ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/14, 09:35
    Sina homaei

    پارک علم و فناوری دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته كرمان

    مقدمه
    عدم تکميل زنجيره ساختاري صنعت و دانشگاه، يکي از موانع توسعه علمي و اقتصادي کشورها محسوب می شود. اين امر موجب پيدايش پارك هاي علم و فناوري از دهه ۱۹۶۰ در جهان گرديد که در ابعاد مختلف و با طيف گسترده اي از شرح وظايف به عنوان حلقه اي از زنجيره اقتصاد مبتني بر فناوري، توسعه يافتند.
    امروزه به پارک های علم و فناوری به عنوان راه اصلی برای حل مشکلات پیچیده توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، رفع مشکل بیکاری، توسعه کسب و کارهای جدید و ارتقای فناوری در صنعت نگاه می شود. در واقع پارک های علم و فناوری روشی موفق برای ترویج و ترغیب نوآوری، تشویق صنعتی سازی مجدد و تضمین توسعه پایدار منطقه ای معرفی شده اند.
    اكنون بيش از ۸۰۰ پارك علم و فناوري در بيش از ۵۵ كشور جهان وجود دارد که تاثیر به سزایی در توسعه کشورها در ابعاد مختلف اقتصادی، فناوری و اجتماعی گذاشته اند. همچنین درحال حاضر بیش از ۶۰۰۰ مرکز رشد فناوری در جهان فعالیت می کنند که این تعداد به سرعت در حال افزایش می باشد.

    معرفی پارک علم و فناوری استان کرمان
    پارک هاي علم و فناوري و مراکز رشد سالهاي اوليه حيات خود را در کشور مي گذرانند و از اين رو ايجاد و توسعه ی نظام مند کسب و کارهاي دانش بنيان عمري کمتر از يک دهه دارد. راه اندازی ۲۰ مرکز رشد در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال ۱۳۸۱ سرآغاز گام برداشتن در مسيري بود که اگرچه در ابتداي کار با شک و گمان هايي در رابطه با کارکرد و ميزان موفقيت آنها همراه بود، اما اکنون پس از گذشت سال هاي پرفراز و نشيب اوليه، دستاوردها و نتايج پربار آن نشان از موفقيت نسبي اينگونه مراکز در دستيابي به اهداف دارد. تاثير اينگونه مراکز بر توسعه فناوري و اقتصادي هر منطقه، افزايش ثروت از طريق تجاري سازي دستاوردهاي پژوهشي و به دنبال آن اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و مراکز آموزشي نشان مي دهد که پارک هاي علم و فناوري و مراکز رشد در راستاي چشم انداز و اهداف کلان کشور و همگام با تحولات بين المللي در حوزه فناوري گام های مهمی برداشته اند.
    پارک علم و فناوري استان کرمان در راستای برنامه های توسعه ای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب ماموریت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف گسترش فعالیت های دانش بنیان و ارتقای سطح فناوری در منطقه شکل گرفته است. وجود ظرفيت هاي منطقه اي فراوان در استان به ويژه منابع طبيعي سرشار و اقليم چهارفصل آن ، پتانسيل بالاي صنعتي، معدني و کشاورزي و برخورداري از منابع انساني متخصص در سايه ي دانشگاه ها و مراکز آموزشي و پژوهشي ، پارک علم و فناوري استان کرمان را به عنوان اولين پارک علم و فناوري منطقه جنوب شرق کشور داراي جايگاه و اعتبار ويژه اي کرده است. توجه به موضوع ايجاد پارک علم وفناوري در اساسنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به عنوان سازمان موسس ضمن تقويت جايگاه قانوني پارک، گواه اهتمام و نگاه توسعه اي و آينده نگر بنيان گذاران و مسئولين مجموعه مي باشد.
    تاریخچه پارک علم و فناوری استان کرمان
    پارک علم و فناوري استان کرمان سال ۱۳۸۶ در راستای برنامه‌های توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب ماموریت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و ارتقای سطح فناوری در منطقه شکل گرفته است. وجود ظرفيت‌هاي منطقه‌اي فراوان در استان به ويژه منابع طبيعي سرشار و اقليم چهارفصل آن، پتانسيل بالاي صنعتي، معدني، کشاورزي و برخورداري از منابع انساني متخصص در سايه‌ي دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي و پژوهشي، پارک علم و فناوري استان کرمان را به عنوان اولين پارک علم و فناوري منطقه جنوب شرق کشور داراي جايگاه و اعتبار ويژه‌اي کرده است. توجه به موضوع ايجاد پارک علم وفناوري در اساسنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به عنوان سازمان موسس ضمن تقويت جايگاه قانوني پارک، گواه اهتمام و نگاه توسعه‌اي و آينده‌نگر بنيانگذاران و مسئولان مجموعه مي‌باشد.
    مرکز رشد فناوری کرمان نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های پارک علم و فناوری استان کرمان از سال ۱۳۸۱ با رویکرد فعالیت در حوزه فناوری های جدید و هم چنین با توجه به پتانسیل علمی، صنعتی، کشاورزی و معدنی استان از واحدهای فناور نوپا حمایت های مادی و معنوی به عمل می آورد.
    زمینه های فعالیت
    - بیوتکنولوژی کشاورزی و پزشکی
    - لیزر ، فوتونیک و فیبر نوری
    - نانو تکنولوژی
    - فناوری اطلاعات و ارتباطات
    - انرژی های تجدید پذیر
    - مواد نو و فرآوری مواد معدنی
    - سیستم های مدیریت انرژی
    - صنایع شیمیایی و تبدیلی
    - صنایع الکترونیکی و مخابراتی



    • پارک علم و فناوری استان کرمان
    • آدرس: کرمان، خیابان شهید کامیاب،جنب یخدان مؤیدی
    • شماره های تماس: ۰۳۴ ۳۲۲۲۱۶۳۶ ۳۲۲۲۵۳۰۰
    • شماره فکس: ۰۳۴۳۲۲۳۷۲۴۰
    • کد پستی: ۷۶۳۱۱۳۳۱۳۱
    • صندوق پستی:۷۶۱۷۵-۱۹۱
    • پست الکترونیک: [email protected]

مجوز های ارسال و ویرایش