ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: نحوه شناسایی فرصت‌های مناسب کسب‌وکار

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/31, 20:25
    SARA

    نحوه شناسایی فرصت‌های مناسب کسب‌وکار

    فرصت‌ها بسیار زیادند، اما کدام‌یک برای شما مناسب است؟ در این مقاله تعدادی راهکار برای شناسایی بهترین فرصت را برایتان به تفکیک بیان می‌کنیم.
    درگیر شدن در فرصت‌های نامناسب در کسب‌وکار می‌تواند به شکلی باورنکردنی‌ پرهزینه و مأیوس‌کننده باشد، اما حقیقت این است که فرصت‌های نامناسب همیشه وجود دارند. کارآفرینان همواره به دنبال نوآوری‌ها و کارهای بزرگ‌اند، اما صرف‌نظر از این‌که چقدر در کاری خبره هستید، فروشندگان و اعداد و ارقام ممکن است اغوا‌کننده باشند. یافتن فرصت‌های خوب کسب‌وکار بسیار سخت است، کما این‌که هر مدیرعاملی به شما می‌گوید که مدت‌ها طول می‌کشد تا فرصت مناسب پیدا شود.
    بهترین شیوه برای یافتن فرصت‌ها این است که نمونه‌ها را بخوانید و متوجه شوید کجا و چگونه به دنبال فرصت‌های موفقیت‌آمیز باشید. این شیوه هیچ‌چیز را تضمین نمی‌کند اما شیوه‌ای خوب و ضروری برای شروع است.

    ویژگی‌های فرصت‌های تجاری خوب کدم‌اند؟
    اگر نتوانید فرصت‌های مناسب کسب‌وکار را شناسایی کنید یافتن آن‌ها معنایی ندارد. شناسایی فرصت‌های خوب به استعداد احتیاج دارد، خواه در جستجوی چیزی باشید که بیشترین توان و انرژی‌تان را صرف آن کنید خواه تاکنون یک‌بار موفق شده باشید و بخواهید این موفقیت را تکرار کنید. درواقع باید بدانید که دنبال چه باشید، از خود چه سوالی بپرسید و توانایی تصویرسازی آینده را نیز داشته باشید.
    فرصت‌های کسب‌وکار مختلفی ازجمله مشارکت در توزیع یا تامین محصول، دریافت فرانشیز، مالکیت وب‌سایت و غیره نیز وجود دارند. ضروری است که بدانید به دنبال چه نوع فرصتی هستید و چند هدف در ذهن داشته باشید چراکه کمک می‌کند تا عوامل و ویژگی‌های فرصت مناسب را مشخص کنید.
    بااین‌حال، چند قاعده کلی وجود دارد که همواره (بدون در نظر گرفتن نوع فرصت‌ها) با فرصت‌های مناسب همراه هستند:

    ۱. محصول یا خدمت باید پاسخگوی نیاز باشند.
    این مورد می‌تواند یکی از سخت‌ترین ویژگی‌ها در هنگام جستجوی فرصت‌های جدید باشد، اما احتمالاً یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. هر کجا که فرصتی را ارزیابی می‌کنید، از خودتان بپرسید آیا واقعاً نیازی به محصول یا خدمت خاصی وجود دارد یا خیر. آیا محصول یا خدمت مشکل مشتری را حل می‌کند؟ شاید بخواهید از سرویس آمارگیری مشتریان گوگل یا سرویس‌های آماری مشابه بهره‌مند شوید تا مستقیماً با مخاطبان هدف در ارتباط باشید. درهرحال، بهترین راه برای فهمیدن این‌که افراد به کسب‌وکارتان علاقه‌مند هستند یا خیر، پرسیدن از آن‌هاست.
    اگر به نیاز قبلا پاسخ داده شده است، باید مشخص کنید که آیا شرکتی که در نظر دارید تاسیس کنید، می‌تواند این نیاز را به نحو بهتری برطرف سازد یا خیر.

    ۲. فرصت باید در منطقه‌ای که در آن هستید جواب ‌دهد.
    اگر فرصت موردنظر، پاسخگوی نیازی است، باید گفت بسیار عالی است. اما اگر این نیاز، مختص منطقه شما نباشد، یا شرکت شما در منطقه شما جواب ندهد، پاسخگویی فایده‌ای نخواهد داشت.
    از طرفی باید محیط اقتصادی را نیز مدنظر داشته باشید. ممکن است نیازی در منطقه جغرافیایی شما وجود داشته باشد اما آیا افراد در این منطقه تمایل دارند که زمان و پول خود را در اختیار شرکت‌تان قرار دهند؟ نکات بیشتر در ذیل آمده است.

    ۳. منابعی که موجب موفقیت کسب‌وکار می‌شود، باید در اختیار شما قرارداشته باشد
    درست است که می‌توانید بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار، شروع به جمع‌آوری منابع کنید، اما به خاطر داشته باشید که از همان ابتدا باید این مساله را مدنظر بگیرید. البته در این زمینه باید بیش از هر چیز، شرایط شخصی خود را در نظر داشته باشید. آیا هر آن‌چه را که برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیاز دارید در اختیارتان است؟ آیا استطاعت آن را دارید که منابع لازم را برای موفقیت کسب‌وکار تامین کنید؟
    با اسکات لانگدون[۱]، یکی از مدیران شرکت SEOAgency.com که سه کسب‌وکار موفق راه‌اندازی کرده، صحبت کردم. او می‌گوید: "باید با خودتان صادق باشید، و متأسفانه به همین خاطر است که بیشتر کارآفرینان مرتکب اشتباه می‌شوند. می‌خواهید همه کارها را خودتان انجام دهید ولی درنهایت نیاز دارید به دیگران اعتماد کنید تا بتوانید بر تصویر بزرگ‌تر، یعنی تعیین استراتژی و خط‌مشی شرکت، تمرکز نمایید."

    ۴. می‌توانید خدمت یا محصول را بر اساس قیمت دقیق بازار عرضه کنید.
    قبلا، کم‌وبیش در مورد این نکته صحبت کرده‌ایم، اما حالا به این نکته توجه کنید: باید بازار و قیمت را در نظر داشته باشید. از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید خدمت یا محصول را با توجه به قیمتی که بازار تنظیم ‌می‌کند، ارائه کنید یا خیر؟ آیا قیمتی که گذاشته‌اید می‌تواند هم مشتری را جلب کند هم برایتان سودآوری داشته باشد؟ پاسخ به این سوال سخت است ولی یکی از اساسی‌ترین سوالات است.

    ۵. زمان‌بندی باید با توجه به بازار و منابع شما، مناسب باشد
    زمانی که فرصت‌ها را ارزیابی می‌کنید، زمان‌بندی بسیار با اهمیت است. زمان‌بندی تمامی نکاتی که در این لیست وجود دارد یعنی زمان‌بندی شخصی، زمان‌بندی بازار و زمان‌بندی برای موقعیت مکانی فعلی شما را شامل می‌شود. برای آنکه فرصت‌ها کارایی لازم را داشته باشند، همه‌چیز باید منظم و مرتب باشد. باید پنجره فرصت را قبل از آنکه تعهدی را قبول کرده، بیابید. اگر زمان‌بندی درست نباشد، فرصت را کنار گذاشته و مدتی بعد به سراغ آن بروید. بازار را همواره زیر نظر داشته و آن را بررسی کنید چون در این صورت وقتی زمان مناسب فرا برسد، آماده جهش هستید.
    لازم به ذکر است که حتی اگر در شرایط اقتصادی رو به افول باشید، ممکن است پنجره فرصت وجود داشته باشد. برای تصمیم‌گیری در مورد آنکه زمان‌بندی برای ایده‌تان مناسب است یا خیر، فقط کافی است نکات بالا را در نظر بگیرید.
    قدم بعدی: اگر فرصتی را یافتید که تمامی این ویژگی‌ها را دارا بود، قبل از انجام هر کاری اگر ممکن است با کسی که شرکتی مشابه شما دارد، مشورت کنید. اگر در فکر خرید شرکتی که هم‌اکنون وجود دارد هستید، از آن‌ها بخواهید تا اجازه دسترسی به داده‌های مرتبط با درآمد و کسب‌وکار را در اختیارتان قرار دهند تا تمامی اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری صحیح نیاز دارید در اختیار داشته باشید.


    www.inc.com
    چگونه فرصت‌های مناسب کسب‌وکار را شناسایی کرده و آن‌ها را بیابیم؟ - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش