ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۵ حقیقت دست‌نخورده از دنیای وب

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/13, 10:24
    Arshia

    ۵ حقیقت دست‌نخورده از دنیای وب

    در زمانه‌ای که کشورهای دیگر با استفاده از پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی دیگر در حال قدرت‌نمایی هستند، ما مانده‌ایم و اینستاگرام. با این حال مخاطبان عاشق پخش زنده هستند؛ فرصتی تمام‌عیار که به شما کمک می‌کند تا در جمع عشاق ویدئوهای زنده خودنمایی کنید ...



    در هفته‌های گذشته، ما مدام برای شما از راه و رسم نوشتن صحبت کردیم‌ اما این‌بار بد نیست کمی زاویه نگاه را تغییر دهیم و از اتفاق‌هایی بگوییم که دنیای این روزهای ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. دست‌کم برای شما که می‌خواهید در دنیای وب و تجارت به صورت همزمان پیشرفت کنید، لازم است تا این ۵ اتفاق حقیقی را به چشم ببینید و چه‌بسا در روزهای تعطیل پیش‌رو فکری به حال استراتژی شرکت کنید. ۵ حقیقتی که از آن حرف می‌زنیم، در اطراف شما در جریان هستند. حتی شاید با خواندن آن بگویید: «‌اینها را حس کرده بودیم». اما حس کردن کافی نیست و بهتر است به دنبال راهی برای استفاده از آن باشید. در این متن سعی کرده‌ایم در کنار هر حقیقت راهکارهای ساده‌ای را هم بنویسیم، به این امید که شما از مثال‌های موجود فراتر بروید و ایده‌های هیجان‌انگیزتری را اجرا کنید.

    • حقیقت اول: نرم‌افزارهای تعاملی

    دنیای این روزهای ما با تلگرام و وایبر و واتس‌اپ گره خورده است. بیشتر مخاطبان بالقوه شما ساعت‌های طولانی در این نرم‌افزارها وقت می‌گذرانند و احساس نمی‌کنند که در حال وقت تلف کردن هستند. اما وقتی پای تجارت و بیزینس به میان می‌آید، کمتر آدمی را پیدا می‌کنید که به اندازه اینستاگرام، روی تلگرام هم حساب کند. مخصوصا زمانی که مجوزهای لازم را دریافت کرده و حالا می‌تواند دستاوردها و ایده‌هایش را در دنیایی واقعی‌تر به نمایش بگذارد. زمانی هم که نوبت به حساب و کتاب می‌رسد، تلگرام و سایر برنامه‌های پیام‌رسان حذف می‌شوند و از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کنار گذاشته می‌شوند. درحالی‌که امسال، بیشتر از آنکه سال پیشرفت در دنیای وب یا حتی شبکه‌های اجتماعی باشد، سال موفقیت در فضاهای مجازی است؛ جایی که آدم‌ها می‌توانند رابطه‌ای دوجانبه را شکل دهند یا خواننده متن‌هایی باشند که به زندگی روزمره‌شان مرتبط است. در تحقیقی که انجام شده و فوربز درباره آن نوشته است، ۶۲ درصد مخاطبان حاضر در این برنامه‌ها وفاداری بیشتری نسبت به برندهای محبوبشان دارند و سعی می‌کنند از طریق این برنامه‌ها با آنها ارتباط برقرار کنند.
    نکته: در برنامه‌ریزی‌هایتان برای این نرم‌افزارها، فرصت‌سنجی متفاوتی انجام دهید. متنی که در وایبر یا تلگرام قرار می‌دهید، نباید با متن اینستاگرام شما یکی باشد، اما در عین حال نباید از نظر مفهومی در تضاد قرار گیرند.

    • حقیقت دوم: مبارزه با خبرهای جعلی

    هر ساله، به تعداد کسانی که خبرهایشان را از اینترنت دریافت می‌کنند اضافه می‌شود و همانطور که می‌دانید از تعداد خوانندگان نشریات یا مخاطبان تلویزیون کم می‌شود. نتیجه چنین موقعیتی، بالا گرفتن تب خبرهای جعلی است؛ جایی که آدم‌ها با استفاده از سرعت انتشار، هر آنچه به دستشان می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و مخاطب از همه جا بی‌خبر هم با ساده‌دلی آن را باور می‌کند؛ شبیه به اتفاقی که در انتخابات سال گذشته آمریکا افتاد و همچنان روسیه متهم ردیف اول این پرونده است. این روزها در آمریکا و آلمان و کشورهای توسعه‌یافته، کنترل خبرهای موجود در شبکه‌های اجتماعی یک اصل اساسی است و قطعا دامنه آن نیز گسترده می‌شود. در ایران نیز زمزمه‌هایی برای مبارزه با چنین خبرهایی به گوش می‌رسد. اما مخاطبان شما به دنبال خبرهای واقعی هستند و ارزشی که برای خبرهای واقعی درنظر می‌گیرند، بسیار بیشتر از خبرهای داغ اما اشتباه است؛ پس در محتوای بازنشر شده دقت کنید.
    نکته: در روزنامه‌نگاری قانونی وجود دارد که می‌گوید نباید دقت را فدای سرعت کرد. به‌هنگام بازنشر خبرهای مربوط به اتفاق‌ها همیشه این اصل را درنظر داشته باشید و به هیچ عنوان از آن تخطی نکنید.

    • حقیقت سوم؛ تولید محتوای حقیقی

    ساده‌ترین راه برای تولید حقیقت، استفاده از ابزارهای پخش زنده است؛ آنچه که در توییتر و فیس‌بوک و یوتیوب در اختیار شماست. البته که با برخی محدودیت‌های موجود در کشور، دسترسی به همه این ابزارها هم برای شما سخت است و هم برای مخاطبان شما. به همین خاطر است که پخش زنده اینستاگرام تا این اندازه در ایران همه‌گیر شده است. در زمانه‌ای که کشورهای دیگر با استفاده از پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی دیگر در حال قدرت‌نمایی هستند، ما مانده‌ایم و اینستاگرام. با این وجود قانون اصلی که تغییر نمی‌کند، مخاطبان عاشق پخش زنده هستند؛ فرصتی تمام‌عیار که به شما کمک می‌کند تا در جمع عشاق ویدئوهای زنده خودنمایی کنید.
    نکته: اگر فکر می‌کنید که هیچ محتوایی برای پخش زنده ندارید، نخستین مواردی که به ذهن ما می‌رسد از این قرار است: پخش زنده از پشت‌صحنه ارسال کالاها، پخش زنده از دریافت کالاها و انتقال آن به انبار، پخش زنده از یک مهمانی شام در شرکت، پخش زنده از مصاحبه با یک نشریه، پخش زنده از تماشای فوتبال در دفتر و ... شما بیشتر فکر کنید، قطعا ایده‌های جاندارتری به ذهنتان می‌رسد.

    • حقیقت چهارم: واقعیت مجازی

    بازی پوکمون‌گو را که یادتان هست؟ همان بازی که سال گذشته بسیاری از مخاطبان را به دنبال پیدا کردن موجودات عجیب و غریب به نقاط دورافتاده می‌فرستاد. همان‌طور که در اسنپ‌چت نوع دیگری از آن را می‌بینیم، با فیلترهای رنگارنگ و آدم‌هایی که شبیه به خرگوش و موجودات دیگر خودشان را جلوی دوربین قرار می‌دهند، با آن فیلترها می‌توانید هزار کار کنید. این روزها که فیس‌بوک هم دست به کار شده و می‌خواهد در زمینه واقعیت مجازی کارهایی انجام دهد و فیلترهای تازه‌ای را رونمایی کند‌ اما واقعیت مجازی هم شبیه به ویدئوهای زنده، یک قدم پرریسک است تا برندها بتوانند به جای آنکه صرفا اطلاعات را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند، دست به اشتراک تجربه بزنند. به همین خاطر است که اگر می‌خواهید از این زمانه عقب نیفتید، بهتر است شما هم دست به کار شوید.
    نکته: وقت آن رسیده تا ترس را کنار بگذارید و فیلترهای موجود را امتحان کنید؛ پیش از آنکه فکر کنید دیر می‌شود و ایده‌های جذاب شما تبدیل به فرصت سوخته می‌شوند. فکر می‌کنید چه چیزی را می‌توانید به این دنیای واقعی اضافه کنید؟

    • حقیقت پنجم: دسترسی لحظه‌ای

    وقتی که از دسترسی صحبت می‌کنیم، منظورمان دسترسی در ساعت‌های ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر نیست. دراین دوره و زمانه، شما نمی‌توانید همان‌طور که برای کارمندهایتان ساعت حضور تعیین می‌کنید برای مخاطبانتان هم ساعت تعیین کنید. حتی بانک‌ها هم به این حقیقت پی برده‌اند و بیشتر سوال‌های مخاطبانشان را از طریق وب‌سایتشان پاسخ می‌دهند. پاسخگویی لحظه‌ای به سوالات مخاطبان، یکی از مواردی است که مشتری‌های وفادارتری برای شما می‌سازد. در حقیقت مخاطبان شما به دنبال توجه ویژه می‌گردند و از اینکه مجبور به انتظار شوند اصلا خوششان نمی‌آید. به هر حال همین روزهاست که رابطه میان مشتری و شرکت‌ها به همین پاسخگویی‌های لحظه‌ای محدود شود.
    نکته: دنیای مجازی به همان اندازه که خوب است و شما را به قشر وسیع‌تری از مخاطبان متصل می‌کند، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز دارد. از جمله آنکه روز و شب و ساعت اداری و غیراداری نمی‌شناسد. پس از حالا به فکر راه‌اندازی بخش پاسخگویی و ثبت سفارش آنلاین باشید.


    کلمات کلیدی: شبکه‌های اجتماعیفضای مجازیثبت سفارش آنلاین


    5 حقیقت دست‌نخورده از دنیای وب | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها

مجوز های ارسال و ویرایش