ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: تجربه کاربری و افزایش درآمد اینترنتی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/06/09, 12:44
    glamora
    ما با تلاش زیادی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردیم ، اما توی مدت فعالیت به ux سایت زیاد توجه نمی کردیم و از زمانی که این مولفه رو تقویت کردیم فروش ها چندین برابر شده. نتیجه میگیریم که همه مولفه های طراحی سایت و سئو کنار همدیگه جواب نهایی را مشخص می کنند.
  • 2017/12/05, 15:37
    Admin

    تجربه کاربری و افزایش درآمد اینترنتی



    بل از شروع بحث، باید ابتدا معنای تجربه کاربری را درک کنید. بنابراین، تجربه کاربری یعنی نگاه به کاربرد و نحوه عملکرد یک محصول از سمت کاربر.
    اخیرا محققان صنعت بازاریابی اینترنتی کشف کرده اند که سه تاکتیک تجربه کاربری می تواند به افزایش چندبرابری درآمد در صنعت تجارت الکترونیک کمک کند.
    به همین دلیل در این مقاله قصد دارم تاکتیکهای تجربه کاربری که در افزایش درآمد کسب و کار اینترنتی موثر هستند را به شما دوستان عزیزم معرفی کنم.
    در ابتدا من نحوه اثرگذاری هر یک از این عوامل را در درآمد توضیح خواهم داد. سپس شما را راهنمایی می کنم که چگونه از هر یک از این عوامل اثرگذار در طراحی و توسعه فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.
    در بررسی هایی انجام شده بر روی یک وب سایت که مبادرت به فروش محصولات نظارتی می کرد، مشخص شد که درآمد حاصل از هر بازدید کننده (PRV) توسط عوامل زیر تقویت و تشدید شده است:

    • 3.9 برابر زمانی که بازدیدکنندگان از چت استفاده کرده اند
    • 1.7 برابر زمانی که بازدیدکنندگان ویدئوها را تماشا کرده اند
    • 2.2 برابر زمانی که بازدیدکنندگان از کالایاب استفاده کرده اند

    به عبارت دیگر، بازدیدکنندگانی که از گفتگوی آنلاین استفاده کرده اند حدود 4 برابر درآمد بیشتری نسبت به بازدیدکنندگانی که از گفتگوی آنلاین استفاده نکرده اند، برای سایت به وجود آورده اند. این مقادیر حتی بیشتر چشمگیر خواهد شد زمانی که بدانید 3.9 برابر برای گفتگوی آنلاین مساوی است با افزایش 290 درصدی درآمد کسب و کار آنلاین. بنابراین کاملا واضح و روشن است که گفتگوی آنلاین چه درآمدی عظیمی را می تواند نصیب شما بکند.
    البته من به شما حق می دهم که تصور کنید تاثیرگذاری این عوامل در کسب و کارهای مختلف متفاوت است. اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که فاکتورهای مطرح شده در بالا از مطالعه بر روی وب سایتی به دست آمده که محصولات غیر ضروری را به فروش می رساند، نه محصولات ضروری زندگی که مردم باید آن ها را هر هفته و هر ماه خریداری کنند. بنابراین این عوامل در سایت های ارائه دهنده اقلام ضروری می تواند تاثیرگذارتر باشد.
    گفتگوی آنلاین
    کاملا منطقی به نظر می رسد که گفتگو نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و درآمد را افزایش دهد. زیرا تعامل و گفتگو باعث ایجاد انگیزه، علاقه و تلاش در انسان خواهد شد. بیشتر کاربران، به خصوص کاربران زیر 30 سال، دوست ندارند که در هنگام خرید با کسی صحبت کنند. آن ها ترجیح می دهند که بیشتر با اس ام اس، ایمیل و گفتگوی آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنند. بنابراین تیم فروش یک سایت فروشگاهی باید همیشه آنلاین، دارای دانش کافی و علاقه مند به پاسخگویی سوالات کاربران باشد.
    اگر سایت شما فاقد امکانات گفتگوی آنلاین است، می توانید با انجام مراحل زیر این امکان را به سایت خود اضافه کنید:

    • جست و جو و انتخاب یک ابزار گفتگوی آنلاین مناسب
    • آموزش دادن نحوه صحیح گفتگوی آنلاین و تلفنی به کارکنان بخش خدمات مشتری
    • اتصال ابزار گفتگوی آنلاین به بخش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
    • استقرار تجربه گفتگوی آنلاین در وبسایت
    • بهبود ابزار گفتگوی آنلاین و تعاملات مرتبط با فروش در زمان های مشخص

    زمانی که امکان گفتگوی آنلاین در سایت ارائه شود، درآمد به ازای هر بازدیدکننده (RPV) افزایش چشم گیری خواهد داشت. حتی اگر در اوایل راه اندازی این امکان تجربه گفتگوی آنلاین فوق العاده ای ارائه ندهید، باز هم (PRV) شما بین 1.5 تا 2 برابر افزایش خواهد یافت.
    نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که شما باید با استفاده از اطلاعاتی که توسط گفتگوی آنلاین بدست می آورید، تجربه گفتگوی آنلاین و نیز فرآیند تبدیل بازدید کننده به خریدار را بهبود دهید.
    ویدئو

    بررسی های جدید نشان می دهد که مدت زمان ماندگاری هر کاربر در یوتیوب به 40 دقیقه رسیده است. این آمار شگفت انگیز به دلیل هوشمندی YouTube در استفاده از لیست های چرخشی اتوماتیک، نمایش ویدئوهای مرتبط، صفحات سفارشی شده و دیگر تکنیک ها به دست آمده است.
    برای استفاده از قدرت بازاریابی ویدئویی و ارائه یک تجربه فوق العاده ویدئویی در وب سایت خود، می توانید از یوتیوب الگوبرداری کنید. به این نحوه که ابتدا دسته بندی های مختلفی را تعریف کنید و با استفاده از یک محتوای کوتاه ویدئوهای قرار گرفته در هر دسته بندی را توضیح دهید. در صفحه مربوط به هر ویدئو متنی را برای اطلاع از محتوا ویدئو قرار دهید تا کاربر متوجه شود ویدئو در رابطه با چه موضوع یا محصولی است. برای هر محصول خود ویدئوهای مختلفی تولید کنید که شامل ویدئو معرفی محصول و نیز چندین ویدئو برای معرفی ویژگی ها و کارایی های محصول در شرایط مختلف باشد. اسکریپت بخش ویدئو را به نحوی بنویسید که بعد از دیدن ویدئوی یک محصول، تمام ویدئوهای مرتبط با همان محصول نمایش داده شود. باید به نحوی وبسایت خود را سازماندهی کنید که اگر کاربری اطلاعات یک محصول را مشاهده کرد، در همان صفحه بتواند به تمامی ویدئوهای مرتبط با همان محصول دسترسی داشته باشد. در نهایت شما باید قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا بتوانند در شبکه های اجتماعی یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
    استفاده از این الگو برای سازماندهی بخش ویدئویی به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید بازدیدکننده را به خرید محصول ترغیب کنید.

    کالایاب
    اگر شما با کالایاب ها آشنا نیستید، تنها کافی است به این چند جمله توجه کنید: آن ها مانند فروشندگان واقعی به شما خوشامد می گویند، چند سوال از شما می پرسند، سپس بهترین محصولی را که می تواند مشکل شما را حل کند و مفید و کارآمد است، معرفی می کند. البته همان طور که می دانید یک فروشنده خوب به شما فقط یک محصول را معرفی نمی کند، بلکه یک راه حل کامل را به شما معرفی می کند. اگر فروشنده خوب نباشد و نتواند با شما ارتباط درستی برقرار کند، شما را به سمت یک محصول یا راه حل نادرست هدایت خواهد کرد.
    برای پیداکردن سوال و جواب های چند گزینه ای از تیم تحقیق و بررسی خود بخواهید بهترین و باکیفیت ترین سوالاتی که بیشتر تکرار می شنود و نقش مهمی در راهنمایی و تصمیم گیری کاربران بازی می کنند را شناسایی کنند. پروسه راهنمایی کاربران باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. برای مثال دکمه ای را با این عنوان طراحی کنید: “برای کسب درآمد از طریق اینترنت از کجا شروع کنم؟”
    کاربر باید بلافاصله با کلیک بر روی این دکمه به بخش سوالات منتقل شود. سپس با پاسخگویی به سوالات بهترین پیشنهادات به او معرفی شود. در این بین نباید هیچ صفحه واسطه و اضافه ای به کاربر نمایش داده شود. همچنین باید از نمایش تبلیغات اضافه و نامرتبط نیز خودداری کنید.
    اما برای ارائه یک تجربه فوق العاده عالی از کالایاب به نکات زیر توجه کنید:

    • بیشتر از 5 یا 6 سوال مطرح نکنید. (4 سوال ایده آل است.)
    • بیشتر از سه جواب برای هر سوال پیشنهاد ندهید.
    • در صورت نیاز نکاتی را در رابطه با پیامد انتخاب هر پاسخ ارائه دهید.

    هنگامی که پیشنهادات را به کاربر نشان می دهید باید به موارد زیر توجه کنید:

    • نمایش پاسخ هایی که کاربر آن ها را انتخاب کرده است.
    • امکان انتخاب نحوه خرید و ارسال محصول در حالت سفارشی یا استاندارد
    • امکان ذخیره پیشنهادات داده شده توسط بازدید کننده از طریق ایمیل یا دانلود فایل

    تا این قسمت تکنیک های تجربه کاربری موثر در افزایش درآمد به شما دوستان عزیز معرفی شد. در ادامه مقاله توجه شما را به دو نکته در رابطه با استفاده از این تکنیک ها در سایت جلب می کنم.
    دسترسی بیشتر، افزایش درآمد بیشتر
    اکتون که شما متوجه شدید که چگونه این عوامل در افزایش درآمد تاثیرگذار هستند، باید آن ها را بیشتر در معرض دید قرار دهید. لطفا از سندروم استفاده از تایمر و چراغ چشمک زن خودداری کنید! و به جای آن دکمه شروع گفتگوی آنلاین را در مکان های درست قرار دهید. برای مثال، در فرآیند خرید و در صفحات ویدئوی معرفی محصول یا جستجوی محصول این دکمه را برای شروع گفتگوی آنلاین قرار دهید.
    تجزیه و تحلیل و پیگیری تاکتیک ها
    بعد از آن که هر کدام از تاکنیک ها را در سایت خود پیاده سازی کردید، باید آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید تا هم میزان تاثیرگذاری هر یک در افزایش درآمد اینترنتی شما مشخص شود و هم آنکه ایرادات تاکتیک ها مشخص و رفع شوند تا بتوانید تجربه کاربری بهتری را ارائه بدهید. در واقع باید تا جای امکان از تجربه کاربری بهتر و روان تری در سایت خود استفاده کنید. این مورد کمک می کند تا کاربر بتواند به راحتی با سایت شما ارتباط برقرار کند.

    تجربه کاربری و افزایش درآمد اینترنتی

مجوز های ارسال و ویرایش