ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: اینترنت اشیا، بازار آینده کارآفرینان ایرانی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/25, 22:19
    Sina homaei

    اینترنت اشیا، بازار آینده کارآفرینان ایرانی


    اینترنت اشیا یکی از مواردی است که چشم‌انداز کسب‌وکارها را تغییر داده است. بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان مطالب مربوط به کسب‌وکار به شما خواهند گفت که این فناوری بر نحوه کسب‌وکار انسان‌ها در آینده تاثیر می‌گذارد و آن را تغییر می‌دهد. در حالی که اینترنت اشیا تنها چیزی نیست که دنیا را متحول می‌کند، اما به طور یقین از مهم‌ترین آنهاست. بسیاری از افراد این عبارت را قبلا شنیده‌اند، اما نمی‌دانند اینترنت اشیا درواقع چیست. این عبارت فقط اینترنت را به‌تنهایی دربرنمی‌گیرد. این عبارت به روشی می‌پردازد که از طریق آن دستگاه‌های جدید داده‌ها را از محیط خود جمع‌آوری می‌کنند. این دستگاه داده‌های جمع‌آوری‌شده را از طریق اینترنت به دستگاه‌های دیگر ارسال می‌کنند تا مورد استفاده کاربران قرار گیرند.
    این فناوری است که به تلفن شما امکان می‌دهد وقتی ساعت شما صبح‌ها به صدا درمی‌آید، دستگاه قهوه‌ساز شما شروع به کار کند. این فناوری است که به افراد امکان می‌دهد وقتی در حال تمرین یا شرکت در ورزش‌های مختلف هستند، علائم حیاتی خود را به طور آنلاین پیگیری کنند. این فناوری است که به شرکت‌های زباله و ضایعات امکان می‌دهد پیگیری کنند که سطل‌های زباله چقدر پر هستند تا بتوانند مسیرهای جمع‌آوری خود را بهینه‌سازی کنند. کسب‌وکارهای جدید باید درک کنند که اینترنت اشیا چقدر اهمیت دارد.

    • اینترنت اشیا بسیار عظیم است

    دستگاه‌هایی که داده‌ها را از محیط جمع‌آوری و آنها را به سراسر اینترنت منتقل می‌کنند؟! کمی ابتدایی به نظر می‌رسد، درست است؟ انگار این فناوری سال‌ها یا حتی دهه‌هاست که وجود دارد. دستگاه‌ها مدت‌هاست این نوع داده‌ها را با یکدیگر تبادل می‌کنند. اما پیشرفت فناوری تلفن هوشمند و تبلت، پتانسیل خود را به‌عنوان یک صنعت تجاری عظیم نشان داده است. این امر، همراه با نوآوری و اطلاعات مدرن، آینده‌ای را رقم می‌زند که در آن اینترنت اشیا نقش مهمی ایفا می‌کند. برآوردهای ارائه‌شده درباره آینده اینترنت اشیا نشان می‌دهد که در اینجا پتانسیل تجاری چقدر وجود خواهد داشت. تا سال ۲۰۲۰، تخمین زده می‌شود که حداقل یک میلیون وسیله نقلیه به اینترنت متصل خواهند شد. فناوری دستگاه پوشیدنی در حال حاضر میلیاردها درآمد داشته است و به نظر می‌رسد که این میزان درآمد بیشتر نیز خواهد شد. گوگل و سامسونگ میلیاردها دلار در شرکت‌های اینترنت اشیا مانند نست‌لبز و اسمارت‌تینگز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از الان تا چهار سال دیگر، پیش‌بینی می‌شود که اینترنت اشیا میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

    • یکپارچه‌سازی با برنامه‌های کسب‌وکارها برای آنها آسان‌تر است

    اکنون می‌دانید که اینترنت اشیا چقدر بزرگ و مهم است. اما پرسشی که در ذهن میلیون‌ها صاحب کسب‌وکار وجود دارد این است: چگونه وارد این حوزه شوم؟ خوشبختانه بسیاری از شرکت‌ها برای ورود به این بازار، پایه و بنیان مناسبی دارند. آن روزها گذشته است که شرکت مدرن شما فقط چند کارمند داشت که از فناوری سر درمی‌آوردند. این روزها دفتر کسب‌وکار شما پر است از طراحان و توسعه‌دهندگان و هر کارمندی که با فناوری‌های امروز آشنایی دارد، بازار درحال‌توسعه را پیگیری می‌کند و از آخرین اخبار باخبر است. مشکلی که بسیاری از شرکت‌ها آن را پیش‌بینی می‌کنند، یکپارچه‌سازی یک چارچوب است که به آنها امکان می‌دهد به طور کارآمد از اینترنت اشیا استفاده کنند. دستگاه‌هایی که آنها تولید می‌کنند، باید بدون عیب و نقص با دستگاه‌های نهایی و کاربران نهایی آنها ارتباط برقرار کنند. اما باید یک چیز را درباره این کسب‌وکار به خاطر داشته باشید! جایی که پتانسیل بازار بزرگ وجود دارد، شما با تعداد زیادی از شرکت‌ها روبه‌رو خواهید شد که می‌خواهند به طور مستقیم وارد کار شوند. به‌علاوه شما شاهد افزایشی چشمگیر در تعداد شرکت‌هایی خواهید بود که در زمینه کمک به آن شرکت‌ها تخصص دارند! می‌توانید یک چارچوب اینترنت اشیا را که افراد برون‌سپار آن را حفظ کرده‌اند، بررسی کنید.

    • اینترنت اشیا می‌تواند تغییر بزرگی در نحوه تعامل با دستگاه‌ها ایجاد کند

    با تمام این نوآوری‌ها، آنچه می‌تواند یک دستگاه را در خود جای دهد، تغییر کرده است. این نوع فناوری با بسیاری از اشیا روزمره یکپارچه شده است. وقتی متوجه می‌شوید که چه تعداد اشیا از نوآوری‌های فنی جدید استقبال می‌کنند، ممکن است تعجب کنید. از فناوری حسگرها در جاده‌ها و پل‌ها استفاده می‌شود و این فناوری بر فعالیت ترافیکی و میزان رطوبت نظارت می‌کند. این داده‌ها می‌توانند به خودرویی که به اینترنت متصل می‌شود، ارسال شوند (در غیر این صورت به تلفن هوشمند کاربر ارسال خواهند شد.) این فقط یکی از راه‌هایی است که از طریق آن دو شیء را به یکدیگر ارتباط می‌دهیم. اگر در حال راه‌اندازی کسب‌وکاری هستید که در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند، باید قدم‌های خود را در رابطه با اینترنت اشیا برنامه‌ریزی کنید. این احتمال وجود دارد که نوآوری‌ها در بازار ایجاد شوک کنند و بهترین فروش را داشته باشند. آیا استارت‌آپ شما می‌تواند از این شرایط بهترین استفاده را کند و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای خود به وجود آورد؟

    اینترنت اشیا، بازار آینده کارآفرینان ایرانی

مجوز های ارسال و ویرایش