خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: ویژگیهای یک کارآفرین موفق
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
خصوصیات یک کارآفرین موفق همانطور که می دانید همه افراد نمی توانند یک کارآفرینباشند و طبق تحقیقاتی که انجام شد و سئوالاتی که از کارآفرینان موفق پرسیده شد می توان گفت آنها دارای خصوصیات یکسانی بودند که چند مورد را در اینجا بررسی می کنیم. 1. پشتکار 2. اشتیلق به نوآوری 3. حس رقابت 4. اعتماد به نفس 5. اراده مصمم 6. عزت نفس 7. شرایط فیزیکی مناسب همانطور که پیداست این موارد بسیار کلی و عمومی می باشند.از خصوصیات دیگر این دسته از افراد می توان گفت که انها بسیار صبور هستند،علی رقم اینکه صبر دارند اما توانایی دارند کارهای ضروری را در زمان بسیار اندک انجام دهند.آنها بسیار منظم و مرتب هستند در حالی که اگر بخواهند کاری انجام دهند چیزی به جز هدف برای آنها مهم نیست.آنها تمایل بسیار زیادی به پول دارند و مانند آن ربا به سمت پول کشیده می شوند.کارآفرینان برتر دنیا از نظر دانشگاه اکسفورد باید اعتماد به نفس،پشتکار داشته باشند و بسیار انعطاف پذیر باشند. کارافرینان به طرز عجیبی تمایل دارند که آینده خود را تحت کنترل خود در آورند و تقدیر خود را خودشان رقم بزنند و به هیچ وجه قبول نمی کنند که در استخدام کسی باشند و دیگران زندگی آنها را کنترل کنند.به عبارت دیگر آنها دوست دارند حقوق بدهند نه اینکه از کسی حقوق دریافت کنند.خصوصیات یک کارآفرین موفق همانطور که می دانید همه افراد نمی توانند یک کارآفرینباشند و طبق تحقیقاتی که انجام شد و سئوالاتی که از کارآفرینان موفق پرسیده شد می توان گفت آنها دارای خصوصیات یکسانی بودند که چند مورد را در اینجا بررسی می کنیم. 1. پشتکار 2.اشتیلق به نوآوری 3.حس رقابت 4.اعتماد به نفس 5.اراده مصمم 6.عزت نفس 7.شرایط فیزیکی مناسب همانطور که پیداست این موارد بسیار کلی و عمومی می باشند.از خصوصیات دیگر این دسته از افراد می توان گفت که انها بسیار صبور هستند،علی رقم اینکه صبر دارند اما توانایی دارند کارهای ضروری را در زمان بسیار اندک انجام دهند.آنها بسیار منظم و مرتب هستند در حالی که اگر بخواهند کاری انجام دهند چیزی به جز هدف برای آنها مهم نیست.آنها تمایل بسیار زیادی به پول دارند و مانند آن ربا به سمت پول کشیده می شوند.کارآفرینان برتر دنیا از نظر دانشگاه اکسفورد باید اعتماد به نفس،پشتکار داشته باشند و بسیار انعطاف پذیر باشند. کارافرینان به طرز عجیبی تمایل دارند که آینده خود را تحت کنترل خود در آورند و تقدیر خود را خودشان رقم بزنند و به هیچ وجه قبول نمی کنند که در استخدام کسی باشند و دیگران زندگی آنها را کنترل کنند.به عبارت دیگر آنها دوست دارند حقوق بدهند نه اینکه از کسی حقوق دریافت کنند. خصوصیات یک کارآفرین موفق - چگونه پــــــــــــــــــــــــ ــــــولدار شویم؟
خصوصیات مشترک کارآفرینان موفق پس از سال ها تجربه شخصی و مربیگری، دریافتم که کارآفرینان خصوصیات مشابهی دارند که باعث موفقیت آنان می شود. خوشبختانه تمامی این خصوصیات را می توان یاد گرفت. این به شما بستگی دارد که با دقت قدرت های خود را بررسی و خود را وقف یادگیری کنید. چگونه این خصوصیات با شما هماهنگ می شوند؟ برایان تریسی از خصوصیات کارآفرینان موفق می گوید: ۱- خودانضباطی اولین خصوصیتی که هر کارآفرین باید داشته باشد، خودانضباطی است. خودانضباطی تنها و مهمترین خصوصیت برای موفقیت در زندگی و کسب و کار است. اگر بتوانید برای انجام کاری که باید انجام دهید در خود نظم ایجاد کنید، چه آن را دوست داشته باشید یا نداشته باشید. موفقیت شما تضمین می شود. خودانضباطی مستلزم کنترل خود، تسلط بر خود، مسوولیت خویشتن و هدایت خود است. تفاوت میان کارآفرینان موفق و شکست خورده ها این است که کارآفرینان موفق عادت کارهایی را در خود ایجاد می کنند که شکست خورده ها دوست ندارند انجامش دهند. آن کارها چیستند؟ کارهایی که شکست خورده ها دوست ندارند انجام دهند همان کارهایی است که افراد موفق هم دوست ندارند آنها را انجام دهند. اما کارآفرینان موفق به هر ترتیب آن کارها را انجام می دهند؛ چون دریافته اند که این بهایی است که باید برای موفقیتی که آرزویش را دارند بپردازند. ۲- درستی و امانت داری دومین خصوصیتی که کارآفرینان موفق باید دارا باشند، درستی و امانت است. شاید ارزشمندترین و محترم ترین ویژگی ای که می توانید پرورش دهید. شهرت در مورد درستی و امانتداری محض است. در هر کاری که انجام می دهید و هر معامله ای که می کنید و در هر فعالیتی کاملا صادق باشید. هرگز درستی و امانتداری خود را مورد مصالحه قرار ندهید. به خاطر داشته باشید که حرفتان سند است و وقتی بحث کسب و کار است، احترامتان همه چیز است. همه کسب و کارهای موفق مبتنی بر اعتماد است. موفقیت شما در کارآفرین شدن تنها با تعداد افرادی که به شما اعتماد دارند، دوست دارند برایتان کار کنند، به شما اعتبار می دهند، به شما پول قرض می دهند، محصولات تان را خریداری می کنند و در روزهای سخت به شما کمک می کنند، تعیین می شود. شخصیت شما مهم ترین دارایی تان است که در تمام زندگی پرورش می دهید و شخصیت تان مبتنی بر میزان درستی و امانتداری است که به آن عمل می کنید. ۳- استقامت سومین خصوصیتی که تمامی کارآفرینان باید داشته باشند، استقامت است. استقامت همان کیفیت آهنین شخصیت است. استقامت برای انسان همچون کربن برای فولاد است. این کیفیتی لازم و ضروری است که همپای تمامی موفقیت های بزرگ در زندگی پیش می آید. این است راز بزرگ استقامت تا موفقی: از قبل در ذهن ناخودآگاه خود برای استقامت در مواجهه با موانع و ناامیدی ها برنامه ریزی کنید به این ترتیب که گویی قصد دارید راه خود را تا موفقیت ادامه دهید. از قبل تصمیم بگیرید که هرگز تسلیم نمی شوید. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد. شهامت استقامت در رویارویی با موانع و ناامیدی ها تنها خصوصیتی است که بیش از هر چیز موفقیت تان را تضمین خواهدکرد. برزگ ترین دارایی تان، خواستن پایداری بیشتر از هر شخص دیگری است. درواقع، پیداری شما معیار واقعی باورتان به خود و توانایی موفقیت تان است. ۴- حس هدایت روشن چهارمین خصوصیتی که تمامی کارآفرینان موفق باید داشته باشند، حس هدایت روشن است. به دلیل نوسانات و تغییرات سریع بازار امروز، بسیاری از صاحبان کسب و کار، به اجرای روز به روز روی آورده اند که تقریبا شبیه کار آتش نشان هاست. تمام فکر آنان به مشکلات کوتاه مدت و نیاز به فروش و سود کوتاه مدت معطوف شده است. آنها قصد دارند زمان تفکر و برنامه ریزی بیشتری را برای آینده مصرف کنند، اما به نظر می رسد نمی توانند به آن بپردازند. این امر در مورد صاحبان موفق کسب و کار صدق نمی کند. در واقع، مهم ترین مسئولیت تان در قبال مردم این است که حس هدایت روشنی به آنها بدهید. ۵-مصمم و عمل گرا آخرین خصوصیتی که تمامی افراد موفق باید دارا باشند این است که مصم و عمل گرا باشند. آنها باید به سرعت فکر کنند و تصمیم بگیرند. آنها خود را موظف می کنند که دست به کار شوند و تصمیمات خود را به اجرا درآورند. اگر دریابند که اشتباه کرده اند، به سرعت خود را اصلاح می کنند و کار دیگری را امتحان می کنند. کلید موفقیت، تلاش است. افراد موفق مصمم هستند و چیزهایی بیشتر از افراد دیگر را امتحان می کنند. وقتی راه های مختلفی را برای موفقیت امتحان می کنید، ناگهان راه درست را در زمان درست می یابید. دوست دارم با رهنمودی برای سهیم شدن با دوستانتان با شما خداحافظی کنم. «کارآفرینان موفق بینشی روشن برای خود، شرکت شان و کارمندان شان می سازند.» خصوصیات مشترک کارآفرینان موفق - مدرسه موفقیت
بررسی ویژگی های مشترک کارآفرینان موفق در کسب و کار های خانگیوِیژگی های مشترک میان کارآفرینان موفق که منجر به رشد کسب و کار شما می شودصرف نظر از تعریف های متفاوت از موفقیت، به طرز شگفت انگیزی، تعداد زیادی از ویژگی های کارآفرینان موفق با یکدیگر مشترک است.با دنبال کردن این مطلب می توانید ویژگی هایی که فکر میکنید بین روحیات و کسب و کار شما و کارآفرینان موفق مشترک هستند را پیدا کنید. به این ترتیب، میتوانید براوردی از فعالیت خود داشته باشید. حتی اگر تمام خصوصیات کارافرینان موفق را ندارید، جای نگرانی نیست. اکثر این خصوصیات با تمرین کردن و تمرکز بر روی فعالیت ها کسب شدنی هستند، به خصوص اگر ابتدا اهداف خود را تعیین کرده و از طریق برنامه ریزی و مدیریت زمان استراتژی های خود برای رسیدن به این اهداف پیاده سازی کنید. فاکتورهای اصلی کسب و کار : کسب و کارها هم مانند هر فعالیت دیگری دارای معیار های معینی برای موفقیت هستند، معیار مشخصی وجود دارد که لازم است در یک فعالیت موفقیت آمیز باشد. از نظر قانون برای این که یک وسیل نقلیه عمومی در خیابان ها مشغول رفت و آمد شود ابتدا راننده آن باید یک گواهینامه رانندگی داشته باشد؛ برای کسب موفق در ورزش، باید آموزش و تمرین داشته باشید؛ برای آرامش خیال در دوران بازنشستگی باید سرمایه گذاری های درست و ریسک های قابل قبولی را انجام داد. اگر هدف شما موفقیت در کسب و کار باشد، این فرمول متفاوت نیست. آیتم های خاصی وجود دارد که باید به طور کامل توسعه یافته، پیاده سازی و مدیریت شوند تا کسب و کار شما موفق شود. بسیاری از مشاغل کسب و کار وجود دارد، با هم سه ویژگی مشترک کارآفرینان موفق را مورد بررسی قرار می دهیم : به کاری مشغول شوید که از آن لذت می برید: احساس رضایت شخصی، سود مالی، ثبات و لذت بردن از کسب و کارتان به شما انگیزه ادامه دادن مسیر موفقیت را می دهد.اگر شما از آنچه که انجام می دهید لذت نبرید، احتمالا احتمال دارد که در موفقیت کسب و کارتان یا عدم موفقیت در موفقیت شما تأثیر بگذارد. در حقیقت، اگر از آنچه که انجام می دهید لذت نبرید، احتمالا شما موفق نخواهید شد فعالیت های خود را جدی بگیرید: شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که در کسب و کار موثر و موفق باشید مگر اینکه واقعا به کسب و کارتان و همچنین کالاها و خدماتی که شما می فروشید باور داشته باشید.تعداد افرادی که درخانه کار می کنند و درآمد سالانه بسیار خوبی دارند، در سال های اخیر افزایش یافته استاز مهمترین ویژگی های کارآفرینان موفق می توان به تبدیل به یک متخصص شدن اشاره کرد، هنگامی که مشکلی برای شما به وجود می آید، آیا به توصیه های هر فردی گوش می دهید یا به دنبال یک متخص در همان زمینه می گردید؟ بدیهی است، شما می خواهید دقیق ترین اطلاعات و کمک های که نیاز دارید را دریافت کنید. شما به طور طبیعی به دنبال یک متخصص برای حل مشکل خود هستید. درهنگام درد دندان به یک دندان پزشک مراجعه می کنید، بنابراین، تنها به این دلیل است که به همان اندازه که داشتن تخصص به شما در گسترش کسب و کار کمک می کند، افراد بیشتری به دنبال شما خواهند بود تا از تخصص شما بهره ببرند و فرصت های فروش بیشتری را به دست خواهید آورد. در واقع، تبدیل شدن به یک متخصص شناخته شده، یک استراتژی برای گسترش کسب و کار جدید است. به جای یافتن افراد جدید و واجد شرایط برای فروش، این افراد به دنبال تخصص شما هستند. https://itech24.ir/common-successful-entrepreneurs/
۳ ویژگی که نشان میدهد شما آماده کارآفرین شدن هستید زیاد شنیده ایم که میگویند کسی با یک فعالیت اقتصادی ساده یک شبه موفق و پولدار شد! میگویند او کارآفرین نبود فقط فهمید که کدام نهاد به چه چیزی نیاز دارد رفت و قرارداد بست! اما همه ما میدانیم یک شبه ره صد ساله رفتن یک تفکر اشتباه است و کسانی این داستان ها را ساخته اند که حتی در زندگی یک فعالیت اقتصادی هم انجام ندادند و فکر میکنند که پا گذاشتن در مسیر موفقیت یک شانس است که نصیب افراد خاص میشود و با رانت اطلاعاتی که دارند موفق و پولدار میشوند. اما زمانی که در زندگی و خلق و خوی کارآفرینان جستجو میکنید از بابک زنجانی و شهرام جزایری ها که راه اشتباه رفتند بگیرید تا کارآفرینان بینالمللی مانند مارک زاکربرگ و استیو جابز نقاط مشترک و خصلت هایی پیدا میشود که تقریبا تمامی افراد ثروتمند و موفق آنها را دارند و بدون آنها نمیتواند در مسیر موفقیت قدم گذاشت. در این مقاله به ۳ نقطه مشترک کارآفرین ها میپردازیم که اگر در زندگی و اتفاق هایی که به پیشرفت آنها منجر شده بررسی کنیم به راحتی رد پای این نقاط را میبینیم و به این نتیجه میرسیم هرشخصی که میخواهد کارآفرین خبره و موفقی شود باید این ۳ مزیت را در خود به وسیله تمرین و ممارست تقویت کند چون اینها مانند ابزار و سلاح های هر کارآفرین هستند: ۱. همیشه اهل مذاکره هستند هر وقت پای صحبت های استارتاپ های موفق ایرانی مینشینم یا زندگینامه کارآفرین ها و ثروتمندان مشهور دنیا را میخوانم یک مزیت آنها همیشه جلوی چشمم است آنها تشنه مذاکره و بحث هستند انگار سرشان برای چنین چیزهایی درد میکند. آنها هیچ وقت نه شنیدن را نمیپذیرند و با مذاکره و چانه زنی فراوان خواسته های خودشان را به دست میآورند. یکی از بهترین داستان های این افراد استیوجابز است. در زندگی نامه او نوشته شده، وی برای به دست آوردن یک ای سی که قیمت زیادی هم داشت در نوجوانی آنقدر پاپیچ شرکت مذکور شد که توانست آن را رایگان به دست آورد! 2. بدون چالش در زندگی نمیتوانند آنها تشنه چالش و مشکلات هستند انگار که اگر کاری روال عادی طی کند برای آنها کسل و خسته کننده است. آنها از اینکه به بن بست بخورند ناراحت نمیشوند بلکه انرژی مضاعف میگیرند برای ادامه مسیر. آنها برای فعالیت و کار کردن خود محدودیتی تعریف نمیکنند و بارها شاید شرکت یا استارتاپ خود را در حال نابودی ببینند اما چشم اندازی که برای خود در ابتدای مسیر ترسیم کرده اند به آنها انرژی میدهد و دلسرد نمیشوند. آنها به مسیر خود ایمان دارند. ۳. میخواهند خالق باشند آنها هدف نهایی را پول و ثروت نمیبینند. نیاز آنها خلق یک چیز یا خدمت جدید است. آنها میتوانستند با دلالی یا کارهای دیگر ثروتمند شوند اما ثروت بدون کارآفرینی و ارزش آفرینی بیهوده است به قول آقای سعید رحمانی مدیر سرآواپارس سهام دار دیجی کالا و کافه بازار “کارآفرینی مهم نیست مهم ارزش آفرینی است.” افراد کارآفرین حتی اگر در حال حاضر کارمند هم باشند در همان جایگاه هم شروع به خلق ارزش ها میکنند و یک عالمه کار جانبی برای خود میسازند میدانم که شاید بگویید همه این حرفها شعارگونه بود اما واقعیت این است که افرادی میتوانند به قله های موفقیت برسند که این ۳ شاخصه در آنها وجود و تقویت شده باشد. همه ما کم و بیش این خصلت ها را داریم اما باید آنها را به بالاترین درجه برسانیم و تا به آنها ایمان نیاوریم متاسفانه کارآفرین قوی و موفقی نخواهیم شد. “۳ ویژگی که نشان میدهد شما آماده کارآفرین شدن هستید” را بشنوید (۴دقیقه)۳ نشانه که نشان میدهد شما آماده کارآفرین شدن هستید در سبکتو همراه با پادکست
ویژگی کارآفرینان موفق کارآفرینی یک تیم کسب و کار را شامل می شود، کارآفرین برای موفقیت در کسب و کار خود به مهارت های زیادی نیازمند است. در بیشتر اوقات هر کار آفرین چندین مهارت دارد که در کسب و کار به او کمک می کنند، اما یککارآفرین خوب به کسانی که که در کار به او کمک کنند نیاز دارد.کارآفرینان هیچ کارفرما یا رئیسی بالای سرشان ندارند و این مشتریان هستند که روسای جدید آنها هستند و مبلغ چک حقوقی آنها هر ماه تغییر خواهد کرد. اگر اراده و پشتکار داشته باشند، سخت تلاش کنند و به اندازه کافی خلاق و نوآور باشند به نتایج خوبی دست می یابند.چطور مثل یک کارآفرین فکر کنیم:۱-با افراد موفق معاشرت کنیدوقتی با افراد موفق زمان خود را می گذرانید ایده ها و تفکراتتان را با هم به اشتراک میگذارید و این حمایت باعث می شود با سخت کوشی بیشتر تصمیم های درست و منطقی اتخاذ کنید و انگیزه لازم برای موفقیت و مثبت اندیشی را برایتان تأمین کند.۲-به دنبال میل و خواسته اصلی خود برویدبه این بی اندیشید که چه چیزی به شما احساس قدرت میدهد، چه چیزی به شما انرژی میدهد آنها را یادداشت کنید. سپس در این مورد فکر کنید که کدام یک از این فعالیتها میتوانند پولساز باشند و لیست خود را به آیتمهایی محدود کنید که هم به آنها علاقهمندید و هم از پتانسیل تولید درآمد مناسبی برخوردارند.در ابتدا فراز و نشیبهای زیادی را خواهید داشت اما علاقه و انگیزه باعث میشود که ثابت قدم بمانید و با ارادهای قویتر از قبل به راه خود ادامه دهید.۳- ایدههای جدید خلق کنیدبرای برانگیختن خلاقیت در یک گروه و برای تولید تعداد زیادی ایده در مورد یک مسئله خلاقیت داشته باشید. جیمز آلتوچر میگوید اگر هر روز حداقل ۱۰ ایدهی خلاقانه یادداشت کنید، در پایان سال تقریباً ۳۵۰۰ ایده جمع خواهید کرد. شاید در نهایت فقط ۳ یا ۴ عدد از این ایدهها جواب دهند، اما باز هم این تمرین کوچک روزانه بسیار ارزشمند است. به ریچارد برانسون نگاه کنید. این کارآفرین موفق زمانی تصمیم گرفت جان تازهای به صنعت حمل و نقل هوایی بدهد که این صنعت از رونق چندانی برخوردار نبود. بزرگترین تجار و کارآفرینان آن زمان از خطوط هوایی و صنعت حمل و نقل هوایی گریزان بودند. ریچارد برانسون تصمیم دارد تمام محدودیتهای تجارب انسانی در موضوع فضا و مسافرتهای فضایی را از بین ببرد.۴-به سرعت تصمیمگیری کنید شما به عنوان کارآفرین باید درست تصمیم بگیرید. تجزیه و تحلیلهای بیش از حد میتواند هزینههای مالی و زمانی زیادی برای شما در پی داشته باشد و در این بین فرصتهای زیادی را از دست بدهید.۵-ریسک پذیر باشیدبرای رسیدن به موفقیت و پیشرفت کردن باید ریسک کنید اما همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که بهتر است ریسکی کنید که نتایجش بیش از مقداری باشد که سرمایهگذاری کردهاید. بیل گیتس از مدرسه اخراج شد و تجارتی را در یک صنعت جدید آغاز کرد. او میخواست شرایطی به وجود آورد که مردم به راحتی در محل کار و خانه از کامپیوترها استفاده کنند. ریسک او نتیجه داد و هم اکنون مایکروسافت میلیاردها دلار ارزش دارد. با قدمهای کوچک شروع کنید. سعی کنید هر روز فقط بر یکی از ترسهای کوچک خود غلبه کنید. با پیروی از این روش کم کم اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت و بعد از مدتی تواناییها و استعدادهای خود را باور خواهید کرد و به خودتان اعتماد خواهید کرد.۶-بزرگ فکر کنید و خودتان را محدود نکنید خودتان را باور کنید و بزرگ فکر کنید. شما به هر چه فکر کنید به آن دست می یابید. رؤیاها و اهداف خود را یادداشت کنید. با نوشتن اهداف احتمال رسیدن به آنها خیلی بیشتر خواهد شد.۷-تمرکز کنیدبدون تمرکز زمان زیادی را با انجام کارهای غیر ضروری هدر خواهید داد و کم کم زمینهی شکست خود را فراهم خواهید کرد. کارآفرینان موفق متمرکز هستند، آنها هدف و موقعیتی را که میخواهند به آن برسند را میبینند و برای رسیدن به آن هر کاری که لازم باشد انجام میدهند. هر روز صبح وقتی از خواب بیدار شدید، اهداف اصلی که میخواهید در آن روز به آنها برسید را یادداشت کنید. با انجام این کار میتوانید روی تمام مسئولیتها و وظایف خود تمرکز کنید.عادت های مشترک کارآفرینان۱- کارآفرینان موفق هدفگرا هستند.کارآفرینان موفق هر هدفی که بر سر راهشان قرار میگیرد را دنبال نمیکنند بلکه با دقت و تمرکز کامل مهمترین اهداف خود را انتخاب میکنند و برای رسیدن به آنها تلاش میکنند. آنها فقط اهدافی را انتخاب میکنند که واقعی باشند بازه زمانی را برای آن هدف مشخص می کنند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. وقتی به عنوان یک کارآفرین تصمیم بگیرید در رسیدن به اهداف خود ثابتقدم باشید در هر سرمایهگذاری که شرکت کنید موفق و پیشرو خواهید بود.۲- کارآفرینان موفق مهارتهای ارتباطی خوبی دارندآنها با استفاده از مهارت کلامی بالا میتوانند ارتباط موثر و سازنده ای داشته باشند. آنها میدانند که تنها با تلاشهای فردی و واحد نمیتواند به اهدافشان دست یابند. همینطور برای رسیدن به اهداف متمرکز خود به تیم حمایت گر و پشتیبان نیاز دارند؛ اما حتی اگر یک تیم موفق و حمایتگر هم داشته باشید برای اینکه بتوانید با اعضای تیم کاری خود هماهنگ شوید باید دارای مهارتهای ارتباطی و کلامی قوی و با کیفیت داشته باشید و چند فرد با صلاحیت و باهوش را در تیم خود استخدام کنید.۳-آنها شجاع هستند برای اینکه بتوانید ریسک کنید و با مشکلات دنیای کارآفرینی مواجه شوید باید شجاع باشید. برای تبدیل ایده یا طرحها و اندیشههای خود به موفقیت، مسئولیتهای گوناگون را بر عهده بگیرید کارآفرینهای موفق و شجاع همیشه به دنبال نتایج عالی و شگفتانگیز هستند و اگر لازم باشد برای رسیدن به اهداف خود با چالشها و خطرهای مختلف مقابله میکنند و همهی آنها راشکست میدهند. ویژگی کارآفرینان موفق - سانا
بررسی عادت های روزانه کارآفرینان موفق به گفته ناپلئون هیل “موفقیت یا شکست ناشی از عادت است“. عادتها می توانند ارباب مردمان ضعیف اما برده اشخاص قوی باشند. این بستگی به ما دارد که چه عادتهایی را با تمرین و تکرار در خود نهادینه کنیم. کلید موفقیت هر شخص در عادتهای روزانه او نهفته است. آزمایش های زیادی انجام شده است که نشان می دهد بیشتر کارهایی که یک فرد در طول روز انجام می دهد بر اساس عادت های رفتاری است تا کارهای از قبل فکر شده. از طرف دیگر انجام کارهایی که به عادت تبدیل شده اند انرژی بسیار کمتری از ما می گیرد تا انجام کارهایی که به آنها مسلط نیستیم. به مثال آموزش رانندگی توجه کنید. هر کسی که برای اولین بار تمرین رانندگی می کند بسیار مضطرب است و انرژی زیادی برای رانندگی صرف می کند. نمی تواند به کسی صحبت کند، نمی تواند کار دیگری غیر از رانندگی انجام دهد و مانند رباتی است که به صورت تک بعدی کاری را انجام می دهد. چراکه باید برای انجام هر حرکت کلی فکر کند، بنابراین بعد از آن احساس خستگی می کند. اما بعد از مسلط شدن بر رانندگی و عادت کردن بر آن، با ساعت ها رانندگی نیز خستگی زیادی احساس نمی کند. حتی می تواند در حین رانندگی کارهای دیگری را نیز انجام دهد. این نتیجه عادت است. اصلی ترین کلید موفقیتِ موفق ترین افراد جامعه به طور عام و کارآفرینان موفق به طور خاص، نهادینه کردن عادت های موفقیت در خود است. بنابراین ما نیز می توانیم با تمرین و تکرار و نهادینه کردن این عادت ها خود خود به نتایجی مشابه با این اشخاص موفق دست پیدا کنیم. “همانیم که مدام به آن می پردازیم، پس تعالی نه عمل بلکه عادت است.” (ارسطو) عادت های بسیاری برای موفقیت مطرح شده اند . در این مقاله اصلی ترین عادت های کارآفرینان موفق را بررسی می کنم. ۱- کارآفینان موفق روزانه برنامه ریزی می کنند همان طور که در مقاله مدل برنامه ریزی و مدیریت زمان جامع بیان کردم، انواع زمانی از برنامه ریزی وجود دارد، برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت. طیف باره زمان هر کدام از این نوع برنامه ریزی ها متغییر بود و بسته به حوزه فعالیت، از چند دقیقه تا چندین دهه می تواند باشد. کارآفرینان افرادی بسیار عملگرا هستند، بنابراین علاوه بر دید بلند مدت، تمرکز زیادی بر زمان نزدیک و اجرای برنامه های خود دارند. این عامل باعت اهمیت برنامه ریزی روزانه برای آنها می شود تا بتوانند بیشترین بهره وری را از زمان معین و مشخص روزانه خود داشته باشند. موفقیت در اجرا صحیح کارها است و برنامه ریزی روزانه بیشترین کمک را به اجرا با کیفیت کارها می کند. ۲- استفاده از ساعات اولیه صبح برای زمان بندی پروژه ها طبق بررسی های انجام شده صرف هر دقیقه برای برنامه ریزی کارهای روزانه می تواند ما را ۱۰ دقیقه برای اجرای این کارهای جلوتر بیاندازد. علاوه براین می تواند ریسک و هزینه خطال را به شدت کاهش دهد. بارها اهمیت برنامه ریزی روزانه از شب قبل را شنیده ایم. اینکه افراد موفق هر شب برنامه فردای خود را یادداشت می کنند. این امر کاملاً درست است. چرا که ذهن ناخودآگاه تمامی شب روی این برنامه ها کار می کند. نکته این آیتم این است که در ابتدای صبح که انرژی ما در اوج است، زمان مورد نیاز برای کارهای روزانه را تخصیص بدهیم. توضیحات دقیق این کار را در مقاله مدل برنامه ریزی و مدیریت زمان جامع بیان کردم. ۳- کارآفرینان موفق ورزش می کنند حتما بارها راجع به فواید ورزش کردن شنیده اید. نمی خواهم در اینجا تکرار مکررات کنم. فقط به مهمترین مزایا ورزش در ارتباط با کار می پردازم. ورزش کردن باعث افزایش سطح انرژی شما می شود و افزایش انرژی باعث افزایش بهره وری. همچنین ورزش کردن علاوه بر افزایش قوای جسمانی قوای مغزی را هم افزایش می دهد. ورزش میزان سروتونین موجود در مغز را که باعث افزایش کارکرد آن می شود را افزایش می دهد. ورزش کردن و تحرک باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می شود. ناپلئون هیل که می توان گفت پایه گذار علم موفقیت امروزی است می گوید “بهترین راه برای از بین بردن استرس و افسردگی انجام کاری است که عرق شما را در بیاورد.” یکی از دلایلی هم که شرکتهای بزرگی مانند گوگل از المانهای نامتعارفی مانند سرسره در محل کار استفاده می کنند همین افزایش ضربان قلب و تحرک کارمندان با استفاده از هر فرصت ممکن است. ورزش کردن میزان مقامت روحی انسان را نیز در شرایط سخت افزایش می دهد. این موارد نکات حیاتی است که کارآفرینان برای موفقیت به آنها نیاز دارند؛ انرژی زیاد برای انجام کارهای بزرگ و نادر، قدرت فکری برای تجزیه تحلیل و حل مسائل مختلف، مقابله با مشکلات و استرس ناشی از آنها و همینطور مقاومت و استمرار تا حصول دستاوردهای نهایی. تمام این قابلیت های ضروری برای موفقیت کارآفرینان با ورزش کردن تقویت می شود. ۴- کارآفرینان موفق برای شروع روز بعد برنامه متفاوتی دارند روزمرگی یکی از مهمترین عوامل کاهش کیفیت زندگی غالب مردم است. روزمرگی شاید اصلی ترین دلیل نارضایتی کارمندان از مشاغل خود باشد. کارآفرینان به موجب فضای کاری خود کمتر دچار روزمرگی می شوند. اما کارآفرینان موفق با برنامه ریزی آگاهانه خود را تا جای ممکن از روزمرگی دور می کنند. آنها به طور آگاهانه از محدوده آسایش خود بیرون می آیند و حوزه های جدید را آزمون می کنند و به این ترتیب هر روز به عمق تجربیات خود می افزایند. چرا که همان طور که سقراط می گوید “زندگی نا آزموده ارزش زیستن ندارد”. ۵- کارآفرینان موفق هر فعالیتی را در زمان معین خود انجام می دهند قانون پارکینسون مفهومی رایج در مدیریت است و نام آن از نام تاریخدان انگلیسی سیریل پارکینسون گرفته شده که در سال ۱۹۵۵ در مقالهای طنزآمیز در مجله اکونومیست به این قانون اشاره کرده است. این قانون شامل سه اصل است: وقت بیشتر= اتلاف وقت بیشترکارمند بیشتر= بیکاری بیشتردخل بیشتر= خرج بیشتر در این میان اصل اول آن مرتبط با مدیریت زمان و بحث حاضر ماست. اصل اول قانون پارکینسون: وقت بیشتر= اتلاف وقت بیشتر این اصل می گوید کار طوری گسترش می یابد که زمان داده شده را پر کند. یا به عبارتی کار به اندازه زمانی که برای انجام آن اختصاص داده می شود ادامه می یابد. به عنوان مثال اگر برای انجام پروژهای یک هفته وقت لازم باشد و شما برای انجام دادن همان پروژه دو هفته وقت در نظر بگیرید شما به اندازه دو هفته وقت برای آن صرف می کنید. شما پروژه را در پایان آن دو هفته به اتمام می رسانید گرچه یک هفته زمان کافی بوده است. کارآفرینان موفق همواره تلاش می کنند برای هر کاری زمان واقعی مورد نیاز آن را تعیین کنند و کار را در همان زمان تعیین شده به اتمام برسانند. آنها با درک صحیح قانون پارکینسون، از اتلاف ارزشمندترین دارایی شان یعتی زمان جلوگیری می کنند. ۶- کارآفرینان موفق پیشرفت شان را ثبت می کنند بهترین بالش برای خواب وجدان آسوده است. یکی از مصادیق وجدان آسوده نیز این است که بدانید تمام تلاشتان را برای انجام کار مشخصی انجام داده اید. اما در دنیای کارآفرینی و کسب و کار تلاش بی نتیجه فقط اتلاف زمان است. بنابراین ما باید بدانیم انرژی و زمانمان را در چه سمت و سویی هدایت کنیم تا بتوانیم بیشترین پیشرفت را داشته باشیم. به این منظور باید دائما پیشرفتمان را ثبت کنیم تا بتوانیم خود را به صورت دقیق، کیفی و کمی ارزیابی کنیم. اگر کاری را درست انجام می دهیم بر آن متمرکز شویم و اگر در کاری مشکل داریم به اصلاح کار بپردازیم. این ارزیابی می تواند به ما کمک کند تا برای پیشرفت و قدرت برنامه ریزی کنیم. ۷- کارآفرینان موفق در کنار خانواده و دوستان شان زمان می گذارند کارآفرینی در ابتدا فعالیتی بسیار زمان بر است. شخص کارآفرین زندگی نامتعادل و نامتوازنی را تجربه می کند. کارآفرین باید کارهای فراوانی را به تنهایی انجام دهد. همچنین به علت آنکه در ابتدا تجربه و مهارت چندانی ندارد، انجام کارها بیشتر طول می کشد. بنابراین شاید نتواند زمان زیادی را در کنار خانواده و عزیزان خود بگذراند. برای بسیاری از مردم این شرایط مقداری قابل تحمل است اما با گذشت زمان خیلی ها دیگر نمی توانند آن را تحمل کنند (چه شخص کارآفرین و چه اطرافیان او). بنابراین مهم است که کارآفرین بتواند در ابتدای کار نیز زمانی را برای سپری کردن در کنار عزیزانش اختصاص دهد. کیفیت این زمان از کمیت آن مهم نر است. ممکن است روزی یک ساعت زمان در کنار خانواده بگذراند ولی این یک ساعت صرفاً و انحصاراً برای آنها باشد، بدون هیچ مشغله دیگری. از طرف دیگر امروزه با رواج کارآفرینی اینترنتی و کارآفرینی در منزل ، برای اولین بار به صورت عمومی این فرصت پیش آماده است تا کارآفرینان بتوانند در کنار خانواده خود کار کنند. می توانید یک کارآفرین اینترنتی باشید و بعد از اتمام کار با عزیزان خود زمان با کیفیت بگذرانید، به جای آنکه در جایی کار کنید و خسته به خانه برگردید و دیگر انرژی و حوصله صرف زمان و انجام کارهای مشترک را نداشته باشید. در نهایت با گذر زمان به این نتیجه می رسیم که کارها می آیند و می روند، اما خانواده و عزیزان مان هستند که بی تکراراند. ۸- کارآفرینان موفق تیم شان را تقویت می کنند ارزشمند ترین دارایی هر سازمان نیروی انسانی آن سازمان است و بهترین سرمایه گذاری هر سازمان نیز می تواند سرمایه گذاری و آموزش منابع انسانی اش باشد. جیم کالینز در کتاب بی نظیراش “از خوب به عالی” نخستین ویژگی سازمانهای برتر را تمرکز بر جذب، نگهداری و توسعه منابع انسانی متعالی می داند. از طرف دیگر کارآفرینان افرادی هستند که کسب و کار را به وجود آورده اند و عاشق کسب و کارشان هستند. بنابراین انگیزه زیادی برای توسعه آن دارند.به دلیل این علاقه و اشتیاق فراوان این پتانسیل را دارند که روی دیگران اثرگذار باشند. با در نظر گرفتن این پتانسیل، آنها می توانند با تمرین و تکرار، مهارت های مدیریتی و رهبری را در خود نهادینه کنند و بدین ترتیب افراد تیمشان را به حداکثر آمادگی و کارایی برسانند. تلاش آنها در مرحله اول این است که کارمندان شان بتوانند به بهترین “خود” تبدیل شوند. در مرحله بعد این است که بتوانند مدیران عالی پرورش دهند و در نهایت اینکه بتوانند رهبران تراز اول در تیم خود خلق کنند. رهبرانی که بدون حضور شخص کارآفرین بتوانند سازمان را بدون کمی و کاستی اداره کنند. چراکه ملاک نهایی موفقیت هر رهبر این است که سازمان او در غیابش چگونه کار می کند. ۹- کارآفرینان موفق مدام در حال یادگیری هستند در کارهای سنتی شخص در هر جایگاه علمی و دانشی که بود، با ورود به کار دیگر نیاز به یادگیری چندانی نداشت. او برای مدت های طولانی کارهای تکراری انجام می داد و بهتر می توان گفت که تبدیل به فسیل می شد. اما امروزه محیط کسب و کار دائماً در حال تغییر است. این پیچیدگی ها و تغییرات باعث می شود که کارآفرین برای موفقیت نیاز به یادگیری مداوم داشته باشد. می توان این چنین گفت که : با ورود به کسب و کار سنتی فرآیند یادگیری متوقف می شود، اما با ورود به فعالیت کارآفرینی آموزش و یادگیری تازه شروع می شود. میزان موفقیت و درآمد هر کارآفرین رابطه مستقیمی دارد با میزان یادگیری و آموخته های او. بنابراین با ورود به دنیای کارآفرینی خود را برای ورود به یک دانشگاه واقعی آماده کرده اید؛ دانشگاه زندگی. https://alikhademoreza.ir/%D8%B9%D8%...8%D9%81%D9%82/
اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم کە هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال میتوان ویژگیهایی را یافت کە در میان اشخاصی کە شرکتی را بنا نهادهاند و آن را به موفقیت رساندهاند مشترک می باشند هفت صبح: اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم کە هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال میتوان ویژگیهایی را یافت کە در میان اشخاصی کە شرکتی را بنا نهادهاند و آن را به موفقیت رساندهاند مشترک می باشند؛ یکی از نویسندگان مجله اینک (Inc) کە ۲۰ سال از عمرش را صرف سرمایهگذاری و مشاوره برائ راهاندازی شرکتهای تازه گذرانده از چهار ویژگی مشترکی میگوید کە بهترین کارآفرینان از آنها برخوردارند اما این چهار ویژگی کدامند؟ ماجراجویی راهاندازی یک شرکت تازه و تلاش برائ توسعه آن مانند سفر به یک سرزمین ناشناخته برائ چهار هفته است آن هم در شرایطی کە تنها برائ یک هفته غذا در کوله پشتی دارید. به همین خاطر اگر میخواهید کارآفرین موفقی باشید باید مشکلی با بیاطمینانیهای مسیر نداشته باشید. در غیراینصورت بسیار زود از ادامه مسیر منصرف میشوید. برائ کسانی کە از ماجراجویی گریزان می باشند، شاید کارمند شدن انتخاب بهتری برائ آینده شغلی باشد. صبوریحتما شما هم روزانه با گزارشهای حیرت انگیزی مواجه میشوید. در مورد اینکه یک وبسایت نسبتا تازه تاسیس توانسته در عرض ۷ ماه ۹ میلیون بازدیدکننده را جذب کند و یا اینکه وبسایت آمازون در شب کریسمس در هر ثانیه ۳۰۶ قلم کالا فروخته است اما این موفقیتها طی یک شب بهدست نیامدهاند. باید صبور باشید تا موفقیت به آرامی فرا برسد و به خاطر داشته باشید کە مشکلات هرگز مرتفع نخواهند شد بلکه هرچه شرکت شما بزرگتر شود، با مشکلات بزرگتری نیز مواجه خواهید شد کە باید برائ حل آنها تلاش کنید. خبری از کمال گرایی نیستیک فرد ممکن است در یک زمینه خبره باشد اما در کارآفرینی استعداد چندانی نداشته باشد. به همین خاطر کارآفرینان باید خود را با شرایط موجود وفق دهند و سختیهای ورود به کارآفرینی، به خصوص سختیهای ابتدای کار را تحمل کنند. شما ممکن است در زمینه فروش واقعا توانا باشید اما از حسابداری چندان سر در نیاورید و به همین خاطر حتما باید وقت و تلاش بیشتری را به امور حسابداری اختصاص دهید اما بهاین موضوع مانند یک ضعف ننگرید. هیچ کارآفرینی نبوده کە در همه زمینهها خبره بوده باشد. برخورداری از چشمانداز اگر شرکتی راهاندازی کردهاید و هیچ چشماندازی برائ آینده دور یا نزدیک آن متصور نیستید شاید بهتر باشد کە همین امروز تعطیلش کنید. نداشتن چشمانداز سبب خواهد شد کە در جذب سرمایهگذار، مشتری و حتی کارمند با مشکل مواجه شوید. بهتر است در ابتدا از جایگاه فعلی کسب و کارتان مطلع شوید و سپس چشماندازی را برائ به طور مثال پنج سال بعد آن ترسیم کنید. بدون چشمانداز، بیش از حد به امور روزانه وابسته میشوید و وقت و انرژی خود را کاملا به آن اختصاص میدهید و به همین خاطر در مقابل نوسانات روزانه اقتصاد نیز آسیبپذیرتر خواهید بود. ویژگیهای مشترک کارآفرینان موفق - جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
۱۲ ویژگی یک مدیر عامل موفق موفقیت یک مدیر عامل موفق در گرو چیست؟ آیا یک مدیر عامل موفق ویژگیهای خاصی دارد؟ آیا مدیر عاملهای موفق دارای ویژگی خاصی هستند که آنها را تبدیل به یک فرد موفق کرده است؟ با ما در این نوشتار همراه باشید تا از ۱۲ ویژگی یک مدیر عامل موفق برایتان بگوییم. پس از اینکه یک شرکت نوبنیاد شروع به فعالیت میکند با موج زیادی از مشکلات و گرفتاریهای تازه روبرو میشود. و اینجا است که اداره کردن چنین شرکتی نیاز به یک ریاست و مدیریت قوی و توانمند پیدا میکند. در دنیای کسب و کار معمولا شرکتهایی به موفقیت میرسند که مدیرعامل های خوبی داشته باشند و این نقطه قوت آنان محسوب میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از ویژگیهای این مدیرعامل ها را که از نظر کارافرینان، برجسته و مهم است برایتان بگوییم. ۱- در عمل با هوش هستند، نه فقط روی کاغذ «رفتن به بطن بازار و درک مشتری خیلی بیشتر از کتاب خواندن و تحقیق با رایانه اهمیت دارد». مارک ساستر، از شرکای آپفرانت ونچرز. ۲- اولویت اول را به منافع شخصی خود نمیدهند «اغلب کارآفرینان حد معینی از منافع شخصی را در نظر میگیرند که این مشکلی ندارد. با این حال، رهبران سریالی و موفق استارتاپها، منافع ذی نفعانشان را بر منافع شخصیشان مقدم میدارند. موقعیتهای اجتنابناپذیری ممکن است پیش بیاید که در آنها مدیران اصلی میتوانند دور از چشم بقیه زد و بند کنند و درآمد خود را به قیمت کوتاهی در حق همکاران و سرمایهگذارانشان افزایش دهند. آن دسته از مدیرانی که فعالیتهایشان به طور پیوسته موفق بوده است در برابر این وسوسه مقاومت میکنند». جان گریت هاوس، کارآفرین، سرمایه گذار، و استاد دانشگاه ۳- میتوانند غیر متعارف باشند «مدیرعامل زاپوز به ایدههای خود اعتقاد راسخ دارد. از مثالهای بزرگی مثل پیشنهاد پول به افراد برای ترک شرکت بعد از آموزش و خاتمه دادن به خدمت کارکنان در صورت هماهنگ نشدن با سیستم مدیریتی جدیدش گرفته تا مثالهای کوچک تری از انتخاب او برای زندگی در محل استقرار کاروانها کنار محل کارش و نگهداری گونهای لامای اهلی شده فارغ از پولی که از فروش استارتاپ تک شاخ خود به آمازون بهدست آورده است، نشان میدهند او برای دنبال کردن باورهای حقیقی خود مصمم است و اجازه نمیدهد کسی بر سر راه چشماندازش قرار بگیرد». دانیل رودیک، یکی از مؤسسین اگزکت مدیا ۴- ریزبین هستند اما مدیریت ذره بینی نمیکنند «مدیرعامل باید ریزبین باشد، اما از مدیریت ذرهبینی بپرهیزد (میان این دو تفاوت هست). ساختن یک شرکت یعنی کاری کنیم تمام اجزا به درستی کنار یکدیگر قرار بگیرند تا این ماشین بتواند در مقیاس درست نتایج قابل پیشبینی داشته باشد». هنینگ مو، مأمور فروش و کارآفرین ۵- جرأت انجام کارهای بزرگ را دارند جالب است که کسی از جرأت حرفی نمیزند. حتی قدم گذاشتن داخل این گود نیز جرأت میخواهد. از آنجا به بعد نیز، وقتی تمام اطرافیانتان به شما میگویند این کار دیوانگی است، باید جرأت ادامه دادن مسیر خود را داشته باشید. باید جرأت انجام کاری که فکر میکنید درست است را داشته باشید؛ فارغ از اینکه عقل سلیم در این باره چه میگوید. و در نهایت، باید جرأت این را داشته باشید که یک سر و گردن بالاتر از دیگران بایستید، استثنایی باشید، دشمن پیدا کنید، وقتی هر کس دیگری میگوید بله، بتوانید نه بگویید، و آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که بتوانید خودتان باشید». تولیس دیموپولوس، وکیل استارتاپ، دفتر وکالت سوفوس ۶- به جای خیالات واهی، واقعنگر هستند «مدیران فوقالعادهی استارتاپها، قاعدهی بازی خود را میفهمند. آنها میدانند کمتر از ۱ درصد استارتاپهای حوزه ی فناوری در طول حیات خود به ارزش ۱ میلیارد دلار میرسند. آنها کاملاً در جریان این حقیقت هستند که این صنعت با وجود زحمت فراوان، موفقیتهای چشمگیر کم تعدادی رقم میزند». کریستوفر لاکهید، یکی از مؤسسین ۷- توانایی تفویض اختیار را دارند «کار مؤسسین از آن جهت حائز اهمیت است که میتوانند کارهای زیادی انجام دهند. انرژی نا محدود، عشق و زمان از ویژگیهای آنهاست. اما بسیاری از آنها وقتی شرکتشان به مرحلهای میرسد که باید بخشی از کارهای خود را به دیگران واگذار کنند، نا موفق عمل میکنند چون میخواهند همه چیز را خودشان کنترل کنند. میتوان نام این را قانون ده تاییها گذاشت. اگر مدیریت ۰ تا ۱۰ نفر را بر عهده دارید، کنترل همه چیز در دستان شماست. اما اگر ۱۰۰ نفر را تحت مدیریت خود دارید (به واسطه ی گزارشهای مستقیم) باید بخشی از مسئولیتهای خود را به دیگران واگذار کنید. در این مرحله زیردستان شما معمولاً اول به دنبال راهنماییهای شما هستند، سپس بر اساس آن اقدام میکنند. اما اگر (از طریق گزارشات مستقیم) ۱۰۰۰ نفر را مدیریت میکنید، زیردستان شما ابتدا عمل میکنند و سپس به شما گزارش میدهند. برای هر یک از این مراحل، مهارتهای متفاوتی نیاز است». جان باکاس، سرمایهگذار و کارآفرین سابق ۸- ذاتاً فروشنده هستند «اگر نتوانید محصول یا خدمات خود را بفروشید نخواهید توانست کسب و کار خود را به راه بیندازید. بنابراین اگر متقاعد کردن دیگران به پذیرش تفکر شما در ذاتتان نیست، هیچ گاه نخواهید توانست کسب و کار خود را برپا کنید». جرارد دانفورد ۹- خوب میدانند چگونه به دیگران انگیزه بدهند «آنها نه تنها خوب میدانند چگونه ایده و دیدگاه خود را بفروشند، بلکه انرژی و انگیزه دادن به دیگران برای ادامهی راه را نیز خوب بلد هستند». یولیشکا وای دی ۱۰- از حد مشخصی از تنش لذت میبرند «من فکر میکنم توانایی پذیرا شدن تنشهای خلاقانه، کاوش و اجازه دادن به بروز آن چیزی است که مدیران عامل برتر را از بقیه ی ۹۰ درصد این جمع متمایز میکند. من مدیران عامل زیادی را دیده ام که سعی میکنند از کشمکش اجتناب کنند یا اغلب مواقع به دنبال رسیدن به اتفاق نظر هستند و این میتواند خلاقیت را از بین ببرد. البته این تنها یکی از ویژگی هایی است که در کنار دیگر ویژگیها قرار میگیرد». آلیس چان، مشاور روابط عمومی ۱۱- خوش شانس هستند «هر کسی که جزو ۱۰ درصد مدیران عامل موفق قرار داشته باشد و نپذیرد در این مسیر خیلی خوش شانس بوده است، خودش را گول میزند». کریس پاتریک، یکی از مؤسسین تو تن ۱۲- هر روز برای یادگیری آمادگی دارند «شما باید هر روز چیز تازهای یاد بگیرید. هرچه زودتر بتوانید چرخههای بازخوردی خود را ایجاد کنید و سازمانتان را به سازمان یادگیرندهای بدل کنید که بتواند خودش را با اتفاقاتی که در بازار میافتد وفق دهد و بر اساس آن عمل کند، عملکرد بهتری خواهید داشت». جوزف پوئوپولو ۱۲ ویژگی یک مدیر عامل موفق
ما انواع و اقسام کارآفرین با پیشینههای گوناگون و باورها و رویکردهای گوناگون داریم. بنابراین اگر از ۱۰ کارآفرین موفق بخواهید مهمترین عامل موفقیت در کارآفرینی را با شما درمیان بگذارد، احتمالاً ۱۰ پاسخ گوناگون دریافت خواهید کرد. با این حال، ویژگیهایی اساسی وجود دارد که تقریباً در هر کارآفرینی یافت میشود. و به همین دلیل است که هیچ یک از این جملات را از یک کارآفرین موفق نخواهید شنید: ۱ – «علاقهای به شنیدن این چیزها ندارم» یک کارآفرین موفق همواره دید بازی نسبت به ایدههای جدید دارد، فارغ از این که این ایده از سمت چه کسی مطرح شود. آنها مشتاق شنیدن شکایات مشتریاناند و این بازخوردها را در محصولات یا خدمات آینده خود میگنجانند. گوش کردن به اندیشهها و نظرات دیگران، حتی اگر با آن موافق نباشید، برای دستیابی به هر گونه رشد چشمگیر ضروری است. کارآفرینانی که دید بازی نسبت به ایدههای دیگران دارند، در مقایسه با آنهایی که از این ویژگی برخوردار نیستند اغلب به مراتب موفقترند. ۲ – «این غیرممکن است.» ممکن بودن امری نسبی است. کاری که برای یک گروه و در شرایط مختص آنها غیرممکن است شاید برای گروهی دیگری با شرایطی دیگر کاملاً ممکن باشد. وقتی کسی میگوید «این کار غیرممکن است»، در واقع منظورش این است که «در حال حاضر قادر به انجامش نیستم.» ولی کارآفرینان موفق، جهان را از دریچه این گونه محدودیتها نمینگرند. به جای این که فکر کنند چه طور ممکن است چالشی را با تواناییها و منابع فعلیشان حل و فصل کنند، به این فکر میکنند که چه طور میتوان با هر گونه توانایی و امکاناتی از پس آن برآمد. ۳ – «همین جوری هم خوب است.» برخی افراد کسب و کار خود را با این ذهنیت کج دار و مریز پیش میبرند. آنان با تلاشی حداقلی به نتیجهای رضایتبخش دست مییابند. اساساً این روش ایرادی ندارد. بسیاری از افراد با همین سطح از تلاش به رضایت میرسند. اما در عرصه کارآفرینی رقابت به مراتب تنگاتنگتر است و شما کنترل بسیار بیشتری بر سرنوشت خود دارید. در این مسیر رقیبهای بیشماری دارید و عوامل بسیار متغیرند. بنابراین نمیتوانید به هر شرایطی تن دهید. حتی پس از گذشتن چندین نسل از کسب و کارتان، همچنان باید در مسیر تجربه و یافتن راههایی برای بهبود آن حرکت کنید. شاید این عدم رضایت دائمی آزاردهنده باشد، اما همین ذهنیت است که این کارآفرینان را موفق میکند. ۴ – «سرم خیلی شلوغ است». بیشتر افراد تازه زمانی که که کسب و کاری راهاندازی میکنند میفهمند شلوغ بودن سر یعنی چه. باید با یک دست چندین هندوانه بلند کنید، همزمان مسئولیتهای بسیاری را مدیریت کنید و هر روز تصمیمهای زیادی بگیرید. برای کارآفرین موفق این وضعیت هیجانانگیز است و نه آزاردهنده. البته زمانهایی هست که احساس درماندگی میکنید، اما اگر واقعاً نسبت به کارتان متعهد باشید، همیشه برای گفتگو یا مسئولیتی دیگر فرصت دارید. ۵ – «کم آوردم.» بعضی وقتها تردید میکنید که آیا قابلیتش را دارید کارآفرین موفقی بشوید یا خیر و گاهی شک میکنید که نکند این همه ازخودگذشتگی ارزشش را نداشته باشد. این تردیدها بخشی از این مسیرند، و کارآفرینی موفق است که پس از رویارویی با این گونه احساسات تصمیم بگیرد ادامه دهد. لحظهای که تصمیم میگیرید تسلیم شوید، سفرتان پایان مییابد و دیگر راه بازگشتی نیست. گام نخست برای موفقیت در کارآفرینی داشتن طرز فکر صحیح است. برای کاری که انجام میدهید، باید اشتیاقی درونی داشته باشید و نباید اجازه دهید دشواریهای پیشبینینشده بین شما و اهدافتان قرار گیرد. به هیچ وجه اجازه ندهید تردیدهایتان بر شما چیره شوند. منبع: https://daftareshoma.com/پنج-جملهای...�ارآفری/
ویژگیهای ضروری برای تبدیل به یک کارآفرین موفق اقتصاد ایران: «شرکت رینگلی (Ringly) یک شرکت ساخت جواهرات هوشمند است. ما جواهراتی را میسازیم که میتوانید آنها را به تلفن همراه خود وصل کنید و اینها با لرزش و چراغ زدن، دریافت پیام جدید را به شما اطلاع میدهند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، هر چیزی، از پیام گرفته تا تماس تلفنی، تا اعلانهای سیستمی و اینکه قرار ملاقات بعدی شما چه ساعتی است. خودتان همه چیز را کنترل میکنید. درست مثل فیت بیت (Fitbit) یا ساعت هوشمند اپل، ما گامها یا فعالیت شما، میزان کالری و مسافت را اندازهگیری میکنیم و اخیرا چند تمرین تنفس و مدیتیشن هم ارائه دادهایم که میتوانید آنها را از طریق برنامه ما دنبال کنید.» به گزارش نوپانا، اگر زمانیکه کریستینا با این ایده به سراغم میآمد تازه بیست سالم شده بود، احتمالا نسبت به ایده این سختافزار، مشکلات شارژ و اطلاعات چیزی به اندازه یک حلقه کوچک بدبینی بیشتری به خرج میدادم. کریستینا این کار را بدون اطلاع چندانی از جواهرسازی یا سختافزار شروع کرد و خودش هم به این موضوع اعتراف میکند که اوایل کار، نسبت به مشکلات چیزی که در نظر داشته اطلاعات زیادی نداشته است. خودش میگوید: «فکر میکنم همین بیتجربگی دلیلی شد که موفق شوم.» نکته حرف من هم همین است: یک موسس باید تا اندازهای بیتجربه باشد. باید اشتیاق بی قید و بندی داشته باشد و بداند که با کار سخت میتوان از پس تمامی موانع برآمد. اینها همه ویژگیهای ضروری برای تبدیل شدن به یک موسس موفق است؛ بدون چنین خصوصیتی، شاید هیچکدام از ما نتوانیم انرژی کافی برای مقابله با سختیهای یک استارتاپ را داشته باشیم که بالاخره دیر یا زود سروکلهشان پیدا میشود. حالا بیایید ببینیم کریستینا در قدم بعدی چه کرد؛ او میدانست که محصولی مثل رینگلی را میخواهد و تصمیم گرفت خودش آن را بسازد: بنابراین اقدام به یادگیری اصول این حوزه کرد. به گفته خودش: «من خودم را در هر دو دنیای سختافزار و جواهرسازی غرق کردم. » او به کلاس مدارسازی و جواهرسازی رفت و تصمیم گرفت در تمامی جلسات سختافزاری در نیویورک شرکت کند. او میدانست که به تنهایی نمیتواند این محصول را بسازد، اما تا اندازهای مهارت و دانش در مورد این حوزهها کسب کرد و همین یک کلید اساسی برای جذب تیمی فوقالعاده بود که در نهایت توانستند ایده او را به واقعیت بدل کنند. کریستینا آنقدر به یادگیری ادامه داد تا توانست یک نمونه اولیه بسازد. « آن موقع تصمیم گرفتم یک بسته لیتل بیتس (littleBits) بخرم و با آن خودم جواهرات را طراحی کرده و با استفاده از شیپ ویز (Shapeways)، آنها را سهبعدی پرینت بگیرم. در واقع یک مدار کوچک هم ساختم که وقتی دکمه را میزدی، انگشتر طراحی شده میلرزید و چراغ میزد. » او همین نمونه اولیه را به همراه برنامه خود به جلسات کسب سرمایه برد و موفق شد یک میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند. نکتهای که در نهایت میخواهم به آن برسم، این است؛ با بیانگیزگی کمکم کنار بیایید. از خودتان اشتیاق نشان دهید. حتی کمی بیتجربهبازی در بیاورید! بعد درست مثل کریستینا، خودتان را در جهان محصول خود غرق کنید تا بفهمید ایده تان اصلا شدنی هست یا نه. تمامی استارتاپها نمیتوانند مثل رینگلی با آخر و عاقبت خوبی روبرو شوند. اما من باز هم از کار آنها شگفتزده شدهام. اما بدانید که اگر حاضر نباشید با ریسک شکست کنار بیایید، شاید اصلا کار را شروع نکنید. حتی اگر من شما را ناامید کنم. ویژگیهای ضروری برای تبدیل به یک کارآفرین موفق
مشاهده قوانین انجمن