ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: کسب درآمد از جام جهانی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/06/03, 17:14
    Sina homaei
    کسب‌وکار میلیارد دلاری جام جهانی

    مترجم: مریم رضایی جام جهانی فوتبال برزیل بالاخره شروع شد. این مسابقات کسب‌وکاری است که هر چهار سال یک بار علاوه بر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دیگر بنگاه‌های اقتصادی در سراسر دنیا را دربرمی‌گیرد؛ از افزایش فروش برندهای بزرگ ورزشی و غیرورزشی اسپانسر در مسابقات گرفته تا رونق تبلیغات تلویزیونی، تحرک بنگاه‌های محلی و حتی افزایش فروش و تجارت تلویزیون در سراسر دنیا. با این حال، جام جهانی بیش از هر بنگاه دیگری برای خود فیفا یک کسب‌وکار میلیارد دلاری محسوب می‌شود.
    درآمد کل فیفا از جام جهانی امسال ۴ میلیارد دلار است که ۶۶ درصد از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بیشتر شده است.

    مترجم: مریم رضایی جام جهانی فوتبال برزیل بالاخره شروع شد. این مسابقات کسب‌وکاری است که هر چهار سال یک بار علاوه بر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دیگر بنگاه‌های اقتصادی در سراسر دنیا را دربرمی‌گیرد؛ از افزایش فروش برندهای بزرگ ورزشی و غیرورزشی اسپانسر در مسابقات گرفته تا رونق تبلیغات تلویزیونی، تحرک بنگاه‌های محلی و حتی افزایش فروش و تجارت تلویزیون در سراسر دنیا. با این حال، جام جهانی بیش از هر بنگاه دیگری برای خود فیفا یک کسب‌وکار میلیارد دلاری محسوب می‌شود.
    درآمد کل فیفا از جام جهانی امسال ۴ میلیارد دلار است که ۶۶ درصد از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بیشتر شده است. بخش اعظم این درآمد از فروش تلویزیونی و حق بازاریابی به دست می‌آید. به غیر از مسابقات المپیک، جام جهانی پردرآمدترین تورنمنت ورزشی است که از حواشی خود درآمدزایی می‌کند. سود خالص فیفا از جام جهانی برزیل ۲ میلیارد دلار خواهد بود.
    تقریبا کل سودی که فیفا به دست می‌آورد از حق پخش تلویزیونی (7/1 میلیارد دلار) و حق بازاریابی (35/1 میلیارد دلار) برای شرکت‌هایی مانند آدیداس، هواپیمایی امارات، سونی، ویزا، هیوندای و کوکاکولا به دست می‌آید.
    شرکت‌های بزرگ به دلیل استقبال جهانی از مسابقات جام جهانی، همواره به دنبال این هستند که در این مسابقات هزینه‌های زیادی صرف بازاریابی کنند. در همین راستا، شرکت آدیداس بخش عمده‌ای از افزایش فروش هشت درصدی خود در سال ۲۰۱۴ را مدیون جام جهانی است. این شرکت اسپانسر اصلی این مسابقات است و توپ رسمی و لباس و تجهیزات ۹ تیم از ۳۲ تیم رقابت‌کننده را تامین می‌کند. هربرت هینر، رئیس شرکت آدیداس گفته امسال حدود ۴/۱ تا ۶/۱ میلیارد دلار به درآمد عملیاتی این شرکت افزوده می‌شود که مسابقات جام جهانی نقش مهمی در آن دارد.
    مرکز تحقیقات فیفا، یک سال بعد از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی اعلام کرد 909 میلیون تماشاگر تلویزیون در سراسر جهان حداقل یک دقیقه از مسابقه فینال را در خانه‌های خود تماشا کرده‌اند. همچنین حدود 7/619 میلیون نفر حداقل 20 دقیقه متوالی، وقت اضافه مسابقه اسپانیا و هلند در ژوهانسبورگ را تماشا کردند. بیش از 2/3 میلیون نفر پوشش زنده مسابقات 2010 را حداقل یک دقیقه دیده‌اند که می‌توان گفت هر مسابقه به‌طور میانگین 4/188 میلیون نفر بیننده داشته است.
    جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بیش از هر تورنمنت دیگری تماشاچیان آمریکایی را جذب کرده بود، به طوری که شبکه تلویزیونی ESPN اعلام کرده به طور میانگین ۲۹/۲ میلیون خانوار و ۲۶/۳ میلیون نفر در آمریکا تماشاگر مسابقات ۲۰۱۰ بوده‌اند که افزایش ۳۱ درصدی نسبت به جام جهانی ۲۰۰۶ داشته است. مسابقه فینال بین هلند و اسپانیا پربیننده‌ترین مسابقه جام جهانی با ۶/۱۵ میلیون تماشاگر بوده است.
    با همه اینها، اداره کسب‌وکار جام جهانی چندان ارزان تمام نمی‌شود. فیفا برای انجمن‌های شرکت‌کننده، تیم‌ها و برنامه حفاظت از بازیکنان در جام جهانی برزیل 576 میلیون دلار هزینه کرده است که 37 درصد بیشتر از جام جهانی آفریقای جنوبی است.
    بیشترین سهم از این هزینه‌ها به جوایز نقدی مسابقات اختصاص یافته که ۷۵ درصد نسبت به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ افزایش یافته است. تیم‌های برنده جام جهانی امسال ۳۵ میلیون دلار و ۱۶ تیمی که در مرحله گروهی حذف می‌شوند، هر یک ۸ میلیون دلار دریافت می‌کنند. با در نظر گرفتن تعداد کل تیم‌ها، بازیکنان و مدت زمان جام جهانی، هزینه هر بازیکن به ازای هر روز ۲۸۰۰ دلار خواهد بود.
    کسب‌وکار جام جهانی از اواخر دهه 90 میلادی به دلیل جهش بزرگی که در حق پخش‌های تلویزیونی ایجاد شد، رشد قابل توجهی کرده است. حق پخش تلویزیونی خارج از آمریکا برای جام جهانی 2002 و 2006 به میزان 2 میلیارد دلار فروخته شد که نسبت به دهه 90 افزایش 6 برابری داشته است. از سال 1998 تاکنون کل درآمد جام جهانی برای فیفا با افزایش 11 برابری روبه‌رو بوده است.
    موفقیت مالی جام جهانی اثر بسیار مثبتی در رشد ورزش دارد. بودجه فیفا برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به میزان ۹/۴ میلیارد دلار تعیین شده که ۱۵/۲ میلیارد دلار آن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اختصاص دارد. به طور کلی، ۷۸ درصد (۸/۳ میلیارد دلار) از این ۹/۴ میلیارد به طور مستقیم در خود فوتبال سرمایه‌گذاری می‌شود (پروژه‌های توسعه‌ای، مسابقات، نظارت).

    https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D...A7%D9%86%DB%8C
  • 2018/06/03, 17:11
    Sina homaei
    جام جهانی چگونه اقتصاد روسیه را زیر و رو خواهد کرد؟


    همانطور که می‌دانید امسال روسیه برای اولین بار میزبان مسابقات جام جهانی است. ۱۱ شهر در روسیه قرار است میزبان جام جهانی روسیه باشند. جالب است بدانید که این مسابقات تاثیرات به شدت شگفت‌آوری در اقتصاد روسیه خواهند داشت. در این مقاله نگاهی به تاثیرات مسابقات جام جهانی روسیه بر اقتصاد این کشورخواهیم داشت.

    تاثیر جام جهانی روسیه بر اقتصاد این کشور

    مسابقات جام جهانی پیش‌رو میلیون‌ها طرفدار فوتبال در سراسر جهان را به روسیه خواهد کشاند. اصولا مسابقات ورزشی در مقیاس جهانی نقش به‌سزایی در بهبودی تصویر آن کشور نزد جهانیان خواهد داشت.
    هزینه‌های جام جهانی روسیه چقدر است؟

    مسابقات پیش‌رو در روسیه پرهزینه‌ترین مسابقات جام جهانی در تمام تاریخ خواهد بود. گزارشات نشان داده‌اند که هزینۀ روسیه برای این مسابقات چیزی حدود ۱۱ میلیارد محاسبه شده است که این رقم شامل هزینه‌های زیرساختی مهم و هزینه‌های استادیوم نمی‌شود. (۷۰% این هزینه‌ها از طریق دولت روسیه تامین می‌شود و ۳۰% توسط سرمایه‌گذاران خصوصی)

    اولین سوالی که بعد از دیدن این آمار به ذهن خطور می‌کند، این است که چرا این جام جهانی چنین هزینه‌های هنگفتی برای روسیه دارد؟ این حجم هزینه به دلیل زیرساخت‌های ورزشی توسعه نیافته در روسیه است یا تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران؟
    برای پاسخ لازم است که نیم‌نگاهی به آمار هزینه‌های روسیه داشته باشیم.
    ۳۰% از کل بودجۀ برگزاری جام جهانی (۴.۱ میلیارد دلار) به ساختن زیرساخت‌های ورزشی ، ۵۰% از بودجه (۶.۸ میلیارد دلار) به بهبود خدمات حمل و نقل در این روسیه و بقیه بودجه به فعالیت‌های جانبی اختصاص یافته. بنابراین همانطور که از این آمار پیداست بیشترین هزینۀ روسیه برای جام جهانی در بخش حمل و نقل صرف می‌شود.
    در طول سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ هزینه‌های مرتبط با جام جهانی که سالانه چیزی حدود ۲ میلیارد بود، به طور نسبتا یکنواخت توزیع شده بود. اگرچه که این مقدار مبلغ ناچیزی نیست، اما این هزینه برابر فقط حدود ۱% از کل هزینه‌های ثابت سالانه و ۰.۲% از هزینه‌های تولیدات ناخالص ملی را شامل می‌شود. با این حال با وجودی که سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی اثرات متعدد غیر مستقیم دارند، اما در واقعیت سهم اقتصاد روسیه در مجموع بسیار بالاتر است.
    با توجه به کل بلیط‌های فروخته شده برای جام جهانی، این جام احتمالا چیزی حدود ۵۰۰.۰۰۰ گردشگر خارجی (بدون درنظر گرفتن گردشگرانی که با هدف جام جهانی نمی‌آیند) را به سمت روسیه جذب خواهد کرد. بنابرین در ماه‌های ژوئن و جولای فروشندگان، رستوران‌ها و هتل‌ها بیشترین نفع اقتصادی را از جام جهانی خواهند برد.
    مسافران روسیه در جام جهانی چقدر پول خرج می‌کنند؟

    تجربیات پیشین جام جهانی نشان داده است که فوتبال‌دوستانی که به حمایت از تیم ملی خود به کشور میزبان سفر می‌کنند، تقریبا دو برابر سفر‌های گردشی معمول خود پول خرج می‌کنند. با توجه به هزینه‌های اقامت، غذا، نوشیدنی، سوغاتی و سایر هزینه‌های جانبی برآورد می‌شود که هر مسافر مجموعا چیزی حدود ۵.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰ دلار خرج کنند.
    بر اساس این ارقام، جمع کل مبالغ نقدی که از طریق مسافران در کشور روسیه به جریان می‌افتد، چیزی حدود ۲.۵ الی ۴ میلیارد دلار به مصرف داخلی کمک خواهد کرد. همین جریان در نیمۀ سوم و چهارم سال ۲۰۱۸ رشد صنعت خصوصی در روسیه را ۱ الی ۲ درصد افزایش خواهد داد.
    تاثیرات جام جهانی روسیه در اقتصاد روسیه

    علاوه بر تاثیرات مثبتی که این جام در افزایش درآمد خرده‌فروشان خواهد داشت، باعث ایجاد حجم زیادی از مشاغل اضافی می‌شود؛ مشاغلی از قبیل خدمات، حمل و نقل، تجارت، همینطور ایجاد تعداد زیادی از موقعیت‌های شغلی موقت که در سال ۲۰۱۸ برای اهالی روسیه به وجود خواهد آمد. جالب است بدانید که حدود ۲۲۰.۰۰۰ شغل از قِبَل مسابقات جام جهانی ایجاد می‌شوند. مهم‌تر از تمام اینها چنین نتایجی به وضوح بر تولید ناخالصی کشور تاثیر خواهد گذاشت.
    به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ولادمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه- قصد دارد از فرصت جام جهانی فوتبال که از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه در این کشور برگزار می‌شود، برای مطرح کردن روسیه به عنوان یک ابرقدرت جهانی و بخشیدن جانی تازه به مناطقی که با رکود رو به رو هستند، استفاده کند.
    علاوه بر این مسابقات جام جهانی در طولانی‌مدت تاثیرات همه جانبه‌ای روی سرمایه‌گذاری‌های دولتی برای کشور میزبان دارد.
    معاون نخست‌وزیر روسیه آرکادی دورکوویش Arkady Dvorkovich)) در خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که «در حال حاضر مسابقات پیشرفت‌های اقتصادی کشور میزبان را موجب شده‌اند و در طولانی‌مدت نیز تاثیرات بسیار مثبتی روی اقتصاد ما خواهند گذاشت».
    قبل‌تر از جام جهانی روسیه میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۱۴ بود

    همچنین روسیه پیش از این در زمستان ۲۰۱۴ برای اولین بار میزبان بازی‌های المپیک بود. این مسابقات در شهر سوچی روسیه برگزار شد. هزینۀ بازی‌های المپیک ۲۰۱۴ در سوچی چیزی حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده بود. همانند مسابقات جام جهانی، بازی‌های المپیک نیز اعتبار ملی ویژه‌ای به کشور روسیه بخشیدند و روسیه در ۲۰۱۴ باشکوه‌ترین پرهزینه‌ترین دورۀ المپیک را برگزار کرد.
    این هزینه‌های ، شهر سوچی روسیه را به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری در دنیا تبدیل کرد که سالانه هزاران هزار توریست را به آنجا می‌کشاند. البته این هزینه‌ها مخالفان بسیاری داشت؛ مخالفانی که معتقد بودند سیاست‌های حکومت در این راستا هزینه‌های زیادی را هدر داده است.
    بعدها حکومت روسیه اعلام کرد که هزینه‌های واقعی بازی‌های المپیک شهر سوچی بسیار کمتر از مقدار اعلام شده بوده و بر اینکه این هزینه‌ها صرف ساخت جاده و راه‌آهن برای این شهر شد، به شدت تاکید کرد.
    جام جهانی چگونه اقتصاد روسیه را زیر و رو خواهد کرد؟ - ProSelfMade
  • 2018/06/03, 17:11
    Sina homaei
    گران قیمت ترین تیم حاضر در جام جهانی روسیه 2018

    برزیل باارزش‌ترین تیم فوتبال حاضر در جام جهانی 2018 است. این جمله را نتایج بررسی‌های پورتال انتقال بازیکنان آلمان در 32 تیم حاضر در جام جهانی تایید می‌کند. این پورتال برآورد می‌کند که مجموع قیمت برآوردی بازیکنان تیم برزیل 673 میلیون یورو است. همچنین آلمان و فرانسه با ارزشی حدود 363.5 میلیون یورو، مشترکاً در جایگاه دوم قرار دارند. تیم فوتبال ایران نیز با ارزشی تقریبی 42.4 میلیون یورو پایین‌تر از کره جنوبی و استرالیا در رده 25م این فهرست جای دارد.
    یک تفاوت عمده میان سه تیم حاضر در بالای این لیست تعداد بازیکنان خارج از کشور است. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده 88 درصد از بازیکنان تیم برزیل در لیگ‌های خارج از کشور خود بازی می‌کنند. این در حالی است که تنها 41.7 درصد از بازیکنان تیم آلمان و 58.3 درصد از بازیکنان تیم فرانسه در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند.
    طبق نتیج این مطالعه، کشور انگلستان کمترین صادرات بازیکن به لیگ‌های خارجی را دارد. تنها 4.3 درصد از بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ‌های خارجی کسب درآمد می‌کنند. ارزش بازاری تیم فوتبال انگلستان 279 میلیون دلار است و در جایگاه دهم باارزش‌ترین تیم‌ها جای دارد.



    گران قیمت ترین تیم حاضر در جام جهانی روسیه 2018 [اینفوگرافی] - سرمایه دار
  • 2018/06/03, 17:10
    Sina homaei
    سهم مالی باشگاه های فوتبال از حضور ملی پوشان ایرانی در جام جهانی
    به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، لیست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران پیش از سفر به ترکیه، یونان و روسیه و حضور در جام جهانی دیروز اعلام شد. قرار است از این لیست هم یک بازیکن دیگر بعد از اردوهای پیش رو خط بخورد و 23 بازیکن نهایی راهی جام جهانی شوند. طبق قوانین فیفا، باشگاه های فوتبال از حضور بازیکنانشان در جام جهانی درآمد خواهند داشت و این درآمد به نسبت تعداد بازیکنان باشگاه ها در جام جهانی متغیر است. بر اساس مطلبی که چند ماه پیش روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت، هر بازیکن به ازای هر روز حضور در جام جهانی 8 هزار و 530 دلار دریافت می کند. به عبارتی یک بازیکن تا پایان مرحله گروهی 130 هزار دلار برای باشگاهش درآمد خواهد داشت. این میزان درآمد برای باشگاهی با دو بازیکن به 260، سه بازیکن به 390، چهار بازیکن 520 و پنج بازیکن 650 هزار دلار افزایش می یابد. به این ترتیب و بدون احتساب یک بازیکن خط خورده دیگر از لیست تیم ملی ایران طی روزهای آینده از یک سو و بالا نرفتن تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی از سوی دیگر، باشگاه استقلال با 4 بازیکن درآمدی 520 هزار دلاری در جام جهانی خواهد داشت. در صورتی که بازیکنی از استقلال از لیست نهایی خط بخورد، درآمد استقلال 390 هزار دلار خواهد بود. درآمد باشگاه پرسپولیس در نگاه اول و با حضور علیرضا بیرانوند و وحید امیری 260 هزار دلار است اما از آنجا که در قرارداد انتقال مهدی طارمی به باشگاه الغرافه قطر قید شده است درآمد جام جهانی این بازیکن به پرسپولیس برسد، با این حساب پرسپولیس از فیفا 390 هزار دلار دریافت خواهد کرد. سهم باشگاه ها از بازیکنانشان در تیم ملی و درآمدشان به این ترتیب است: پدیده: خانزاده، 130 هزار دلار ذوب آهن: رشید مظاهری، 130 هزار دلار سایپا: علی قلی زاده و مهدی ترابی، 260 هزار دلار پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، وحید امیری و مهدی طارمی، 390 هزار دلار استقلال: روزبه چشمی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری و سیدمجید حسینی، 560 هزار دلار ماریتیمو پرتغال: امیر عابدزاده، 130 هزار دلار اخمت گروژنی: میلاد محمدی، 130 هزار دلار السد قطر: مرتضی پورعلی گنجی، 130 هزار دلار اوستنده بلژیک: رامین رضاییان، 130 هزار دلار المپیاکوس یونان: احسان حاج صفی و کریم انصاریفرد، 260 هزار دلار آ ا ک یونان: مسعود شجاعی، 130 هزار دلار آلکمار هلند: علیرضا جهانبخش، 130 هزار دلار ناتینگهام انگلیس: اشکان دژاگه، 130 هزار دلار روبین کازان روسیه: سردار آزمون، 130 هزار دلار هیرونوین هلند: رضا قوچان نژاد، 130 هزار دلار اوسترشوند: سامان قدوس، 130 هزار دلار روستوف روسیه: سعید عزت اللهی، 130 هزار دلار
    مخبر - 1397/02/31 - سهم مالی باشگاه های فوتبال از حضور ملی پوشان ایرانی در جام جهانی
  • 2018/06/03, 17:09
    Sina homaei
    روسیه در انتظار درآمد میلیاردی از مسابقات جام جهانی فوتبال


    مرکز آمار روسیه پیش بینی کرده است بیش از ۱.۵ میلیون نفر از هواداران فوتبال از سراسر جهان به این کشور سفر کنند.
    به گزارش ایسنا از لایف رو، مسابقات جام جهانی فوتبال از ۱۴ژوئن تا ۱۵ ژوئیه در ۱۱ شهر روسیه برگزار می‌شود که این کشور از هم اکنون خود را برای استفاده حداکثری از سود هنگفت آن آماده می‌کند. براین اساس هر گردشگر خارجی متوسط ۱۵۰۰ دلار در طول مسابقات فوتبال در روسیه هزینه خواهد کرد که بیش از ۲.۳ میلیارد دلار برای روسها درآمدزایی خواهد داشت و رشد اقتصادی این کشور را یک تا دو درصد افزایش خواهد داد. همچنین پرداخت‌های غیر نقدی با استفاده از کارت‌های اعتباری و سیستم‌های پرداخت آنلاین نیز بیش از ۴۰ درصد رشد خواهد داشت. با این حال جام جهانی فوتبال اقتصاد روسیه را با تورم مواجه خواهد کرد که به گفته کارشناسان حداقل بیش از ۲.۵ درصد افزایش قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر برخی مطالعات موسسه اقتصادی مککنزی نشان می‌دهد که سود نهایی روسیه از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیش از ۸۲۰ میلیارد روبل (۱۳ میلیارد دلار) خواهد بود.
    https://www.isna.ir/news/97030201071...A8%D8%A7%D9%84
  • 2018/06/03, 16:54
    Sina homaei
    درآمد باشگاه ها از بازیکنان حاضر در جام جهانی روسیه چقدر است؟

    محاسبات فیفا نشان می دهد حضور هر بازیکن در جام جهانی حداقل 130 هزار دلار آمریکا برای باشگاه مربوطه درآمدزایی دارد.

    بر اساس محاسبات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تعهد و همکاری یک باشگاه در طول آماده سازی تیم های ملی درآمد خوبی را نصیب باشگاه ها می کند.
    بر اساس این محاسبات هر بازیکنی که توسط کارلوس کی روش در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد به ازای هر روز 8530 دلار و به عبارتی تا پایان مرحله گروهی 130 هزار دلار برای باشگاه مربوطه درآمد به همراه خواهد داشت.
    برای مثال، محاسبه درآمد کسب شده توسط یک باشگاه بابت حضور بازیکنان در تیم ملی در طول جام جهانی:
    یک بازیکن 130 هزار دلار
    دو بازیکن 260 هزار دلار
    سه بازیکن 390 هزار دلار
    چهار بازیکن 520 هزار دلار
    پنج بازیکن 650 هزار دلار



    جام جهانی فوتبال 2018 بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از 14 ژوئن 2018 تا 15 ژوئیه 2018 در کشور روسیه برگزار خواهد شد. حق امتیاز این مسابقات در تاریخ 2 دسامبر 2010 به روسیه اهدا شد. این اولین جام جهانی در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می گردد.
    مسابقات نهایی شامل 32 تیم است که 31 تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می شود.
    مجموع بازی های این تورنمنت 64 مسابقه می باشد که در 12 ورزشگاه و 11 شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ 15 ژوئیه 2018 در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.
    http://namnak.com/%D8%AC%D8%A7%D9%85...6%DB%8C.p66341
  • 2018/06/03, 16:53
    Sina homaei
    سهم میلیاردی باشگاه‌ها از حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸؛ پول چشمگیر در انتظار پرسپولیس و استقلال

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، از صعود به جام جهانی 2018 روسیه، سودی نصیب فوتبال ایران خواهد شد که می‌تواند بسیاری از مشکلات باشگاه‌ها را حل کند، آن هم باشگاه‌هایی که در یک سال اخیر حسابی با مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین بعضاً میلیاردی مواجه بودند. فیفا علاوه بر پرداخت پاداش به فدراسیون تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند، پاداشی هم برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرد. آن دسته از باشگاه‌هایی که در جام جهانی بازیکن داشته باشند، بابت حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی پاداش دریافت می‌کنند و مجموع این پاداش 209 میلیون دلار (حدود 900 میلیارد تومان) است.
    امیر صدیقی، کارشناس بین‌الملل و حقوق ورزش در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: فیفا پاداش 209 میلیاردی خود را بین باشگاه‌های تمام بازیکنان 32 تیم حاضر در جام جهانی تقسیم می‌کند، به این ترتیب که عضویت هر بازیکن حاضر در جام جهانی، در باشگاه‌های دو سال اخیر او بررسی می‌شود و به مدت زمان حضورش در هر باشگاه، این پاداش به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد. هر کدام از 32 تیم جام جهانی می‌توانند 23 بازیکن داشته باشند که در مجموع باشگاه‌های 736 بازیکن از پاداش 209 میلیون دلاری منتفع خواهند شد. فیفا این مبلغ را بین تعداد بازیکنان و تعداد روزهایی که تیم‌ها درگیر مسابقات جام جهانی هستند (شامل روزهای فیفا پیش از جام جهانی و زمان برگزاری مسابقات) تقسیم کرده که به این ترتیب باشگاه‌ها به‌ازای هر بازیکنی که در جام جهانی داشته باشند، برای هر روز 8 هزار و 530 دلار دریافت می‌کنند. زمان محاسبه‌شده نیز از دو هفته پیش از شروع جام جهانی تا یک روز پس از حضور هر بازیکن در جام جهانی است.وی افزود: به این ترتیب اگر تیم ایران فقط در مرحله گروهی حضور داشته باشد و حتی به مرحله حذفی هم راه پیدا نکند، 26 روز درگیر مسابقات جام جهانی خواهد بود، با این حساب فیفا بابت هر بازیکن 221 هزار و 780 دلار به باشگاه‌هایی که آنها را در اختیار داشته باشند پاداش پرداخت می‌کند. هر تیمی که بیشتر در جام جهانی حضور داشته باشد، پاداش بیشتری نصیب باشگاه‌هایی می‌شود که در آن تیم بازیکن ملی‌پوش دارند، یعنی اگر تیم ملی ایران موفق به صعود از گروه خود شود، هر باشگاه بابت هر بازیکن بیشتر از 221 هزار و 780 دلار می‌گیرد و سود بیشتری هم از صعود تیم ملی نصیب باشگاه‌ها می‌شود.

    با توجه به اینکه پرسپولیس و استقلال بیشترین ملی‌پوشان را در اردوهای اخیر تیم ملی داشته‌اند و شانس بیشتری هم برای حضور در جام جهانی دارند، انتظار می‌رود که پاداش میلیون دلاری در انتظار این دو باشگاه باشد، به‌طور مثال از پرسپولیس نفراتی چون علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا و... در تیم ملی حضور دارند. همچنین مهدی طارمی که به‌تازگی راهی الغرافه شده یا حتی رامین رضاییان که از پرسپولیس به اوستنده رفت، اگر در جام جهانی در لیست 23نفره تیم ملی باشند، بخشی از پاداش حضور آنها در جام جهانی به باشگاه پرسپولیس می‌رسد. استقلال نیز با داشتن بازیکنانی چون امید ابراهیمی، وریا غفوری، سیدحسین حسینی و ... می‌تواند سهم زیادی از پاداش متعلق به باشگاه‌های ایرانی را برای خود کند.صدیقی در این خصوص به تسنیم گفت: شرایط به این ترتیب است که فیفا سابقه دو سال پیش از جام جهانی بازیکنان را بررسی می‌کند و به‌میزان حضور آنها در هر باشگاه پاداش می‌دهد، به‌طور مثال بخش اعظمی از پاداشی که بابت حضور طارمی در جام جهانی از سوی فیفا پرداخت می‌شود به پرسپولیس می‌رسد و مبلغ زیادی نصیب الغرافه نخواهد شد. اگر به این شکل میزان پاداش‌ها را محاسبه کنیم، پیش‌بینی می‌شود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به‌دلیل داشتن تعداد بیشتری ملی‌پوش در جام جهانی، عددی حدود یک‌میلیون دلار پاداش از فیفا دریافت کنند.اگر تیم ملی ایران فقط در مرحله گروهی جام جهانی حضور داشته باشد، مبلغی حدود 5 میلیون و 100 هزار دلار (حدود 22 میلیارد تومان) به باشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که در جام جهانی بازیکن دارند. از طرفی کارلوس کی‌روش اعلام کرده حدود 50 درصد بازیکنانی که به جام جهانی خواهد برد لژیونر هستند و حدود 50 درصد هم از بازیکنان داخلی استفاده خواهد کرد، از همین‌رو پیش‌بینی می‌شود مبلغی حدود 2.5 میلیون دلار (حدود 11 میلیارد) پول به باشگاه‌های ایرانی تزریق شود که مبلغ قابل توجهی است و اگر صرف باشگاه‌ها شود، می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند. حالا هر باشگاهی که ملی‌پوشان بیشتری در تیم ملی داشته باشد، مسلماً میزان پاداشی هم که دریافت می‌کند، بیشتر خواهد شد. این کارشناس بین‌الملل و حقوق ورزش در این خصوص اظهار داشت: باشگاه‌ها باید سعى کنند شرایط بهترى براى بازیکنان‌شان ایجاد کرده تا از باشگاه آنها تعداد بیشترى در تیم ملى حضور داشته باشند، به این ترتیب از حضور تیم ملی در جام جهانی سود بیشتری نصیب آنها می‌شود.
    https://www.tasnimnews.com/fa/news/1...9%84?ref=vista
  • 2018/06/03, 16:48
    Sina homaei
    روسیه چه مقدار در جام جهانی 2018 کسب درآمد خواهد نمود؟



    مبلغ 867 میلیارد روبل (معادل 13 میلیارد و 984 میلیون دلار)- تاثیر برگزاري جام جهانی 2018 روسيه، در تولید ناخالص داخلی در بازه زمانی سال 2013 تا 2020 در روسيه مي باشد. تعداد 220 هزار شغل جديد در طي این سالها ايجاد مي شود. مبلغ 150 تا 210 میلیارد روبل (2میلیارد و 420 میلیون تا 3 میلیارد و 387 میلیون دلار)- تأثیر سالانه بر تولید ناخالص داخلی در طي سال های 2013 تا2020 براي هر سال است. از سوي ديگر، مبلغ 150 میلیارد روبل (معادل 2 میلیارد و 420 میلیون دلار) مالیات اضافی در بودجه فدرال و منطقه ای در خصوص آماده سازی و برگزاری جام جهانی 2018 در بازه زمانی 2013 تا 2018 تعيين شده است.
    الکسي سورکين، مدیر کل کمیته برگزاری جام جهاني روسیه 2018، در مصاحبه اخير خود در خصوص آمادگی روسیه برای برگزاري مسابقات، نحوه مديريت طرفداران و تاثير مالي و معيشتي برگزاري جام جهاني در روسيه اظهار نظر نمود. سورکين گفت، «تاثیر جام جهانی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی در روسيه بسيار قابل توجه است. ما تمام اسناد را بررسي نموديم، ما کلیه ارقام و شاخص ها را مورد بررسي قرار داديم. در ابتدا، مبلغ هزینه های جام جهانی بيشتر از انتظار ما بود. اما ما تصمیم گرفتیم استادیوم های «اسپارتاکوس» و «زنيت» را از محاسبات هزينه هاي جام جهاني جدا کنيم، چون هزينه اين استاديوم ها متوجه باشگاه خصوصي آنها بود.
    اگر ما در مورد تاثیر اقتصادی جام جهاني بر روسيه صحبت کنیم، باید آن را به دو مرحله تقسیم کنیم. در مرحله اول مي بايست تاثير برگزاري جام جهاني از سال 2013 تا 2018 را در نظر بگيريم. ما هزینه های عملیاتی را بررسی کردیم، سعی کردیم درآمد گردشگری را پیش بینی کنیم. مبلغ هزینه کل جام جهانی 2018 در این دوره یک درصد از تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی کل کشور) در سال بود. اگر تاثیر اقتصادی بلندمدت را در نظر بگيريم، یک محرک قدرتمند برای رشد کشور خواهيم داشت.
    اگر ما در مورد نفوذ اجتماعی صحبت کنیم، کیفیت زندگی شهروندان روسيه، زیرساخت های پزشکی و شهرها بهبود يافته است. ما 116 بیمارستان اختصاصي بنا نموديم. از سوي ديگر، توسعه فرهنگي و ورزش از تاثيرات جام جهاني است. پس از دریافت حق میزبانی این تورنمنت، اقتصاد کشور بهبود يافت.
    - چند طرفدار خارجی از روسیه بازدید خواهد کرد؟
    - انتظار می رود که حدود 500 هزار گردشگر و طرفدار فوتبال، توريست خارجی به روسیه سفر کنند.
    آیا شما از طرفداران متعصب فوتبال از آلمان نمي ترسيد؟
    - ما امیدواریم که همه هواداران واقعی آلمان به روسيه سفر کنند. ما برای برقراری امنیت با مقامات دولتي، جلسات متعددي داشتيم. ما همه اطلاعات لازم طرفداران فوتبال در جهان را در اختيار نداريم. اما ما یک سیستم امنیتی جهانی داریم. ما همچنین با همکاران بین المللی خود در ارتباط مستقيم هستيم.
    - آیا مقررات خاصي براي طرفداران روسی وجود دارد؟
    - گفتگوهای تفسیری و توجيه کننده با طرفداران تيم ملي روسيه، توسط سازمان های اجرای قانون انجام شده است. ما یک بروشور ویژه براي قوانين طرفداران در استادیوم ها، و لیستی از موارد ممنوعه آماده کرديم.
    - روسيه تا چه ميزان آمادگي برگزاري جام جهانی را دارد؟
    - تا آغاز جام جهاني 50 روز باقي مانده است. ما ظرفیت استادیوم ها را در مسابقات مقدماتي افزایش داديم. کل زیرساخت ها، تقریبا آماده است. روسيه اکنون آماده برگزاري جام جهاني است.
    منبع خبر: خبرگزاری اسپرت اکسپرس
    http://ruscul.com/news/news_item.asp?NewsID=956


  • 2018/06/03, 16:48
    Sina homaei
    درآمد میلیاردی جام جهانی در انتظار باشگاه های ایرانی




    براساس مصوبه جدید کمیته برگزاری جام جهانی 2018 در فیفا پاداش بازیکنان حاضر در این تورنمنت نسبت به دوره قبل سه برابر شد.
    به گزارش خبرورزشی، فیفا اعلام کرد هر باشگاهی که بازیکنانش همراه با تیم های ملی حاضر در جام جهانی حضور داشته باشد به ازای هر روز حضور در روسیه مبلغی در حدود 8500 دلار دریافت خواهد کرد که این رقم از دو هفته قبل از آغاز جام تا روزی که این بازیکنان با تیم ملی در تورنمنت حضور داشته باشند، محاسبه خواهد شد.
    به این ترتیب اگر مرحله گروهی این رقابت ها را 11 روز در نظر بگیریم با دو هفته ای که فیفا قبل از مسابقات در نظر گرفته به صورت میانگین هر بازیکن حاضر در جام جهانی رقمی در حدود 212 هزار دلار دریافت خواهد کرد که رقم چشمگیر و قابل توجهی را نصیب باشگاه ها خواهد کرد، از جمله برای باشگاه های ایرانی که منبع درآمدی چندانی در فوتبال ایران ندارند.
    212 هزار دلار بر حسب پول رایج ایران تا امروز درآمدی نزدیک به یک میلیارد تومان برای هر بازیکن را در پی خواهد داشت که اگر باشگاهی ایرانی بتواند دو تا سه سهمیه در لیست نهایی تیم ملی داشته باشد حداقل دو تا سه میلیارد از بودجه مورد نیاز خود برای فصل آتی را تامین کرده است از همین رو باشگاه ها باید امیدوار به تصمیم نهایی کی روش باشند تا سهمیه بیشتری از آنها در فهرست نهایی خود قرار دهد.
    پاداشی که فیفا برای جام جهانی 2018 در نظر گرفته سه برابر پاداش دوره قبل جام جهانی در سال 2014 برزیل است که این تصمیم مورد توجه باشگاه های اروپایی نیز قرار گرفته است تا جایی که باشگاه های طرف قرارداد با لژیونرهای ایرانی روی این پاداش در قراردادهای خود حساب خاصی باز کرده اند.
    درآمد میلیاردی جام جهانی در انتظار باشگاه های ایرانی | روزنامه خبرورزشی
  • 2018/06/03, 16:47
    Sina homaei
    فیفا 400 میلیون دلار بین 32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه توزیع می‌کند


    طرفداری - با تصویب سران فیفا، این نهاد برای جام جهانی 2018 روسیه، 400 میلیون دلار میان 32 تیم ملی حاضردر این تورنمنت توزیع خواهد کرد. هر کشوری که در جام جهانی روسیه حاضر باشد، حداقل 9.5 میلیون دلار به جیب خواهد زد. به گزارش goal، نشست اعضا و مدیران فیفا امروز در کلکته هند برگزار و تصمیمات مهمی در آن گرفته شد. از جمله میزان و نحوه توزیع پاداش تیم‌های حاضر در جام جهانی روسیه. طبق چیزی که به تصویب رسید، به هر تیمی که در مرحله گروهی حاضر باشد، 8 میلیون دلار تعلق می‌گیرد. 1.5 میلیون دلار نیز به همه تیم‌ها برای جبران هزینه‌های آماده سازی تیم پرداخت می‌شود. این یعنی هر تیمی از جمله ایران حداقل 9.5 میلیون دلار از حضور در جام جهانی به جیب خواهد زد. طبق تصویبات امروز، 90 میلیون دلار میان سه تیم نخست تورنمنت تقسیم می‌شود. 38 میلیون دلار به قهرمان، 28 میلیون دلار به نایب قهرمان و 24 میلیون دلار نیز به تیم سوم تعلق خواهد گرفت. همچنین 209 میلیون دلار نیز میان باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در قالب تیم‌های ملی در جام جهانی حاضر خواهند بود، تقسیم خواهد شد. 134 میلیون دلار نیز برای جبران مصدومیت‌ها و اتفاقات احتمالی که برای بازیکنان در طول تورنمت رخ می‌دهد و فیفا برای جبران خسارت ناشی از آن به باشگاهی که بازیکن در آن عضویت دارد، پرداخت خواهد کرد، در نظر گرفته شده است. مجموعا فیفا 791 میلیون دلار در جام جهانی توزیع می‌کند. 40 درصد بیشتر از مبلغی که در جام جهانی برزیل توزیع شد.
    https://www.tarafdari.com/%D8%AE%D8%...6%D8%AF?page=1
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش