خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: به مهمانی کلمهها خوش آمدید
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
به مهمانی کلمهها خوش آمدید هر مرتبه که پای یک کلمه تازه به میان میآید، دست و دلمان میلرزد که نکند معنای این کلمه را اشتباه متوجه شدهایم یا در جملههای اشتباه از آن استفاده میکنیم. پیش خودمان واژه آسانتر را تکرار میکنیم و مترادف پرکاربرد آن کلمه را در جمله میآوریم. به هر حال هر اندازه که کلمهای پرکاربردتر باشد، خیال ما راحتتر است ... هر مرتبه که پای یک کلمه تازه به میان میآید، دست و دلمان میلرزد که نکند معنای این کلمه را اشتباه متوجه شدهایم یا در جملههای اشتباه از آن استفاده میکنیم. پیش خودمان واژه آسانتر را تکرار میکنیم و مترادف پرکاربرد آن کلمه را در جمله میآوریم. به هر حال هر اندازه که کلمهای پرکاربردتر باشد، خیال ما راحتتر است. محافظهکارانه از کنار کلمهها میگذریم و راه ساده را در پیش میگیریم. اما در عالم واقعیت، هر اندازه که کلمهها قدرت جلبتوجه بیشتر داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که در ذهن بمانند. نه آنقدر پرطمطراق و پیچیده که مخاطب خیال کند در حال فخرفروشی هستید و نه آنقدر ساده و دمدستی که بخواند و بیتوجه از کنارش بگذرد. راه میانهای که وجود دارد، استفاده از کلماتی است که در لایه دوم ذهن ما وجود دارند. کلماتی که آنها را میشناسیم و شاید در کتابهای مدرسه خواندهایم و شاید در نشریات بیشتر دیده میشوند. میتوانید برای رسیدن به این کلمات، سراغ جدولهای متقاطع بروید یا حتی یادداشتهای روزنامهها و نشریات را بخوانید و بهدنبال واژههای آشنا اما کمکاربرد بگردید. کلمههایی که هستند و نیستند. واژهای مثل «بزرگ» را در نظر بگیرید، این کلمه به تعداد موهای سر ما مترادف دارد؛ «عظیم»، «برجسته»، «کلان»، «وسیع» و... نزدیک به ۷۰کلمه دیگر را میتوان به عنوان مترادف کلمه «بزرگ» انتخاب و بسته به کاربرد معنایی دقیقش از آن استفاده کرد. در زبان فارسی از این کلمات زیاد پیدا میکنید، کلماتی که به شکلی محافظهکارانه جای تمام واژههای مترادف خود را پر میکنند و متن را به حالتی یکدست درمیآورند و هیچ توجهی به خود جلب نمیکنند. راهکار موجود نیز ساده است. در ابتدای راه آنکه از کلمهها نترسید. آنچه تایپ میکنید به معنای ارسال و اشتراک آن نیست. شما فرصت دارید تا پیش از اشتراک، متن را بازخوانی کنید. هنگام نوشتن به کلمههای مترادف فکر کنید و در نظر بگیرید که گاهی اوقات آن کلمات بهتر در جمله قرار میگیرند و متن را خوشخوانتر میکنند. اگر احساس کردید که کلمهای در جملهتان به خوبی جا نگرفته به سراغ دایرهالمعارف بروید و سعی کنید تا واژههای مرتبط را به دقت زیرنظر بگیرید و از میان آنها بهترین کلمه را انتخاب کنید.
به مهمانی کلمهها خوش آمدید
مشاهده قوانین انجمن