ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: برای دهمین جلسه دیجیتال مارکتینگ آماده اید ؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/24, 14:54
    Arshia

    برای دهمین جلسه دیجیتال مارکتینگ آماده اید ؟

    ویدئو مارکتینگ و آمار مشاهده ویدیو توسط کاربران

    ویدئو مارکتینگ تعریف پیچیده‌ای ندارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است، به استفاده از ویدئو برای تبلیغ یا بازاریابی برند و معرفی محصولات یا خدمات ویدئو مارکتینگ می‌گویند. اگر ارزش یک عکس، به‌اندازه هزار کلمه باشد، کارشناسان ارزش یک دقیقه ویدئو برای معرفی محصولات و خدمات را برابر ۱٫۸ میلیون کلمه ارزیابی کرده‌اند. این روش باعث سهولت در تفهیم، برندسازی، افزایش تأثیرگذاری بر مخاطب و افزایش بازگشت سرمایه می‌شود. طبق گزارش‌های Syndcast، ۷۴% از ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ صرف ویدئوها می‌شود. این‌ها در کنار هزاران آمار دیگر، ما را به این نتیجه می‌رساند که همه کسب‌وکارها اعم از کوچک و بزرگ باید از استراتژی ویدئو مارکتینگ استفاده کنند. ویدئو مارکتینگ در موارد زیادی مانند ارتباط با مشتری، تبلیغ برند، محصولات و خدمات، رسانه آموزشی و ارائه محتویات سرگرم‌کننده و … استفاده می‌شود. حدود ۷۸% از مردم در طول هفته و ۵۵% در طول روز ویدئوهای آنلاین تماشا می‌کنند؛ بنابراین درصورتی‌که از این استراتژی تبلیغاتی در کسب‌وکارتان استفاده نکنید، بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. عملکرد ویدئو مارکتینگ چگونه است ؟

    چگونگی عملکرد ویدئو مارکتینگ در ظاهر ساده است و روند آن به این شکل است که ویدئویی به‌منظور تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت، افزایش فروش، افزایش آگاهی‎بخشی در مورد برند و محصولات یا به‌منظور تعامل بیشتر با مشتری تولید و در رسانه‌های مرتبط پخش می‌شود. درحالی‌که در عمل این فرایند کمی پیچیده‌تر است و همانند سایر روش‌های بازاریابی به دنبال (track) کردن تعاملات مشتریان و نظارت بر معیارهای مختلف نیاز دارد.
    نکاتی که باید برای ویدئو مارکتینگ در نظر بگیرید شامل موارد زیر می‌شود:
    ۱ – منبع اختصاصی

    باید بودجه خاصی را برای ویدئو در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل فراهم کردن تجهیزات مناسب، نرم‌افزارهای تدوین و گروه تولید ویدئو است. همچنین، باید زمان انجام این فرایند را نیز در نظر بگیرید. ۲ – اجرای یک داستان جذاب

    مهم‌ترین قسمت ایجاد ویدئو، بیان مناسب داستان (Storytelling) ویدئو است. بدون یک داستان خوب، ویدئو نمی‌تواند انقلاب لازم را در روش‌های مارکتینگ شما ایجاد کند. درنتیجه در این مورد خوب فکر کنید و در مورد محتوا و چگونگی داستان ویدئو از جلسات طوفان فکری یا (brainstorming) و ایده‌های هم‌تیمی‌ها استفاده کنید. ۳ – جذابیت ویدیویی

    بیان مفهوم ویدئو به‌تنهایی کافی نیست و علاوه بر این موضوع، باید توجه مخاطبین را با استفاده از ایده‌های خلاقانه جلب کنید. ویدئوهایی که تمام محتوای آن‌ها بر اساس مارکتینگ و تبلیغات است برای کاربران خسته‌کننده هستند و نتیجه موردنظر شما را برآورده نخواهند کرد. مشتریان مایل هستند از دیدن ویدئو شگفت‌زده شوند، بیاموزند، بخندند و از ویدئو لذت ببرند. ۴ – بهینه‌سازی ویدئویی برای موتورهای جستجو

    تکنیک‌های زیادی وجود دارد که ویدئوی شما به‌راحتی توسط کاربران در موتورهای جستجو یافت شود. توضیح ویدئو مهم‌ترین نکته دراین‌باره است. توضیحات مربوط به ویدئو، امکان فهمیدن موضوع ویدئو، محتوای آن و نهایتاً رتبه‌بندی را به Google می‌دهد. سعی کنید از کلیدواژه‌ها در توضیحات استفاده کنید. ۵ – کوتاه بودن در ویدیو موثر است

    طول مشخص و استانداردی برای ویدئوها وجود ندارد، اما یک قانون سرانگشتی در مورد ویدئوهای آنلاین این است که هرچه کوتاه‌تر باشند عملکرد بهتری خواهند داشت. ۳۰ ثانیه، زمان مناسبی برای ویدئوهای تبلیغاتی در پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی است. باید هر چیز غیرضروری و اضافه‌ای را از ویدئوها حذف کنید. مدت‌زمانی که مخاطبین به ویدئو توجه می‌کنند نیز کم است؛ بنابراین باید مفاهیم اصلی را در مدت‌زمان کوتاهی که در اختیار دارید بیان کنید. آمارها می‌گویند بیش از ۷۵% از مخاطبان ترجیح می‌دهند ویدئوهای آنلاین کمتر از ۱ دقیقه باشند. تحقیقات wistia ارتباط بین مدت ویدئو و درگیری کاربران با آن را به شکل زیر تخمین می‌زند. این تحقیقات می‌گویند افت شدیدی در تعامل کاربران بین دقایق ۲ و ۳ اتفاق می‌افتد. تعامل کاربران در دقایق ۶ تا ۱۲ تقریباً ثابت است و از دقیقه ۱۲ به بعد مجدداً تعامل کاربران افت می‌کند.
    ۶ – منتشر کردن ویدیو و اجرای کمپین های تبلیغاتی

    ویدئو را به‌صورت گسترده در رسانه‌های رایگان مانند وب‌سایت، یوتیوب، آپارات و تمام کانال‌های اجتماعی که دارید منتشر و پس‌ازآن شروع به تبلیغ در رسانه‌های پولی کنید. ۷ – تحلیل ویدیو

    معیارها و ضوابط موردنظر را دنبال (track) کنید تا متوجه شوید کدام ویدئوها نتیجه بهتری گرفته‌اند. علت آن را بررسی کرده و بر روی سایر ویدئوها نیز اعمال کنید. با مزیت های ویدئو مارکتینگ آشنا شوید :

    ویدئو مارکتینگ، یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید که مزایای بسیار زیادی دارد. تعدادی از این مزایا در زیر آورده شده است: ۱ – افزایش مشتریان یا همان نرخ تبدیل

    گزارش‌ها اخیر نشان داده است که ۵۷% از مشتریان آنلاین بعد از مشاهده ویدئو در مورد محصول، تمایل بیشتری به خرید آن دارند. ویدئو باعث تشویق کاربران به خرید می‌شود.
    ۲ – افزایش نرخ کلیک

    عناوین ایمیل‌هایی که شامل کلمه “ویدئو” بودند، دارای افزایش ۱۹ درصدی نرخ بازگشایی و ۶۵ درصدی نرخ کلیک شده است. ۳ – محبوبیت بیشتر در موتورهای جستجو

    ویدئو مارکتینگ از طریق هدایت ترافیک به وب‌سایت شما، افزایش تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها که بر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو تأثیر دارد، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند. فراموش نکنید که یوتیوب پس از گوگل، بزرگ‌ترین جستجوگر است و علاوه بر این، یوتیوب نیز تحت مالکیت شرکت گوگل است پس اگر در این پلتفرم حضور داشته باشید با احتمال بیشتری در نتایج جست‌وجوی گوگل هم ظاهر خواهید شد. ۴ – به یاد ماندنی ترین نوع تبلیغات در ذهن کاربر

    اگر مردم اطلاعاتی را بشنوند، سه روز بعد تنها ۱۰% از آن را به یاد می‌آورند، اما درصورتی‌که این صدا همراه با تصاویر مناسب و مرتبط باشد، به‌طور متوسط ۶۵% از اطلاعات را به یاد خواهند داشت. به یاد آوردن ویدئو بسیار آسان‌تر از به یاد آوردن متنی است که خوانده می‌شود. طبق گزارش هاب اسپات ، ۸۰ درصد از مشتریان، ویدئویی که در ماه اخیر دیده‌اند را به یاد می‌آورند. درنتیجه، باعث می‌شود که مشتریان بیشتری برندتان را به خاطر بسپارند و درنهایت موجب افزایش فروش شما خواهد شد.برای ساختن ویدئوهای ماندگارتر، از رنگ‌ها، فونت‌ها، لوگو‌ها و عناصری که مختص برند، وب‌سایت و اپلیکیشن شما است، استفاده کنید. با استفاده از این ترفند، مردم با دیدن ویدئو شما، به‌راحتی برند شما را به خاطر خواهند آورد. ۵ – دسترسی بدون دردسر

    پلتفرم‌های زیادی برای ویدئو مارکتینگ وجود دارند که تقریباً همه مردم به آن‌ها دسترسی دارند و حتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. شما می‌توانید با استفاده از این روش، به‌صورت مؤثر و با هزینه کمی به حجم زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. درحالی‌که در تبلیغات سنتی مانند تبلیغات کاغذی چنین امکانی وجود ندارد. همچنین، مردم تمایل بیشتری برای اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی دارند. ۶ – نرخ بازگشت سرمایه بالا (ROI)

    ۷۶% از صاحبان کسب‌وکارها اذعان دارند که استفاده از ویدئو مارکتینگ باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها شده است. باوجوداینکه تولید ویدئو کاری کم‌هزینه و آسان نیست، اما توسعه روزافزون ابزار ویرایش ویدئو، باعث سهولت این امر شده است. ۷ – تأثیرگذاری بالا در مخاطب

    ویدئو به دلیل وجود تصویر، صدا و موسیقی احساسات انسانی را برمی‌انگیزد و ممکن است باعث ایجاد شادی، غم، دلسوزی، محبت، ترس و حتی عصبانیت در مخاطب شود و همه این احساسات، عکس‌العمل‌هایی را به دنبال دارد که نشان‌دهنده تأثیرگذاری بالای این روش است. همچنین، مخاطب می‌تواند بدون نیاز به خواندن یک متن طولانی تنها در عرض چند ثانیه تماشای ویدئوی جذاب، اطلاعات موردنظرش را به دست آورد.
    معایب ویدئو مارکتینگ را بشناسید

    ویدئو مارکتینگ نیز مانند سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ دارای تعداد کمی معایب است که شامل موراد زیر است: زمان‌بر بودن: تولید و انتشار ویدئو کاری زمان‌بر است و به صرف وقت و انرژی زیادی احتیاج دارد. مشکل در نمایش ویدئو: ویدئو در تمامی دستگاه‌ها به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود. همچنین حجم اینترنت مصرفی و نیاز به فضای موجود برای دانلود ویدئو برای برخی کاربران مشکل‌آفرین است. صرف هزینه بیشتر: هزینه‌های بیشتر نسبت به سایر روش‌های مارکتینگ، یکی از معایب ویدئو مارکتینگ است و به همین دلیل تمامی کسب‌وکارها مایل به صرف هزینه برای این روش نیستند. KPI هایی که برای ویدئو مارکتینگ وجود دارند

    برای بررسی میزان موفقیت کمپین ویدئوها، نیاز به دنبال کردن (track) برخی فاکتورها است.. شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) مختلفی برای ویدئو مارکتینگ مطرح شده است که از جمله مهم‌ترین و مناسب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • تعداد بازدید: رایج‌ترین راه قضاوت درباره موفقیت یک کمپین ویدئویی، تعداد بازدید آن است، اما با این وجود، میزان بازدید یک ویدئو به تنهایی مشخص‌کننده موفقیت یک ویدئو نیست. به عنوان مثال، تعداد بازدید ویدئوها در تلگرام، میزان توجه کابران را نشان نمی‌دهد؛ زیرا ممکن است کاربر تنها چند ثانیه اول ویدئو را تماشا کرده باشد. بنابراین قضاوت بر اساس تعداد بازدید، معیار مناسبی نیست.
    • نرخ تماشای کامل ویدئو (Completion Rate) ؛ این عدد در واقع تعداد بازدیدهای کامل ویدئو توسط مخاطبان را نشان می‌دهد. در صورتی که مخاطب ویدئو را تا انتها تماشا کرده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که درگیری مخاطب با ویدئو زیاد بوده است.
    • زمان تماشای ویدئو؛ هرچه زمان تماشای یک ویدئو توسط مخاطبان بیشتر باشد، نشان‌دهنده توجه بیشتر به او به ویدئو است.
    • نرخ کلیک؛ در صورت قرار دادن یک CTA واضح و مشخص در پایاین ویدئو، می‌توان نرخ کلیک ویدئو را به راحتی بدست آورد. هرچه این نرخ بالاتر باشد، نشان‌دهنده موفقیت بیشتر کمپین است.


    برای اندازه‌گیری KPI دلخواه، ابزارهایی وجود دارد که رایج‌ترین ابزارهای مورد استفاده در کمپین‌های یوتیوب شامل موارد زیر است:
    • Brand Lift
    • YouTube Analytics
    • AdWords

    این ابزار به شما کمک می‌کنند تا KPIهایی مانند مدت تماشای ویدئو، نرخ بازدید و نرخ کلیک را اندازه‌گیری کنید و با استفاده از نتایج حاصل از آن‌ها، کمپین را با توجه به هدفمندی خود بهینه‌سازی کنید. نکات تکمیلی ویدیو مارکتینگ

    • استفاده از ویدئوها در ایمیل مارکتینگ: تحقیقات نشان داده است که استفاده از نام “ویدئو” در عنوان ایمیل، باعث افزایش نرخ باز کردن و کلیک می‌شود.
    • استفاده از ویدئوها در صفحات فرود: استفاده از ویدئو در صفحات فرود، باعث افزایش ۸۰ درصدی نرخ تبدیل می‌شود.
    • استفاده از ویدئوهای مرتبط در مقالات وبلاگ: اغلب مردم علاقه‌ای به خواندن متن‌های آموزشی طولانی ندارند درنتیجه قرار دادن ویدئوهای آموزشی برای کاربران جذاب خواهد بود.
    • استفاده از ایده‌های جذاب: به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر، باید از ترفندهای خلاقانه مانند طنز و سرگرمی در ویدئوها استفاده کرد. ویدئوها باید به‌گونه‌ای باشد که احساسات مخاطبان را برانگیزد تا تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارد. دقت کنید که ویدئوها همواره نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشند.
    • استفاده از کلمات کلیدی: به‌منظور دستیابی به نتیجه بهتر و سئو بهتر، از کلمات کلیدی مناسب برای تگ توضیحات و عناوین ویدئو استفاده کنید.
    • برقراری ارتباط با مشتریان: شیوه بیان تبلیغات نباید آن‌قدر رسمی و خشک باشد که باعث ایجاد حس انفعال در مخاطب شود و نه آن‌قدر صمیمی که جایگاه برند را زیر سؤال ببرد، بلکه باید به ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان کمک کند.
    • تمرکز بر روی یک موضوع: در یک ویدئو، موضوعات مختلف و پراکنده را مطرح نکنید، بلکه بهتر است بر یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را به‌طور کامل توضیح دهید.
    • پایان مناسب ویدئوها: هدف از ویدئو مارکتینگ این است که مخاطبان پس از تماشای فیلم، به‌راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. حتماً در پایان ویدئو، آدرس وب‌سایت و طریقه تماس با شما را ارائه کنید. استفاده از CTA مناسب، آیکون‌های شبکه اجتماعی و لینک به وب‌سایت در پایان ویدئو ازجمله روش‌های این کار است.

    کجا ویدیو را به اشتراک بگذاریم ؟

    اشتراک‌گذاری ویدئو در وب‌سایت‌های ویدئو مارکتینگ با اهداف مختلفی مانند آموزش، سرگرمی، اطلاع‌رسانی و سئو سایت صورت می‌گیرد. پر بازدیدترین وب‌سایت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
    • YouTube: این شرکت متعلق به گوگل بوده و پر بازدیدترین وب‌سایت درزمینهٔ ویدئو است و درنتیجه انتشار ویدئو در این وب‌سایت، تأثیر بسزایی در موفقیت ویدئو مارکتینگ دارد.
    • Facebook: فیسبوک در سال‌های اخیر، توجه و هزینه بیشتری را برای ویدئو صرف کرده است.
    • Vimeo: این وب‌سایت دارای کیفیت HD برای به اشتراک‌گذاری ویدئوها است و امکان راه‌اندازی کانال‌های عمومی و خصوصی در آن وجود دارد.
    • Dailymotion: امکان قرار دادن فیلم، موسیقی، فیلم‌های کوتاه و تبلیغات باکیفیت بالا در حد HD در این وب‌سایت وجود دارد.
    • Aparat (آپارات): این وب‌سایت یکی از مراجع اشتراک‌گذاری ویدئو در ایران است.

    اپلیکیشن‌های موبایلی برای اشتراک‌گذاری ویدئو نیز شامل موارد زیر است:
    • Vine: برای اهداف چندگانه در نظر گرفته شده است و یکی از آن‌ها اشتراک ویدئو است.
    • Telegram: اپلیکیشنی برای چت و ارسال پیام‌، اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.
    • Instagram: این اپلیکیشن به‌منظور اشتراک‌گذاری عکس و کلیپ‌های ۱ دقیقه‌ای استفاده می‌شود.
    • Snapchat: برای دریافت پیام، ارسال عکس و به اشتراک‌گذاری ویدئو کاربرد دارد.
    • Twitter: توییتر در حال حاضر صاحب Vine است و در این اپلیکیشن امکان قرار دادن ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای وجود دارد.

    آیا شبکه‌های تبلیغات ویدئویی داریم ؟

    اگرچه یوتیوب این روزها قهرمان بلامنازع برای تبلیغات ویدئویی در وب‌سایت‌ها است، به علت گسترش استقبال از تماشای ویدئو در موبایل و اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های تبلیغات ویدئویی در موبایل این روزها بیشتر در مرکز توجه تبلیغ‌دهندگان قرار دارند. در جلسات بعدی که تبلیغات In-App را بررسی کنیم، در مورد این شبکه‌ها با جزئیات بیشتری خواهیم نوشت.
    • Adcolony: این شبکه که کارش را در سال ۲۰۱۱ در لس‌آنجلس آغاز کرد در حال حاضر در بیش از ۲۴ شهر بزرگ دنیا شعبه دارد و یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی ویدئویی درون اپلیکیشن‌های موبایل است. استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز برای تسریع و تسهیل نمایش ویدئو در موبایل، بارزترین مزیت این شبکه تبلیغاتی است.
    • Wistia: یکی از بسترهای به‌اشتراک‌گذاری ویدئو است که سعی می‌کند بین ویدئو مارکتینگ و ایمیل مارکتنگ شما ارتباط برقرار کند. ابزارهای آنالیتیکس این شبکه تبلیغاتی برای دنبال کردن وضعیت نمایش ویدئوها، یکی از مزیت‌های آن است.


    تگ آموزش : #دیجیتال_مارکتینگ

    ویکی آی تی من : اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ


    ویدئو مارکتینگ در موبایل

    امروزه، استفاده از موبایل برای تماشای ویدئوهای آنلاین، ۲۵ درصد افزایش یافته و بالعکس، مشاهده ویدئوها با لپ‌تاپ و کامپیوتر رو به کاهش است. علت استفاده بیشتر مردم از موبایل برای تماشای ویدئوها به دلیل دسترسی سریع به اطلاعات در هر مکان و زمانی است. تبلیغات ویدئویی در موبایل تا سال ۲۰۱۸، به رشد ۴۹ درصدی و هزینه‌های آن به ۱۸ میلیارد خواهد رسید. با در نظر گرفتن همین روند، انتظار می‌رود که هر بیننده به صورت متوسط ۳۶ دقیقه در روز را به مشاهده ویدئوهای اینترنتی در موبایل بپردازد. این در حالی است که متوسط مشاهده ویدئو در کامپیوتر تنها ۱۹ دقیقه در روز است. به دلیل استفاده روزافزون مردم از دستگاه‌های موبایل برای مشاهده ویدئوها، باید در همان ابتدای تولید ویدئو به محدودیت‌های موبایل برای نمایش ویدئو توجه کرد. کوچکتر بودن صفحه موبایل نسبت به صفحه نمایش کامپیوترها ایجاب می‌کند که ویدئو به‌صورت عمودی فیلم‌برداری شود و یا در کادری مربعی پخش گردد. بنا بر گزارش Vungle، ویدئوهایی که با دستگاه موبایل کاربران مطابقت دارد، ۶۸% نرخ تبدیل بیشتر و ۳۶% نرخ بازدید کامل بیشتر بدست آورده است. به پایان دهمین جلسه آموزش دیجیتال مارکتینگ رسیدیم. به نظر شما راهی بهتر و جایگزینی برای ویدیو مارکتینگ می شناسید؟ آیا راهی بهتر از ویدیو مارکتینگ برای نرخ تبدیل وجود دارد ؟ نظرات و پیشنهادات خود را با آی تی من درمیان بگذارید.


    https://jalaltorabi.com/digital-marketing-10/

مجوز های ارسال و ویرایش