خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: دلایل اصلی شکست استارتاپها
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
۲۰. تغییر ندادن مسیر در مواقع ضروری بسیاری از بنیانگذاران با اینکه میدانند به بنبست رسیدهاند، حاضر به تغییر مسیر یا استراتژی نیستند. چسبیدن به یک ایدهی بد یا یک بازار بد، نهتنها موجب اتلاف منابع و پول میشود، بلکه بهدلیلِ پیشرفت نکردن کار سبب ناامیدی کارکنان میشود. ۷٪ از استارتاپها بهدلیل این اشتباه بزرگ با شکست مواجه میشوند. اگر مسیرتان اشتباه بوده، غرورتان را کنار بگذارید و لجبازی نکنید؛ شاید با تغییر مسیر فرصتهای خیلی بهتری نصیبتان شود.
۱۹. خستگی معمولا شروع کسبوکاری جدید با انرژی زیادی همراه است؛ بهطوریکه بنیانگذاران نمیتوانند بین کار و زندگیشان تعادل برقرار کنند و بههمیندلیل خسته میشوند. این موضوع یکی از دلایل مهم شکست ۸٪ از استارتاپهاست. بهموقع دست از کار بکشید و پس از استراحت، تلاشهایتان را از سر بگیرید. راهاندازی کسبوکار بهاندازهی کافی ذهن شما را درگیر و زمانتان را میگیرید. برخی از مسئولیتهایتان را به اعضای تیم مطمئنی که گرد آوردهاید یا تیمهای مورداطمینان بیرونی بسپارید.
۱۸. نداشتن شبکهی ارتباطی و مشاور آمار نشان میدهد یکی از دلایلی که بهموجب آن ۸٪ استارتاپها شکست میخورند، این است که بنیانگذارانشان از شبکههای ارتباطی خودشان با سرمایهگذاران درست استفاده نمیکنند و تمایل ندارند از آنها کمک بخواهند. بهتر است سرمایهگذاران را از ابتدا در جریان امور قرار دهید، زیرا آنها میتوانند به شما کمک کنند. اگر سرمایهگذارتان نمیتواند در این زمینه کمکی کند، از مشاوران و توسعهدهندگان کسبوکارها کمک بگیرید.
۱۷. مسائل حقوقی و قانونی گاهی استارتاپی براساس ایدهای ساده شکل میگیرد، اما پس از مدتی با مسائل قانونی بسیار پیچیده مواجه میشود. مشکلات قانونی در مسیر کسبوکارهای نوپا که تجربهی چندانی هم ندارند موانع زیادی ایجاد میکنند که در ۸٪ موارد، آنها را از ادامهی فعالیت بازمیدارند. مشکلات قانونی از ثبت شرکت، برند و محصول گرفته تا مشکلات مالیاتی، خط قرمزهای اجتماعی، محیطزیست و غیره را شامل میشوند. تمامی موارد را ریزبهریز بررسی کنید و کوچکترین نکات را از قلم نیندازید، چون دیر یا زود دردسرش گریبانگیرتان میشود.
۱۶. بیعلاقگی سرمایهگذار پیشاز این، دربارهی مشکلات مالی که سر راهِ استارتاپها قرار دارد صحبت کردیم. بهجز تمامشدن نقدینگی، بیعلاقهی سرمایهگذاران و ناتوانی بنیانگذاران در جذب آنها نیز از دلایل مهم شکست ۸٪ از استارتاپها بهشمار میرود.
۱۵. راهاندازی استارتاپ در موقعیت جغرافیایی نامناسب مکان راهاندازی استارتاپ یکی از عوامل مهم موفقیت آن است؛ بهطوریکه آمار نشان میدهد ۹٪ استارتاپها بهدلیل نامتناسب بین مفهوم استارتاپ و مکان راهاندازی آن دچار مشکل میشوند. علاوهبراین، استارتاپهایی که با تیمهای دورکار راهاندازی میشوند، باید راههای ارتباطی مؤثر با آنها برقرار کنند. در غیر اینصورت، فقدان کار تیمی و بیبرنامگی منجربه شکست استارتاپ خواهد شد. ابزارهای جدید برگزاری جلسات، برنامهریزی، زمانبندی و مدیریت آنلاین پروژهها را امتحان کنید و به بهتریننحو در کسبوکارتان بهکار گیرید.
۱۴. کاهش اشتیاق بنیانگذاران بسیاری از استارتاپها در ابتدای کار با اشتیاق راهاندازی میشوند، اما پس از مدتی علاقهی بنیانگذاران برای ادامهی کار فروکش میکند. براساس آمار، ۹٪ از استارتاپها بهدلیل بیعلاقگی بنیانگذاران به حوزهی فعالیتشان یا شناخت ناکافی از آن، شکست میخورند. با درگیری کردن سرمایهگذار تا حدی معقول و در جریان قرار دادن او در کسب موفقیتهای کوچک و بزرگ انگیزه او را حفظ کنید.
۱۳. تغییر ندادن مسیر نادرست گاهی بنیانگذاران پس از تولید و بررسی محصول مشاهده میکنند که این محصول خوب نیست و یا بازار مناسبی برای آن وجود ندارد. اگر در این شرایط تغییر مسیر با درایت کافی انجام شود میتواند استارتاپ را نجات دهد، اما در ۱۰٪ موارد ممکن است یکی از دلایل فوق باعث شکست شود.
۱۲. ناهماهنگی تیم با سرمایهگذاران بسیاری از بنیانگذاران استارتاپها پس از مطرحکردن ایدهشان و گردآوری تیمی مناسب، شروع به کار میکنند و همهچیز بهنظر عالی پیش میرود. اما پس از مدت کوتاهی استارتاپ شکست میخورد. یکی از دلایل این شکست که ۱۳٪ از استارتاپها را درگیر میکند، ناهماهنگی و اختلافات بین بنیانگذاران، سرمایهگذاران و اعضای تیم است که قبل از شروع کار وجود نداشت. تیم استارتاپی و سرمایهگذار باید بکوشند تا زبان واحدی برای هماهنگیها و پیگیریها تعریف کنند و سرمایهگذار هم بهنوعی توجیه شود که در محیطهای استارتاپی ممکن است سودآوری کمی از برنامه عقب بیفتد. تهیه گزارشهای مالی بهشکل درست میتواند بهصورت مستمر سرمایهگذار را در جریان وضعیت قرار دهد.
۱۱. از دست دادن تمرکز یکی دیگر از دلایل شکست استارتاپها که حدود ۱۳٪ از آنها را در برمیگیرد، ازدست دادن تمرکز است. راهاندازی یک استارتاپ علاوه بر زمان، تلاش و پول به تمرکز کافی بر اهداف اصلی کسبوکار نیاز دارد. بسیاری از استارتاپها بهدلیل کاهش تمرکز بنیانگذاران و پراکندگی پروژهها، از مسیر اصلی هدفشان منحرف میشوند. در این بین برخی استارتاپها میتوانند بخشهایی از کسبوکار را که به شکلگیری هستهی اصلی آن مربوط نیست، برونسپاری کنند. شرکتهای کوچک و متوسط در سرتاسر جهان و بستهبه نوع کسبوکارشان مواردی نظیر بازاریابی محتوایی و مدیریت بلاگ، مدیریت سایت، مدیریت موجودی، مدیریت مالی و… را به شرکتهای باتجربه میسپارند و با خیال راحت به چالشهای کسبوکار جدیدشان رسیدگی میکنند.
مشاهده قوانین انجمن