ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: اهمیت تایید اجتماعی در طراحی وب

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/02, 12:57
    SARA

    اهمیت تایید اجتماعی در طراحی وب



    استفاده بهینه از وب‌سایت، جلب‌توجه کاربران و تاثیرگذاری مثبت روی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه تعداد وب‌سایت‌هایی که رقیب شما هستند بسیار زیاد است، بنابراین ضروری است که شما از وب‌سایت خود به بهترین شکل استفاده کنید.
    این بدین معناست که باید از تک‌تک صفحات برای جلب‌توجه کاربران و تاثیرگذاری مثبت روی آن‌ها استفاده کنید. اگرچه استراتژی‌های زیادی برای این کار وجود دارد، اما موثرترین استراتژی‌ها به تایید اجتماعی مربوط می‌شوند.

    روانشناسیتایید اجتماعی
    «اگر دوست شما از پل پایین بپرد، شما هم می‌پرید؟» (یا به قول ایرانی‌ها، اگر دوست شما پرید توی چاه، شما هم باید بپرید؟)
    وقتی جوان‌تر بودید چند بار والدین و معلم‌های شما از شما این سوال را پرسیده‌اند؟ مشخص است که شما نخواهید پرید، اما آن‌ها این سوال را می‌پرسند چون ارزشی پشت آن نهفته است.
    وقتی دوستان و افراد هم سن و سال شما کاری را انجام می‌دهند، احتمال این‌که شما هم این کار را انجام دهید بسیار زیاد است. دلیل این مساله، ذهنیت «همه این کار را انجام می‌دهند» است. انسان‌ها معمولا تمایل دارند کاری را انجام دهند که همه انجام می‌دهند. به همین دلیل است که لباسی مد می‌شود و بعد از مد می‌افتد، فیلمی محبوب می‌شود و هواداران مسابقات ورزشی در هوای سرد روی صندلی‌های استادیوم می‌نشینند تا تیم‌ها را تماشا کنند. وقتی دیگران کاری را انجام می‌دهند، چیزی را می‌خرند یا حرفی می‌زنند، ما هم طبیعتا دوست داریم آن کار را انجام دهیم. روانشناسان برای این تطابق با جمع، نامی گذاشته اند؛ رفتار جمعی. در بازاریابی، به این پدیده تایید اجتماعی می‌گوییم.
    اندی کرستودینا ( Andy Crestodina)، مدیر استراتژیک یک شرکت طراحی وب می‌نویسد: «هدف تایید اجتماعی این است که با ارایه شواهدی مبنی بر این‌که دیگران ما را پذیرفته‌اند، نرخ تبدیل را بالا ببریم. یعنی نشان دهیم که بازدیدکنندگان، افراد سرشناس، مشترکین، و خریداران، همگی به ما اعتماد دارند. این نوع «تاثیر اجتماعی آگاهی بخش» روشی ساده و قدرتمند برای بهبود قضاوت اولیه مردم درباره ارزش صفحات فرود، سایت و شرکت است.»
    تایید اجتماعی در بسیاری از ابعاد گوناگون کسب‌وکار، چه به‌صورت آنلاین و چه آفلاین مشهود است. کنسرت‌ها اغلب در فروش بلیط محدودیت ایجاد می‌کنند و دلیل این کارشان، قوانین دولتی یا محدودیت فضا نیست، بلکه می‌خواهند این فکر را به مردم القا کنند که این کنسرت، محبوب‌تر و معروف‌تر از آن است که فکرش را می‌کنند. در نتیجه، ارزش کنسرت در ذهن مردم هم بیشتر می‌شود.
    در برنامه‌های تلویزیونی هم می‌توانید تایید اجتماعی را مشاهده کنید. برای مثال زمانی که تهیه‌کننده برنامه، صدای ضبط شده خنده حضار را پخش می‌کند. بدین ترتیب ماهیت کمدی برنامه بیشتر جلوه می‌کند و بینندگان هم تشویق می‌شوند همراه با دیگران بخندند. درهرصورت وقتی همه می‌خندند، خندیدن راحت‌تر است.

    ۵ نکته که باید بدانید
    اگرچه در بسیاری از ابعاد گوناگون کسب‌وکار از تایید اجتماعی استفاده می‌شود، اما اگر در طراحی وب از آن استفاده شود، تاثیرگذاری آن دو چندان می‌شود. چراکه هنگام طراحی وب، انعطاف‌پذیری و فرصت بیشتری برای استفاده از عناصر اجتماعی گوناگون وجود دارد. بیایید نگاهی به چند نکته بیاندازیم که دانستن آن‌ها ضروری است، و سپس با چند مثال نشان دهیم که تایید اجتماعی در عمل چگونه است.

    ۱ـ الگوهای خرید، حرف زیادی برای گفتن دارند
    وقتی از دید مشتریان به کسب‌وکار نگاه می‌کنیم، الگوهای خرید حرف زیادی برای گفتن دارند. به‌بیان‌دیگر، اگر شرکت شما به دنبال محصولی برای مدیریت حقوق پرداختی به کارمندان باشد، ترجیح می‌دهد از محصولی استفاده کند که ۱۵ مشتری شبیه به خودش داشته باشد تا از محصولی که فقط یک مشتری دارد. یعنی درست یا غلط، شرکت به‌طور خودکار فرض می‌کند مشتری بیشتر یعنی محصول بهتر.
    بهترین کاری که شما به‌عنوان یک کسب‌وکار می‌توانید انجام دهید این است که مشتریان خود و الگوهای خرید قبلی را با افتخار نشان دهید تا مشتریان هدف، بیشتر به شما اعتماد کنند. برای آنکه ببینید این موضوع در عمل چگونه است، سری به صفحه اصلی سایت Magic Logix بزنید. وقتی در صفحه اصلی این سایت کمی پایین‌تر می‌آیید، لوگوی ۳۰ مشتری برتر را مشاهده می‌کنید. وقتی این سایت را با سایت رقیب مقایسه می‌کنید که حتی نام مشتریانش را هم ذکر نکرده است، قطعا به تکنیک متقاعدکننده و تأثیرگذار سایت پی می‌برید.

    ۲ـ تایید اجتماعی با تصاویر بهتر نتیجه می‌دهد
    تقدیر و تشکر مشتریان یکی از محبوب‌ترین و موثرترین استراتژی‌ها برای تایید اجتماعی است، اما بیشتر شرکت‌ها فقط از نقل‌قول‌ها و تقدیرنامه‌های نوشتاری استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید اثربخشی این تقدیرنامه‌ها را واقعا افزایش دهید، حتما از تصاویر هم استفاده کنید. بر اساس تحقیقی که در این زمینه انجام شده، تصاویر باعث افزایش اعتماد می‌شوند، حتی اگر معنی و مفهومی نداشته باشند. مثال‌های بسیار خوبی وجود دارند که نشان می‌دهند تصاویر چه تاثیری بر ارزش تقدیرنامه‌ها می‌گذارند، اما در این میان، بهترین مثال به HubSpot مربوط می‌شود. این سایت به‌طور مستمر صفحات خود را با استفاده از تصاویر و تقدیرنامه‌های مشتریان به‌روز می‌کند و این یکی از اثربخش‌ترین استراتژی‌ها برای تایید اجتماعی است.

    ۳ـ مردم تحت تاثیر افراد مشابه خود قرار می‌گیرند
    همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مردم تحت تاثیر افراد مشابه خود قرار می‌گیرند. به‌بیان‌دیگر، اگر دوست‌تان رستورانی را به شما پیشنهاد کند، احتمال این‌که به آن رستوران بروید و غذایش را امتحان کنید بسیار بیشتر از زمانی است که یک غریبه، که با شما تفاوت زیادی دارد، آن رستوران را به شما توصیه کند. ما به‌طور غریزی تصور می‌کنیم نظرات و عقاید افرادی که گذشته، سلیقه و نیاز‌هایشان شبیه ماست، بیشتر به ما مربوط می‌شود.
    در روانشناسی، به این مفهوم «خودمحوری ضمنی» (implicit egotism) می‌گویند. در عرصه طراحی وب، بهترین راه برای استفاده از این مفهوم این است که واقعا مشتری هدف خود را بشناسیم و به‌جای این‌که در وب‌سایت خود از جملات عمومی و معمولی مثل «محصول ما عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد» یا «قطعا از محصول ما خوش‌تان خواهد آمد» استفاده کنیم، باید سعی کنیم نیازهای خاص مشتری را شناسایی و آن را هدف قرار دهیم.
    برای مثال، فرض کنیم شما یک شرکت طراحی وب دارید و مشتریان هدف شما مالکان کسب‌وکارهای کوچکی هستند که محصولات ورزشی عرضه می‌کنند. این جمله برای سایت شما فایده‌ای نخواهد داشت: «خدمات طراحی وب ما بهتر از خدمات رقبا هستند.» ازدیدگاه تایید اجتماعی، بهتر و موثرتر است که بگویید: «تخصص ما، ارایه خدمات طراحی وب به شرکت‌هایی است که در این منطقه محصولات ورزشی عرضه می‌کنند و می‌خواهند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.»

    ۴ـ کارشناسان و افراد مشهور، بسیار مهم هستند

    وقتی صحبت از اعلام نظر در مورد محصولات می‌شود، کارشناسان، افراد مشهور و افراد بانفوذ، بسیار حایز اهمیت هستند. در مورد مثال بالا درباره شرکت عرضه‌کننده محصولات ورزشی، اگر مشتری نظر مایکل جردن را بخواند، بیشتر از نظر یک فرد معمولی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از دیدگاه مشتری، مایکل جردن می‌داند که درباره چه حرف می‌زند. درحالی‌که یک فرد معمولی شاید فقط یک پسر خوش تیپ از مردم همان حوالی باشد!
    برای مثال، شرکت Ugg را در نظر بگیرید که در عرصه پوشاک سرشناس است. تام برادی، یکی از بازیکنان تیم NFL با آنکه هیچ تخصصی در عرصه طراحی پوشاک و مد ندارد، یکی از طرفداران ارزشمند این برند است و این مساله به تایید اجتماعی این برند کمک می‌کند. چراکه مردم به‌طور خودکار تصور می‌کنند شخصی با این مقام و ثروت، حتما هنگام تصمیم‌گیری برای خرید پوشاک، به مد روز و شیک بودن آن توجه دارد.

    ۵ـ نشان‌های افتخار و جوایز، باعث خوشنامی بیشتر می‌شوند
    همان‌طور که قرار دادن لینک مشتریان در وب‌سایت باعث خوشنام‌تر شدن آن می‌شود، استفاده از نشان‌های افتخار و جوایز هم به‌طور طبیعی به افزایش محبوبیت سایت کمک می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد خبره در این حوزه از لوگوی شبکه‌های تلویزیونی، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و نشریاتی که به نام آن‌ها اشاره کرده‌اند در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. چراکه این کار به مردم نشان می‌دهد که منابع بسیار خوشنام و معتبری هم به فعالیت و کار آن‌ها علاقه‌مند هستند.
    نمونه‌ای از این روش را می‌توانید در وب‌سایت کارآفرین معروف، گری واینرچاک مشاهده کنید. در این سایت بخشی وجود دارد که نوشته شده «گری در ...» و سپس لوگوی نیویورک تایمز، Forbes، Entrepreneur، ژورنال وال استریت و ... قرار داده شده است.

    تایید اجتماعی: کلید طراحی اثربخش وب‌سایت
    وقتی صحبت از طراحی وب می‌شود، نمی‌توانید نقش تایید اجتماعی را نادیده بگیرید. برای استفاده از تایید اجتماعی در تک‌تک صفحات وب‌سایت، روش‌های منحصربه‌فردی وجود دارد. پنج نکته بالا را در نظر داشته باشید و سپس به دنبال نکات الهام‌بخش جدیدی بگردید. اگرچه این بحث امروزه در حال گسترش است، اما هنوز هم در طراحی وب به‌اندازه کافی مورد توجه و بحث قرار نگرفته است.








    www.business.com
    اهمیت تایید اجتماعی در طراحی وب - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش