ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: بلاک چین چیست؟ - توضیح به زبان ساده

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/06/01, 21:28
    Admin
    اگر بانک وجود نداشته باشد، پس پول در کجا ذخیره می‌شود؟

    یکی از بخش‌های چالش‌برانگیز این است که زمانی که ما در مورد خرید بیت کوین (Bitcoin) صحبت می‌کنیم، هیچ مخزنی از سکه وجود ندارد. این رکورد در پایگاه داده به‌عنوان پول شناخته می‌شود.
    تصور کنید که اولین بار پول در این پایگاه داده توسط کسی به نام جسی (بنیان‌گذار این ارز دیجیتال جدید) قرار داده شده است و در قسمت توضیحات آن می‌نویسد: «در حال حاضر ۱ میلیون سکه وجود دارد». سپس جسی آن‌ها را به تعداد زیادی از مردم می‌دهد و یک رکورد جدید برای هر تراکنش ایجاد می‌کند. جسی ۵۰۰ سکه را به بیل، ۱۰۰۰ سکه به سو داد.
    برای دریافت این سکه‌ها، بیل و سو یک آدرس حساب مالی را به جسی دادند که معادل جزئیات حساب شما برای دریافت سپرده مستقیم با بانک شما است. بیل و سو هر یک کدهای طولانی و بسیار محرمانه دارند که به آن‌ها مالکیت رکورد حساب مالی خودشان را می‌دهد.
    به‌این‌ترتیب فقط آن‌ها می‌توانند رکورد جدیدی را با سکه‌هایی که به آن‌ها ارسال شده است، ایجاد کنند. هنگامی‌که بیل یک رکورد جدید را ایجاد می‌کند و می‌گوید ۵۰ سکه را در حساب سو قرار داده است، از آن به بعد دیگر نمی‌تواند کنترل کند که این سکه‌ها به کجا روند. فقط سو می‌تواند روی این سکه‌ها کنترل داشته باشد. این‌گونه است که میلیون‌ها نفر می‌توانند یک کپی از این اطلاعات را بدون اینکه قادر به اضافه کردن رکورد جدیدی مربوط به هر یک از ۱ میلیون سکه دیگر که در این پایگاه داده وجود دارد، داشته باشند.

  • 2018/06/01, 21:28
    Admin
    چگونه این عملیات با یک بانک متفاوت است؟

    نبوغ این پایگاه داده این است که نیازی به هیچ بانک یا شرکت مرکزی ندارد و شما مجبور نیستید به هیچ موسسه مالی اعتماد کنید. نیازی به هیچ واسطه‌ای نیست.
    اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، این پایگاه داده متعلق به هیچ فرد یا سازمانی نیست. این اطلاعات متعلق به همه افرادی است که یک کپی از آن اطلاعات را دارند. اما این بدان معنا نیست که هر یک از افرادی که دارای کپی هستند، کنترل دارند.
    علاوه بر این، ما این پایگاه داده را «تغییرناپذیر» می‌نامیم یا به‌طور عام آن را غیرقابل برگشت می‌دانیم. هر رکوردی که ساخته شده است تا زمانی که اینترنت هست، به‌طور دائم وجود خواهد داشت. حال اگر نفر دوم بخواهد پول نفر اول را پس بدهد، این یک رکورد جدید است.
    به خاطر تصمیمات مربوط به طراحی فناوری، دست بردن در رکوردهای این پایگاه داده غیرممکن است. اگر شخصی که یک یا چند نسخه از این اطلاعات را در رایانه‌های خود داشته باشد و سعی کند به‌طور غیرقانونی آن را تغییر دهد، آن تغییرات توسط بسیاری از رایانه‌های دیگر در روند تأیید این تغییرات، رد می‌شود و داده‌ها با هم تطابق نخواهند داشت.

  • 2018/06/01, 21:28
    Admin
    هنگامی‌که دو نفر بخواهند برای یکدیگر پول انتقال بدهند، یک رکورد جدید ایجاد می‌شود که جزئیات آن تراکنش را مشخص می‌کند. این رکورد به صدها نفر از رایانه‌های دیگر که دارای یک کپی از رکورد هستند، ارسال می‌شود. این کامپیوترها تأیید می‌کنند که این معامله مجاز است و درنهایت آن‌ها قبل از تأیید رکورد، موافقت (یا مخالفت) می‌کنند که همه چیز در مورد معامله، مشروع است. این کار باید با همه کپی‌های اطلاعات مطابقت داشته باشد.
    به نظر می‌رسد که چند صد نفر در کنار این دو، ناظر این هستند که نفر اول پول را به نفر دوم می‌دهد و همه آن‌ها موافقت کردند که نفر دوم واقعا پولش را به دست آورده و دیگر جنبه‌های معامله، مانند اینکه مقدار آن هم درست است، را چک می‌کنند.

  • 2018/06/01, 21:27
    Admin
    فناوری بلاک چین به چه صورت است؟


    در این مقاله در مورد کلمات و اصطلاحات تخصصی این حوزه، مانند نود یا همان گره و هشینگ بحث نخواهیم کرد؛ چرا که این لغات باعث می‌شود که به‌سختی بتوانید مطلب را درک کنید. همان‌طور که گفتیم ما قصد داریم در این مطلب کاملا ساده و روان بلاک چین را برای شما تشریح کنیم.
    از اصل مطلب شروع می‌کنیم؛ بلاک چین یک پایگاه داده‌ (DataBase) توزیع شده است که به‌عنوان یک دفتر اطلاعاتی توزیع شده، شناخته می‌شود. برای اینکه اصطلاحات و لغات برای شما ساده و قابل درک باشند، از این پس آن را پایگاه داده می‌نامیم. علاوه بر این، بیایید به‌جای توزیع شده از به اشتراک گذاشته شده، استفاده کنیم. در زمینه‌های بیشتر، هر بلاک به‌عنوان یک «رکورد» در این پایگاه داده شناخته می‌شود.
    بنابراین، در راستای اهداف این مقاله، ما بلاک چین را یک پایگاه داده به اشتراک گذاشته شده می‌نامیم. هر چیزی که به این پایگاه داده اضافه شود، یک رکورد جدید است.

    پایگاه داده مشترک

    فناوری به اندازه‌ای که فروشندگان می‌خواهند پیچیده است. همه این فناوری‌ها را افرادی همانند شما یا من ساخته‌اند و اگر به آن‌ها نگاه‌ کنید، می بینید که همگی کاملا ساده هستند.
    نسخه مدرن این پایگاه داده مشترک، درواقع انقلابی در تکنولوژی است که به دنبال شکل‌گیری آینده ما است. برای روشن شدن مطلب، این فقط یک پایگاه داده نیست که در یک مکان مرکزی ذخیره شده باشد و توسط بسیاری از افراد به اشتراک گذاشته شده باشد، هزاران نسخه از این اطلاعات ثبت شده در کامپیوترهای سراسر جهان ذخیره می‌شود (در کامپیوترهای خانگی و سرورهای تجاری)، از این رو اصطلاح «غیرمتمرکز» به آن نسبت داده می‌شود.
    از این پایگاه داده می‌توان برای ثبت چیزهای مختلفی استفاده کرد؛ به‌عنوان‌ مثال اولیه بسیاری از آن برای ارسال و دریافت پول استفاده می‌کنند، همان‌طور که در حال حاضر رایج‌ترین کاربرد آن است.

    https://payment24.ir/blog/what-is-bl...its-future-p1/
  • 2018/06/01, 20:18
    Admin
    دلویت (Deloitte): “بلاک چین، برخلاف ظاهر پیچیده‌اش، یکی دیگر از دیتابیس‌ها برای ثبت تراکنش است – دیتابیسی که می‌تواند در تمام کامپیوترهای شبکه‌های مرتبط مورداستفاده قرار گیرد.”

  • 2018/06/01, 20:15
    Admin
    بلاک چین و آینده انرژی

    تصور کنید یک کشور پر از خانه‌های مجهز به باتری‌های تسلای قابل شارژ (Tesla Powerwall) که برق منزل را تأمین می‌کند است، که به‌جای جدا بودن از شبکه، آن‌ها به شبکه وصل‌ هستند؛ اما آن‌ها به تولیدکننده انرژی، پولی پرداخت نمی‌کنند. درواقع، در این آینده هیچ نیازی به این تولیدکننده‌های انرژی‌های سنتی وجود ندارد. در عوض، خانه‌ها به‌طور خودکار انرژی تولید و ذخیره می‌کنند و بر اساس آن‌که کدام همسایه‌ها نیاز به برق اضافی دارند و کدام خانه‌ها بیش از حد انرژی در باتری‌های خود دارند، برق را با خود تبادل می‌کنند. به خاطر وجود مفهوم بلاک چین این کار دیگر تخیلی نیست. از استرالیا تا نیویورک همه از این نوع مدل استفاده می‌کنند.
  • 2018/06/01, 20:15
    Admin
    بلاک چین و آینده ذخیره‌سازی فایل

    به‌جای اینکه فایل‌های خود را در سرورهای Dropbox یا Onedrive ذخیره کنید، تصور کنید که فایل شما بتواند به قطعات کوچک تقسیم شده و در هزاران یا میلیون‌ها کامپیوتر در سراسر جهان ذخیره شود. اینکه چه بخشی از فایل‌ها مال شما است و هر بخش در کجا ذخیره شده است، قابل‌تغییر نیست. فقط شما کلید مشاهده قطعات به‌عنوان یک فایل کامل را دارید و هیچ سازمانی اطلاعات شما را ندارد. این‌ ها نوعی از چیزهایی است که Storj و Sia.Tech روی آن کار می‌کنند.
  • 2018/06/01, 20:15
    Admin
    آینده موسیقی با مفهوم بلاک چین

    چقدر خوب می‌شود اگر هنگام باز کردن یک برنامه مانند اسپاتیفای (Spotify)، به‌ جای این‌ که اسپاتیفای هزینه هنری را از شما بگیرد تا حق امتیاز را به هنرمند پرداخت کند، به‌طور مستقیم به هنرمند پرداخت کنید. به عنوان مثال، هنگامی‌ که شما در ثانیه سی و پنجم یک آهنگ هستید، یک یا دو سنت به‌ طور مستقیم از حساب مالی شما به هنرمند پرداخت شود. مقدار آهنگی که شما گوش کرده‌اید و آنچه شما پرداخت کرده‌اید، توسط بسیاری از رایانه‌ های دیگر تأیید شده است و در پایگاه داده‌ها ثبت شده است. Ujo music و Voise از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.
  • 2018/06/01, 20:14
    Admin
    بلاک چین چگونه کار میکند؟

    برای درک مفهوم بلاک چین باید شبکه عظیمی را در نظر بگیرید که از تعداد زیادی نود با توان محاسبات کامپیوتری بسیار بالا تشکیل شده است. هر یک از اعضای شبکه که بخواهد تراکنشی انجام دهد، ابتدا باید درخواست آنرا در شبکه صادر کند. سایر نودهای موجود در شبکه در برخورد با هر درخواست تراکنش دو فعالیت اساسی انجام میدهند.
    • معتبر بودن آن تراکنش را از لحاظ Business Role (در مورد بیت کوین کافی بودن موجودی فرد درخواست دهنده) بررسی و تایید کنند.
    • فعالیت اساسی در واقع پیدا کردن رمز پیچیده و تصادفی مورد نیاز بر اساس الگوریتم بلاک چین است که این رمز برای اضافه کردن آن تراکنش به دفتر دیجیتال مورد نیاز است.
    نخستین نودی از شبکه که بتواند این دو فعالیت را با موفقیت به پایان برساند، آنرا به دفتر دیجیتال اضافه کرده و سپس برای اطلاع سایر نودها آنرا اعلام مینماید تا آنها نیز بتوانند خود را بروز کنند. سایر نودها نیز از ادامه کار بروی آن تراکنش دست کشیده و پس از بروز رسانی دفتر دیجیتال به دنبال تراکنش بعدی میگردند. نودی که در بررسی معتبر بودن و همچنین کشف رمز هر تراکنش قبل از همه موفق شود، جایزه ای دریافت میکند که از جنس پول دیجیتال است. در هر ده دقیقه مجموعه تراکنشهای صورت گرفته در شبکه، در قالب یک Block از اطلاعات ایجاد و منتشر میشود که آن Block به Block قبل از خود لینک و در واقع در هم تنیده میشوند. بر همین منوال همه بلوکهای بعدی به قبلیها لینک شده و شما برای اینکه بتوانید یک رکورد (یک سطر از دفتر یادداشت) را تغییر دهید باید بتوانید همه بلاکها را هک کرده و در واقع همه تراکنشهای صورت گرفته را روی میلیونها کامپیوتر به صورت همزمان هک کنید. این کار تحقیقا محال است و در نتیجه ما به عنوان بشر امروزی میتوانیم از مواهب این دستاورد بزرگ استفاده کنیم. فناوری بلاک چین، یک دستاورد عمومی بشری است که تحت مالکیت هیچ کشور یا نهادی نبوده و مالکیت آن متعلق به نسل بشر است. همان گونه که ملاحظه میکنید، سه اصل باز بودن، عدم تمرکز و غیر قابل هک بودن به خوبی توسط این نوآوری کم نظیر که با اختراع ماشین چاپ، اختراع موتور بخار و یا حتی اینترنت در یک طراز اهمیت قرار دارد پوشش داده میشود.

    بلاک چین به زبان ساده - سیارک
  • 2018/06/01, 18:34
    Admin
    تکنولوژی بلاک چین به طور گسترده پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به بیت کوین داشته است و این نوآوری در بیت کوین هم مورد استفاده قرار گرفته شد که در زبان فارسی تکنولوژی زنجیره بلوک خوانده می شود.
    از بین تمام ارزهای دیجیتالی بیت کوین مهم ترین ارز دیجیتالی شناخته شده است و به دلیل اینکه ارز دیجیتالی بیت کوین به صورت اینترنتی انتقال می یابد به آن ارز مجازی یا پول مجازی هم گفته می شود. با تمام تفاسیری که برای بلاک چین ارائه شد می توان مهم ترین اصل فناوری بلاک چین را این گونه تعریف کرد که بلاک چین قدرت بسیار بالایی برای تنظیم خودکار شبکه دارد و شبکه را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند.

    فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟

    پایگاه بلاک چین یک محیط کاملا امن و مطمئن برای داده ها فراهم کرده است به طوری که تمام اطلاعات معاملات ثبت شده در بلاک چین به طور کاملا دقیق و صحیح ذخیره می شود و امکان وارد شدن گزارشات اشتباه در آن وجود ندارد. نحوه کارکرد بلاک چین به گونه ای است که هرتراکنش ، یک کد هش 64 کاراکتری ایجاد می کند که با کدهای هش قبلی در هم آمیخته می شود و با ترکیب آن ها یک بلاک تولید می شود و به همین منوال که ادامه پیدا کند هر بلاک با بلاک جدید در هم ترکیب می شود و یک ترتیب خطی تشکیل می شود و نوعی زنجیره کاراکترهای یک بار مصرف ایجاد می کند. علت استقبال بی شمار بانک ها در جهت استفاده از تکنولوژی بلاک چین :

    استفاده از نرم افزار بلاک چین برای ذخیره معاملات مالی برای بانک ها و شرکت ها بسیار با صرفه می باشد زیرا انتقال معاملات مالی کمتر از 5 ثانیه انجام می گیرد. بر این اساس بانک ها و شرکت ها سرعت بالای موفقیت خود را در استفاده و بهره برداری از این تکنولوژی می دانند. هنگامی که سیستم های بانک ها با پلتفرم های بانک ها یا شرکت های دیگر همخوانی داشته باشد اطلاعات دارایی های خود را به صورت حفاظت شده ذخیره می کنند. اگرچه بانک ها نقش اول در استفاده از بلاک چین را به عهده دارند اما باید این احتمال را پیش رو داشته باشند که امکان خطر کاهش قدرت مبادلات ارزی در بازار وجود خواهد داشت. طبق گزارشی که از سمت مقامات انگلیسی ارائه شده است پیش بینی شده که بلاک چین در سال 2022 سالیانه 20 میلیارد دلار اندوخته مالی برای بانک ها جمع آوری خواهد کرد. در حقیقت بلاک چین یک نوع دیتابیس و پایگاهی است برای ثبت داده ها و گزارش ها که روی سرورهای مختلفی قرار دارد و به دلیل اینکه تمام این اطلاعات در کل سیستم های شبکه ای ثبت می شود به هیچ عنوان قابل هک شدن و پاک شدن نمی باشد. با امکاناتی که بلاک چین در اختیار دارد توانسته اعتماد و اطمینان کاربران را به اینترنت افزایش دهد. در بخش های بعدی با فرآیند ها و کاربردهای دیگر تکنولوژی یا فناوری بلاک چین آشنا خواهید شد.
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش