ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: استخدام با کمک لینکدین و تلگرام

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/17, 19:10
    Arshia

    استخدام با کمک لینکدین و تلگرام

    در نوشته‌های قبلی به این نکته اشاره کردم که یکی از منابع اولیه برای پیدا کردن گزینه‌های مقدماتی جهت مصاحبه، در فرآیند توسعه مشتری، استفاده از دوستان، آشنایان و همکاران است. در این نوشته قصد دارم منابع دیگری را معرفی کنم که ممکن است در یافتن افراد مناسب جهت مصاحبه به شما کمک کنند...





    در نوشته‌های قبلی به این نکته اشاره کردم که یکی از منابع اولیه برای پیدا کردن گزینه‌های مقدماتی جهت مصاحبه، در فرآیند توسعه مشتری، استفاده از دوستان، آشنایان و همکاران است. در این نوشته قصد دارم منابع دیگری را معرفی کنم که ممکن است در یافتن افراد مناسب جهت مصاحبه به شما کمک کنند.
    شبکه اجتماعی لینکدین
    اگر به‌واسطه ایده استارت‌آپی خود، نیازمند مصاحبه با افرادی با تخصص‌های خاص هستید، لینکدین می‌تواند گزینه مناسبی برای جستجوی این افراد باشد. فرض کنید قصد تولید محصول یا خدمتی در حوزه منابع انسانی را در تهران دارید، کافی است افرادی با تخصص منابع انسانی HR یا Human Resource را در این شبکه جستجو کنید. نکته مهم در انتخاب این افراد این است که سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که با یک واسطه بتوانید به آن‌ها برسید، به عبارتی وجود یکی از دوستان شما به‌عنوان واسطه می‌تواند در پاسخ مثبت به درخواست دوستی شما بسیار موثر باشد. یادتان باشد، شاید برای ارسال پیغام مصاحبه به این افراد، نیاز باشد حساب کاربری خود را در لینکدین ارتقا دهید که البته شاید در ایران توجیه زیادی نداشته باشد. لذا شاید با جستجویی ساده در اینترنت یا فیس‌بوک بتوانید به ایمیل این افراد دست پیدا کنید.
    در صورت ارسال پیغام و دعوت‌نامه از طریق لینکدین به این افراد یا هر رسانه دیگری توجه داشته باشید که نباید طول پیغام خیلی زیاد باشد، بین ۳۰۰ تا نهایتا هزار کلمه مناسب است. کاملا خودتان را معرفی کنید و بگویید که چگونه آن‌ها را پیدا کرده‌اید. در مرحله بعدی در قالب یک عبارت کوتاه، مسئله‌ای را که در حال تحقیق در مورد آن هستید به آن‌ها معرفی کنید، و تاکید کنید که نظر آن‌ها به‌عنوان متخصص در این زمینه چقدر می‌تواند کارساز و موثر واقع شود. و از آن‌ها بخواهید به شما ۱۵ دقیقه وقت بدهند تا به‌صورت تلفنی در مورد مسئله مربوطه صحبت کنید.
    ممکن است بگویید شاید آن‌ها علاقه‌ای به تماس تلفنی نداشته باشند. راهکار میان‌بر این است که از آن‌ها بخواهید یک نظرسنجی اولیه را به‌صورت آنلاین که نهایتا ۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد تکمیل کنند. درخواست همین نکته و پاسخ دادن آن‌ها به آن (منظورم حضور در نظرسنجی آنلاین ۵ دقیقه‌ای است) می‌تواند بیانگر این باشد که مسئله مربوطه برای آن‌ها مهم بوده و این خود یک اعتبارسنجی مفید است. بعدها می‌توانید بر روی این افراد برای سایر انواع مصاحبه و اعتبارسنجی حساب باز کنید. تجربه شخصی من بیانگر این است که وقتی از افراد در مقام متخصص درخواست تماس تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای را داشته باشید معمولا به آن پاسخ مثبت می‌دهند و استقبال می‌کنند.
    نکته مهم: نظرسنجی آنلاین به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین مصاحبه شود. یک نظرسنجی مقدماتی ۵ دقیقه‌ای شاید ابزار مناسب و اولیه‌ای باشد برای اینکه متوجه شوید که شخص اصلا دغدغه‌ای بابت موضوع مربوطه دارد یا خیر!
    یادتان باشد اگر می‌خواهید از ابزار لینکدین یا هر ابزار دیگری استفاده کنید، پروفایل خودتان را تکمیل کنید. این مسئله باعث افزایش اعتماد افرادی می‌شود که قصد دارید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
    استفاده از تالارهای گفتگو
    یکی دیگر از منابع کارا و موثر در زمینه پیدا کردن افرادی به‌عنوان کاندید مصاحبه، تالارهای گفتگو یا همان Forum ها است. با جستجویی ساده، تالارهای گفتگوی مرتبط با موضوع مورد تحقیق خود را پیدا کنید. یادتان باشد که به جای ارسال پیغام درخواست دعوت، به‌عنوان یک تاپیک عمومی (Broadcast کردن)، سعی کنید مطالب مربوط به تالار گفتگو را مطالعه کنید و افراد فعال را شناسایی و برای آن‌ها پیغام خصوصی جهت دعوت به مصاحبه را ارسال کنید.
    گروه‌های تلگرامی و سایر پیغام‌رسان‌ها
    منبع بعدی تلگرام است. خوشبختانه این روزها گروه‌های تخصصی بسیاری وجود دارد و می‌توانید با عضویت در این گروه‌ها و شناسایی افراد مرتبط با موضوع تحقیق خودتان، به آن‌ها پیغام بدهید و سر صحبت را باز کنید. یادتان باشد که در این زمینه مزاحمت ایجاد نکنید.








    استخدام با کمک لینکدین و تلگرام | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها

مجوز های ارسال و ویرایش