ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: استراتژی های خلاقانه برای بازاریابی با بودجه محدود

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/31, 19:33
    SARA

    استراتژی های خلاقانه برای بازاریابی با بودجه محدود

    بوت استرپینگ[۱] یا خودراه‌اندازی باعث شکل‌گیری جوهره کسب‌وکارها می‌شود. روش‌های بی‌شماری برای تامین سرمایه ایده‌ها وجود دارد اما هیچ‌چیز به‌اندازه بازاریابی برای استارت‌آپ با استفاده از بودجه‌ای محدود، نوآوری را تشویق نمی‌کند. محدودیت بودجه باعث می‌شود بهانه‌ای داشته باشید تا از خلاقیت خود بهره گرفته و دیدگاه خود را با جهانیان به اشتراک بگذارید.
    بدین منظور صرفا به استفاده از بنرهای قدیمی و نظرات کاربران در گوگل بسنده نکنید. بلکه این هشت استراتژی بازاریابی را آزمایش کرده تا بتوانید توجه همگان را به کسب‌وکار خود جلب کنید.

    ۱ـ «دلیل وجودی» خود را اعلام کنید
    «برای گذران زندگی چه کار می‌کنید؟» این سوال ساده، سوالی است که تقریبا در تمامی معارفه‌ها از شما می‌پرسند. اگر به‌سرعت پاسخ دهید و بگویید «من کارآفرین هستم» (پاسخی مبهم و کمی گمراه کننده) یا «کسب‌وکار کوچکی را مدیریت می‌کنم» (پاسخی که مردم را به یاد شرکت‌های معمولی واقع در ساختمان‌ها می‌اندازد) درواقع خود را فریب داده‌اید و فرصت بازاریابی دهان‌به‌دهان را از کسب‌وکار خود گرفته‌اید.
    به‌جای این کار، روایتی را آماده کنید که نشان دهد شرکت شما از سایرین متمایز است. با این روایت سر صحبت را باز کنید. آیا استارت‌آپ شما با هر فروش، از آرمان خاصی حمایت می‌کند؟ ایا رویداد مشکل‌سازی در زندگی‌تان باعث شده است که دست به چنین ایده‌ای بزنید؟ بیان این مسایل ممکن است باعث شود افراد پیرامون شما ترغیب شوند.
    بیان «دلیل وجودی» شرکت و نیز ماجرای راه‌اندازی شرکت باعث می‌شود دیگران شرکت شما را بهتر به خاطر داشته باشند. علاوه بر این، چنین ماجراهایی در میهمانی‌ها باعث علاقه‌مندی دیگران می‌شود.

    ۲ـ فقط به فکر فروش نباشید بلکه به فکر جلب مشارکت باشید
    از آنجا که شما کارآفرین هستید ممکن است طبق غریزه درونی خود تشویق شوید که محصولی را به تمامی افرادی که ملاقات می‌کنید، بفروشید. اگرچه نشان دادن برند شرکت در زمان‌ها و مکان‌های گوناگون اشکالی ندارد، لازم است مرتبط بودن کسب‌وکار خود را نیز نشان داده و در بحث‌هایی شرکت کنید که به‌طور کامل حول محور کسب‌وکار شما نمی‌چرخند.
    زمانی که در حال استفاده از رسانه‌های اجتماعی هستید به‌سادگی می‌توانید جمعیت هدف را درگیر کنید، بدون آنکه آن‌ها احساس کنند در حال تبلیغات هستید. برخی از کسب‌وکارها، نظرات مثبت و انگیزه‌بخشی را زیر تصاویری که مردم از غذا‌هایشان می‌گذارند، می‌نویسند. فروشندگان تجهیزات ورزشی، گاهی پست‌هایی را که درباره پیروزی اخیر تیم بسکتبال دبیرس‌تان منطقه نوشته شده، مجددا ارسال می‌کنند. شما نیز سعی کنید با نشان دادن حمایت خود از جامعه یا فالوورهای آنلاین خود، اعتماد مردم را به برندتان جلب کنید.
    با این کار، دفعه بعدی که مردم به دنبال کالا یا خدمتی در حوزه کاری شما باشند، به یاد محبت شما افتاده و به شما مراجعه می‌کنند. به اشتراک گذاشتن محتوایی که دیگران نوشته‌اند، لزوما به معنای از دست دادن توجه مخاطبان نیست. می‌توانید از Start a Fire استفاده کرده و URL‌هایی را ایجاد کنید که آماده به اشتراک‌گذاری هستند و نشان برندها را به صفحات وب اضافه می‌کنند. با این کار وقتی کسی روی لینک‌هایی که پست می‌کنید کلیک کند، به شما و محتواهای بیشتری که توصیه کرده‌اید دسترسی پیدا می‌کند.

    ۳ـ گوشه بازاری را ایجاد کرده و اعتبار صنعتی برای خود بوجود آورید
    بودجه محدود استارت‌آپ نباید مانع از آن شود که گوشه بازار خاصی را برای خود ایجاد کنید. با بیان دیدگاه‌های افراد داخل شرکت برای آن‌هایی که بیرون شرکت هستند، فرهنگی را برای کسب‌وکار خود تدوین کنید. با استفاده از وبلاگ خود می‌توانید فرصت شناخت کسب‌وکار خود را از دیدگاه جدیدی در اختیار افراد غیرمتخصص قرار دهید. برگزاری وبینار یا ارایه پادکست می‌تواند به بینندگان (و شنوندگان) کمک کرده تا احساسی همچون احساس کارشناسان یک حوزه داشته باشند. با سخنرانی در مراکز رشد، نمایشگاه‌ها یا رویدادهای تخصصی می‌توانید نقش مدرس را ایفا کنید و ایده‌های نوین خود را بدون واسطه با مخاطبان به اشتراک بگذارید. شاید دست اندرکاران مراسمی که هر سال در حوزه کسب‌وکارهای کوچک برگزار می‌شود نیاز به چند سخنران جدید داشته باشند. چرا به‌جای بیننده بودن، سخنران بودن را تجربه نمی‌کنید؟
    شبکه‌سازی و به اشتراک‌گذاری دانش و تخصص خود با دیگران به اثبات توانایی‌ها کمک می‌کند. افراد گوناگونی، از خبرنگاران گرفته تا کارآفرینان مشتاق، می‌توانند با گفتگو درباره کسب‌وکار شما، مُبَلِغ شما باشند.
    پیشنهاد می‌کنیم برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود با افراد نوپا در حوزه کسب‌وکار از فروم‌هایی مانند Quora استفاده کنید. در این فروم، هزاران کارآفرینان مشتاق، پرسش‌های خود را مطرح می‌کنند تا متخصصان به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین می‌توانید ضمن تماس آنلاین با خبرنگاران از طریق سایت (HARO) ماجرای کسب‌وکار خود را برای همگان تعریف کنید.

    ۴ـ به مردم در کشف محتوای تولیدی‌تان، کمک کنید
    اگر استارت‌آپ شما برای قرن بیست و یکم مناسب است، می‌تواند حضور آنلاین خود را به نوعی حفظ کند. درواقع ممکن است یک وب‌سایت، تعدادی صفحه در رسانه‌های اجتماعی، یک وبلاگ، یا حتی یک صفحه وب پیش نمایش (pre-launch) شما را راضی کند. اما به خاطر داشته باشید که صرفا آنلاین بودن محتوا به معنای این نیست که مخاطبان هدف‌تان می‌توانند آن را کشف کنند.
    بنابراین در هر پستی که منتشر می‌کنید از کلیدواژه‌های خاص گوشه بازار خود استفاده کنید. مثلا به‌جای کلمه «کیف» از «کیف چرمی مخصوص گیاهخواران» استفاده کنید تا رتبه‌بندی شما در گوگل ارتقا پیدا کند. همچنین می‌توانید از کلیدواژه‌های هدفمندتر استفاده کرده تا مخاطبانی را که در رسانه‌های اجتماعی دارید با قدرت بیشتری جذب کنید. با استفاده از ابزار اتوماسیون رسانه‌های اجتماعی Socedo می‌توانید کاربرانی را در توئیتر پیدا کنید که با استفاده از کلیدواژه‌های خاص شما به اشتراک محتوا می‌پردازند و سپس با گذشت زمان با آن‌ها تعامل داشته باشید.
    همچنین با استفاده از چندین تکنیک SEO می‌توانید به کاربران کمک کرده تا محتوای شما را پیدا کنند. برای شروع به وب‌سایت خود رجوع کنید. برای صفحات خود عناوینی را انتخاب کنید که منحصر به کسب‌وکارتان باشند تا سایت شما از سایت‌های دیگر متمایز شود. سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را با حذف پلاگین‌های غیرضروری و کدهای طولانی (که شاید کار طراح وب شما باشد) افزایش دهید و همواره به‌جای کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر، محتوای اصلی خود را به اشتراک بگذارید. برای بالا بردن رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو راه‌های بیشماری وجود دارد، اما توجه به همین چند نکته ساده نیز می‌تواند جایگاه شما را در نتایج جستجو بالا ببرد.

    ۵ـ کوپن‌های الکترونیکی وسوسه انگیزی را ارسال کنید
    احتمالا قبلا هم با کوپن‌هایی مواجه شده‌اید که وسوسه‌تان کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهند که تعداد کمی از افراد می‌توانند خود را در برابر وسوسه این کوپن‌ها کنترل کنند. درواقع از هر پنج مصرف‌کننده، چهار نفر به‌طور منظم از این کوپن‌ها به شکل فروشگاهی و آنلاین استفاده می‌کنند. همچنین حدود نیمی از افراد به دلیل این‌که شرکتی به آن‌ها کوپن می‌دهد از محصولات آن شرکت استفاده می‌کنند.
    می توانید از روش‌های سنتی استفاده کرده و با استفاده از پست حلزونی (که بسیار کند است) کوپن‌ها را توزیع کنید. اما یادتان باشد کوپن‌های الکترونیکی مخصوص می‌توانند با یک تیر دونشان بزنند، و همزمان با فروش، افراد را متقاعد کرده تا به فهرست پستی شما بپیوندند. برای یکپارچه‌سازی کوپن‌های الکترونیکی با استراتژی بازاریابی ایمیلی، روش‌های هوشمندانه‌ای وجود دارد.
    افرادی که از قبل روی رسالت کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اگر به خاطر همکاری با شما، مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند، بسیار خوشحال می‌شوند. افرادی هم که به‌تازگی با شرکت شما آشنا شده‌اند با این روش بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا به جمع فالورهای شما بپیوندند. این یک استراتژی برد- برد است.

    ۶- هوایشان را داشته باشید تا هوای‌تان را داشته باشند
    اگر در مرحله آغازین هستید، در معرفی شرکت خود به مردم با مشکلاتی مواجه خواهید بود. یک راه بسیار خوب برای ایجاد گوشه بازار و تبلیغ دهان به دهان، استفاده از سمپل‌ها (نمونه محصولات) و کالاهای تبلیغاتی است. سعی کنید به افراد مشتاقی که جزو مخاطبان هدف شما هستند دسترسی داشته باشید و کالا (یا نمونه‌ای از آن را) در اختیارشان قرار دهید و از آن‌ها بخواهید در عوض در رسانه‌های اجتماعی نظرشان را بیان کنند و آن را به اشتراک بگذارند.
    افرادی مشارکت‌کننده در این فعالیت، کالای جدید و جالبی را دریافت و تجربه جدیدی کسب می‌کنند که می‌توانند آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و با این کار رویت پذیری شما بیشتر شده و مردم بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. این نیز استراتژی برد – برد دیگری است. البته لازم نیست تمام موجودی محصولات خود را به یکباره توزیع کنید. همین که آن را با تعدادی فرد منتخب به اشتراک بگذارید باعث پیشرفت شما در امر بازاریابی خواهد شد.

    ۷ـ در حمایت مالی رویدادهای مربوط به گوشه بازار خود مشارکت کنید
    هر صنعتی، میزبان رویدادهای خاصی است: برای مثال، کنفرانس Carnegie هر ساله برای بازاریاب‌های سنتی و دیجیتال برگزار می‌شود. کنفرانس VeritageMiami مخصوص تولیدکنندگان نوشیدنی در ایالات متحده امریکاست، و جشن Interior Design Hall of Fame نیز مختص ... اگر گفتید؟ بله! طراحان داخلی است. بیشتر دست اندرکاران برنامه‌ریزی این رویدادها برای سرمایه‌گذاری به دنبال اسپانسر هستند، مگر آنکه رویدادی با مدیریت یک شرکت واحد برگزار شود.
    این فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی در جاویژه بازار شماست. دفعه بعد که فرصت شرکت در رویدادی در صنعت‌تان فراهم شد، بررسی کنید که آیا اسپانسر هم قبول می‌کنند یا خیر. بهتر است بپرسید آیا خودتان هم می‌توانید در آنجا ارایه‌ای داشته باشید تا شرکت‌کنندگان را بیشتر با کسب‌وکار خود درگیر کنید یا خیر (در غیراین صورت سعی کنید در آن رویداد خود را در مرکز توجه قرار دهید). مشارکت در حمایت مالی این رویدادها، علاوه بر این‌که باعث خوش‌نامی شرکت می‌شود، این فرصت را فراهم کرده تا با جمعیت هدف ملاقات داشته باشید و با آن‌ها گفتگو و شبکه‌سازی کرده، و مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنید.
    محدودیت بودجه بازاریابی شما نباید مانع از آن شود که استارت‌آپ خود را به همگان معرفی کنید. استفاده از ارتباطات، رویدادهای اجتماعی، مهارت‌ها و وب‌سایت می‌تواند موفقیت چشم‌گیری را برای کسب‌وکار شما رقم بزند. شما تاکنون برای معرفی استارت‌آپ خود به همگان و جلب‌توجه آن‌ها از کدام استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی استفاده کرده‌اید؟


    www.entrepreneur.com
    هفت استراتژی خلاق برای بازاریابی با بودجه محدود - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش