ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: اولین استارت‌آپ ویکند ایران

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/29, 12:09
    Arshia

    اولین استارت‌آپ ویکند ایران

    اولین استارتاپ ویکند ایران در 15 شهریور ماه سال ۱۳۹۱ با حضور 120 شرکت‌کننده و علاقه‌مند به کارآفرینی در کنار ۲۰ نفر از کارآفرینان برتر ایران در قالب ۱۰ تیم برگزار شد و اکنون نیز در شهر های مختلف کشور برگزار می شود . در استارتاپ ویکند تهران مدیریت و هدایت رویدادهای کشور به طور کاملا مستقل توسط کانون کارآفرینی ایران و با کمک و حمایت دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت های معتبر داخلی انجام می شود.

    احمد حلت،مدیر مسئول مجله موفقیت درگفتگو با ایسکانیوز درباره رمز موفقیت در استارت آپ ها و چگونگی رسیدن به سودهی افرادی که در استارت آپ ها شرکت می کنند گفت: به نظر من و براساس تجربه های فراوانی که داشتم رمز موفقیت استارت آپ ها ، به جز ایده بکر و بجا داشتن ، میزان انعطاف پذیری صاحبان استارت آپ در مقابل شرایط غیر قابل پیش بینی جدید و پویایی آنها برای حل سریع و البته خلاقانه مشکلاتی است که هر لحظه توسط عوامل غیر قابل کنترل و غیر قابل پیش بینی سرراه کسب و کار ظاهر می شوند.
    در بازار پراز رقابت استارت آپ های امروزی ، گروهی موفق اند که در خلق ایده های نو برای مسائل جدید، بالاترین پویایی و انعطاف پذیری و توانمندی حل مساله را داشته باشند. همزمان هر چه صاحب کسب و کار تعداد پلن های ب و ج و د و... بیشتری برای موقعیت های غیر قابل پیش بینی داشته باشد، در نتیجه می تواند ضربات کمتری ببیند و سریع تر روی پای خود بایستد و به پیشروی در همان استارت آپ یا شاخه جدیدی ادامه دهد.
    باید به اصطلاح شم بازاری داشت و سریع و به موقع تشخیص داد که نیاز بازار( در واقع نیاز مشتری) در هر لحظه و در هر مکان چیست و آیا ظرفیت و توانمندی حل مساله و تامین نیاز مشتری وجود دارد یا خیر؟
    تصور اینکه یک استارت آپ شیک و بی نقص و از همان ابتدا موفق را بتوان راه اندازی کرد و تضمینی آن را به یک شرکت موفق تبدیل کردد و به سود کلان رساند متعلق به رمان ها و داستان هاست و در دنیای پر از تغییرات امروزی خریداری ندارد. یک استارت آپ موفق امروز سود و نفع کلانی که بدست می آورد، حاصل ویران شدن و انهدام و تخریب صدها استارت آپی است که قبل از این با شکست مواجه شدند یا در نیمه راه به حال خود رها شدند.
    یک شرکت اگر می خواهد در حوزه استارت آپ به سوددهی برسد باید در هر لحظه از زمان ، توانایی و ظرفیت تشخیص نیاز (یا همان مشکل) مشتری و یافتن راه حل خلاقانه سریع برای آن نیاز را در خود ایجاد کرده باشد. بدون این ظرفیت و استعداد ( که از طریق شکست های متوالی به دست می آید) شانسی برای بقا در دنیای کسب و کارهای نو وجود ندارد.
    او در ادامه در خصوص اینکه آیا پس از برجام و حضور کشورهای جهانی در کشورمان آیا پیشنهاداتی هم درزمینه استارت آپ ها شده است یا خیر گفت:قدیم ها بخصوص در شهرهای کویری ، کبوترها برای خنک شدن لانه ها را داخل چاه ها می ساختند.
    شکارچیان اگر می خواستند کبوتری شکار کنند باید به قدری زبر دست بودند که کبوتر را درست وقتی از درون چاه بیرون می آمد می گرفتند.
    قبل و بعد از آن بی فایده بود.
    حضور در زمان و مکان درست و مناسب ، شرط اساسی موفقیت در هر زمینه ای از جمله کسب و کار است
    با توجه به اینکه فناوری ارتباطات باعث شده که مشکل بعد مسافت و وابستگی مکانی تا حدودی حل شود، پس در موفقیت کسب و کارهای نو باید قبول کرد که این زمان مناسب و در واقع زمان بندی مناسب است که تعیین می کند کسب و کارها بخصوص نوپا یعنی استارت آپ ها موفق شوند یا نه!
    با توجه به بحث برجام و فراهم شدن امکان سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار خارجی در داخل کشور، بدیهی است که بازار وسیع تری ( به وسعت جهان) در اختیار استارت آپیست های وطنی قرار می گیرد. در نتیجه فرصت های ابراز وجود بیشتری برای آنها که ایده بکر و قابلیت اجرایی ساختن ایده های خود را دارند، فراهم می شود.
    اما بزرگتر شدن بازار به خودی خود برای کسی که ایده اش مناسب زمان اکنون نیست ، مزیتی محسوب نمی شود.
    وی یادآور شد: میزان موفقیت و شکست در استارت آپ ها در کشورهای پیشرفته که بسترهای حمایتی و فناوری مهیاست حدود دو الی سه درصد و در کشور ما کمتر از یک درصد است. بله! کمتر از یک درصد! دلیلش هم عدم درک صحیح استارت آپیست های جوان ما از راهی است که باید طی کنند. آنها فکر می کنند یک ایده خوب، یا یک مشتری پولدار همان چیزی است که آنها را به موفقیت می رساند. اما این رویاها زمانی که اولین زمین خوردن اتفاق می افتد، رنگ می بازند و آن جاست که ظرفیت و تحمل و میزان استقامت و از همه مهم تر قدرت حل مساله فرد برای بلند شدن و ادامه دادن تعیین کننده می شود.
    راه اندازی کسب و کارهای نوپا، بخصوص حوزه هایی که قبلا فتح و شناخته شده اند و رقابت در آنها شدید است کار ساده ای نیست و به احتمال 99 درصد شکست حتمی است. اما موفقیت های بزرگ روی ویرانه های شکست های بزرگ ساخته می شوند. در واقع تا شکست نباشد ، موفقیت معنایی ندارد. و اگر قرار باشد دنیای آینده دنیای بهتری شود ، راهی جز راه اندازی استارت آپ و تلاش برای موفقیت آن وجود ندارد.



    استارت آپ ویکند چیست؟ / ایده هایتان می تواند میلیاردرتان کند!

مجوز های ارسال و ویرایش