ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: راه های تبدیل تضاد تیمی به یک بحث سالم

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/01, 22:12
    SARA

    راه های تبدیل تضاد تیمی به یک بحث سالم



    بهترین تیم‌های استارت‌آپی آن‌هایی هستند که از اختلافات سالم و بحث‌های داغ بین اعضای تیم یا موسسان شرکت نمی‌ترسند و اجتناب نمی‌کنند. افراد هوشمندی که دیدگاه‌های نوآورانه‌ای دارند، با این روش تغییر را محقق می‌کنند. بااین‌حال همه ما می‌دانیم که این اختلافات و بحث‌ها، حد و مرزی دارند و اگر از آن مرز بگذرند، باعث هیجانات و احساسات خاصی می‌شوند که به عملکرد کلی تیم لطمه می‌زند.
    بدیهی است چالشی که در چنین شرایطی وجود دارد این است که تعاملات و اختلافات، به‌گونه‌ای کاتالیزه شوند که برای استارت‌آپ ارزشمند بوده و نتایج مثبتی در پی داشته باشند. نباید اجازه داد این برخوردها به کاهش بهره‌وری و حتی مسموم شدن جو شرکت منجر شود. چالش دیگری که به همین اندازه اهمیت دارد، ترویج فرهنگی است که برای مشارکت، ارزش قایل باشد و از آن تمجید کند، چراکه بسیاری از افراد، هنگام مشارکت و به چالش کشیدن دیدگاه‌های دیگران، احساس خوبی ندارند.
    برای آنکه بازخورد، صرف‌نظر از نوع آن، اثربخش باشد، نباید بلافاصله نسبت به درست یا غلط بودن آن قضاوت کرد. قطعا این احتمال وجود دارد که بعضی از اعضای تیم، بازخورد خوبی ارایه ندهند، یا آنکه فردی که بازخورد دریافت می‌کند، ممکن است آن را با روی باز نپذیرد یا حتی به آن بی‌اعتنایی کند. هر دوی این موارد باعث می‌شوند تضاد به اختلافات ناسالم منتهی شود. با استفاده از اقدامات زیر می‌توان از بروز چنین وضعیتی اجتناب کرد:

    ۱ـ خودتان برای طرح پرسش‌های مناسب پیش‌قدم شوید
    با مطرح کردن سوالات مرتبط و باز، به اعضای تیم فرصت می‌دهید تا احساس کنند برای آن‌ها احترام قایل هستید و بفهمند که به‌جای قضاوت کردن ایده ‌هایشان، دوست دارید در مورد آن ایده‌ها گفتگو کنید. مطابق پیش فرض، این وظیفه کارآفرین یا عضو ارشد تیم است که فرهنگ استقبال از تغییر و نوآوری را ایجاد کند.

    ۲ـ گفتگوهای تیم را به‌جای یک فرایند تک موردی، به یک فرایند مدیریت شده تبدیل کنید
    فروم مناسبی را برای پرسش‌ها و گفتگوها انتخاب کنید. برای مثال، به‌جای آنکه اعضا دور آبسردکن شرکت جمع شوند و با هم گفتگو کنند، به‌طور هفتگی جلساتی را برای بررسی کیفیت برگزار کنید. ترتیبی دهید که بحث‌ها تسهیل شوند و دامنه و زمان محدودی داشته باشند تا افراد از بحث خارج نشوند.
    ۳ـ اجازه ندهید عناوین و نقش‌های شغلی باعث محدود شدن ارتباطات شود
    اگر افراد احساس کنند از نظر قدرت، تفاوت زیادی با هم دارند، پویایی بازخوردها، بحثها و گفتگوها، تغییر می‌کند. در چنین شرایطی، آن دسته از اعضای تیم که کم تجربه‌تر هستند، فقط با همتایان خود و نهایتا مدیر مستقیم خود گفتگو خواهند کرد، و مدیران بیشتر با منتورها و کارشناسان خارج سازمانی تعامل خواهند داشت.

    ۴ـ هنگام بحث از زبانی خنثی و غیرخصمانه استفاده کنید
    ترتیبی دهید که تمامی بازخوردها، سازنده و به دور از احساسات باشند، و از قضاوت‌های شخصی و برچسب‌هایی مثل تنبل و بی‌تجربه خودداری کنید. اگر بازخوردها حول فعالیت‌های اخیر و مرتبط باشند و شفاف‌سازی صورت گیرد، احتمال این‌که افراد به آن‌ها گوش داده و بپذیرند، بیشتر خواهد بود.

    ۵ـ تمامی اعضا باید تعادل بین مثبت‌ها و منفی‌ها را رعایت کنند
    همواره هنگامی که به مشکلات اشاره می‌کنید، توصیه‌های مثبتی را نیز ارایه دهید. آن دسته از اعضای تیم که همیشه از موضوعات منفی حرف می‌زنند، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ممکن است فرایند حل مسایل را مختل کنند. همه باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که فعالیت آن‌ها تاثیرگذار ارزیابی شود.

    ۶ـ بازخوردها و بحث‌های غیرمستقیم و دست دوم را کنار بگذارید
    آن دسته از اعضای تیم که در موردنظرات افرادی حرف می‌زنند که در جلسه حضور ندارند، باعث ایجاد اختلافات ناسالم می‌شوند. به‌جای نقل‌قول از کارشناسان ناشناس صنعت، همیشه به واقعیت‌هایی استناد کنید که نسبت به آن‌ها شناخت دارید، و خودتان آن‌ها را مشاهده کرده‌اید، یا به‌صورت مستند منتشر شده و موجود هستند. هیچ‌کس به داده‌های دست دوم اعتماد نمی‌کند.

    ۷ـ بحث را روی موضوع کسب‌وکار متمرکز کنید نه موضوعات شخصی
    تحقیر شخصیت اعضای تیم، همواره کاری نامناسب و غیراخلاقی محسوب می‌شود. هرگز مشاهدات مربوط به مسایل کاری را با اطلاعاتی که در مورد روابط شخصی افراد یا فعالیت‌‌هایشان در خارج از محیط کار به دست می‌آورید قاطی نکنید.
    طبق تعریف، استارت‌آپ‌ها با تغییرات و قلمروهای ناشناخته روبه‌رو هستند. من به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، هر وقت تیمی را می‌بینم که هیچ اختلاف و تضادی در آن وجود ندارد، این‌طور نتیجه می‌گیرم که یا موسس شرکت رفتار دیکتاتور مآبانه دارد، یا تیم شرکت ضعیف است. اما هیچ یک از این دو وضعیت، به نفع موفقیت بلندمدت نیست. از سوی دیگر، تضاد بیش‌ازاندازه و مهار نشده نیز غیرسازنده و مخرب است.
    شما به‌عنوان یک کارآفرین، نمی‌توانید به‌تنهایی به فعالیت ادامه دهید، و نمی‌توانید تمامی تصمیم‌ها را به‌تنهایی بگیرید. کارآفرینان برتر، آن‌هایی هستند که پیرامون خود، افرادی را جمع می‌کنند که از خودشان باهوش ترند، پرسش‌های مناسبی مطرح می‌کنند، داده‌هایی را که به دست می‌آورند با هم ترکیب کرده و از آن‌ها یاد می‌گیرند، و تیم را به سمت موفقیت سوق می‌دهند.

    آیا اخیرا روی توانایی‌های خود کار کرده‌اید تا تضادها و اختلافات، تاثیر منفی روی شما نداشته باشند؟




    فایل صوتی:
    ۱۲.۸۲MB



    www.entrepreneur.com
    هفت راه تبدیل تضاد تیمی به یک بحث سالم (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش