ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/30, 18:48
    SARA

    نکات طلایی مناسب کارآفرینان جهت برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران

    کارآفرینان نگرانی‌های زیادی دارند از قبیل: بازاریابی، استخدام نیرو، بهره‌وری، تأمین سرمایه، توسعه، R&D و ارتباطات و هزاران هزار مسئله دیگر. ارتباط با سرمایه‌گذاران یکی از زمینه‌هایی است که بسیاری از کارآفرینان با آن آشنایی کافی ندارند. سرمایه‌گذاران کسانی هستند که ازنظر مالی به شما کمک می‌کنند تا عشق و علاقه خود را به واقعیت تبدیل کنید و میراثی برای خودتان خلق کنید؛ اما برای سرمایه‌گذاری، ملاحظات حقوقی و قانونی بسیاری هستند که باید در نظر داشته باشید، به‌خصوص اگر قرار است سهام شرکت شما به‌صورت عمومی عرضه شود. در این مقاله نکاتی را مشاهده می‌کنید که به شما کمک می‌کنند در ارتباط با سرمایه‌گذاران مهارت کسب کنید.
    • برای جلسات، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی داشته باشید

    این اولین موردی است که باید در نظر داشته باشید و آن را انجام دهید. بنشینید، تقویم را بردارید و تمامی زمان‌هایی را که قرار است طی یک سال آینده با سرمایه‌گذاران ملاقات داشته باشید، علامت بزنید. جلسات سه‌ماهه از دیرباز مرسوم بوده و بسیار اهمیت دارند، اما همان‌طور که مارک سوستر (Mark Suster) هم در Business Insider توصیه کرده است، «برای کسب‌وکاری که در مراحل اولیه قرار دارد، جلسات سه ماه یک‌بار بسیار کم هستند.» بنابراین برگزاری جلساتی که هر پنج الی شش هفته یک‌بار برگزار شوند، برای ارائه اطلاعات و درخواست بازخورد مناسب‌ترند. فراموش نکنید در کنار جلسات رودررو، جلسات مجازی هم داشته باشید. چیزی به اسم ارتباط بیش‌از اندازه وجود ندارد. ارتباطات بیشتر، همواره بهتر از ارتباطات کمتر است.


    • به‌تمامی پرسش‌ها پاسخ دهید

    سرمایه‌گذاران سؤالات بسیاری برای پرسیدن از شما دارند؛ بنابراین با دقت و توجه کامل به آن‌ها پاسخ دهید. سؤالات آن‌ها نشان‌دهنده علاقه‌شان به موفقیت شرکت است. همچنین سؤالاتشان به شما کمک می‌کند تا بدانید تلاش‌هایتان را کجا و چگونه متمرکز کنید؛ بنابراین شفاف باشید. همه‌چیز را به آن‌ها بگویید. اگر چالش‌ها، اشتباهات و برنامه‌هایتان را برای آن‌ها توضیح دهید، راه درست را انتخاب کرده‌اید.
    • سؤالات خود را بپرسید

    ارتباطات، جاده‌ای یک‌طرفه نیست. اگرچه شما مؤسس شرکت هستید و بخش اعظم کار روی دوش شماست، اما بدان معنا نیست که فقط خودتان باید صحبت کنید. سرمایه‌گذاران را مشاور، مربی و راهنمای خود بدانید. مارک سولون (Mark Solon) که خود سرمایه‌گذار است، توضیح می‌دهد که سرمایه‌گذاران خطرپذیر چه نگرشی نسبت به نقش خود دارند:
    «بیشتر سرمایه‌گذاران خطرپذیری که من با آن‌ها همکاری داشته‌ام، صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوند و به این فکر می‌کنند که چه طور می‌توانند در آن روز، به شرکت‌هایی که در پورتفولیوی خود دارند، کمک کنند. این سرمایه‌گذاران با تیم‌های مدیریتی‌ همکار خود، ارتباطی صمیمی و شخصی برقرار می‌کنند و اطلاعات و توصیه‌‌هایشان، همواره مورد استقبال کارآفرینانی که با آن‌ها همکاری دارند، قرار می‌گیرد.»
    آیا شما هم نسبت به سرمایه‌گذارانتان، همین نگرشی را دارید که خودشان دارند؟ مسلماً سرمایه‌گذاران ازنظر رفتار و رویکرد باهم تفاوت دارند، اما اگر آن‌ها تمایل دارند پولشان را به‌پای شما بریزند تا شرکتی را راه‌اندازی کنید، قطعاً علاقه خاصی برای کمک به شرکت شما دارند. سرمایه‌گذار می‌خواهد به شما کمک کند، اما نمی‌داند چه طور این کار را انجام دهد، مگر آن‌که خودتان از او بخواهید. جلو بروید و درخواست کنید. نتیجه‌ای که به دست خواهید آورد، قطعاً بسیار مهم‌تر از پولی است که آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
    • خودتان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

    شما به‌عنوان یک کارآفرین اثربخش، باید مراقب وقت خود باشید و روی شایستگی‌های کانونی خود تمرکز کنید. آیا می‌توان ارتباط با سرمایه‌گذاران را برون‌سپاری کرد؟ خیر، نباید این کار را انجام دهید. سرمایه‌گذاران می‌خواهند همه‌چیز را از زبان خودتان بشنوند. پس آن‌ها را در جریان قرار دهید.
    • کنفرانس تلفنی برگزار کنید

    شاید هنگام برگزاری کنفرانس تلفنی احساس راحتی نداشته باشید، اما این کنفرانس‌ها روش بهینه‌ای است برای آنکه همه بتوانند در مورد موضوعات با یکدیگر گفتگو کنند. اجازه ندهید کنفرانس‌های تلفنی به مکالمات نامنظم و پراکنده تبدیل شوند. دستور کار و برنامه جلسه را تعیین و مدیریت کنید و پرسش و پاسخ را به انتهای جلسه موکول کنید. پاتریک هال (Patrick Hull)، یک کارآفرین است. او توصیه می‌کند از پیش‌نویس استفاده کنید و می‌گوید: «یکی از تاکتیک‌هایی که به شما کمک می‌کند از کنفرانس‌های تلفنی بیشترین بهره را ببرید، این است که از قبل پیش‌نویسی تهیه کنید تا بتوانید نکاتی را که قرار است مطرح شود، در نظر داشته باشید.»
    • برای تماس‌های تلفنی تک‌به‌تک نیز برنامه‌ریزی کنید

    تماس‌های تلفنی شخصی، بسیار ضروری هستند. گزارش‌های سه‌ماهه و جلسات رسمی بسیار مفید هستند و شمارا به هدفتان می‌رسانند؛ اما آنچه در این جلسات انجام نمی‌شود، ارائه بازخورد شخصی و استفاده از دانش شخصی سرمایه‌گذاران است. برای این کار باید گوشی تلفن را بردارید و با تک‌تک سرمایه‌گذاران شخصاً صحبت کنید. برای این کار حتی ممکن است به‌پیش نویس یا دستور جلسه هم نیاز نداشته باشید. کافی است یک مکالمه ساده داشته باشید، اطلاعات اخیر را به‌طور خلاصه بیان کنید، نظر و توصیه آن‌ها را جویا شوید و ببینید که آیا سرمایه‌گذار سؤالی درباره کسب‌وکار دارد یا خیر. فقط مراقب باشید وقت سرمایه‌گذار تلف نشود.
    • گزارشات را هرماه ارسال کنید

    برخی از سرمایه‌گذاران همان‌طور که آمار حساب بانکی شخصی‌شان را دارند، دوست دارند در جریان آمار و ارقام کسب‌وکار شما نیز باشند؛ اما برخی دیگر به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند. وظیفه شما این است که این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذارانی که به این مسئله توجه می‌کنند، قرار دهید. صورت سود و زیان را هرماه آماده و ارسال کنید تا سرمایه‌گذاران به‌طور دقیق بدانند پول آن‌ها کجا و چگونه صرف می‌شود. خواندن صورت سود و زیان برای سرمایه‌گذاران، درست مثل خواندن رمان برای شماست. آن‌ها تغییر در مسیر اصلی، شخصیت‌پردازی و نشانه‌هایی که حاکی از آخر داستان هستند را می‌فهمند و می‌شناسند. آن‌ها نشانه‌های خطر را مدت‌ها قبل از آنکه شما بدانید، می‌شناسند و اطلاعاتی که نیاز دارید تا قدرتمند باقی بمانید را در اختیارتان قرار می‌دهند. یک فرمت منسجم برای صورت سود و زیان ماهانه این است که تصویری کلی از آمار و ارقام در صفحه اول داشته باشید که به کنجکاوی سرمایه‌گذار پاسخ دهد. سپس گزارش کامل و جامع را در صفحات بعد بیان کنید تا سرمایه‌گذارانی که به جزییات علاقه بیشتری دارند آن را دنبال کنند.
    • از رسانه‌های اجتماعی محتاطانه استفاده کنید

    در مورداستفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با سهامداران، قوانین نانوشته خاصی وجود دارد؛ اما مشکل اینجاست که هیچ‌کس این قوانین را نمی‌داند. ضمن آنکه این قوانین مرتباً در حال تغییر است.
    نخست آنکه نگاهی به داده‌ها بیندازید. به نقل از نظرسنجی‌های وبیناری شرکت Inside Investor Relations، سرمایه‌گذاران دیدگاه‌های متفاوتی در مورد رسانه‌های اجتماعی دارند. یک‌سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که فیس‌بوک و توییتر برای ارتباط با سرمایه‌گذاران، مناسب هستند؛ اما در این میان، ظاهراً دوسوم از آن‌ها نظر مساعدی در این رابطه نداشته‌اند.
    چه تعداد از سرمایه‌گذاران به‌واقع از رسانه‌های اجتماعی برای اهداف ارتباطی سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند؟ به نقل از گزارشی که در سال ۲۰۱۰ نوشته‌شده است، فقط ۲۲ درصد. در این گزارش، برای توصیف نگرش سرمایه‌گذاران نسبت به رسانه‌های اجتماعی از کلمه «محتاطانه» استفاده‌شده است. شما به‌عنوان یک کارآفرین باید از فرهنگ تک‌تک سهامداران آگاه باشید. نگرش نسبت به رسانه‌های اجتماعی در صنایع مختلف و گروه‌های جمعیت شناختی مختلف، متفاوت است؛ بنابراین رویکرد خود را بر اساس این ویژگی‌ها تطبیق دهید.

    نتیجه‌گیری
    بخشی از نقش شما به‌عنوان یک کارآفرین این است که با سرمایه‌گذاران ارتباطات اثربخشی برقرار کنید. سرمایه‌گذاران، افرادی هستند که برای کسب‌وکار شما اهمیت بسیاری دارند؛ بنابراین باید تا آنجا که ممکن است، ارتباطی آزاد، صریح، مداوم و اثربخش با آن‌ها داشته باشید.

    نسخه فایل صوتی :
    ۲۹.۱۶MB



    www.entrepreneur.com
    نکات طلایی مناسب کارآفرینان جهت برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش