ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: 9 نکته برای عرضه و نمایش هرچه بهتر استارتاپ یا کسب‌وکار نوپا

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/06, 23:19
    Admin
    ۹. تفکیک بخش‌های مختلف با عکس‌ها



    عکس‌ها و تصاویری که در ارائه استارتاپ از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند به‌نوعی شخصیت مشخصی به کسب‌وکار شما بدهد و تأثیر بسیار بهتری بر روی مخاطب بگذارد. عکس‌ها نقش مهمی در طراحی بازی می‌کنند. بخش های مختلف ارائه خود را با تصاویر بزرگ و با کیفیت از هم جدا کنید. استفاده از تصاویر گیرا و جذاب یکی از بهترین راه‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذار است. تصاویری را انتخاب کنید که بازتابی از کسب‌وکار شما باشد و رابطه‌ای میان سرمایه‌گذار و کارآفرین ایجاد کند. با استفاده از تصویر مناسب می‌توانید سخت‌ترین پیام‌ها را به ساده‌ترین شکل منتقل کنید.
  • 2018/05/06, 23:19
    Admin
    ۸. نمایش اعضای گروه با عکس‌های حرفه‌ای




    هدف اصلی اسلاید استارتاپی انتقال مفهوم یا ایده و معرفی آن به سرمایه‌گذار است. این اسلاید استارتاپی باید به‌اندازه‌ای تأثیرگذار باشد که سرمایه‌گذار را ترغیب کند هرچه زودتر قرار رسمی ترتیب دهد. آشنایی با افرادی که در پشت‌صحنه این ایده و یا کسب‌وکار نوپا هستند قسمت بسیار مهمی است که ممکن است در تصمیم سرمایه‌گذار تأثیر بگذارد. استفاده از عکس حرفه‌ای برای نمایش اعضای تیم، در تأثیرگذاری بیشتر اسلاید ارائه استارتاپ تأثیر دارد. سرمایه‌گذاران علاقه دارند تا با افرادی که در ایده فعالیت دارند آشنا شوند و با استفاده از عکس باکیفیت تصویر بهتری از افراد نمایش داده می‌شود.
    پس بهتر است تا عکس اعضای گروه حرفه‌ای باشد و یک عکس حرفه‌ای از بنیان‌گذار می‌تواند تأثیر زیادی بر روی سرمایه‌گذار بگذارد. در کنار عکس‌های اعضای گروه، اطلاعات مختصری در رابطه با آن‌ها ارائه دهید. این اطلاعات شامل میزان علاقه افراد به کار و پشتکار آن‌ها است.
  • 2018/05/06, 23:18
    Admin
    ۷. استفاده از ترند های روز بازار با ابر کلمه


    ابر کلمه و یا ابر برچسب واژه‌ای است که محیط کسب‌وکار نوپا با آن روبه‌رو می‌شوید. ابر برچسب مجموعه‌ای از برچسب‌های وزن دارد است. نمونه از یک ابر برچسب و یا tag cloud حاوی ۳۰ تا ۱۵۰ برچسب است. ابر کلمه و یا ابر برچسب فرمتی مناسب برای نمایش‌ترند های تصویری است. ابر کلمات در فرمت‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند، به‌عنوان‌مثال لی اوت متفاوت و یا قرار دادن کلمات در دایره‌ها می‌تواند به بهتر دیده شدن آن‌ها کمک کند.
  • 2018/05/06, 23:18
    Admin
    ۶. اطلاعات پروژه در خط زمان


    خط زمان (Timeline) یکی از بهترین راه‌ها برای نمایش فرایند، نقاط عطف، هزینه و زمان انتشار پروژه است. در یک Timeline می‌توان نما‌یش داد که در ۱۲ ماه آینده چه اتفاقاتی در کسب‌وکار می‌افتد، می‌توان میزان بودجه لازم را بر اساس زمان‌های مشخص نمایش داد و نقاط عطف پروژه را در تقویم در نظر گرفت. علاوه بر میزان تأثیرگذاری، می‌توان اطلاعات را به‌صورت خلاصه و مفید در اختیار مخاطب قرارداد.
  • 2018/05/06, 23:18
    Admin
    ۵. اطلاعات را با استفاده از طراحی کاشی، قسمت بندی کنید


    به کمک طراحی کاشی‌وار، می‌توانید اطلاعات زیاد را به بخش‌های کوچک تقسیم کند. با این روش مخاطب اطلاعات را راحت می‌خواند و با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کند. اطلاعاتی که در خانه‌های کوچک ارائه می‌شود، ممکن است حجم زیادی داشته باشد ولی چون نحوه ارائه آن متفاوت است، به چشم مخاطب نمی‌آید.
    ارائه اطلاعات در طراحی خانه‌ای بسیار راحت است، کافی است تا صفحه را به ۶ یا ۱۰ قسمت تقسیم کنید و خانه‌های کوچکی بارنگ‌های مختلف تشکیل دهید. در این خانه‌ها اطلاعات را به‌صورت خلاصه و با آیکون‌ها توضیح دهید.
  • 2018/05/06, 23:17
    Admin
    ۴. رقبا را با نمودار XY مقایسه کنید


    آنالیزهای رقابتی یکی از بهترین راه‌های متقاعد کردن سرمایه‌گذاران است. شما با استفاده از مقایسه خود با رقبای سرسخت می‌توانید سرمایه‌گذار را قانع کنید که کسب‌وکار شما هم به نفع بازار است و هم به نفع سرمایه‌گذار. مقایسه در قیمت، مکان، و بسیاری از فاکتورهای دیگر می‌تواند نکته مثبتی در اسلاید استارتاپی شما باشد.
    هدف از ارائه اسلاید مقایسه‌ای یا نمودار XY این است که نشان دهید رقبا در همین فضا چه ایرادهایی دارند و شما به‌عنوان یک رقیب جدید چه چیزی برای عرضه کردن دارید. در این روش می‌توانید تفاوت‌ها را مبنی بر فرصت های بازار و موقعیت رقبا عرضه کنید و ایرادهای رقبا را بر اساس معیارهای مهم نمایش دهید.
  • 2018/05/06, 23:17
    Admin
    ۳. متن‌ها را با آیکون ساده کنید و میزان متن‌ها را کاهش دهید


    آیکون‌ها و یا نمادها می‌توانند دو وظیفه را بر عهده داشته باشند: آیکون‌ها به اسلاید استارتاپی شخصیت می‌دهند و باعث می‌شوند تا اطلاعات به‌سرعت و با کمترین کلمات منتقل شود.
    آیکون‌ها کاری شبیه به تیتر روزنامه انجام می‌دهند و به کارآفرین این امکان را می‌دهد تا محتوا را در قالب نکات کلیدی منتقل کند. می‌توان از آیکون‌ها در دسته‌بندی و طبقه‌بندی کردن هم استفاده کرد، در کنار این مسائل میزان متن هم کاهش پیدا می‌کند و مفهوم سریع‌تر منتقل می‌شود.
    آیکون گرافی یا ارائه مفهوم در قالب آیکون را می‌توان بخشی از هویت نام تجاری دانست. اما اگر با محدودیت بودجه روبه‌رو هستید می‌توانید از منابع اینترنتی مثل flaticon یا freepik کمک بگیرید.
  • 2018/05/06, 23:17
    Admin
    ۲. اعداد را در نمودار نمایش دهید



    همیشه این نکته را در ذهن داشته باشید که مخاطب شما وقت کم دارد و زمان ندارد تا اطلاعات زیادی را مرور کند و به ذهن بسپارد. کار شما این است که ساده‌ترین و قابل‌فهم‌ترین اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهید.
    نکته بسیار مهمی که در ارائه آمار و ارقام وجود دارد این است که شما به‌عنوان یک کارآفرین برای جذب سرمایه‌گذار باید خلاصه‌ترین و جذاب‌ترین شکل آمار و ارقام را ارائه کنید. استفاده از متن در pitch deck ممکن است باعث خستگی در سرمایه‌گذار شود.
    برای نمایش اعداد و ارقام باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا نظر مخاطب جلب شود. یکی دیگر از راه‌های جلب نظر مخاطب، ارائه اعداد و یا درصدها در دایره است.
  • 2018/05/06, 23:16
    Admin

    9 نکته برای عرضه و نمایش هرچه بهتر استارتاپ یا کسب‌وکار نوپا

    . برای شروع کار، برند را ساده در نظر بگیرید



    هویت تجاری شما می‌تواند سرمایه عظیمی برای شما باشد. بدون شک نام تجاری و یا به زبان ساده‌تر برند، مسئله مهمی در شروع یک کسب‌وکار است، ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که در شروع کسب‌وکار شما درآمدی ندارید و بهتر است تا زمان بیشتری برای معرفی هویت کسب‌وکار خود صرف کنید. ایجاد هویت برای کسب‌وکار نه‌تنها به ایجاد هویت تجاری کمک می‌کند بلکه ارزش خلاقیت شمارا هم بالاتر می‌برد.
    اگر هنوز نام و طراحی مشخصی برای هویت تجاری و یا برند خود انتخاب نکرده‌اید، بهتر است آن را بسیار ساده طراحی کنید. از یک پالت دو یا سه رنگ برای انتخاب رنگ‌ها و عرضه برند استفاده کنید. رنگ هم مانند تصویر این قدرت را دارد تا مفاهیم را سریع‌تر و بهتر منتقل کند. میان نام تجاری و رنگی که برای آن انتخاب می‌کنید رابطه‌ای وجود دارد و رنگ باید بانام تجاری شما هماهنگ باشد.
    شخصیت تجاری شما با رنگی انتخاب می‌کنید، هماهنگ باشد. به‌عنوان‌مثال رنگ قرمزرنگی است پرقدرت و باانرژی که حس اعتمادبه‌نفس را به مخاطب القا می‌کند.

    https://mag.hostiran.net/design-a-pitch-deck/

مجوز های ارسال و ویرایش