ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: انجام پروژه هوش مصنوعی جدید توسط نابغه هوش مصنوعی جهان

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/26, 17:18
    Sina homaei

    انجام پروژه هوش مصنوعی جدید توسط نابغه هوش مصنوعی جهان



    یکی از نوابغ دنیای تکنولوژی در زمینه هوش مصنوعی، اندرو ان جی (Andrew Ng) نام دارد که تا کنون پروژه های بزرگ زیادی را در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. این نابغه در حال حاضر مشغول انجام پروژه جدید در زمینه هوش مصنوعی است.

    اندرو ان جی که به عنوان بزرگ ترین نابغه هوش مصنوعی شناخته می شود، به عنوان مؤسس بزرگ ترین پلت فرم آموزش آنلاین جهان متعلق به دانشگاه استنفورد آمریکا شناخته می شود. این پلت فرم Coursera نام دارد. علاوه بر این، شرکت google Brain که به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوع شناخته می شود نیز توسط این فرد انجام شده است. اما اکنون این نابغه بزرگ دنیای هوش مصنوعی در حال حاضر در حال تأسیس شرکت دیگری با نام Baidu است. رزومه این کار آفرین یکی از پر بارترین رزومه هایی است که در زمینه هوش مصنوعی می توان به آن توجه کرد. در واقع این فرد آن چنان دستاوردهای زیاد و قابل توجهی در زمینه انجام فعالیت های مرتبط با هوش مصنوعی انجام داده است که تعجب همگان را بر انگیخته است. وی هم اکنون به حوزه جدیدی از تکنولوژی هوش مصنوعی با نام یادگیری عمیق وارد شده است.

    جی ان بیشتر پروژه های خود را به تنهایی به ثمر رسانده است اما در حال حاضر برای انجام جدیدترین پروژه خود در حوزه یادگیری عمیق با یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی در زمینه وب و اینترنت به نام Baidu همکاری کرده است. در این پروژه، ان جی به عنوان سرپرست محققین و مدیر گروه بخش هوش مصنوعی شرکت فعالیت خود را ادامه می دهد. به این ترتیب این شرکت توانسته تا به سرعت فعالیت های مهمی در عمده ترین حوزه های هوش مصنوعی از جمله گفتار، پردازش زبان طبیعی، بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشینی و گراف دانش انجام دهد. همچنین تیم تحقیقاتی به سرپرستی ان جی مسئولیت ورود دو حرفه جدید در زمینه رانندگی بدون راننده و همچنین پلت فرم محاسبه گفتار DuerOS را بر عهده گرفته است.

    اما در حدود سه ماه پیش ان جی با انتشار پیامی در خصوص اینکه بخش هوش مصنوعی شرکت Baidu به اندازه کافی قدرت یافته است و تیم تحقیقاتی تحت سرپرستی وی توانسته تا حد ممکن رشد کند و از طرفی ابراز اطمینان از اینکه این تیم می تواند به تنهایی مسیر خود را ادامه دهد، جدا شدن خود را از این شرکت به طور رسمی اعلام کرد. وی در ادامه وی خاطر نشان کرده است که قصد دارد تا فعالیت های خود را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در جهت خدمت بهتر به بشریت و فراهم آوردن امکانات رفاهی بهتر برای زندگی، ادامه دهد.

    همچنین وی در پاسخ به خبرنگاران به این نکته اشاره کرده است که برنامه های آینده وی همچنان ادامه دارند. او قصد دارد تا در خصوص چند موضوع به صورت هم زمان و موازی تحقیقات خود را ادامه دهد و قصد دارد تا حرفه هایی که بر پایه هوش مصنوعی استوار هستند را بهبود و گسترش دهد. او همچنین به خبرنگاران گفته است که یکی از موضوعاتی که برای وی جالب است و همواره به دنبال آن بوده است یافتن راهی است برای حمایت جهانی از انجمن ها و جوامع هوش مصنوعی در سراسر دنیا به نحوی که تمامی افراد بتوانند نه تنها به این دانش دسترسی آسان داشته باشند بلکه بتوانند از ابزار ارائه شده در زمینه هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببرند.

    به گفته وی یادگیری عمیق یکی از حوزه های تکنولوژی هوش مصنوعی است که افراد زیادی می توانند از آن در جهت انجام کارهای خود بهره بگیرند. وی در توییت خود این قول را به مردم داده است که در آینده ای نزدیک اهداف وی عملی خواهند شد.



    بیشتر بدانید...
    Andrew Ng Official website
    Coursera: Online Courses From Top Universities



    منبع
    کلیک به نقل از digitaltrends



    https://www.ihoosh.ir/article/112607...87%D8%A7%D9%86

مجوز های ارسال و ویرایش