ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: مشخصات رئیس خوب

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/12, 21:08
    SARA
    ۱۶. به نظرات و بازخوردها اهمیت می‌دهند

    یک رئیس خوب به بازخوردها و پیشنهادات سایرین اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند بازخوردها را دریافت کند. در اغلب موارد، رهبران به ظاهر بازخوردها را دریافت می‌کنند ولی عملا آنها را به کار نمی‌برند. رهبران بزرگ برای نظرات و پیشنهادات دیگران اهمیت و احترام قائل هستند و به آنها گوش می‌دهند که این وجه تمایز امروزه با ورود نسل جوانِ نیروی کار به بازار، بیش از پیش اهمیت خود را به عنوان فاکتوری مهم در بالا بردن مشارکت کارمندان نشان می‌دهد.
  • 2018/05/12, 21:07
    SARA
    ۱۵. کاریزما دارند

    یک رئیس خوب، دیگران را به شخصیت خود جذب می‌کند. کاریزما به معنای توانایی شما در سوق دادن افراد به سوی ارتباطی لذت‌بخش‌تر است. یک رئیس خوب این کار را هوشمندانه، با طرح سوالات، گوش دادن و نگرش مثبت انجام می‌دهد. محققان دانشگاه mit دریافته‌اند که افراد خوش‌بین که به سخنان دیگران با علاقه‌مندی بیشتری گوش می‌دهند، به طور طبیعی دارای کاریزما هستند و معمولا در مذاکرات و ارائه‌هایشان موفق عمل می‌کنند. رئیس اگر در تعاملات خود با افراد، هوشمند نباشد، دچار نقص مهمی است.
  • 2018/05/12, 21:07
    SARA
    ۱۴. روابط خوبی با کارمندان دارند



    ارتباط یک جاده‌ی دو طرفه است. به یاد داشته باشید که بر عهده‌ی شماست که با کارکنان خود رابطه برقرار ساخته و انتظارات خود را به آنها بفهمانید و متقابلا به دغدغه‌های آنها هم توجه داشته باشید. یک رهبر خوب، فردی است که در دسترس باشد و در مسائل مربوط به کارمندان هوشمندانه عمل کند. من ترجیح می‌دهم کارمندانم بتوانند به راحتی به من مراجعه کنند به جای اینکه شاهد عدم موفقیت آنها به دلیل عدم شفافیتِ شرح کاری و مسئولیت‌هایشان باشم.
  • 2018/05/12, 21:06
    SARA
    ۱۳. ساز و کار امور را مشخص می‌کنند

    سعی کنید به هر کارمند، ساختار مشخصی بدهید. اطمینان حاصل کنید که آنها از شرح وظایف و مسئولیت خود آگاهی دارند، به آنها آموزش بدهید و آنها را بر امور مسلط سازید. در برخی موارد، وقتی شما دائما به آنها وظایف جدید بدهید و مسئولیت‌شان را تغییر دهید، آنها دچار سردرگمی می‌شوند و این نتیجه‌ی معکوس دارد.
  • 2018/05/12, 21:06
    SARA
    ۱۲. از کارمندان خود قدردانی می‌کنند

    یک رئیس خوب همیشه از کارمندان خود و تلاش‌هایشان قدردانی می‌کند، بدون آنکه حس کند از شأن او کاسته شده است. رئیس‌های خوب معتقدند که وقتی کارمندان احساس کنند کارشان مورد تأیید و مقبول است، بیشتر تلاش می‌کنند، هوشمندتر عمل می‌کنند و وفاداری بیشتری خواهند داشت.
  • 2018/05/12, 21:05
    SARA
    ۱۱. الهام‌بخش تیم خود هستند

    چه چیزی واقعا باعث می‌شود که یک رئیس توانایی واگذاری امور به سایرین یا مدیریت کارها، کارمندان یا وظایف روزانه را نداشته باشد. آنچه از افراد یک رییس خوب می‌سازد قابلیت الهام‌بخشی آنها است که البته این قابلیت گوهری کمیاب است. الهام‌بخش بودن چه از طریق اقدام عملی، چه سخنرانی یا ایمیل، همه‌ی افراد را متمرکز می‌سازد و به کار وامی‌دارد. رئیسی که می‌تواند بر تیم خود تأثیرگذار باشد، فارغ از صنعت یا بخشی که در آن کار می‌کند، می‌تواند نتیجه‌ی کارهای خود را ببیند. مدیریت بر افراد آسان است اما الهام‌بخش بودن و تأثیر‌گذاری بر آنان مهارت و تجربه‌ی خاصی را می‌طلبد.
  • 2018/05/12, 21:03
    SARA
    ۱۰. شفاف‌سازی می‌کنند

    یک رئیس خوب باید همیشه شفاف‌سازی کند. رابطه‌ی مستقیمی بین رضایت کارکنان و شفافیت محل کار وجود دارد. رهبران و مدیرانی که شفاف‌سازی می‌کنند، از احترام بیشتری در میان کارمندان خود برخوردار هستند.
  • 2018/05/12, 21:03
    SARA
    ۹. می‌توانند به کمک دیگران، کارهایشان را پیش ببرند



    رئیس‌های خوب وضعیت خود را بررسی می‌کنند و با استخدام افرادی که دانش و مهارت بیشتری دارند کارهای خود را انجام می‌دهند. من اعتقاد راسخ به تشکیل تیمی از مدیران اجرایی در سطوح پایین دارم که می‌توانند به کارمندان کمک کنند تا تصمیمات مهمی بگیرند و به طور مستقل همه‌ی کارها را پیش ببرند. همچنین توانایی تفویض امور به سایرین و اجازه دادن به دیگران برای بیان افکارشان، از نکات مهم در پرورش مدیران اجرایی در سطوح پایین است.
  • 2018/05/12, 21:01
    SARA
    ۸. اهل افراط و تفریط نیستند

    رویکرد بسیاری از رئیس‌ها به جایگاه و نقش‌شان یا از موضع اعتمادبنفسِ بیش از حد و خودرأیی است یا از موضع ترس و احساس ناامنی؛ در حالت اول رئیس‌ها گمان می‌کنند برای تضمین حرف‌شنوی و پیروی از دستورات توسط کارمندان، اصلا نباید هیچ آسیب‌پذیری و نقطه‌ضعفی از خود نشان دهند و در حالت دوم به خاطر نگرانی از مقابله و واکنش نشان دادنِ کارمندان به رفتارها و برخوردهای رئیس‌مآبانه، بیش از حدِ نیاز خودمانی، افتاده و هم‌ترازِ کارمندانشان می‌شوند. اما یک رئیس خوب از نقاط ضعفِ کار آگاه است و برای ایجاد روحیه و انگیزه در افراد، آنان را به چالش می‌کشد تا از منطقه‌ی آسایش خود بیرون بیایند و با انگیزه‌ی خود پیش بروند نه به دلیل اطاعت از رئیس‌شان.
  • 2018/05/12, 21:00
    SARA
    ۷. سخت‌گیر و جدی هستند

    در کنار انجام کارها و تحقق اهداف کاری، شما باید خیلی جدی به هدایت افراد خود بپردازید. پاداش‌ها ضامن موفقیت کارها هستند و موجب می‌شوند افراد مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند و چالش‌ها را با آغوش باز بپذیرند. بهترین رئیس‌ها آنهایی هستند که کارهای جذاب یا کسالت‌آور و ضروری را در کنار هم قرار می‌دهند.
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش