ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: جلب رضایت خاطر مشتریان‌ با اینستاگرام

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/26, 11:48
    SARA

    جلب رضایت خاطر مشتریان‌ با اینستاگرام

    بعید نیست شما یا خیلی از آشنایان‌تان، جزء آن دسته از معتادان اینستاگرام باشید که دوست دارند هر کاری می‌کنند، تصاویرش را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. چه خوش‌تان بیاید چه نیاید، امروزه سِلفی‌ها، تصاویر غذاها و شخصیت‌های معروف بخش مهمی از زندگی مجازی ما را تشکیل می‌دهند.

    به‌تازگی، تحقیق جدیدی صورت گرفته است که ادعا می‌کند، افرادی که اهل عکاسی هستند، بیش‌تر از دیگران در فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند. این تحقیق که در نشریه‌ی شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی منتشر شده است، همچنین نشان می‌دهد عکاسی از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، لذتِ این تجربه‌ها را بیش‌تر می‌کند و در عین‌حال، عکاسی از تجربه‌های منفی، تجربه‌های حتی بدتری برای شخص می‌سازد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه از طریق اینستاگرام، رضایت خاطر مشتریان را جلب کنید.

    در این تحقیق از ۲،۰۰۰ نفر خواسته شده است که در ۹ فعالیت مختلف شرکت کنند و شرکت‌کنندگان هنگام انجامِ این فعّالیت‌ها، این فرصت را داشتند تا به دلخواه از فعّالیت خود عکس بگیرند یا عکس نگیرند. همچنین از شرکت‌کنندگان، خواسته شده بود که میزان علاقه‌ی خود را نسبت به انجام این فعّالیت‌ها در پایان ارزیابی کنند. در اغلب موارد، افرادی که در فعّالیت خود عکس می‌گرفتند، بیشترین میزان علاقه را نسبت به فعّالیت‌ها از خود بروز می‌دادند. با این‌حال، در مواقعی که عکس گرفتن، تجربه‌ی انجام فعّالیت‌ها را مختل و سخت‌تر می‌کرد، رضایت‌مندیِ افراد، تعریف چندانی نداشت.







    با این تفاصیل، مالکان کسب‌و‌کار چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از این یافته‌های جدید تجارت‌شان را به نفع خود توسعه و گسترش دهند؟
    اوّلا، شما باید توجّه کنید که مردم از چه سوژه‌هایی عکس می‌گیرند تا در اینستاگرام یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری به اشتراک بگذارند. پاسخ این است که افراد تمایل دارند که تجارب خوشایند خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این تجربه‌ها می‌توانند طیفِ وسیعی از فعالیت‌ها، از یک طراحی زیبا و ساده (طراحیِ نما، داخلی، پوشاک یا غذا) گرفته تا تجربه‌ی حضور در کنسرت، تفریح با دوستان یا مسافرت را شامل شود.







    همچنین وقتی افراد می‌توانند مسئله‌ای را حل کنند، دوست دارند که تصاویرش را نیز با دیگران به اشتراک بگذارند. حالا می‌تواند خدمات بی‌نقصِ پشتیبانی از مشتری باشد یا یک محصول فوق‌العاده. در واقع آدم‌ها دوست دارند، با به اشتراک گذاری چیزهایی را که دنیای‌شان را زیر و رو کرده یا زندگی‌شان را راحت‌تره کرده، ستایش کنند.
    بالاخره اینکه افراد تمایل دارند، تصاویری را به اشتراک بگذارند که گویای هویّت یا شخصیت‌شان باشند، مانند عکس‌هایی که بیانگر گرایش و همبستگی با افراد، ایده‌ها، برندها یا گروه‌های موردعلاقه‌ و محبوب آنهاست. به عنوان مثال، تصاویر آخرین تولیدات جدید گران‌قیمت و لوکس، سلفی در باشگاه ورزشی یا تصویر محصولات فاقد گلوتن، محصولاتی که بدون آزار حیوانات تهیه شده‌اند، محصولاتی که در بازار رقابت سالمی با دیگران دارند یا تولیداتِ فاقد مواد سمّی، هرکدام می‌توانند مانند بیانیه‌ای در مورد ارزش‌های کاربران یا مشتریان‌شان باشند.


    برای این‌که اینستاگرام‌تان جذاب شود، باید یک یا دو نکته از موارد فوق را در صفحه‌ی خود بکار ببندید. اوّل از همه باید ثابت کنید، تجربه‌ی برندتان متناسب و یا حتی فراتر از انتظارات مخاطبان‌تان است. برای این منظور باید چند ریزه‌کاریِ واجب را در مرحله‌ی آخر، فراموش نکنید. مثلا عکس لقمه‌ای شیرین و خوشمزه، تصویر کُرنش و تعظیم تحسین‌برانگیزی روی بسته‌بندی یا هر مورد کوچکی که تجربه‌ی برندتان را برای مخاطب،‌ دلپذیرتر کند. اگر در بخش خدمات فعّال هستید، یادداشتی دست‌نویس، می‌تواند مشتریان‌تان را دیوانه‌وار به شما علاقه‌مند کند. اگر از علائق و سلائق شخصیِ مشتریان‌تان اطلاع دارید، مثلا خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها یا گل‌هایی که دوست دارند؛ می‌توانید گاهی اوقات برای‌شان، هدیه‌ای بفرستید تا قدردانی و امتنان خود را به عرضشان برسانید. شک نکنید که با این کارتان، دل‌ِ مشتریان‌تان را به‌دست می‌آورید و آنها هم لطف شما را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.


    یکی دیگر از کارهایی که سودمند است، ترغیبِ مشتریان‌تان به ارتباط و اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی موردعلاقه‌ی آنهاست. اگر از آنها می‌خواهید که مطلبی را به اشتراک بگذارند، باید شرایط این کار را نیز برای آنها فراهم کنید. حتما در فروشگاه‌ یا هر فضای واقعی یا مجازی که در اختیار دارید، لینک‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را معرفی کنید، علاوه بر این، آدرس صفحات شبکه‌های اجتماعی خود را رویِ بسته‌بندی هر محصول، ذکر کنید. در حال حاضر خیلی از شرکت‌ها این کار را می‌کنند.
    در نهایت اینکه اگر مخاطبان‌تان به کمی تشویق و انگیزه نیاز دارند، می‌توانید رقابت بهترین عکس‌های محصولات‌تان را برای‌شان تدارک ببینید. این روش در هر محصولی خیلی خوب جواب می‌دهد. اگر محصول‌تان برای اینکه تغییرات مشهودش را بروز بدهد (مانند محصولات غذایی رژیمی) نیازمندِ دوره‌ی زمانی خاصی هنگامِ استفاده‌ است، شما می‌توانید چالش‌هایی برای مشتریان‌تان برای بهترین تصاویرِ «قبل از… و بعد از…» راه بیندازید. همین موضوع، در مورد خدمات نیز صدق می‌کند، تنها کافیست کمی خلاقیّت به خرج بدهید.


    روش‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید با بهره‌گیری از آنها مشتریان‌تان را به خود علاقه‌مند کنید و آنها را به گفتگو درباره‌ی خود در اینترنت تشویق کنید. از آنجایی که همه می‌دانیم یک تصویر به اندازه‌ی هزاران کلمه ارزش دارد، فضا را به نحوی برای مخاطبان خود تسهیل کنید تا بتوانند به شیوه‌های بصری، درباره‌ی شما به گفت‌وگو بپردازند.




    برگرفته از: entrepreneur.com



    https://www.chetor.com/10090-%d8%ac%...1%d8%a7%d9%85/

مجوز های ارسال و ویرایش