معیارهای ارزش یک استارتاپ

    در روزها و ماه‌های اولیه عمر یک استارتاپ، محاسبه ارزش آن کار بیهوده و بی‌فایده‌ای است. ارزش یک استارتاپ وقتی مهم می‌شود که آن استارتاپ به دنبال جذب سرمایه است و درواقع حاضر است درصدی از سهم استارتاپ خود را به سرمایه‌گذاری بفروشد. در این نقطه ارزش استارتاپ توسط بنیان گذران محاسبه و توسط سرمایه‌گذاران مزایده-مانند به تأیید می‌رسد. سرمایه‌گذاران برای اینکه ارزش استارتاپ شما را تخمین بزنند به نکات زیر توجه می‌کنند: تیم بنیان‌گذار: مهم‌ترین معیار تجربه و دانش و انگیزه تیم بنیان‌گذار است. معیارهای دیگر مانند بازار هدف، کالا و طرح تجاری ممکن است که بعدها تغییر کنند (چرخش)، ولی تیم بنیان‌گذار اگر انگیزه کافی نداشته باشد، یا از هم جدا شود، احتمال موفقیت آن استارتاپ نزدیک به صفر خواهد بود. سرعت رشد: هدف همه استارتاپ‌ها این است که سرعت رشد بالایی داشته باشند. برای مثال در شتاب‌دهنده Y Combinator که یکی از اولین و معروف‌ترین شتاب‌دهنده‌های دنیا است، از استارتاپ ها انتظار می‌رود که هر هفته ۱۰% رشد کنند! (معیار رشد برای هر کسب‌وکار می‌تواند متفاوت باشد. استارتاپی می‌تواند روی رشد درآمد تمرکز کند، یا تعداد یوزر، یا تعداد یا حجم کالاهای فروخته شده.) دو تا استارتاپ مختلف ممکن است هر دو ۱ میلیون کاربر داشته باشند. استارتاپ اول آن ۱ میلیون کاربر را در یک سال جذب محصول خود کرده است، استارتاپ دوم در ۵ سال. طبیعتاً استارتاپ اولی ضریب رشد بالاتری داشته و به مراتب برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر خواهد بود. حداکثر بازار: در حالت ایده‌ال استارتاپ ها تا ابد در حال رشد هستند! فیس‌بوک عملاً به سقف افرادی که اینترنت دارند رسیده است و با پروژه internet.org در تلاش است که سقف را بالاتر ببرد و اینترنت و سرویس فیس‌بوک را به دورافتاده‌ترین قسمت‌های جهان نیز برساند. همزمان با نهمین نمایشگاه بورس، بیمه و بانک –ایران فاینکس ۲۰۱۶، در نمایشگاه بین‌المللی تهران در تاریخ ۲۱ تیرماه در ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ فین استارز پیرامون نحوه ارزشیابی استارتاپ ها با حضور دکتر غلامعلی پور (معاون توسعه بازار شرکت فرابورس ایران) و دکتر سعید باجلان (عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران) و دکتر پویانفر (مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ارزش پرداز اریان) بحث خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://finstars.iranfinex.ir مراجعه کنید. منبع: فین استارز
    معیارهای ارزیابی یک استارتاپ
  • 2018/06/22, 12:04
    Sina homaei
    چگونه یک تیم استارتاپی موفق تشکیل دهیم؟

    تحقیقات حاکی از آنند که رمز موفقیت بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا فارغ از حوزهٔ کاری‌شان، منابع انسانی یا بهتر بگوییم نیروی کار آن شرکت است. با این تفاسیر، اهمیت برخورداری از یک تیم حرفه‌ای در استارتاپ‌ها به مراتب بیشتر می‌گردد و این همان چیزی است که در ادامه قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم.
    ایجاد یک فرهنگ استارتاپی
    همواره سخت‌ترین استخدام عضو تیم، مرتبط با اولین کسی است که می‌خواهیم به استخدام خود درآوریم و این در حالی است که این فرد تأثیر بسزایی در روند استخدام‌های بعدی و به طور کلی موفقیت استارتاپ شما خواهد داشت. اما پیش از شروع به جذب نیرو، می‌بایست ببینید که استارتاپ شما قرار است در قالب چه فرهنگ کاری پیش رود. آیا قرار است روابط افراد بسیار دوستانه و صمیمی باشد و یا اینکه در نظر دارید تا استارتاپ شما جزو شرکت‌های کاملاً رسمی و با دیسیپلینی خاص باشد.
    ببینید روابط در استارتاپ شما قرار است به چه شکل باشد؛ اعضای تیم می‌توانند همدیگر را با اسم کوچک صدا کنند و یا اینکه القابی همچون آقای، جناب، سرکار خانم و … به منزله جزء لاینفک فرهنگ استارتاپی شما خواهند بود.
    رو راست بودن اعضای تیم چقدر برای شما مهم است؟ اگر دروغ نگفتن و رو راست بودن جزو اولویت‌های شما است، پس در حین جذب نیرو می‌بایست تمام تلاش خود را به کار بندید تا از صحت و سقم ادعاهای فردی که مقابل شما نشسته است اطمینان حاصل کنید.
    در واقع، پس از اینکه تکلیف فرهنگ استارتاپی شما مشخص شد، می‌بایست شروع به جذب نیروهایی کنید که بیشترین نزدیکی را با فرهنگ مد نظر شما دارند. برای یافتن پاسخ به این سؤال که چرا یافتن پاسخ به این دست سؤالات پیش از استخدام اولین عضو تیم حائز اهمیت است، به مقالهٔ استارتاپ شما شبیه به یک ظرف میوه است، در انتخاب میوه‌ها شدیداً دقت کنید! مراجعه نمایید.
    چک کردن پیشینه اعضای تیم
    زمانی که شما تیمی برای یک استارتاپ تشکیل می‌دهید، جدای از اینکه یک گروه متشکل از افراد مختلفی را دور هم جمع می‌کنید، شما در حین گذاشتن سنگ زیربنای استارتاپ خود می‌باشید و توجه کنید که حتی یک اشتباه می‌تواند منابع، درآمد، زمان، برند و بسیاری چیزهای دیگر را در طول زمان زایل کند و در چنین شرایطی شکی به دل راه ندهید که فرد به اشتباه انتخاب شده می‌بایست جایگزین گردد.
    در همین راستا، حتماً از معرف‌هایی که متقاضیانی حضور در استارتاپ شما معرفی کرده‌اند سؤالاتی مختلف دربارهٔ فرد مد نظر بپرسید و اگر حتی یک نفر هم چیزهایی گفت که با اظهارت متقاضی ضد و نقیض بود، نیاز است تا زمان بیشتری برای انتخاب آن فرد اختصاص دهید.

    حال ممکن است این نگرانی برای شما پیش بیاید که شما نیاز به نیروی کار دارید و اگر بخواهید این‌ قدر سخت‌گیری کنید، تک و تنها باقی خواهید ماند! در پاسخ به این سؤال بایستی گفت که در ۷۰ الی ۸۰ میلیون ایرانی، مسلماً خواهید توانست ۷ یا ۸ و در نهایت ۱۰ نفری که با اولویت‌های شما همخوانی داشته باشند را بیابید و از این بایت اصلاً نگران نباشید.
    نوشیدن یک فنجان چای
    برای تشکیل یک تیم قوی و مجرب، صرفاً تست کردن متقاضیان از لحاظ فنی کافی نبوده و شما می‌بایست از لحاظ خانوادگی، رفتارهای اجتماعی، تربیت و … ایشان نیز مطمئن شوید. بنابراین نیاز است تا پیش از نهایی شدن استخدام وی، فرد جدید را به یک کافی‌شاپ و یا رستوران دعوت کنید.
    در حین نوشیدن چای، قهوه و یا میل کردن غذا، سعی کنید در مورد مسائل مختلفی به جزء مسائل کاری صحبت کنید مثل سیاست، روابط اجتماعی، خانواده، نگرش فرد نسبت به جنس مخالف و … (البته می‌دانیم که در موقع صرف غذا، صحبت کردن کار بدی است ولی این بار چاره‌ای نیست زیرا قرار است انتخاب مهمی انجام دهید!)

    https://sokanacademy.com/blog/153/%D...87%DB%8C%D9%85

    حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چیزی همچون نوشیدن یک فنجان چای چه ربطی به موفقیت یک استارتاپ دارد؛ برای روشن شدن این مسأله مثالی می‌زنیم. فرض کنیم که شما یک مدیر فنی یا طراح سایت استخدام می‌کنید. ایشان در کارش بسیار حرفه‌ای است اما روزی شما برای پرزنت کردن محصولات یا خدماتتان، جلسه‌ای مهم خواهید داشت که نیاز است مدیر فنی یا … هم در آن جلسه حضور داشته باشند. پس به اتفاق به دفتر مشتری می‌روید و از قضا برای شما نوشیدنی می‌آورند. همه یک فنجان بر می‌دارند و مدیر فنی شما هم از این قاعده مستثنی نیست اما ماجرا از اینجا شروع می‌شود که به محض اینکه او شروع به نوشیدن چای می‌کند، صدای هورت سکوت اتاق جلسه را می‌شکند …
    دیر استخدام کنید اما زود اخراج کنید
    تا اینجای بحث گفتیم تا حد ممکن، فرد مورد نظر را پیش از استخدام مورد سنجش و آزمایش قرار دهید؛ به عبارت دیگر، اصلاً در استخدام یک نیرو عجله‌ای به خرج ندهید اما به یاد داشته باشید به محض اینکه دریافتید فردی مُخل پیشرفت استارتاپ شما است و به نوعی چوب لای چرخ کسب‌وکار شما می‌گذارد، شکی به دل راه ندهید که وی می‌بایست اخراج شود.
    این کار در ظاهر خیلی بی‌رحمانه به نظر می‌رسد، اما به این فکر کنید که یک فرد نامناسب می‌تواند کل کسب‌وکار شما و آیندهٔ شغلی چندین نفر دیگر را به مخاطره اندازد و آن موقع شما باعث بیکاری چند نفر شده‌اید به جای یک نفر! پس اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید و با خود می‌گویید که فلان شخص اصلاً مناسب هم‌تیمی بودن نیست، تا قبل از ظهر از ایشان خداحافظی کنید.
    بی‌پولی خود را به اشکال دیگری جبران کنید
    استارتاپ اسمش با خودش است؛ یعنی گروهی افراد باانگیزه که دور هم جمع می‌شوند تا ایده‌ای بِکر را عملی کرده و به درآمدزایی برسانند و غالباً استارتاپ‌ها سرمایهٔ زیادی ندارند و امکان پرداخت حقوق بسیار بالایی برای ایشان غیرممکن است.
    در عوض، می‌توانید به حداقل‌ها اکتفا کرده و نقشهٔ راهی برای اعضای تیم ترسیم کنید که منجر به ارتقاء حقوق ایشان خواهد شد. به عبارت دیگر، تمام تلاش خود را برای موفقیت استارتاپ‌تان به کار بسته و این اطمینان را برای اعضای تیم حاصل کنید که همه در موفقیت‌های آتی تیم سهیم خواهند بود.
    علاوه بر این، می‌توانید عدم برخورداری از پول کافی را با چیزهای جانبی جبران کنید؛ به طور مثال، سعی کنید تجربیات خود را به اعضای تیم منتقل کنید، ایشان را راهنمایی کنید، نقش برادر بزرگ را برای ایشان بازی کنید، در غم و شادی کنار ایشان باشید، به همکاران خود انرژی مثبت دهید، محیط شادی برای ایشان تأمین کنید، به ایشان اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری دهید و ...
    در یک کلام،‌ به خاطر داشته باشید که همه چیز پول نیست بلکه اگر بتوانید محیطی فراهم سازید که آدم‌ها از بودن در آن محیط لذت ببرند، حتی شاید کسانی حاضر باشند پول بدهند تا در کنار شما باشند!
    شخصیت ثابتی داشته باشید
    شفافیت در روابط با اعضای استارتاپ خود، در موفقیت آن نقش بسزایی دارد. امروزه آدم‌ها باهوش‌تر از آنی هستند که بتوان چیزی را از ایشان پنهان کرد و یا اینکه ظاهرسازی کرد. علاوه بر این، سعی کنید چه در محیط کار و چه در خارج از تایم کاری، شخصیت ثابتی داشته باشید چرا که این کار می‌تواند اعتماد اعضای تیم را جلب کند.
    شخصیتی داشته باشید که اعضای تیم بدون واهمه از شما و سیاست‌هایتان انتقاد کنند. به اعضای تیم خود دروغ نگویید و در عوض از ایشان هم بخواهید تا در همهٔ احوال با شما رو راست باشند (دروغ‌گو نه تنها دشمن خدا است، بلکه دشمن استارتاپ هم می‌باشد!)
    به طور کلی، راه‌اندازی استارتاپ کار سختی است و کار زمانی سخت‌تر می‌شود که شما هم‌تیمی‌های مناسبی هم نداشته باشید و شاید به جرأت بتوان گفت که شکست استارتاپ در چنین شرایطی قطعی خواهد شد. برخورداری از اعضای قوی و درست، متضمن سربلند بیرون آمدن از پس چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی یک استارتاپ است.
    حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. آیا در فرهنگی که ما در آن بزرگ شده‌ایم می‌توان چنین ایده‌هایی را پیاده کرد یا خیر؟ علاوه بر این، برای تشکیل یک تیم استارتاپی چه معیارهای دیگری را می‌توان مد نظر قرار داد؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.
  • 2018/05/06, 08:47
    Maryam Homaei

    نحوه انتخاب تیم درست برای استارت آپ خود





    اگر برای اولین بار میخواهید تیم تشکیل دهید، شانس این را خواهید داشت که با ذهنهای مختلفی مواجه شوید. اما قبل از شروع به گردآوری نیروها و سرمایه گداری ها باید بدانید که DNA تیم استارت آپ شما چگونه است. و چگونه میتوانید از اشتباهات معمول ولی کشنده جلوگیری کنید.
    1- تجربه قبلی
    واضح است که تیم با تجربه ی راه اندازی استارت آپ یک مزیت بزرگ نسبت به سایر رقبا دارد. در دنیای استارت آپ ها به اندازه کافی مشکلات وجود دارد. بدون داشتن تجربه استارت آپی هر چالش یک برند جدید است.
    اما درک و شناخت استارت آپ تجربه محسوب نمیشود. داشتن تجربه عملی در صنعت خاص باعث ایجاد تفاوت بزرگی خواهد شد. کسی که بدون تجربه صنعتی باشد تیم شما را در بعضی مسیرها به عقب برمیگرداند.
    2- سرمایه گذاران
    تیم های استارت آپ ها نقش مهمی در موفقیت یا شکست کسب و کار دارند. با این وجود هنوز موانعی زیادی وجود دارد که سرمایه گذاران باید بر آنها غلبه کنند. به همین دلیل است که سرمایه گذاران باید از نظر احساسی وفادار به تیم خود باشند. بخصوص در دنیای استارت آپها در برخورد با روزهای بد و خوب یک سرمایه گذار ناپایدار احساسی میتواند کاملا راحت انرژی تمام تیم خود را از بین ببرد!
    3- معیارها
    اگر ما تنها بر جنبه های ملموس یک تیم استارت آپی موفق متمرکز شویم تنها به معیارهای ایده آل توجه کرده ایم. برای شروع، معیارها روند کسب و کار استارت آپ ها را نشان میدهند. علاوه بر آن، تمرکز بر معیارها، آنچه که بر بازار تاثیرگذار است را هم مشخص میکند.
    گاهی استارت آپها هزاران دلار برای توسعه کسب و کارشان خرج میکنند، بدون اینکه از تقاضای بازار برای محصولات خود اگاه باشند. معیارهای مشخصی وجود دارد که به تیمهای استارت آپ ها کمک میکند از برنده شدن کسب و کارشان و شرایط خود در بازار آگاهی یابند.
    4- استعداد
    هنگامی که یک استارت آپ در اواخر مراحل بلوغ قرار میگیرد، فرهنگ شرکت شامل همه اعضای تیم می باشد. اما در مراحل اولیه راه اندازی، میزام مهارتهای فردی هریک از اعضای تیم، بر فرهنگ شرکت تاثیرگذار است.
    داشتن یک تیم از افرادی که در یک مورد فوق العاده هستند خوب است اما آنچه که واقعا تمایز ایجاد میکند زمانی است که افراد توانایی حل انواع مختلف مشکلات را داشته باشند.
    5- سازگاری
    اعضای تیم باید توانایی انطباق با مرگ یا موفقیت استارت آپ را داشته باشند. این مزیتی است برای جلوگیری از رقابت.
    بیایید صادق باشیم، بعضی محصولات فروخته نمیشوند. چه اتفاقی می افتد؟ تیم ضعیف تر موجب افول تصاعدی استارت آپ میشوند و تیم های قوی از شکست پلی به سوی موفقیت میسازند.

    6- ارتباطات
    داشتن تیم با اعضایی فداکار، پرجنب و جوش و با تجربه بسیار عالی است. اما اگر هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند، هیچ است.
    هیچ کس نباید در خلاء کار کند این تیم ممکن است از افراد مختلف تشکیل شده باشد اما باید مانند یک ارگان عمل کند و اعضای تیم با شناسایی مسائل مربوط به خود و همتیمی هایش فعالیت داشته باشد.
    7- تقدیر
    یک تیم استارت آپی برای رسیدن به موفقیت باید به گونه های متفاوتی ساخته شوند. به دلایل مختلف شروع استارت آپ نیاز به هیجان و شور جمعی دارد. به طور غریزی کارکردن در استارت آپ میزان قابل توجهی استرس زا و دارای امنیت شغلی پایین است.
    8- تمرکز
    هرکسی که عضو استارت آپ است به شما میگوید ممکن است شکست بخورید. در حالیکه همان اشخاص میتوانند به طرز باورنکردنی خلاقانه عمل کنند. ذهن خود را بر پیداکردن افراد مناسب متمرکز کنید. افرادی که موفقیت را در 5ساعت کار اداری نمی بینند. افرادی را پیدا کنید که خلاق باشند و مناسب با فرهنگ استارت آپ شما.
    9-فریبنده
    در حالیکه معیارها، محصولات و سرمایه گذاران از اجزای حیاتی موفقیت یا شکست استارت آپ هستند باید از فرهنگ کسب و کارشان هم مطمئن شوید.
    فرهنگ کسب وکار شما فراتر از پذیرایی و سرگرمی در شرکت است. در مورد خلق اکوسیستمی است که ایده های متنوع را پرورش و به تفکر خلاق پاداش میدهد. این چیزی است که اعضای مناسب تیم را جذب و اعضای تاپ تیم را حفظ میکند.
    10- چشم انداز
    چیزی که باعث از بین رفتن استارت آپها میشوند نداشتن چشم انداز است. داشتن اعضای تیمی که به طور کوتاه مدت فعالیت دارند نمیتوانند عامل موفقیت استارت آپ باشند.

    منبع:
    https://www.entrepreneur.com/article/290934



    کارآفرین شو!

مجوز های ارسال و ویرایش