ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: فرضیه‌سازی برای ایده استارت‌آپی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/17, 19:16
    Arshia

    فرضیه‌سازی برای ایده استارت‌آپی

    یکی از نکات مهم در فرآیند توسعه مشتری فرضیه‌سازی و سپس تلاش برای اعتبارسنجی این فرضیات است. اعتبارسنجی عبارت است از اینکه ببینیم آیا این فرضیات درست هستند یا غلط. این فرآیند می‌تواند در کاهش ریسک و ضریب شکست استارت‌آپ نقش بسیار مهمی ایفا کند...




    یکی از نکات مهم در فرآیند توسعه مشتری فرضیه‌سازی و سپس تلاش برای اعتبارسنجی این فرضیات است. اعتبارسنجی عبارت است از اینکه ببینیم آیا این فرضیات درست هستند یا غلط. این فرآیند می‌تواند در کاهش ریسک و ضریب شکست استارت‌آپ نقش بسیار مهمی ایفا کند. در این نوشته قصد دارم یکسری قالب از پیش تعیین‌شده برای شروع فرآیند فرضیه‌سازی معرفی کنم. این قالب‌ها به‌عنوان شروع‌کننده فرآیند فرضیه‌سازی می‌توانند به شما کمک کنند.
    نحوه استفاده از این قالب‌ها
    در یک جلسه طوفان فکری، از این عبارت‌ها به‌عنوان جرقه‌هایی برای بحث استفاده کنید و جاهای خالی را متناسب با نوع ایده خود تکمیل کنید. نکته مهم این است که این فرآیند و جلسه را در زمانی محدود و مشخص اجرا کنید. مثلا ۲۰ دقیقه را در نظر بگیرید. در یک بخش جلسه با استفاده و الهام گرفتن از عبارت‌های زیر فرضیه‌سازی کنید، و در بخش دوم جلسه به بحث و بررسی و دسته‌بندی فرضیات بپردازید.
    ابزارهای تکمیلی
    در فرضیه‌سازی می‌توانید از ابزار بوم ناب، یا تخته آزمایش که قبلا توضیح دادیم به‌عنوان ابزار کمکی استفاده کنید.
    جرقه‌های عمومی

    • مشتریان مشکل ......... را دارند. (شفاف بیان کنید که مشتریان چه مشکلاتی دارند.)

    مشتریان علاقه‌مند به پرداخت هزینه (پول) بابت حل مشکل ......... هستند. (به نظر شما مشتری حاضر است برای چه چیزی پول پرداخت کند؟)

    • ذی‌نفعانی که احتمالا این محصول را بخواهند عبارت‌اند از .........، .........، ......... (چه افرادی از حل این مشکل نفع می‌برند؟)
    • شرکای تجاری که علاقه‌مند به ساخته‌ شدن این محصول هستند و می‌توانند در فرآیند ساخت، بازاریابی و سایر موارد به ما کمک کنند عبارت‌اند از ......... (با چه سازمان‌ها و محصولاتی، در مورد ایده خود، می‌توانید همکاری داشته باشید؟)
    • اگر مشتریان محصول ما را نخرند و یا از آن استفاده نکنند، احتمالا از محصول یا خدمات ......... استفاده خواهند کرد. (در اینجا رقیب‌های محصول و خدمت خود را فهرست کنید.)
    • مشتریان به‌واسطه استفاده از محصول ما ......... را به دست می‌آورند. (اشاره به آورده‌های محصول برای مشتریان شما)

    وجود این مشکل (منظور مشکلی که ایده شما قرار است آن را حل کند) بر روی ......... مشتریان تاثیر می‌گذارد. (به عبارتی این مسئله چه جنبه‌ای از زندگی مشتریان را مختل کرده است؟ زمان آن‌ها را هدر داده، باعث هزینه برای آن‌ها شده و... روی چه چیز آن‌ها تاثیر می‌گذارد؟)

    • مشتریان در حال حاضر از محصول ......... استفاده می‌کنند. (بیانگر جایگزین‌های محصول و خدماتی است که به‌گونه‌ای مشتریان در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنند، مثلا یک سیستم ارسال ایمیل یا تلگرام جایگزین مناسبی برای ارتباطات یک تیم است و این تیم ترجیح می‌دهد از یک گروه تلگرامی برای ارتباط و تعامل استفاده کند تا ابزار مدیریت پروژه آنلاین.)
    • انجام عملیات خرید از سوی مشتریان احتمالا تحت تاثیر عواملی چون ......... خواهد بود. (در اینجا لیستی از عواملی که در خرید مشتریان حدس می‌زنید تاثیر دارد ارائه دهید، مثلا قیمت، کیفیت، سرعت و...)
    • مشتریان ما شغل و فعالیتشان عموما ......... است. (روش دسته‌بندی مشتریان می‌تواند براساس فعالیت روزانه آن‌ها، یا شغلشان باشد، مثلا اینکه آن‌ها خانه‌دار هستند، برنامه‌نویس هستند و...)
    • مشتریان ما این ویژگی‌های اجتماعی را دارند ......... (در این بخش ویژگی‌های اجتماعی مشتریان خود را لیست کنید، سن، طبقه اجتماعی، درآمد و...)
    • این محصول برای مشتریان ما کاربردی خواهد بود چون ......... (دلایلی که محصول برای مشتریان کاربردی است را از دیدگاه مشتریان در این بخش بنویسید.)





    فرضیه‌سازی برای ایده استارت‌آپی | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها

مجوز های ارسال و ویرایش