ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: پایان اعتبار پتنت فناوری معروف mp3

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/18, 14:22
    Sina homaei

    پایان اعتبار پتنت فناوری معروف mp3

    در اوایل ماه می، مؤسسه فناوری فرانهوفر در آلمان خبر از اتمام اعتبار پتنت معروف خود یعنی MP3 داد. از آن زمان گزارش های بسیاری تحت عنوان مرگ این فناوری منتشر گردیده که به نظر می رسد تا حد زیادی در آن ها اغراق شده است. آزاد شدن این فناوری از سوی مؤسسه فرانهوفر به معنی پایان کار آن نخواهد بود؛ بلکه راه را برای استفاده کاربران و نوآوران از این فناوری جهت توسعه فرمت های جدید فایل های شنیداری باز خواهد کرد.





    بسیاری از کارشناسان در تحلیل تصمیم مؤسسه فرانهوفر، به ذکر عدم تمایل مؤسسه مذکور در ادامه حیات این فناوری بسنده نموده و از به صدا در آمدن ناقوس مرگ زودرس برای آن خبر می دهند. یکی از عمده ترین دلایل آن ها تحت الشعاع قرار گرفتن فایل های MP3 توسط دیگر فناوری های فشرده سازی فایل های شنیداری بوده که دارای کیفیت و محبوبیت بالاتری در بین علاقمندان به موسیقی می باشد. با این حال، برخی دیگر از صاحب نظران بر این باورند که انقضای اعتبار پتنت فناوری MP3 که در سال 1987 به ثبت رسیده بود، هم برای کاربران عادی که با این فرمت فایل های موسیقی خو گرفته اند و هم برای توسعه دهندگانی که می بایست طیف وسیعی از فرمت های ممکن را در نرم افزارهای خود پشتیبانی نمایند، امری سودمند خواهد بود.
    به گزارش وبسایت تحلیلی «Vox»، فناوری MP3 را از نظر قدمت می توان به فرمت «JPEG» در فایل های عکس تشبیه نمود؛ هر دو آن ها با وجود دوره عمر فناوری طولانی، از بسیاری از فرمت های جدیدتر ارائه شده به بازار از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردارند. کارایی بالا و قابلیت پشتیبانی توسط بسیاری از نرم افزارهای مرتبط می تواند فناوری های مذکور را همچنان به عنوان انتخابی مناسب در حال و آینده مطرح نماید.
    نکته قابل توجه در این زمینه این است که هر چند پایان اعتبار پتنت فناوری MP3 برای بسیاری از کاربران عادی به دلیل مجوز استفاده از آن در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها در سال های اخیر قابل لمس نباشد، ولی برای توسعه دهندگان نرم افزاری، نرم افزارهای منبع باز و به خصوص کاربران لینوکس که پیش از این در استفاده از این فرمت با مشکلاتی رو به رو بودند، بسیار قابل توجه خواهد بود.

    منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | پایان اعتبار پتنت فناوری معروف MP3

مجوز های ارسال و ویرایش