ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۱۵ راه بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در کمتر از یک ساعت

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/26, 16:47
    SARA

    ۱۵ راه بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در کمتر از یک ساعت

    در مورد اهمیت نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین و ارتباط بین شرکت‌ها و برندها و عرضه‌کننده‌های خدمت و محصول با مشتری‌ها و مخاطب‌هایشان بسیار گفته شده است. اما گاهی وقت‌ها مدیریت رسانه‌های اجتماعیِ یک شخص یا شرکت یا برند بیش از اندازه زمان‌بَر است. با این حال راه‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تنها در عرض چند دقیقه بازاریابیِ شبکه‌های اجتماعیِ خود را تقویت کرده و کاری کنید که پروفایل‌های تاثیرگذاری در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. در این نوشته، می‌خواهیم ۱۵ راه برای بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را با شما در میان بگذاریم که در کمتر از یک ساعت می‌توانید انجام‌شان دهید.

    برخی از این نکته‌ها بهینه‌سازی‌های سریع را به شما می‌آموزند و برخی هم روی آزمایش و امتحانِ راهکارهای جدید تمرکز دارند.
    بیایید کار را شروع کنیم!

    ۱. بیوگرافیِ بهتری بنویسید



    وقتی بازدیدکننده‌ای به پروفایل شما در یک شبکه‌ی اجتماعی سر می‌زند، یکی از اولین چیزهایی که می‌بیند، توضیح کوتاهی است که در قسمت «بیوگرافی» یا «درباره» نوشته شده است. دوست دارید این توضیحِ کوتاه، چه چیزی از شما یا برندتان را به او منتقل کند؟ دوست دارید چگونه شناخته شوید؟ حتما در این باره فکر کنید.
    ارائه‌ی شما باید به گونه‌ای باشد که اگر برای مثال شرکت معماری دارید یا بازاریاب محتوا هستید، مراجعه‌کننده‌ها بتوانند با دیدن پروفایلتان، این مسئله را بفهمند.
    مسئله‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کاربرها برای یافتنِ شما، چه واژه‌ها و عبارت‌هایی را جستجو می‌کنند؟ مسئله‌ی جستجو روزبه‌روز در رسانه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر کسی در حوزه‌ی کاریِ شما به دنبال یک شخص یا یک برندِ خوب می‌گردد، باید بتواند سریع شما را پیدا کند.





    ۲. تصویرهای پروفایل‌هایتان باید اندازه‌ی مناسبی داشته باشند

    تصویرها بخش مهمی از بازاریابیِ رسانه‌های اجتماعی هستند و در این میان، تصویر پروفایل از همه مهم‌تر است. در عرض چند دقیقه، می‌توانید تصویر مناسبی برای پروفایل درست کنید و اندازه‌ها را هم طوری در نظر بگیرید که دقیقا در ابعاد مدِنظر آن پلت‌فرم باشند.
    بیشتر وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به طور خودکار تصویر را بریده یا می‌کشند تا در پنجره‌ی مخصوصش جا شود، اما اگر می‌خواهید بیشترین تاثیر ممکن را بگذارید، باید پیش از آپلود کردن، تصویر را بهینه‌سازی کنید.

    اندازه‌های پیشنهادی برای چند شبکه‌ی اجتماعیِ معروف:

    • تصویر پروفایل در توییتر: ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل
    • تصویر سربرگ در توییتر: ۱۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل
    • تصویر پروفایل در لینکداین: ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل
    • تصویر لوگو در لینکداین: ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل
    • تصویر پروفایل در اینستاگرام: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل
    • تصویر پروفایل در فیس‌بوک: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل
    • تصویر کاور در فیس‌بوک: ۸۵۱ در ۳۱۵ پیکسل

    ۳. اطلاعات برندتان، حتی در پروفایل‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید هم باید به‌روز باشد

    هر روز شبکه‌های اجتماعیِ جدیدی سربرمی‌آورند و ما هم معمولا امتحانشان می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. در هنگام ثبت‌نام هم، بدون شک تصویری برای پروفایل آپلود می‌کنیم. اما همه‌ی پلت‌فرم‌هایی که امتحان می‌کنیم، جریان‌ساز نمی‌شود و در استراتژی‌های درازمدت‌مان جا نمی‌گیرند.
    وقتی تصمیم می‌گیرید یک شبکه‌ی اجتماعی به‌خصوص را به‌روز نکنید، باید مطمئن شوید تصویر و اطلاعاتِ مربوط به برندتان در آن صفحه همیشه به‌روز است و به شبکه‌ی دیگری لینک دارد که کمی در آن فعال‌تر هستید.




    ۴. فایل‌های صوتی را امتحان کنید

    فایل‌های صوتی پتانسیلی باورنکردنی‌ دارند و اَپ‌های جدیدی مانند Anchor هم ساخت محتوای صوتی را به حدی باورنکردنی ساده کرده‌اند.
    اگر می‌خواهید در دنیای صوت تاخت و تاز کنید، می‌توانید یکی از پست‌های وبلاگتان را در SoundCloud به پادکست تبدیل کنید یا برای برخی مشتری‌ها پیام‌های صوتی بفرستید یا با دنبال‌کنندگانتان در Anchor گفتگوهای صوتی داشته باشید.

    ۵. تجزیه و تحلیل کنید

    هر زمان که در طول روز چند دقیقه‌ای وقت اضافی دارید، نگاهی به تجزیه و تحلیل‌ها (analytics) بیاندازید. با نگاهی مختصر به داده‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید نکته‌های آموزنده‌ی بسیاری یاد بگیرید و این واقعا شگفت‌انگیز است.

    اینها دو نمونه‌ی فوق‌العاده و در عین حال رایگان برای یافتن اطلاعاتی از چگونگیِ عملکرد رسانه‌های اجتماعی‌تان هستند:

    فیس‌بوک اینسایتز (Facebook Insights):



    فیس‌بوک یکی از عمیق‌ترین تجزیه و تحلیل‌ها بین سایت‌های مشابه را دارد. فیس‌بوک اینسایتز مانند معدنِ طلایی برای بازاریاب‌ها است. برای دسترسی به فیس‌بوک اینسایتز، به صفحه‌ی فیس‌بوکتان بروید و بعد هم از منوی ناوبری فیس‌بوک، گزینه‌ی Insights را انتخاب کنید.

    توییتر انالیتیکز (Twitter Analytics):

    توییتر هم تجزیه و تحلیل‌های بسیار جامعی در اختیار همه‌ی کاربرهایش قرار می‌دهد که البته رایگان هم هست. با استفاده از تجزیه و تحلیل‌های توییتر، می‌توانید جذاب‌ترین توییت‌هایتان و بیشترین اشاره‌ها و اطلاعات مخاطب‌ها و… را بیابید.
    برای دسترسی به توییتر انالیتیکز اینجا کلیک کنید.

    ۶. برای پست‌هایتان ایده‌های جدیدی بیابید

    داشتنِ ثبات، عنصری ضروری در استراتژیِ رسانه‌های اجتماعی است، اما تولید مستمر محتوای باکیفیت به‌صورت روزانه، یا حتی چند بار در روز، بسیار دشوار است.
    وقتی چند دقیقه وقت اضافی دارید، نرم‌افزار word را باز کنید و هر ایده‌ای که برای مطلب گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی به ذهنتان می‌رسد بنویسید. یک طوفان ذهنی یا بارش مغزیِ بدونِ سانسوری مثل این، راهی بسیار عالی برای رسیدن به چند ایده‌ی نو است. با این روش، می‌توانید همچنان محتوایی فوق‌العاده تولید کنید.

    ۷. پست‌های موفق را دوباره به اشتراک بگذارید

    اگر محبوب‌ترین پست‌هایتان را تنها یک بار منتشر کرده و به اشتراک بگذارید، کلیک‌های بسیاری را از دست می‌دهید و حداکثر تعاملِ ممکن را با مخاطبان ایجاد نمی‌کنید. یکی از کارهایی که ما انجام می‌دهیم، به‌اشتراک‌گذاریِ مجددِ محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین مطالبِ قبلی‌مان در رسانه‌های اجتماعی است.

    ۸. لینک‌های پروفایل خود را بررسی کنید

    لینک‌هایی که در پروفایلتان دارید، برخی از قابل‌مشاهده‌ترین اطلاعات رسانه‌های اجتماعی هستند. بررسیِ اینکه چند نفر روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند، بسیار آموزنده است و دنبال‌کردنِ عملکرد آنها می‌تواند بینشی عالی به شما بدهد.

    ۹. مطلب‌تان را تبلیغ کنید

    شبکه‌های اجتماعی مدام در حال پیشرفت و تکامل هستند. در این میان، پُست‌هایی که با پرداخت هزینه تبلیغ و نمایش داده می‌شوند، بخشی جدایی‌ناپذیر از پیشروی و دیده‌شدن محتوای شما توسط مخاطبانتان هستند.

    ۱۰. پلت‌فرم‌های جدید را امتحان کنید

    هر روز اپ‌ها و شبکه‌های اجتماعیِ جدیدی راه‌اندازی می‌شوند، و برای ما به‌عنوان بازاریاب، مهم است که بفهمیم توجهِ مصرف‌کننده‌ها به کدام سو جلب می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه همیشه حواسمان به این مسئله باشد، این است که زمان کافی به آزمایش و امتحان پلت‌فرم‌های جدید اختصاص دهیم.
    اپ استور (App Store) بهترین جا برای کشف و آزمایش پلت‌فرم‌های جدید است. من معمولا به بخش Social Networking می‌روم و صفحه را اسکرول می‌کنم تا ببینم کدام‌یک را هنوز ندیده یا استفاده نکرده‌ام. تقریبا همیشه چند اپ جالب میان ۱۰ تا ۳۰ جایگاه اول وجود دارند.

    ۱۱. از جستجوهای ذخیره‌شده در توییتر استفاده کنید

    جستجوگر توییتر فوق‌العاده قدرتمند است. در میان امکاناتی که این جستجوگر در اختیار کاربرهایش می‌گذارد، جستجوهای ذخیره‌شده وسیله‌ی بسیار خوبی برای دنبال‌کردن افرادی است که محتوای شما و کلمه‌های کلیدیِ مرتبط با برند شما را به اشتراک می‌گذارند.
    شما می‌توانید به ازای هر حساب در توییتر، تا ۲۵ جستجو را ذخیره کنید. برای ذخیره‌ی جستجو، ابتدا جستجویی انجام دهید، سپس در بالای صفحه‌ی نتیجه‌ها، روی More Options کلیک کرده و بعد هم روی Save this search کلیک کنید.

    ۱۲. از گفتگوی زنده‌ی فیس‌بوک استفاده کنید



    این روزها فیس‌بوک در News Feed پخش زنده‌ی ویدئو (Live Chat) را در اولویت قرار داده است. این یعنی اگر می‌خواهید دیده شوید، پخش زنده فرصت خوبی برایتان فراهم کرده است. برای شروع پخش زنده‌ی ویدئو، روی Update Status کلیک کرده و بعد هم آیکن Live Video را انتخاب کنید. اگر بخواهید، می‌توانید توضیح مختصری بنویسید و پیش از پخش زنده، مخاطبانی که می‌خواهید با آنها به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
    در طی پخش زنده، تعداد بیننده‌ها و نام کاربرهای در حال تماشا و جریانِ زنده‌ی کامنت‌ها را خواهید دید. پخش زنده نمی‌تواند بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد و وقتی تمام شد، مانند هر ویدئوی دیگری، روی تایم‌لاین ذخیره می‌شود.

    ۱۳. محتوای بصری تهیه کنید

    محتوای بصری به طرزی باورنکردنی روی مخاطب تاثیرگذار است و خوشبختانه این روزها آماده‌سازی تصویرهای تاثیرگذار، زمان زیادی نمی‌خواهد. ابزارهایی مانند Pablo و Canva به شما کمک می‌کنند تا تنها در عرض چند دقیقه تصویرهای خیره‌کننده‌ای درست کنید که آماده‌ی اشتراک‌گذاری هم هستند.

    ۱۴. یک برنامه‌ی زمانیِ جدید برای به‌اشتراک‌گذاری طراحی کنید

    امتحانِ زمان‌های مختلف و فاصله‌های زمانیِ متفاوت برای ارسال پست جدید در رسانه‌های اجتماعی، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود عملکرد است.
    با بررسیِ معیارهایی هم‌چون تعامل به ازای هر پست (engagement per post) و تعامل در هر روز (engagement per day) و دنبال‌کننده‌های جدید می‌توانید بفهمید که برنامه‌های زمانیِ مختلف، چه اثری روی تعامل شما با مخاطب‌ها دارند.

    ۱۵. بازخورد مشتری‌ها را جویا شوید

    جویاشدنِ بازخوردها روش شگفت‌انگیزی برای این است که درباره‌ی محصول و بازارتان چیزهای بیشتری بفهمید. ارسال یک پست برای گرفتن بازخوردها چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد، اما نتیجه‌ی آن بسیار ارزشمند است.




    برگرفته از: bufferapp



    https://www.chetor.com/7716-%db%b1%d...a%d9%85%d8%a7/

مجوز های ارسال و ویرایش